Skrevet av Emne: BODYB - Bildeupdate 9. November  (Lest 171221 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #60 : 15. november 2009, 00:22 »
som i kjøpe en kaliper online og få den sendt i posten?

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Heisann godtfolk!
Kommer med en liten update i tilfelle det fortsatt er noen som er interessert i å høre om fremgangen, og som kanskje søker litt motivasjon for å komme igang/fortsette på noe bra Smiley

Mye opp og ned som folk har fått vite på vekten, men ved siste veing før nytt kosthold var jeg ned 0.5 kg, dette betyr at jeg veier 87.5 kilo idag.

Daniel Myrvold kom med ett kostforslag til meg når han fikk vite at jeg spiste 40% proteiner,40% karb og 20% fett av det totale kalori-inntaket mitt, dette er jeg veldig takknemmelig for.

utgangspunktet for det nye oppsettet ble følgende(ca): 350gr protein, 200gr karb og 50gr fett, med følgende program:


Måltid 1: 80gr havre, 75gr whey
         2: 300gr kjøtt( svin, kylling eller biff), 30gr ris eller 100gr potet
         3: 300gr kjøtt(svin, kylling eller biff), 30gr ris eller 100gr potet
         4: 300gr kjøtt(svin, kylling eller biff) 30gr ris eller 100gr potet
         etter trening: 30gr whey,40gr karbopulver eller 2 bananer.
         5: 250gr laks, 50gr ris eller 250gr potet
         6: 200gr kjøtt(svin,kylling eller biff)

Dette passet ikke helt til meg, så jeg endte på følgende(nøyaktig) 298.8 gram protein, 149.8 gram karbohydrat og 58.6 gram fett. Dette med følgende program:


Måltid 1: 80gr havre og AXA GULL (blande),2 dl skummet melk, 60gr whey
         2: 200gr karbonadedeig og 100gr potet
         3: 200gr karbonadedeig og 100gr potet
         4: 300gr kyllingfilet og 100gr potet
         etter trening: 60gr whey og 2 bananer.
         5: 300gr laks/kyllingfilet, 100gr potet
       

Blir morsomt å se hvordan jeg responderer på dette, er godt igang med første uken og det har gått helt smertefritt. Er helt mett hver dag for første gang på lenge Smiley

Legger med ett helt nytt bilde, synes selv jeg ser hardere ut, men det er kanskje bare meg?  :Smiley




Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Regner du ikke kalorier når du skal ned i vekt eller? Smiley
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Regner du ikke kalorier når du skal ned i vekt eller? Smiley

Klart jeg gjør, var bare ikke det som var fokus nå, poenget er å få ned karb inntaket og protein inntaket opp! Det nye kostholdet tilsvarer 2321 kcal, så jeg ligger fortsatt veldig lavt, men blir morsomt å se hva som skjer nå når jeg ligger såppas høyt på protein inntaket... Det første jeg merker er at jeg føler meg veldig slapp på arbeid om dagen, men det går bra Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Finfin form! Blir det frontbilde snart? Grin

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Bra rygg! Cheesy Hva ligger fett% på?
btw, de hvite prikkene på ryggen din, hva er det? Muligens har du same som MeeeeG.


Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Finfin form! Blir det frontbilde snart? Grin

Takk! Tenker å komme med en liten update ved veing til helgen Smiley

Bra rygg! Cheesy Hva ligger fett% på?
btw, de hvite prikkene på ryggen din, hva er det? Muligens har du same som MeeeeG.



Fett% = 14 utifra kroppsanalysen fra Tanita.. Men skal kontrollmåle dette med klype i helgen om klypen er kommet Smiley

Prikker på ryggen? Ikke lagt merke til før, kan hende det er jeg som begynner å bli bleik etter å ha vært VELDIG brun etter sydenopphold i sommer Smiley

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BODYB - Fett% måling? Hvor mange målinger?
« #67 : 04. desember 2009, 21:11 »
Da har jeg fått fettklypa fra proteinfabrikken, hvor mange plasser på kroppen skal jeg måle før jeg beregner totalt gjennomsnitts%? Skal jeg trø den helt inn mot musklene og så klype til pilene møtes?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Hva slags klype har du? Fulgte det med noen bruksanvisning? Husker jeg målte hos PF en gang det var gratis, de stakk klypen såpass godt "inn" at jeg kjente det, og klemte såpass godt at jeg kjente det. Du får vel egentlig bare prøve det som "føles" riktig! Blir det helt galt, kan du jo i verste fall bruke det som referanse, ikke sant Smiley

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Nå kommer jeg tilbake, etter 2 uker med kalorioverskudd og treningsfri. Føler overhodet ikke tap av formen, diverse årer som var nye for meg før jul vises nesten bedre etter denne avbrekksperioden.

Er veldig usikker, men lurer på om jeg skal kjøre litt bygging og øke masse i Januar, for så og starte siste deffen mot sommeren! Tror ikke jeg trenger å endre på programmet heller, bare starte med litt mindre intensivitet for så og gå forbi det jeg trente med i desember..

