Skrevet av Emne: FRP; En vits slik jeg ser det.::  (Lest 12615 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
FRP; En vits slik jeg ser det.::
« : 20. august 2009, 10:17 »
Vil vi virkelig ha dette???

I dagens politiske oppkjøring til stortingsvalg, sitter jeg og ser med skeptiske øyne.

FRP har faktisk så og si hver 3dje normann på valglisten sin.

Hvorfor får jeg meg til å lure på??

1) Privatisering;
FRP står for et samfunn der også skole og helsevesenet privatiseres.
Flott for dem som har penger, men mindre heldig for dem som ikke har det.
Dette vil gjøre at gode leger starter i private klinikker, og får høyere lønn,
mens mindre spesialister velger praksis i det offentlige rom.
Vil vi virkelig ha USA?? Der en person får et balltre i hodet, og blir liggende utenfor
et privatsykehus, men blir bedt om å kjøre halvtimen ekstra for å få behandling, ettersom han
ikke har råd til forsikring???

Skolen;
I norge i dag har alle like sjanser til å få høyere utdanning, uansett hva foreldrene deres har
av penger. Alle får lån av statens lånekasse, og alle tilbys videregående opplæring uten kostnader.
Dersom skolen privatiseres, vil ikke dette være en selvfølge. For å få gå en god høyere utdanning,
kan "fiffen" betale en årlig avgift på et par hundre tusen kroner, men hva med dem som ikke har
råd til å legge av en million i skolepenger til barna sine?? Dette vil føre til;
* Barn av fattige/normale nordmenn vil ikke ha råd til de "gode skolene", og må ta offentlige skoler.
*Følgelig vil arbeidsgivere se etter "de med privatskole" på CVèn for de har fått de beste lærerene
av samme grunn som det med legene.
*De rike barna får de beste jobbene på grunn av dette, og rike foreldre får rike barn etc. Du
fødes inn i din klasse, og barna dine lider om du faller utenfor det gode liv.

Eldreomsorg;
Samme her. De som har penger får det bedre, men stakkars de som ikke har denne kapitalen til
eldreomsorg etc. De får lusetilbud, og dårligere oppfølging.

Mange av dem som stemmer FRP er ironisk nok fra lavere inntektsklasser også..

Hva gjør at en normal "snekker" for eksempel, tror at han skal tjene så bra at han kan betale;
*1 million til barnas skolegang
*private forsikringer med skyhøye avgifter
*100k/anno for at foreldrene skal få god eldrepleie når de trenger det
etc??

Da blir de skattetrekkprosentene ikke så store når du regner på det.. Mindre skatt, men mange
dyre nye utgifter å tenke på.

FRP sikter på unge velgere, se på valgkampen deres i det siste:

1) Lavere alkohol og tobakksavgifter;
Hvor i alle dager skal dette gjøre samfunnet bedre?? Mer alkohol og tobakksbruk, og større
belastning på den privates økonomi når helsen tar skaden som følger.

2) Avikle statens lånekasse;
Hva betyr dette? tenk over det. Private banker står som eneste mulighet for utdanning.
Får alle lån? Hvordan styres renten da? Hva skjer om gjelden ikke betales??

3) Fjerne UP;
Denne må jeg bare gape av.. FOr å bedre politiet skal UP fjernes.. Hvor mange dør i trafikken årlig?
Hvor effetive må disse nye politikronene være i kampen mot narkotika etc, om den skal redde like mange
liv som UP?? UP er ikke hyggelig å treffe, been there, done that, men de har en prevantiv rolle.
Hadde vi ikke visst at de kan stå der, hadde vi GARANTERT kjørt raskere, og økt sjansene for ulykker.

Dette er bare noen punkter, i det som ser ut for meg som et latterlig forsøk på å vinne masse 18 år gamle
velgere, som drømmer om rikdom og velstand når de kommer i jobb. Sannheten for de fleste er noe annet.

Hva skjedde med å ofre litt for det felles gode? Ja, jeg ser at det er mange feil med dagens system,
der mange sosiale parasitter utnytter dette systemet, og at avgiftsnivået er VELDIG høyt i norge..

Men; Hva med en mellomting? FRP vil jo snu opp ned på hele samfunnet vårt??

