Skrevet av Emne: Lav fettprosent året rundt.  (Lest 9148 ganger)

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #15 : 14. juli 2009, 01:05 »
Bra kosthold, genetikk og/eller medisinske preparater.

Og fettprosent er nettopp, en prosent. Om du legger på deg en kilo fett og tre kilo muskler synker fettprosenten din, selv om du total bærer på mer fett.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #17 : 14. juli 2009, 01:08 »
Minimalt med overskudd er svaret til hvordan de bygger uten å øke mye i fettprosent. Forskning viser at du ikke trenger mye overskudd for maksimal muskelvekst. At dere "rotter" dere sammen og snakker om kompiser som kan spise SÅ MYE DE VIL ÅRET RUNDT UTEN Å LEGGE PÅ SEG er bullshit.

Jeg kunne også spist på MacDonald's hver dag i 5år uten å legge på meg. Såfremt jeg var på kcal underskudd, selvfølgelig. Noen har høyere forbrenning enn andre, ja, men de kan ikke spise ubegrenset med mat uten å få høyere fettprosent/legge på seg.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #18 : 14. juli 2009, 01:12 »
Minimalt med overskudd er svaret til hvordan de bygger uten å øke mye i fettprosent. Forskning viser at du ikke trenger mye overskudd for maksimal muskelvekst. At dere "rotter" dere sammen og snakker om kompiser som kan spise SÅ MYE DE VIL ÅRET RUNDT UTEN Å LEGGE PÅ SEG er bullshit.

Jeg kunne også spist på MacDonald's hver dag i 5år uten å legge på meg. Såfremt jeg var på kcal underskudd, selvfølgelig. Noen har høyere forbrenning enn andre, ja, men de kan ikke spise ubegrenset med mat uten å få høyere fettprosent/legge på seg.
I teorien er det umulig, ja! Men i praksis er det noe annet igjen.
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #19 : 14. juli 2009, 01:14 »
Tror jeg fant svaret her. Sitat fra Charley Montreuil.

Sitat
Of course, the genetic play the biggest role in all the gain you'll have. Mine allow me to stay at 6-8% bf year long without any water rentention even if sometime i eat over 9000 calories a day and tons of junk and fried food.
Sitat
I went to the hospital to check my free testosterone level and I'm in the average. The reasons why i grow more than the other people is that I have a very very fast metabolism that allow me to eat tons of foods and stay lean, I'm mainly composed with red muscle fiber. (Fast twitch muscle) and i might as well have less active myostatin gene.
Sitat
Fast Twitch (Type II)
Because fast twitch fibers use anaerobic metabolism to create fuel, they are much better at generating short bursts of strength or speed than slow muscles. However, they fatigue more quickly. Fast twitch fibers generally produce the same amount of force per contraction as slow muscles, but they get their name because they are able to fire more rapidly. Having more fast twitch fibers can be an asset to a sprinter since she needs to quickly generate a lot of force.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=115845691&page=4

Forstod ikke alt av det siste som ble skrivd men tror nå dette gir mening for de som er flinke i engelsk.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #20 : 18. juli 2009, 03:41 »
Hva om de er veldig aktive? Du kan spise bra mye med et høyt aktivitets nivå og ligge lavt på fett%'en.
Blablabla

Utlogget fitnessbjorn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 332

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #21 : 18. juli 2009, 10:49 »
Er egentlig ikke så vanskelig å holde samme fettprosenten stort sett året rundt dersom en er strikt på kosten.  Wink
Med et riktig balansert kosthold der du ligger i kalori-balanse vil du holde den samme fettprosenten året rundt, og så lenge man får i seg nok protein klarer kroppen å bygge muskler.. Dette vil si at kroppen ikke er avhengig av å ha kalorioverskudd for å bygge muskler.. (selv om det kan virke som om det er enklere ved kalorioverskudd??)

