Skrevet av Emne: Piratequeen - Koser seg på trening om dagen!  (Lest 22010 ganger)

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #60 : 24. september 2009, 15:46 »
Dagens trening:

Kardio

2 timer sykling
1 time useriøs fotball
45 min jogging i skogen

RYP Uke 1 dag 2
Knebøy: 2*15*46kg
Strakmark: 1*15*36kg
Skråbenk: 2*15*9kg (per hantel)
Nedtrekk: 1*15*27kg
Roing: 1*15*18kg
Arnoldpress: 2*15*4,5kg (per hantel)
Bicepscurl: 1*15*2,5kg (per hantel)
Dips: 1*15*22,5
Magedrill!


En veldig lett og grei økt, men merket jeg var sliten etter all kardioen tidligere på dagen!
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #61 : 24. september 2009, 20:46 »
(kan ikke tro at jeg av alle skulle si dette, men...)

Blir det ikke litt mye med tja, ca 5timer aktivitet? Vi skal jo bygge muskler, ikke bryte dem ned. Det går sikkert fint en uke eller to med masse trening, men så går man ofte på en smell (betennelse, overtrening, feilbelastning o.l) og da sitter man der og må gå tre skritt tilbake treningsmessig.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #62 : 24. september 2009, 21:23 »
Det som funket for meg i allefall var å sette opp et kaloribudsjett pr. dag og ha krav om hvor mange gram proteiner og fett jeg skulle ha i meg. Startet med hva jeg trodde var riktig og fulgte med på vekt, justerte kost og trening, se an hva som skjer med vekten osv.

Hva med å prøve 17-1800 kcal en uke eller to helt slavisk og se hva som skjer?

(kan ikke tro at jeg av alle skulle si dette, men...)

Blir det ikke litt mye med tja, ca 5timer aktivitet? Vi skal jo bygge muskler, ikke bryte dem ned. Det går sikkert fint en uke eller to med masse trening, men så går man ofte på en smell (betennelse, overtrening, feilbelastning o.l) og da sitter man der og må gå tre skritt tilbake treningsmessig.
Helt enig med denne. Når det gjelder vekt opp og ned så er det kosten man justerer. Trening er for å få muskler, kondis og for å ha det gøy. Smiley

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #63 : 25. september 2009, 07:27 »
(kan ikke tro at jeg av alle skulle si dette, men...)

Blir det ikke litt mye med tja, ca 5timer aktivitet? Vi skal jo bygge muskler, ikke bryte dem ned. Det går sikkert fint en uke eller to med masse trening, men så går man ofte på en smell (betennelse, overtrening, feilbelastning o.l) og da sitter man der og må gå tre skritt tilbake treningsmessig.

Sånn i utgangspunktet er jeg enig i det....det blir mye aktivitet enkelte dager hos meg!

Men mye av det er gjennom skole så intensiteten er ikke alltid like høy..derfor skriver jeg heller ikke opp alt her. Og iogmed at jeg liker litt høyere intensitet på kardiotreningen samt styrketrening, så kan det bli litt mye av og til!

Har trent på meg betennelser før, så jeg prøver å lytte til kroppen så godt jeg kan for å unngå det nå. Har alltid trent ganske mye, så trur kroppen skal tåle litt  Grin Trening er en viktig del av hverdagen min, så jeg håper jeg kjenner kroppen min godt nok til å slippe betennelser og skader!!!
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #64 : 25. september 2009, 07:34 »
Det som funket for meg i allefall var å sette opp et kaloribudsjett pr. dag og ha krav om hvor mange gram proteiner og fett jeg skulle ha i meg. Startet med hva jeg trodde var riktig og fulgte med på vekt, justerte kost og trening, se an hva som skjer med vekten osv.

Hva med å prøve 17-1800 kcal en uke eller to helt slavisk og se hva som skjer?
Helt enig med denne. Når det gjelder vekt opp og ned så er det kosten man justerer. Trening er for å få muskler, kondis og for å ha det gøy. Smiley

Den fremgangen du viser til her angående vektnedgang er den jeg fulgte da jeg gikk ned de 10-12 første kiloene for et par år siden....har prøvde flere ganger siden den gang å gjøre det samme...både ved å øke kaloriene en stund, for så å kutte ned...men kroppen min har vist funnet en vekt den liker å være på.... Nå er det endel månender siden sist jeg prøvde diett, så jeg har fortsatt trua på at nå skal være tiden der jeg klarer å gå ned i vekt igjen! Har satt opp diett på 1600-1800 kalorier, der 1800 er på dager med styrketrening!

Så nå krysser jeg bare fingrene for at kiloene tørr å forlate meg  :Smiley

Og jeg trener mest fordi jeg syns det er gøy....og fordi jeg trives med å være i form!
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #65 : 25. september 2009, 08:21 »
Den fremgangen du viser til her angående vektnedgang er den jeg fulgte da jeg gikk ned de 10-12 første kiloene for et par år siden....har prøvde flere ganger siden den gang å gjøre det samme...både ved å øke kaloriene en stund, for så å kutte ned...men kroppen min har vist funnet en vekt den liker å være på.... Nå er det endel månender siden sist jeg prøvde diett, så jeg har fortsatt trua på at nå skal være tiden der jeg klarer å gå ned i vekt igjen! Har satt opp diett på 1600-1800 kalorier, der 1800 er på dager med styrketrening!
Hvorfor 1800 på dager med styrketrening?