Forøvrig vil jeg anbefale alle de som tenker på å stemme FRP å lese 4års rapporten fra den rød gronne
sittende regjering. De har faktisk utrettet veldig mye for det felles gode, der reduserte soningskøer,
billigere barnehageplasser, bedret eldreomsorg, såvel som mer fokus på fornybar energi har vært arbeidet
for. (og mange andre ting)

Jeg stemmer rød grønt, ikke fordi jeg nødvendigvis er overfornøyd med det de har gjort, men
fordi jeg ser det andre alternativet....

Lars H

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #1 : 20. august 2009, 10:23 »
Prøv å ta lovnadene de kommer med, og tenk; Hvor kommer pengene fra?? Om ikke staten skal betale ting lengre, så går det ut av hvem sin lomme???

DIN lomme...

Se bak argumentene, og prøv å tyd hva som faktisk må til for å få ting til.

Det er lett å sitte i opposisjonen og love og love.. Prøv å se FRPs saker i et perspektiv, der du ikke bare leser "LAVERE UTGIFTER=BEDRE RÅD", men på bekostning av HVA??

Skattepengene deres brukes faktisk på ting..

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #2 : 20. august 2009, 10:27 »
Synes dagens måte å styre landet på er en vits, sier ikke nødvendigvis jeg skal stemme frp, men forandring, ja det trengs. Alkoholavgiftene som du mener er så bra foreksempel, det mener jeg bare er tull, skal da kunne få kjøpe seg en øl ute på byen uten å betale 70 spenn for den mener nå jeg.

Dessuten med alle de gratis godene vi har nå, så er det mange av dem som ikke fungerer. Foreksempel hadde jeg inngrodd tånegl, og ventelista for å operere noe som tar dem maks 5 minutter var på et og et halvt år. Vet ikke helt jeg, men man kan ikke gå rundt med sånn i så lang tid. Så det ender opp med at man må bruke private klinikker uansett. Folk sitter jo i over et år på venteliste også for nesten akutte hjertesituasjoner..

Vi betaler masse skatt og er visstnok "verdens rikeste land", og allikavel greier faen meg ikke de som styrer landet å sette opp noe som er tilnærmet likt et fungerende kollektivt transport system heller.

Føler man betaler og betaler og får omtrent aldri noe igjen for det. Allikavel hører man om at særorganisasjoner som nynorsk foreningen og slikt får millioner av våre skattepenger til å bruke på tullet sitt, gjør meg direkte kvalm!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #3 : 20. august 2009, 10:28 »
Enig i Argumentasjonen, gode poeng:)

Men endog, alle som vil ha forandringer haller tydeligvis mot FRP, mens kanskje noen andre partier kunne endre noe, uten å være så radikale?


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #4 : 20. august 2009, 10:33 »
Dette var noe piss imo. Hvor tar du alle talla dine fra? Og setter du ikke ting litt vell på spissen? Tror du virkelig at Norge etter en 4årsperiode med FrP ved roret vil være likt USA? Jeg kommer til å stemme FrP selv om en bruker på treningsforum tar seg god tid til å skrive noe som i mine øyne kun har som formål å svartmale FrP. Om du hadde hatt et objektivt syn på saken hadde du jo selvsagt presentert hvilke punkter av FrP's politikk som er bra, når det er sagt så kan selvsagt ingen kreve at du er objektiv, du har jo allerede bestemt deg for hvem du skal stemme på og driver propaganda for å få flere til å gjøre som deg.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #5 : 20. august 2009, 10:34 »
Problemet ligger jo i at vårt demokratiske system ikke er i nærheten av å fungere. Man vil aldri få gjort noe uten tusen år med byråkrati når etter hvert eneste valg så må partier alliere seg osv, og krangle om deres meninger og forandringer. Er jo helt idiotisk at partier med 5-10 prosent oppslutning kan bli en del av det nye styret, når tydeligvis så folk har stemt på dem uansett. Det eneste partiet som har noen som helst nytt syn på at ting må forandres og har mulighet til å få en grei oppslutning er FRP. Men de vil uansett aldri få nok oppslutning til å gjøre fritt som de vil..

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #6 : 20. august 2009, 10:44 »
Dette var noe piss imo. Hvor tar du alle talla dine fra? Og setter du ikke ting litt vell på spissen? Tror du virkelig at Norge etter en 4årsperiode med FrP ved roret vil være likt USA? Jeg kommer til å stemme FrP selv om en bruker på treningsforum tar seg god tid til å skrive noe som i mine øyne kun har som formål å svartmale FrP. Om du hadde hatt et objektivt syn på saken hadde du jo selvsagt presentert hvilke punkter av FrP's politikk som er bra, når det er sagt så kan selvsagt ingen kreve at du er objektiv, du har jo allerede bestemt deg for hvem du skal stemme på og driver propaganda for å få flere til å gjøre som deg.

