Skrevet av Emne: Helt forvirret!!  (Lest 6076 ganger)

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Helt forvirret!!
« : 10. juli 2009, 22:21 »
Først og fremst så vil jeg bare si jeg er ny her så vær litt grei mot meg Smiley
Starter med litt info om meg selv:

Gutt
15år
Høyde: 177cm
Vekt:  65kg

Jeg har trent vell 6måneder hjemme før nå for 1månede siden jeg ble medlem på et treningssenter.
Har fått gode resultater så langt, men er så forvirret for hver menneske jeg møter sier det motsatte av det andre sier.
Det er så mye bullshit som blir sakt at jeg vet ikke helt hva og hvem jeg skal stole på.
Nå er det slik at jeg har et mål som jeg gjerne vil oppnå, men føler er så vanskelig når så mye usanne fakta og informasjon blir sakt hele tiden.   Altså jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det jeg har tenkt på i hode er å bli stor og sterk, da mener jeg ikke bolla jævler som ikke kommer seg gjennom døra på treningssenteret.

For det har seg slik at alle, vell de FLESTE jeg trener med tar forskjellige drugs.  Han ene som er fengselsvakt har tatt så mye shit i kroppen sin at han ikke får seg igjennom døra til senteret uten å gå skrått.
Armene hannes er faen 40-50cm fra kroppen vingene er så svære at det går ann.. Jeg overdriver ALTSÅ ikke nå!

Men anyway, ene som jeg og en kamerat trener med tar jo testo og han prøver å få oss også til å starte med det, noe jeg ALDRI kommer til å røre. Vil trene naturlig, har ingen hastverk eller noe som helst, ting tar tid har jeg skjønt når det gjelder trening.

Jeg trenger noen gode råd fra dere som har litt erfaring, hva burde jeg gjør hva er lurt å tenke på og minst hva er lurt og ikke gjøre. Jeg selv vil bli stor, altså store armer,bein,vinger, brystkassa ut, skuldrene må være på plass og ryggen.. Eneste problemet blir magen, hvordan skal jeg få bort det lille fettet jeg har der? Hvis jeg jogger mister jeg ikke da muskelmasse?  Magen min er jævlig hard fordi jeg har trent magen min i strekk i ca. 4-5måneder,  og har bare det lille hengende fette nedest på magen.


Tusen takk for alle svar.
Alle råd og tips er velkommene(:   

- Takk for meg!

kingkris3

  • Gjest
Sv: Helt forvirret!!
« #1 : 10. juli 2009, 23:34 »
Det var fælt hvor mye kjipe folk det var der du trener da! Jeg er enig med deg ikke rør steroider og lignende, det er IKKE bra. Ting tar tid! Musklene oser ikke ut etter et år. Sett deg realistiske mål og jobb mot dem. Noen bruker 15 åt på og nå målene sine og andre 3 år. Sett deg både langsiktige og kortsiktige mål. Det er bra og ha noe og jobbe mot, det øker trenings lysten betydelig. Tren hele kroppen, folk som bare trener overkropp ser dumme ut! Du mister ikke nødvendigvis muskelmasse av å jogge. Du mister muskelmasse hvis du har kcal. underskudd over lengre tid. Hvis du ønsker å legge på deg muskelmasse må du ligge i kcal. overskudd og får å slanke deg må du ligge i kcal. underskudd. Det er veldig vanskelig og kombinere slanking og samtidig legge på deg muskler. Siden du er så ung vil jeg anbefale deg at du prøver og legge på deg i stede for og slanke deg. Når du er i puberteten trenger du mye næring. Du sier at du har trent magen i strekk i 4-5 måneder, det første som slår meg da er at du trener magen hver eneste dag. Du bør ikke trener moen muskelgrupper hver eneste dag og magen er ikke noe unntak. Magen skal ikke trenes mer en andre muskler. Beklager et veldig rotete innlegg.

Lykke til! Wink

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Helt forvirret!!
« #2 : 10. juli 2009, 23:39 »
alle med guns over 40 cm bruker steroider
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

kingkris3

  • Gjest
Sv: Helt forvirret!!
« #3 : 10. juli 2009, 23:41 »
alle med guns over 40 cm bruker steroider

Hvor har du det fra?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Helt forvirret!!
« #4 : 10. juli 2009, 23:42 »
Det er ikke armene det kommer ann på. Det er størrelsen på døråpningen!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Helt forvirret!!
« #5 : 10. juli 2009, 23:44 »
alle med guns over 40 cm bruker steroider

 rofl
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Helt forvirret!!
« #6 : 11. juli 2009, 00:39 »
Takk for svar så langt, kom gjerne med flere gode råd:)


Det er ikke armene det kommer ann på. Det er størrelsen på døråpningen!

Hehe, tro meg alle de medlemmene som trener der kommer seg gjennom døra helt fint.
Untaket er nok han, og for å si det sånn så er det nesten umulig å få så store vinger som han har uten dop, hele kroppen er "pompa" opp.

Jeg trener på en vell "ghetto" treningssenter kan du vell kalle det, han som eier treningssenteret er nordisk mester i bodybulding om jeg ikke tar helt feil.