Kosten min er jo som skapt for bygging proteinmessig, så jeg trenger vell bare tilsette litt fett og karb for å starte byggingen?

298.8 gram protein, 149.8 gram karbohydrat og 58.6 gram fett.


Måltid 1: 80gr havre og AXA GULL (blande),2 dl skummet melk, 60gr whey
         2: 200gr karbonadedeig og 100gr potet
         3: 200gr karbonadedeig og 100gr potet
         4: 300gr kyllingfilet og 100gr potet
         etter trening: 60gr whey og 2 bananer.
         5: 300gr laks/kyllingfilet, 100gr potet

Treningen blir å se slik ut:

Mandag
Benkpress 3 sett 10 repps
Knebøy 3 sett 10 repps
Dips 3 sett 10 repps
Flyes 3 sett 10 repps
Benhev 3 sett 10 repps



Tirsdag
Nedtrekk med V handtak 3 sett 10 repps
Rygghev 3 sett 10 repps
Liggende roing på skråbenk 3 sett 10 repps
Scottcurl 3 sett 10 repps



Onsdag

FRI



Torsdag (fast økning på alle øvelser)
Benkpress 3 sett 8 repps
knebøy 3 sett 8 repps
Dips 3 sett 8 repps (vekter)
Flyes 3 sett 8 repps


Fredag (fast økning på alle øvelser)
Nedtrekk med V handtak 3 sett 8 repps (CHINS UTGÅR TIL ØNSKET STYRKE ER OPPNÅTT)
Rygghev 3 sett 8 repps
Liggende roing på skråbenk 3 sett 8 repps
Scottcurl 3 sett 8 repps
Benhev 3 sett 12 repps (Øker i repps)


Nytt i 2010 blir å kutte ut chins, innføre knebøy og flyes, treningsfri på onsdager.
OM jeg blir å kjøre energioverskudd på mandag blir jeg å starte med 70% av loaden jeg hadde i desember, og gå forhåpentligvis gå forbi tidligere arbeidsnivå. Er egentlig fornøyd med armer som er over 40 CM med denne definisjonen, men jeg tror jeg trenger litt masse for å fylle ut der det er for mye hud.. Tror dette kan bli noe positivt!

Utlogget ole90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 28

Du kjører ikke noe cardio under bygginga eller? Jeg blir så andpusten av f eks 12 repps knebøy at jeg lurte på å starte litt cardio, kanskje det vil hjelpe.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Du kjører ikke noe cardio under bygginga eller? Jeg blir så andpusten av f eks 12 repps knebøy at jeg lurte på å starte litt cardio, kanskje det vil hjelpe.

Nei, jeg gjør ikke det.. Ligger rundt 3300 kalorier, han en basalforbrenning på ca 2200, så har ett lite overskudd, kanskje 4-500 kalorier.

Man blir i bedre form av kardio, selvom det ikke er direkte kondisjonstrening Smiley Men hvis man er overvektig er det jo veldig lett å bli andpusten av øvelser, er dette kanskje ditt tilfelle? Eller er bare formen dårlig? Slet selv med å svette mye under vanlige øvelser som jeg nå kjører tungt uten å svette noe som helst. Dette er også veldig individuelt.

Utlogget ole90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 28

Nei, jeg er langt i fra overvektig. 93kg/197cm. Tror heller det er kondisjonen som er dårlig. Trener ikke kondisjon pga har over en lengre periode brukt maten til å bygge/gå opp i kg, men tror ikke det vil skade å begynne med f eks 1 time kondisjon en dag jeg ikke trener styrke..

Uansett, er imponert over hvor disiplinert du er innenfor trening og kosthold   Smiley

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Nei, jeg er langt i fra overvektig. 93kg/197cm. Tror heller det er kondisjonen som er dårlig. Trener ikke kondisjon pga har over en lengre periode brukt maten til å bygge/gå opp i kg, men tror ikke det vil skade å begynne med f eks 1 time kondisjon en dag jeg ikke trener styrke..

Uansett, er imponert over hvor disiplinert du er innenfor trening og kosthold   Smiley

Takk for det, hyggelig å høre når man har slitt såppas lenge for resultatene Smiley

Er greit det, men problemet med kardio når du ønsker å øke i vekt er at du må spise enda mer! Blir du faktisk andpusten av å trene knebøy? Greit nok, jeg blir tung i pusten, gjerne litt svette osv, men ikke i nærheten så andpusten som du beskriver.. Hva har du trent tidligere? Har du vært overvektig?

Har begynt å logge alle løftene mine i en egen loggetråd, følg gjerne med og kommenter, bygger i hele Januar! Smiley
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92622.0

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BODYB - BYGGER
« #74 : 09. januar 2010, 18:58 »
Veing i morgen, regner med jeg er oppe på 90 kilo nå, var 87 kilo før jul.. Hvor mye kan jeg regne med å ha gått opp på disse 3 ukene med overskudd? Håper jeg ikke er så veldig mye over, for jeg har jo 3 uker igjen med overskudd etter planen..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!