Nei. tror ikke vi vil være i USA etter 4 år, MEN; vil vi strekke oss etter USA? Det må starte et sted..

Og; Du har HELT rett. jeg er ikke objektiv. Hvorfor skal jeg prate om de gode sidene med et parti for å kunne kritisere det?? FRP har sikkert fine ting på programmet sitt, men jeg syntes vinklingen på lavera avgifter, høyere lønn, og ut med innvandrerene blir litt vel enkel propoganda fra deres side for å vinne et valg..

Jeg er ikke objektiv, jeg kritiserer FRP, det er kun det jeg gjør i denne tråden, men KANSKJE, om noen leser denne og er nogenlunde enige, så gjør det en forskjell?

Jeg er bare en TF bruker ja, men samtidig, det er folk som oss enkle TF brukere, nemmelig mannen i gata, som faktisk betyr noe i valget. En trenger ikke å ha status eller gigantisk innsikt for å uttale seg om politikk, for vi er alle en del av det norske samfunnet.

Intrykket mitt er egentlig bare at FRP er "protestpartiet", nemmelig det partiet en stemmer på, om en ikke er enig med noe den sittende regjering står for, ikke fordi de høres så supre ut.


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #7 : 20. august 2009, 11:04 »
Tror det er en ledig leilighet ved siden av mullah krekar nede på grønland som du kan flytte inn i, også kan dere to sitte å være enige i at USA er et drittland og at FRP et farlig parti da vettu:-)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #8 : 20. august 2009, 11:13 »
Nei. tror ikke vi vil være i USA etter 4 år, MEN; vil vi strekke oss etter USA? Det må starte et sted..

Og; Du har HELT rett. jeg er ikke objektiv. Hvorfor skal jeg prate om de gode sidene med et parti for å kunne kritisere det?? FRP har sikkert fine ting på programmet sitt, men jeg syntes vinklingen på lavera avgifter, høyere lønn, og ut med innvandrerene blir litt vel enkel propoganda fra deres side for å vinne et valg..

Jeg er ikke objektiv, jeg kritiserer FRP, det er kun det jeg gjør i denne tråden, men KANSKJE, om noen leser denne og er nogenlunde enige, så gjør det en forskjell?

Jeg er bare en TF bruker ja, men samtidig, det er folk som oss enkle TF brukere, nemmelig mannen i gata, som faktisk betyr noe i valget. En trenger ikke å ha status eller gigantisk innsikt for å uttale seg om politikk, for vi er alle en del av det norske samfunnet.

Intrykket mitt er egentlig bare at FRP er "protestpartiet", nemmelig det partiet en stemmer på, om en ikke er enig med noe den sittende regjering står for, ikke fordi de høres så supre ut.


Du er ikke særlig politisk orientert er du vell? Det virker i alle fall ikke slik mtp. hva du har skrevet til nå i denne tråden.  Og forresten, mener du at landet slik det er nå er perfekt? Eller burde vi heller strekke oss mot slike tilstander det var i Russland en del år tilbake? Du skal selvsagt få kritisere så mye du vil, men hvis du hadde hatt litt mer peiling så hadde det du sier hatt litt mer tyngde. Slik det står nå så ser det mer ut som piss fra en uvitende FrPhater.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #9 : 20. august 2009, 11:45 »
Jeg er enig med mange av trådstarters synspunkter. Synd de rød-grønne har en innvandings, integrerings, og kriminalpolitikk på sikt kan gjøre landet vårt ubehagelig å leve i. Ellers har de gjort mye bra for fordeling av goder. Et lite, oljerikt land som Norge burde kunne med litt mer strikt politikk på de nevnte punkter vært det nærmeste man kommer et perfekt samfunn. Fremdeles har vi det veldig bra, men jeg frykter det kan forverre seg. Men på endel punkter vil det det med en blå regjering også... Hm, kanskje jeg skulle startet mitt eget parti som:

