Skrevet av Emne: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no  (Lest 88425 ganger)

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #150 : 08. september 2009, 13:59 »
Tatt dette i betraktning så kunne vel også du spart deg for å mene noe i denne saken, eller så blir det jo litt selvmotsigende....

Uhm.. nei.. siden jeg ikke mener noe, bare gir et eksempel på hvordan en sak kan legges frem. Lese, tenke, så svare på innlegg Smiley

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #151 : 08. september 2009, 14:06 »
husk at tallene her må måles opp mot antall brukere. Garantert totalt flere som dør av fedme og alkoholmisbruk, men samtidig er det 100-1000 gangern på antallet som er rammet kontra steroidebrukere.  

En annen ting er jo definisjonen av hva som definerer en boler/steroidebruker. En gang i livet, 30 dager med winstrol..  er du en boler da? Teknisk sett ja, men.. blir feil å se på det sånn etter min mening.


Enig her ja.. Og jeg trur steroider er mye mer vanedannende.. at det liksom ikke er lett å slutte, pga den syke økningen man får, og mye mer trøkk på trening.

F.eks hvis en fyr tar en kur på 2-4mnd'er, føler seg i topp form! og føler han er fornøyd og slutter med steroidene derpå.

Etter dette synker han masse i styrke, treningene er dårligere, lite trøkk, og motivasjonen på bånn.. Hvor lette er det ikke å gå tilbake på steroidene da?

Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #152 : 08. september 2009, 14:11 »
Så du mener at å bruke steroider for å bekjempe AIDS ikke er et fornuftig bruksområde? Wink Greit nok at man som styrkeløfter ikke skal ha et nyansert syn på doping what so ever, men det finnes grenser.
Viktig å skille mellom dop og medisin. Selv om det er samme stoff så er bruksområdet et annet, og dermed heter det ikke dop når man bruker det til å f.eks bekjempe AIDS. Dette kan se ut som ikke har noe som helst poeng, men poenget er at ditt eksempel var dårlig fordi det fleskulf truet med å rapportere var en påstand om at DOP kunne brukes fornuftig.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #153 : 08. september 2009, 14:15 »

Enig her ja.. Og jeg trur steroider er mye mer vanedannende.. at det liksom ikke er lett å slutte, pga den syke økningen man får, og mye mer trøkk på trening.

F.eks hvis en fyr tar en kur på 2-4mnd'er, føler seg i topp form! og føler han er fornøyd og slutter med steroidene derpå.

Etter dette synker han masse i styrke, treningene er dårligere, lite trøkk, og motivasjonen på bånn.. Hvor lette er det ikke å gå tilbake på steroidene da?



tror det igjen er et spoørsmål om hva du ønsker å oppnå. Om tanken er å legge på deg 50kg muskler på endel år og bli størst i byen tror jeg nok psykisk avhengighet fort kommer inn i bildet. Om målet ditt derimot er å bli litt større, men markert og slank (type: sommerform), tror jeg det blir noe annerledes.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #154 : 08. september 2009, 14:23 »
Dop for å behandle AIDS er et ytterpunkt, men hvor går grensen? Hva med en som er sykelig undervektig? Hvor går da grensen på sykelig undervektig? Hva med en med depresjoner fordi han er tynn? Hva med en som har vært i koma i 20 år mens kroppen har forfalt? Oppi alt dette så finnes det selfølgelig scenarioer hvor doping er fornuftig, og før du setter opp et skikkelig dårlig stråmannsargument (ja du bør slå det opp og ikke bare gjette deg frem til definisjoner som du pleier) bør du huske at det er akkurat like lovelig å behandle AIDS med steroider, som det er å behandle dårlig selvtillit. Noen legger seg under kniven om de har en skjev nese, andre når trynet er en sammensmelta hårball.

Utlogget Karbosjefen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #155 : 08. september 2009, 14:39 »
En ganske så latterlig artikkel egentlig, med tanke på alt svada reporteren har skrevet.

Ved å ta et kjapp titt på mannen som artikkelen omhandler, så ser man at denne karen ikke akkurat er sunnheten selv, og da tenker jeg ikke på steroidebruket.

