Skrevet av Emne: Piratequeen - Koser seg på trening om dagen!  (Lest 22025 ganger)

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser...på alt!
« #30 : 12. september 2009, 21:58 »

Jeg bestemmer meg som regel for å kun spise sunn mat på spisedager, men øke karbokildene endel....men det er ikke lett altså....er aaaaalt for glad i mat.... usunn mat...helst pizza og burgere!!  Men men...jeg får se...om jeg etter 2 mnd med diett ikke har gått noe ned i vekt, får jeg heller vurdere å skjerpe meg :-P  ååååååh.....*svakt menneske*
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser...på alt!
« #31 : 13. september 2009, 15:25 »
Dagens trening:

Skulle egentlig jogge, men magen var litt for full etter gårsdagens svake oppførsel, så det ble styrke

Knebøy:

10*20kg
10*42,5kg
3*6*65kg

Leg curl:
3*8*34 kg

Leg extension:
3*8*39 kg

Bakspark-maskin (Usikker på hva øvelsen heter)  what

3*40 kg (per bein)


Nedtrekk:


3*6*41 kg (tenk om jeg om noen mnd kan bytte ut denne øvelsen med chins...  Roll Eyes )

Sittende roing:


3*8*usikker på vekta


Alt føltes lett og greit ut i dag....så jeg må nok revurdere å ha kardio på en søndag, heller bytte ut den økta med en tyngre styrkeøkt.... I morgen er nok magen i balanse igjen slik at jeg får sprunget!

Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT.....eller ingenting!?!?
« #32 : 13. september 2009, 16:47 »
Dagens matinntak:

Frokost:

1 ss tran
20 gram proteinpulver (90+ sjokolade)
3 dl skummet melk
40 gram havregryn

Lunsj:

2 knekkebrød
5 skiver kokt skinke
3 dl skummet melk

Middag (serveres snart):
  Spise

150-200gram indrefilet av svin
1 stor bakt potet
Litt løk
Noen små tomater
Minimalt med peppersaus

Kvelds:

1 stk laksefilet
grønnsaker


Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT.....eller ingenting!?!?
« #33 : 14. september 2009, 19:39 »
Dagens trening:

25 min jogging i skogen.
1 time gåtur

Dagens matinntak:

M1: Havregryn, Melk, protein, tran
M2: 1 brødskive, 1 knekkebrød,8 skiver kokt skinke, 1 glass melk
M3: 1 potet, 125g laks
M4: 1 potet, 1 kyllingfilet
M5: 125g laks, grønnsaker

ca 1900 kalorier!  what
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT.....eller ingenting!?!?
« #34 : 14. september 2009, 20:17 »

Hei!

Hvis det er noen trøst, vi er to stk som elsker pizza og burgere. Sliter noe fryktelig med kostholdet mitt, og faller altfor ofte for fristelser.

Så tenker jeg at jeg er dum som ikke klarer å være strukturert nok, dumme, dumme meg!
Vil så gjerne trene best mulig, og selvsagt også spise mest riktig for best mulig resultat, men så ramler det inn en pizza eller to burgere, en Freia porøs melkesjokolade på 150 gram (eller to stk som det ble på fredag) og der sitter jeg med dårlig samvittighet.

Lykke til uansett, du er flink!  Smiley

Kanskje slemt å si det, men godt å høre at flere er like viljesvake som meg på den fronten!

Det jeg har gjort for å slippe dårlig samvittighet er å kjøre diett 6 dager i uken, slik at jeg kan frotse den 7ende dagen...noe som fungerer greit så lenge jeg ønsker å ligge på samme vekt. Men med en gang jeg skal ned i vekt, trenger jeg å ha en litt mindre voldsom spisedag.....ellers går kiloene dessverre ingen vei :-P

Uansett, takk for hyggelige ord! Selv vi som er så glad i mat skal vel greie å nå målene våre!!  Grin
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser...på ALT!!
« #35 : 15. september 2009, 18:55 »
Dagens matinntak!! Les og grin....

M1: En porsjon havregrøt (havregryn+vann+kanel)
M2: 2 knekkebrød + 6 skiver kokt skinke
M3: 1 kyllingfilet, 1 potet, grønnsaker
M4: 125g laks + grønnsaker

Ingen kommentar.
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #36 : 16. september 2009, 12:59 »
Etter noen uker med ustrukturert har jeg bestemt meg for å prøve RYP. Derfor ble det fokus på å finne 10 RM på treningen i dag.

10 RM test:

Knebøy: 15*20 kg 10* 42,8 10*65,6 kg

Strakmark: 10*42,8 kg10*51,8 kg

Skråbenk m/manualer: 10*9 kg 10*11,4 kg (per hantel)

Nedtrekk m/smalt grep: 10*32 kg 10*39 kg

Roing m/bredt grep:
10*18 kg 10*22,8 kg

Arnoldpress: 10*6,8kg 10*9kg (per hantel)

Bicepscurl i skråbenk: 10*4,5 kg (per hantel)

Franskpress Fikk smerter i skuldrene av denne øvelsen, så byttet med tricepspress..