- Ville opprettholde velferdsstaten, men kutte kontatstøtten
- Satset på forskning fornybare, miljøvennlige energialternativer
- I minst mulig grad ville privatisere skolen, men som sørget for at prinsippet om tilpasset opplæring i den offentlige skolen gjaldt alle, også de flinkeste elevene
- Kuttet all støtte til alle former for religiøse skoler
- Økte straffene for grov kriminalitet som vold, voldtekt, ran osv
- Bremset innvandringen, kastet ut alle kriminelle asylsøkere uten statsborgerskap, og innførte en prøveperiode på 5 år for personer har fått Norsk statsborgerskap
- Konsekvent nektet å tillate en masse spesialtilpasninger til religiøse minoriteter
- Satset på god norskundervisning og orientering om norske forhold, hvor en må avlegge prøve som går på forståelse av det norske samfunn
- Økte ressursene til politiet
- Kuttet bistand til land der pengene ikke kommer folket til gode, men en korrupt diktator. Ellers opprettholde bistanden

Utlogget Tannfeen

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #10 : 20. august 2009, 11:45 »
Du er ikke særlig politisk orientert er du vell? Det virker i alle fall ikke slik mtp. hva du har skrevet til nå i denne tråden.  Og forresten, mener du at landet slik det er nå er perfekt? Eller burde vi heller strekke oss mot slike tilstander det var i Russland en del år tilbake? Du skal selvsagt få kritisere så mye du vil, men hvis du hadde hatt litt mer peiling så hadde det du sier hatt litt mer tyngde. Slik det står nå så ser det mer ut som piss fra en uvitende FrPhater.

Hehe, evner du ikke å se en mellomtingen?

Er man totalt fargeblind så er det kanskje like greit å lese alt i svart/hvitt, er du enig?

Er ingen som har sagt at Norge ikke har forbedringspotensial, men alle politiske spørsmål har nyanser.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #11 : 20. august 2009, 11:53 »
Hehe, evner du ikke å se en mellomtingen?

Er man totalt fargeblind så er det kanskje like greit å lese alt i svart/hvitt, er du enig?

Er ingen som har sagt at Norge ikke har forbedringspotensial, men alle politiske spørsmål har nyanser.
Utrykkte meg kanskje litt dårlig, men det jeg mener med innlegget er som følger.

Trådstarter mener at vi ved å stemme FrP kommer til å nærme oss tilstander som er i USA i dag. Trådstarter mener at dette vil være en veldig dårlig utvikling. Da spør jeg om han heller vil ha tilstander som ligner på de man hadde i Russland før i tiden. Hvis ikke så må man nesten bare anta at trådstarter mener at landet er perfekt slik det er den dag i dag, for såvidt meg bekjent så er det kun to hovedrettninger i politikk, sosialismen og kapitalismen. Enten utvikler man seg i den ene rettningen, eller den andre, begge har sine fordeler og ulemper. Men når trådstarter ikke evner å se hvilke fordeler en mer kapitalistisk stat vil gi så spør jeg ham om det kun er fordeler ved å bli mer kapitalistisk, eller om han synes landet er perfekt styrt slik det er i dag. Jeg skriver altså så svart hvitt fordi trådstarter selv gjør det, og prøver å gjøre ham oppmerksom på hvor idiotisk det er.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Tannfeen

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #12 : 20. august 2009, 12:01 »
Jeg er enig med mange av trådstarters synspunkter. Synd de rød-grønne har en innvandings, integrerings, og kriminalpolitikk på sikt kan gjøre landet vårt ubehagelig å leve i. Ellers har de gjort mye bra for fordeling av goder. Et lite, oljerikt land som Norge burde kunne med litt mer strikt politikk på de nevnte punkter vært det nærmeste man kommer et perfekt samfunn. Fremdeles har vi det veldig bra, men jeg frykter det kan forverre seg. Men på endel punkter vil det det med en blå regjering også... Hm, kanskje jeg skulle startet mitt eget parti som:

- Ville opprettholde velferdsstaten, men kutte kontatstøtten
- Satset på forskning fornybare, miljøvennlige energialternativer
- I minst mulig grad ville privatisere skolen, men som sørget for at prinsippet om tilpasset opplæring i den offentlige skolen gjaldt alle, også de flinkeste elevene
- Kuttet all støtte til alle former for religiøse skoler
- Økte straffene for grov kriminalitet som vold, voldtekt, ran osv
- Bremset innvandringen, kastet ut alle kriminelle asylsøkere uten statsborgerskap, og innførte en prøveperiode på 5 år for personer har fått Norsk statsborgerskap
- Konsekvent nektet å tillate en masse spesialtilpasninger til religiøse minoriteter
- Satset på god norskundervisning og orientering om norske forhold, hvor en må avlegge prøve som går på forståelse av det norske samfunn
- Økte ressursene til politiet
- Kuttet bistand til land der pengene ikke kommer folket til gode, men en korrupt diktator. Ellers opprettholde bistanden

Enig i mye av dette.