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Helt forvirret!!
« #7 : 11. juli 2009, 02:25 »
Finn deg ett passende program. Vanlig 3/4/5 split, 2 split, w/e. Finn det som passer deg.
Programmet bør inneholde markløft/knebøy, benkpress i en form, militærpress eller pushpress, stangroing/hantelroing. Altså øvelser du kan generelt ta mye kilo i, som det er lette å øke i.
Du burde også ha isolasjonsøvelser for armer osv. Igjen, velg øvelser som lette å øke i. Ta feks. ikke en supersær variant av en preachercurl med 100% strict form hvor du sitter der med en 7,5kg hantel. Ta vanlig stangcurl, litegrann momentum med kroppen for å greie å fullføre et sett er ikke noe galt. For triceps blir dette smalbenk/franskpress.

Hver trening/uke forsøker du å legge på litt mer vekt, eller å greie 1-2 flere reps. Forsett med dette i største grad du kan. Dette innebærer en del trening til failure, så pass på volumet. Dette er dog individuelt, så man må bare prøve seg fram.

Alt skrevet ovenfor vil ikke funke med mindre du spiser. Jeg ville anbefalt 3000-3500kcal/dag med "relativt" clean mat med tanke på vekten din. Hvis du har vanskelig for å spise mye, så ikke sitt å gaffle på med kylling. Spis næringstett mat, altså mat som inneholder mye kalorier per 100g. Nøtter, koteletter, egg, osv. Melk er også veldig greit hvis du tåler det bra og liker det. Protein shaker er også veldig praktisk for å få i seg nok protein.

Det er ingen grunn til å over komplisere ting. Spis nok og løft tungt med progresjon, så øker du på omtrent hva som helst slags program du velger å gjøre.

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Helt forvirret!!
« #8 : 11. juli 2009, 02:45 »
Tusen takk for en fylldig svar Smiley


Det med kosthold klarer jeg kjempe bra tror jeg, spiser mye protein rikt mat og tar protein shake etter trening Wink
Har tenkt å gå opp i vekt og ikke ned, men har gått opp 3kg siden jeg startet å trene som nå er for 1 månede siden.   


Skal gjøre som du sier, skal poste et par bilder i morgen så kan dere se hva som eventuelt er lurt å trene.

Utlogget Mountain Man

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 28

Sv: Helt forvirret!!
« #9 : 11. juli 2009, 14:48 »
Å ta vitamintabletter, omega 3 og proteinshake, det er for eksempel ikke dop. Jeg ville foreslått at du kan begynne med proteinshake, måltidserstatter eller annen form for shake. Det hjelper kroppen og kan være til hjelp for større muskelmasse.

Kommer litt an på hva du trener også hvor stor du vil bli, trener du volum så blir du svær. Bare for å ha sagt det ; ) Men ja vist kompisen din er så svær så bruker han nok dod : /
Benk: 100kg
Knebøy: 115kg++
Militærpress 60kg

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Helt forvirret!!
« #10 : 11. juli 2009, 14:50 »
Proteinshake er helt unødvendig hvis du ikke har matlyst som en spurv.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Helt forvirret!!
« #11 : 11. juli 2009, 15:00 »
Proteinshake er helt unødvendig hvis du ikke har matlyst som en spurv.

Likevel så sparer du både tid og penger.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Helt forvirret!!
« #12 : 11. juli 2009, 16:39 »
Hei igjen Wink

Cham_p@

Jeg vet kosttilskudd ikke er dop, men nå tenkte jeg på, testo, anabolic osv..
Nå veier jeg ca. 65kg har tenkt å gå opp 10kg til da vil vekta være på 75kg noe jeg vil gjerne oppnå.

Jeg vil bli sterk, hvis dere ser på profil bilde <-- "hannibal for king" sånn kropp vil jeg satse på.
Tenker mest på armene,bryste,skuldrene osv.. Men "hannibal for king" er utrolig sterk også.

Utlogget 0leMartin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

  • I Came - I Saw - I Conquered.
Sv: Helt forvirret!!
« #13 : 11. juli 2009, 18:15 »
Hei igjen Wink

Cham_p@

Jeg vet kosttilskudd ikke er dop, men nå tenkte jeg på, testo, anabolic osv..
Nå veier jeg ca. 65kg har tenkt å gå opp 10kg til da vil vekta være på 75kg noe jeg vil gjerne oppnå.

Jeg vil bli sterk, hvis dere ser på profil bilde <-- "hannibal for king" sånn kropp vil jeg satse på.
Tenker mest på armene,bryste,skuldrene osv.. Men "hannibal for king" er utrolig sterk også.

Forbilde mitt åsså Cheesy, bare å sette igang å ta chin up, pull up, dips heile dagen ;P

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Helt forvirret!!
« #14 : 11. juli 2009, 19:07 »
Takk for svar så langt, kom gjerne med flere gode råd:)


Hehe, tro meg alle de medlemmene som trener der kommer seg gjennom døra helt fint.
Untaket er nok han, og for å si det sånn så er det nesten umulig å få så store vinger som han har uten dop, hele kroppen er "pompa" opp.

Jeg trener på en vell "ghetto" treningssenter kan du vell kalle det, han som eier treningssenteret er nordisk mester i bodybulding om jeg ikke tar helt feil.
Hvor trener du ??  Hvis han som eier gymet er nordisk mester, regner jeg med at han kan en ting eller to om hvordan du skal vokse. Smiley
Husk uansett: TING TAR TID!!!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!