Tricepspress: 35,5kg

Vanskelig å si om jeg har en normal, eller unormal 10 RM i noen av øvelsene siden jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag....så det skal bli spennende å se hvordan det går fremover. Starter med grunn-programmet neste uke. Da har jeg 6 uker igjen av dietten, noe som passer bra siden programmet varer i 6 uker.

Jeg har tatt før-bilder i tillegg til en fett/muskel/vann-test på treningssenteret, så da har jeg mulighet til å teste om det har skjedd noen endringer!  biggrin
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #37 : 16. september 2009, 15:18 »
Dagens kosthold:

M1: Havregrøt, 3 dl melk, 20 g protein, tran
Etter trening: rosiner
M2: 125g laks, 2 egg, grønnsaker
M3: 1 kyllingfilet, 1 potet, grønnsaker
M4: 125g laks, grønnsaker

Edit:

Måltid fire ble ikke helt som planlagt...men men..viktig å kose seg litt med venninnene...endte med å dra ut å grille ute ved sjøen. Ble et par pølser og endel marshmellows. Satt ute i mange timer, så jeg synes det var viktigere...kunne jo selvsagt latt være å spise den usunne maten, men syns det var viktigere å delta! :-D
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #38 : 17. september 2009, 16:31 »
Dagens kosthold:

M1: Havregryn, protein, melk og tran
Etter trening: rosiner
M2: Salatblanding med fetaost og oliven!
M3: Tortilla med 1 kyllingfilet + masse salat!
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #39 : 17. september 2009, 17:53 »
[Edit:
Måltid fire ble ikke helt som planlagt...men men..viktig å kose seg litt med venninnene...endte med å dra ut å grille ute ved sjøen. Ble et par pølser og endel marshmellows. Satt ute i mange timer, så jeg synes det var viktigere...kunne jo selvsagt latt være å spise den usunne maten, men syns det var viktigere å delta! :-D
Gjør som meg og du kan spise pølser hver dag :p

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #40 : 17. september 2009, 18:31 »
hehe...ja jeg har vurdert det  :Smiley

Men det ender med at jeg bestemmer meg for å prøve å gå ned i vekt med et kosthold jeg trur jeg kan holde på i senere tid også. Jeg har jo tross ikke på noen seriøs diett...er mest fordi jeg føler meg bedre når jeg har struktur på kostholdet, samt at jeg burde gått ned noen kg....men men......spørs om jeg klarer å gi slipp på noen kilo i det hele tatt....

Jeg er rett og slett litt for glad i å skeie ut...  what

Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #41 : 17. september 2009, 20:41 »
Jeg vurderer å slutte med ketose, det tar for mye på psyken når jeg har skole, jobb og trening å tenke på.

Viljestyrke er som en muskel, den må trenes. Så kan man komme med mange gode råd for å holde ut, det kan være alt fra affektregulering og kognitiv terapi til dagbok, treningspartner og healing.
Jeg tror at hvis man virkelig vil noe så klarer man det, men hvis man tenker "Jeg har lyst til å gå ned i vekt, men jeg vil også kunne kose meg med pizza og øl" så har man ikke virkelig lyst. Skjønner? Har man virkelig lyst så dropper man de store utskeielsene, man har øynene rettet mot målet hele tiden, enten det er vekttap, ny kjæreste, utdannelse eller verdensrekord på 100m.
Er det en ting jeg har lært her i verden er det at ingenting er umulig, så lenge man virkelig vil!

Stå på, tren hardt -lev godt!


Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #42 : 17. september 2009, 21:30 »
Jeg vurderer å slutte med ketose, det tar for mye på psyken når jeg har skole, jobb og trening å tenke på.

Viljestyrke er som en muskel, den må trenes. Så kan man komme med mange gode råd for å holde ut, det kan være alt fra affektregulering og kognitiv terapi til dagbok, treningspartner og healing.
Jeg tror at hvis man virkelig vil noe så klarer man det, men hvis man tenker "Jeg har lyst til å gå ned i vekt, men jeg vil også kunne kose meg med pizza og øl" så har man ikke virkelig lyst. Skjønner? Har man virkelig lyst så dropper man de store utskeielsene, man har øynene rettet mot målet hele tiden, enten det er vekttap, ny kjæreste, utdannelse eller verdensrekord på 100m.
Er det en ting jeg har lært her i verden er det at ingenting er umulig, så lenge man virkelig vil!

Stå på, tren hardt -lev godt!



Hehe, du har nok rett i det! Å gå ned i vekt er jo ikke førsteprioritet, så er vel derfor det er litt godt å skeie ut innimellom :-)

Jeg prøvde forresten Ketose for ikke så lenge siden jeg også, men måtte slutte etter en uke...
Sovnet hele tiden og følte meg bare trøtt og slapp, så trur ikke det er noe som passer for meg...lavkarbo er det lengste jeg strekker meg ;-)
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #43 : 18. september 2009, 18:12 »
Dagens trening:

ca 6 mil sykkeltur i strålende sol!!!

GNAGSÅÅÅR!!!!! (må kjøpe meg polstret sykkelshorts om jeg skal fortsette å sykle.....)
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Piratequeen satser på ALT!
« #44 : 18. september 2009, 19:23 »
Anbefaler å kjøpe et polstret setetrekk, jeg synes det hjelper bedre enn sykkelshortsene. Tror du får det for 199,- på xxl.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!