I utdanningssektoren er det stort forbedringspotensiale, uten å måtte gå veien om privatisering. Forskning burde også bevilges mer penger, spesielt i retning fornybare ressurser og fremtidsrettet teknologi. En tendens som stadig blir sterkere er at flere forskerutdanninger/doktorgrader i tekniske fag blir utført av mennesker som tar med seg kompetansen ut av landet, bl.a asiater. Man kan ikke tvinge late nordmenn til å ta høyere utdannelse, men vi kan legge til rette for at disse menneskene forblir i norsk industri, slik at vi nyter godt av kompetansen som vi sponser.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #13 : 20. august 2009, 12:03 »
Jeg er enig med mange av trådstarters synspunkter. Synd de rød-grønne har en innvandings, integrerings, og kriminalpolitikk på sikt kan gjøre landet vårt ubehagelig å leve i. Ellers har de gjort mye bra for fordeling av goder. Et lite, oljerikt land som Norge burde kunne med litt mer strikt politikk på de nevnte punkter vært det nærmeste man kommer et perfekt samfunn. Fremdeles har vi det veldig bra, men jeg frykter det kan forverre seg. Men på endel punkter vil det det med en blå regjering også... Hm, kanskje jeg skulle startet mitt eget parti som:

- Ville opprettholde velferdsstaten, men kutte kontatstøtten
- Satset på forskning fornybare, miljøvennlige energialternativer
- I minst mulig grad ville privatisere skolen, men som sørget for at prinsippet om tilpasset opplæring i den offentlige skolen gjaldt alle, også de flinkeste elevene
- Kuttet all støtte til alle former for religiøse skoler
- Økte straffene for grov kriminalitet som vold, voldtekt, ran osv
- Bremset innvandringen, kastet ut alle kriminelle asylsøkere uten statsborgerskap, og innførte en prøveperiode på 5 år for personer har fått Norsk statsborgerskap
- Konsekvent nektet å tillate en masse spesialtilpasninger til religiøse minoriteter
- Satset på god norskundervisning og orientering om norske forhold, hvor en må avlegge prøve som går på forståelse av det norske samfunn
- Økte ressursene til politiet
- Kuttet bistand til land der pengene ikke kommer folket til gode, men en korrupt diktator. Ellers opprettholde bistanden
Do it. Hvilken stilling tar du til statsreligion, ville den blitt avskaffet?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Tannfeen

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #14 : 20. august 2009, 12:08 »
Utrykkte meg kanskje litt dårlig, men det jeg mener med innlegget er som følger.

Trådstarter mener at vi ved å stemme FrP kommer til å nærme oss tilstander som er i USA i dag. Trådstarter mener at dette vil være en veldig dårlig utvikling. Da spør jeg om han heller vil ha tilstander som ligner på de man hadde i Russland før i tiden. Hvis ikke så må man nesten bare anta at trådstarter mener at landet er perfekt slik det er den dag i dag, for såvidt meg bekjent så er det kun to hovedrettninger i politikk, sosialismen og kapitalismen. Enten utvikler man seg i den ene rettningen, eller den andre, begge har sine fordeler og ulemper. Men når trådstarter ikke evner å se hvilke fordeler en mer kapitalistisk stat vil gi så spør jeg ham om det kun er fordeler ved å bli mer kapitalistisk, eller om han synes landet er perfekt styrt slik det er i dag. Jeg skriver altså så svart hvitt fordi trådstarter selv gjør det, og prøver å gjøre ham oppmerksom på hvor idiotisk det er.

Nå skal ikke jeg legge ut om sosialismen (eller kommunismen om det er det du egentlig mener) og kapitalismen, for dette kan jeg lite om. Slik jeg har forstått det så representerer disse ytterpunktene, mens alle(?) brukte ideologier befinner seg et eller annet sted i mellom. Det er sikkert en del på forumet som kan forklare dette. Uansett så er en slik betraktningsmåte feil, man går ikke nødvendigvis mot sovjet om man ser feilene med amerikansk politikk.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!