At han slet med psykiske problemer er genetisk. Evt predisbonibel for det og at noe utløser det.
Om jeg bruker 1000mg testosterone i uka så betyr det ikke at jeg driver å slår ned folk på gata og stjeler vesker fra gamle damer. Går an å oppføre seg normalt.

Kort sagt har vi her en person med store psykiske problemer, som sikkert førte til at han misbrukte ting og tang.
Å låne penger av foreldrene til testo er det dummeste jeg har hørt at en voksen mann har prestert, er nok sikker på at han misbrukte andre ting, blant annet et par tilbudsmenyer på mcdonalds, ingen som blir så despo at de holder på slik, da misbruker du ANDRE TING. Nark.

Samme gjelder Ståle Wadsworth, stormisbruker av kokain etcetc, blir feil å fremstille dette som et steroideproblem.

Greit nok å komme med en artikkel som advarer mot steroider,det er positivt det, men at de gang på gang kommer med klovner og rare utsagn blir å dra det litt langt.

"MUSKELBERGET PÅ 148KG VAR STØRST I BYEN"

Wtf.  

Den mest SMELLFEITE i byen er vel mer korrekt.

Hadde ikke endetarmen tatt knekken på han så hadde han med den livvstilen og fettprosenten på et eller annet tidspunkt fått andre problemer.

Er sikkert nok tablettbruk som har gitt han utlagt tarm, men om det er steroider er uvisst. Til og med søstra sa at han var dum, så da har vi iallefall notert ned det.

Utlogget metalhead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #156 : 08. september 2009, 14:40 »
husk at tallene her må måles opp mot antall brukere. Garantert totalt flere som dør av fedme og alkoholmisbruk, men samtidig er det 100-1000 gangern på antallet som er rammet kontra steroidebrukere.  

En annen ting er jo definisjonen av hva som definerer en boler/steroidebruker. En gang i livet, 30 dager med winstrol..  er du en boler da? Teknisk sett ja, men.. blir feil å se på det sånn etter min mening.
Sevsagt. Derfor jeg synes det er merkelig at enkelte ser på steroider som ett større samfunnsproblem enn alkohol osv. Kan det være fordi de kanskje ikke er så opptatte av folks ve og helse som de gir uttrykk for, men at det handler om jantelov/misunnelighet fordi naboen er større enn seg selv? (obs, jeg er ikke motstander av hverken alkohol eller McD, la folk få leve de livene de selv vil).

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #157 : 08. september 2009, 14:47 »
Jaha? Den må du nok utdype litt...

Umulig for meg å være sikker på hvorfor Kjell Robin har utlagt tarm, det finnes ting her i verden som interesserer meg mer enn det. Når det blir nevnt i en artikkel som omhandler doping, regner jeg med at tykktarmen sprakk som en konsekvens av dopingmisbruket


null respekt delen var et tilsvar på at du skrev det samme i et innlegg på side 9 tror jeg, men ble visst ikke quota inn så ser litt rart ut Cheesy

Store deler av artikkelen går jo på at dopingmisbruket førte til utlagt tarm, og ergo blir det noe av det viktigste punktet i artikkelen, for er vel lite som skremmer mer enn utlagt tarm og impotens ( ihvertfall for en 18 åring, jeg vet om et par ting til nå) Smiley
derfor jeg føler det er litt interessant å få frem at artikler som dette ofte KAN (har ingen holdepunkter for å si at den er) være formulert for å gjøre saken drøyere enn den er.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #158 : 08. september 2009, 14:50 »
En ganske så latterlig artikkel egentlig, med tanke på alt svada reporteren har skrevet.

Ved å ta et kjapp titt på mannen som artikkelen omhandler, så ser man at denne karen ikke akkurat er sunnheten selv, og da tenker jeg ikke på steroidebruket.

At han slet med psykiske problemer er genetisk. Evt predisbonibel for det og at noe utløser det.
Om jeg bruker 1000mg testosterone i uka så betyr det ikke at jeg driver å slår ned folk på gata og stjeler vesker fra gamle damer. Går an å oppføre seg normalt.