At noen kan spise hva de vil av junk-food og likevel ikke gå opp i fettprosent vil bare si at de ikke har kalorioverskudd.
Er det noen som virkelig kan noe rundt dette emnet som kan svare på hvorfor noen greier å holde samme fettprosent uansett hvor mye de spiser?

Skal ikke påberope meg å være noen ekspert på emnet, men noe har jeg da lært i løpet av noen dietter. Det går ikke ann å beholde samme fettprosent uansett hvor mye de spiser.. Hvis man spiser 10000kcal og ikke forbrenner mer enn 4000kcal vil man legge på seg.. 
Noen variasjoner finnes, og forbrenningen vil forsøke å øke når inntaket øker, men bare til en viss grad. Noen genetiske forskjeller finnes også.. Men ikke så store forskjeller som mange innbiller seg   biggrin

Og selvfølgelig.. Det er i musklene energiomsetningen finner sted, så jo mer muskler, jo høyere forbrenning.
 >Cheesy >Cheesy >Cheesy

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #22 : 18. juli 2009, 14:32 »
Vel, jeg skjønner fortsatt ikke åssen Binais greier å bygge bra med masse og samtidig holde samme fettprosent året rundt samme hvor mye og ofte han spiser. Som sitatet ovenfor, det er nødt til å være gener.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #23 : 18. juli 2009, 16:27 »
Vel, jeg skjønner fortsatt ikke åssen Binais greier å bygge bra med masse og samtidig holde samme fettprosent året rundt samme hvor mye og ofte han spiser. Som sitatet ovenfor, det er nødt til å være gener.

Hvor er det du mener de ubegrensede kaloriene tar veien da? I genetikk-banken?

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #24 : 18. juli 2009, 16:55 »
Hvor er det du mener de ubegrensede kaloriene tar veien da? I genetikk-banken?
Nei si det. Den eneste grunnen jeg finner er dette sitatet. Men skulle gjerne visst noe mer rundt emnet. Er jo en grunn til at noen kan holde en fettprosent på 6-8% uansett hvor mye de eter.
Sitat
the genetic play the biggest role in all the gain you'll have. Mine allow me to stay at 6-8% bf year long without any water rentention even if sometime i eat over 9000 calories a day and tons of junk and fried food.
Sitat
I went to the hospital to check my free testosterone level and I'm in the average. The reasons why i grow more than the other people is that I have a very very fast metabolism that allow me to eat tons of foods and stay lean, I'm mainly composed with red muscle fiber. (Fast twitch muscle) and i might as well have less active myostatin gene.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #25 : 18. juli 2009, 16:59 »
Nei si det. Den eneste grunnen jeg finner er dette sitatet. Men skulle gjerne visst noe mer rundt emnet. Er jo en grunn til at noen kan holde en fettprosent på 6-8% uansett hvor mye de eter.

Jeg synes fitnessbjorn forklarte det hele ganske bra. Smiley

Hvor rask forbrenning du har vil vel i utgangspunktet bare definere hvor mange kcals du må ta inn for å gå opp i vekt.

Føler du at du har noe dårligere forbrenning enn andre, ja da får du vel bare spise noe mindre enn andre da.... Eventuelt så kan du bevege deg mer.

Utlogget MLML

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #26 : 18. juli 2009, 18:40 »
siden det snakkes om kosthold og fett%...jeg føler at jeg går ned enklere dersom jeg spiser bare 3 måltid om dagen (kontra 5-6 måltid), selv om totalt ant kcal er det samme. Har lest ulike artikler om dette (tre måltid er bedre enn seks vs det har ingenting å si - er totalen som teller vs mange måltid om dagen er best osv osv). andre som har noen erfaring ang dette? (altså, ikke bare synsing Tongue)

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #27 : 18. juli 2009, 22:43 »
Jeg synes fitnessbjorn forklarte det hele ganske bra. Smiley

Hvor rask forbrenning du har vil vel i utgangspunktet bare definere hvor mange kcals du må ta inn for å gå opp i vekt.