Og jeg trener mest fordi jeg syns det er gøy....og fordi jeg trives med å være i form!
Det er bra, men pass på at det ikke blir for mye, det virker mot sin hensikt. Smiley

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #66 : 25. september 2009, 08:49 »
Hvorfor 1800 på dager med styrketrening?
Det er bra, men pass på at det ikke blir for mye, det virker mot sin hensikt. Smiley

Ligger litt høyere i kalorier de dagene jeg trener styrke fordi jeg tar litt karbo (rosiner) før og etter økten. Føler jeg trenger det for å komme meg gjennom økten og får å komme meg raskere etterpå. Fungerer fint for meg hvertfall :-) Men om jeg ikke har gått ned i vekt iløpet av de neste ukene får jeg heller vurdere å kutte litt karbs!
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #67 : 25. september 2009, 23:48 »
Dagens trening:

Vasking av hele leiligheten!  Grin

Rart å ikke skulle trene i dag, og heller ikke i morgen, men trur nok kroppen har godt av litt fri....selv om jeg kjenner abstinenser allerede! Herlig med nyvasket leilighet da!
biggrin
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #68 : 26. september 2009, 21:57 »
I dag var det spisedag, og for første gang har jeg turt å regne ut hvor mange kalorier jeg har spist....

..og nå skjønner jeg også hvorfor jeg ikke har regnet det ut før.... Shocked    Food

Jeg har spist 4700kcal hittil i dag!!!!!!!!!!!! Og da har jeg ikke regnet med all smågodteriet og heller ikke kaloriene jeg har fått i meg i drikke (melk juice)!!! Og det værste er at jeg sitter og vurderer å ta frem Dream-is'en jeg har liggende i fryseren!!  woot

 Help Jeg spiser jo faktisk like mange kalorier på lørdager som jeg spiser på resten av uken til sammen....!


Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #69 : 27. september 2009, 11:22 »
Du skal jo spise på en spisedag. Smiley

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #70 : 27. september 2009, 12:44 »
Du skal jo spise på en spisedag. Smiley

Jojo, men når jeg spiser så mye at jeg er mett i flere dager etterpå begynner det kanskje å bli på tide med litt begrensninger Tongue
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #71 : 27. september 2009, 13:12 »
Spørs hvor hard diett du har ellers, men poenget med spisedag er jo å få opp forbrenningen, få fylt opp glykogenlagre samt å få i seg det av næringsstoffer det må ha blitt litt magert av i uken. Så litt bør man jo spise.

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #72 : 27. september 2009, 15:25 »
Spørs hvor hard diett du har ellers, men poenget med spisedag er jo å få opp forbrenningen, få fylt opp glykogenlagre samt å få i seg det av næringsstoffer det må ha blitt litt magert av i uken. Så litt bør man jo spise.
Helt klart! Så jeg skal slutte å ha dårlig samvittighet! Skal ha veiedag på fredagen som kommer, og heller vurdere ut ifra resultatet etter 3 uker på diett!

Dagens trening: RYP uke 1 dag 3

Knebøy: 2*15*50 kg
Strakmark: 1*15*40kg
Skråbenk: 2*15*9 kg (per hantel)
Nedtrekk: 1*15*32 kg (smalt grep)
Roing:
1*15*18 kg
Arnoldpress: 2*15*4,5 kg (per hantel)
Bicepscurl: 1*15*4,5 kg (per hantel)
Dips: 1*15*25 kg

+ 30 min plasking i bassenget

Litt godt med mange reps....men savner litt tunge vekter, så det skal bli kjekt med litt tyngre vekter og 10 reps de neste ukene!!!  Grin

Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #73 : 27. september 2009, 18:01 »
Dagens kosthold:

Frokost:
40 gram havregryn
20 gram proteinpulver
3 dl skummet melk
2 tran-kapsler

Etter-trenings mat:
65gram rosiner

Middag:

1 kyllingfilet
1 potet
litt salat

Kvelds:
125g laks
grønnsaker

Ikke så mange kalorier, men er så veldig mett etter gårsdagen....!
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen (bilder s.4)
« #74 : 28. september 2009, 14:12 »
Dagens trening:

10 min rolig jogg
4*5 min intervall (2 min rolig jogging mellom hvert drag)
5 min rolig jogg

Dagens kosthold:

M1: 3 dl melk, 40g havregryn, 20g proteinpulver, tran
M2: 2 brødskiver, 2 egg, 1 tomat
M3: 40g rosiner, 20g mandler
M4: 1 kyllingfilet, 1 potet, 1 tomat
M5: 125g laks, grønnsaker

ca 1500kcal
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!