Føler du at du har noe dårligere forbrenning enn andre, ja da får du vel bare spise noe mindre enn andre da.... Eventuelt så kan du bevege deg mer.
Ser ikke ut som vi kommer noen vei her! Smiley
Jeg forstår at enkelte har høyere forbrenning enn andre og trenger å innta flere kalorier for å komme i kcaloverskudd. Tingen er at som nevnt så kan enkelte holde lav fettprosent selv om de ligger i høyt kalorioverskudd. Bare å se på Arild Haugen da han deltok i NSM 2009. Han gikk fra 120kg til 148kg? Kroppsvekt på en kort tid og fettprosenten hans var jo den samme som da han veide 120kg. Vet at Arild Haugen tar noe ved siden av, men det forandrer ikke det faktum at i teorien så SKAL du legge på deg fett i kcaloverskudd, mens i praksis så er det noen få som holder samme fettprosent samma om de spiser tonnesvis av junk og ren mat. Og da selv om de kommer i kcaloverskudd.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #28 : 18. juli 2009, 22:54 »
Og fettprosent er nettopp, en prosent. Om du legger på deg en kilo fett og tre kilo muskler synker fettprosenten din, selv om du total bærer på mer fett.

QFS.

Folk må lære seg dette her. F.eks. ta matematikk på grunnskolenivå om igjen om nødvendig.

Utlogget fitnessbjorn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 332

Sv: Lav fettprosent året rundt.
« #29 : 19. juli 2009, 11:52 »
QFS.

Folk må lære seg dette her. F.eks. ta matematikk på grunnskolenivå om igjen om nødvendig.

Helt enig.. Dette er i utgangspunktet svært enkelt. Kcal INN minus kcal UT = kalorioverskudd eller kaloriunderskudd. Altså at en går opp eller ned i vekt. Det som da blir igjen i kroppen lagres da som enten fett, glykogen eller i beste fall muskler.

En person som inntar 9000 kcal pr, dag må da forbrenne det samme for å ikke gå opp i vekt. Hvis han ikke gjør det vil vekten gå opp, og de kaloriene som ikke blir brukt vil da bli lagret som fett, glykogen eller muskler.


Ser ikke ut som vi kommer noen vei her! Smiley
Jeg forstår at enkelte har høyere forbrenning enn andre og trenger å innta flere kalorier for å komme i kcaloverskudd. Tingen er at som nevnt så kan enkelte holde lav fettprosent selv om de ligger i høyt kalorioverskudd. Bare å se på Arild Haugen da han deltok i NSM 2009. Han gikk fra 120kg til 148kg? Kroppsvekt på en kort tid og fettprosenten hans var jo den samme som da han veide 120kg. Vet at Arild Haugen tar noe ved siden av, men det forandrer ikke det faktum at i teorien så SKAL du legge på deg fett i kcaloverskudd, mens i praksis så er det noen få som holder samme fettprosent samma om de spiser tonnesvis av junk og ren mat. Og da selv om de kommer i kcaloverskudd.
I tilfellet med Arild vil en rekke spesielle faktorer spille inn. Kan godt tenke meg at da han veide 120 kg var dette morgenvekt. Altså tom fo glykogen og vann i kroppen. Etter en periode har han kanskje lagt på seg noen kilo med muskler, la oss si at han teoretisk har lagt på seg 8 kilo muskler, 4 kilo fett i løpet av perioden. Dette vil føre til at han faktisk har gått ned i fettprosent. I tillegg til dette kommer påfylling av diverse lagre som totalt utgjør 16 kg.. Og så vips har vekten økt til 148kg.

Men dette er jo bare hypotetisk teori.. Men en med mye muskelmasse forbrenner mer enn en med lite muskelmasse fordi det er inne i musklene forbrenningen skjer.

Forbrenningen/fettlagringen er altså styrt av faktorer som: Inntak av kalorier, muskelmasse, bevegelse/aktivitet, kroppens evne til å regulere metabolismen og gener.

Håper dette virker noenlunde forståelig.

 >Cheesy >Cheesy >Cheesy


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!