Kort sagt har vi her en person med store psykiske problemer, som sikkert førte til at han misbrukte ting og tang.
Å låne penger av foreldrene til testo er det dummeste jeg har hørt at en voksen mann har prestert, er nok sikker på at han misbrukte andre ting, blant annet et par tilbudsmenyer på mcdonalds, ingen som blir så despo at de holder på slik, da misbruker du ANDRE TING. Nark.

Samme gjelder Ståle Wadsworth, stormisbruker av kokain etcetc, blir feil å fremstille dette som et steroideproblem.

Greit nok å komme med en artikkel som advarer mot steroider,det er positivt det, men at de gang på gang kommer med klovner og rare utsagn blir å dra det litt langt.

"MUSKELBERGET PÅ 148KG VAR STØRST I BYEN"

Wtf.  

Den mest SMELLFEITE i byen er vel mer korrekt.

Hadde ikke endetarmen tatt knekken på han så hadde han med den livvstilen og fettprosenten på et eller annet tidspunkt fått andre problemer.

Er sikkert nok tablettbruk som har gitt han utlagt tarm, men om det er steroider er uvisst.
Tror du han alltid var feit? Antakeligvis så var han i god form, helt til han måtte stoppe med all slags trening. Stod jo at han sykklet aktivt også. Har du i det hele tatt lest hele artikkelen?

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #159 : 08. september 2009, 14:52 »
En ganske så latterlig artikkel egentlig, med tanke på alt svada reporteren har skrevet.

Ved å ta et kjapp titt på mannen som artikkelen omhandler, så ser man at denne karen ikke akkurat er sunnheten selv, og da tenker jeg ikke på steroidebruket.

At han slet med psykiske problemer er genetisk. Evt predisbonibel for det og at noe utløser det.
Om jeg bruker 1000mg testosterone i uka så betyr det ikke at jeg driver å slår ned folk på gata og stjeler vesker fra gamle damer. Går an å oppføre seg normalt.

Kort sagt har vi her en person med store psykiske problemer, som sikkert førte til at han misbrukte ting og tang.
Å låne penger av foreldrene til testo er det dummeste jeg har hørt at en voksen mann har prestert, er nok sikker på at han misbrukte andre ting, blant annet et par tilbudsmenyer på mcdonalds, ingen som blir så despo at de holder på slik, da misbruker du ANDRE TING. Nark.

Samme gjelder Ståle Wadsworth, stormisbruker av kokain etcetc, blir feil å fremstille dette som et steroideproblem.

Greit nok å komme med en artikkel som advarer mot steroider,det er positivt det, men at de gang på gang kommer med klovner og rare utsagn blir å dra det litt langt.

"MUSKELBERGET PÅ 148KG VAR STØRST I BYEN"

Wtf.  

Den mest SMELLFEITE i byen er vel mer korrekt.

Hadde ikke endetarmen tatt knekken på han så hadde han med den livvstilen og fettprosenten på et eller annet tidspunkt fått andre problemer.

Er sikkert nok tablettbruk som har gitt han utlagt tarm, men om det er steroider er uvisst.

hehe...her var det lite kunnskap og mye antagelser, men du er underholdene det skal du ha.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #160 : 08. september 2009, 14:55 »

Wtf.  

Den mest SMELLFEITE i byen er vel mer korrekt.


Hvordan vet du han var feit for 5 år siden når han veide 148kg?... bildet på VG er vel tatt nå i forbindelse med artikkelen.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #161 : 08. september 2009, 15:12 »
En ganske så latterlig artikkel egentlig, med tanke på alt svada reporteren har skrevet.

Ved å ta et kjapp titt på mannen som artikkelen omhandler, så ser man at denne karen ikke akkurat er sunnheten selv, og da tenker jeg ikke på steroidebruket.

At han slet med psykiske problemer er genetisk. Evt predisbonibel for det og at noe utløser det.
Om jeg bruker 1000mg testosterone i uka så betyr det ikke at jeg driver å slår ned folk på gata og stjeler vesker fra gamle damer. Går an å oppføre seg normalt.

Kort sagt har vi her en person med store psykiske problemer, som sikkert førte til at han misbrukte ting og tang.
Å låne penger av foreldrene til testo er det dummeste jeg har hørt at en voksen mann har prestert, er nok sikker på at han misbrukte andre ting, blant annet et par tilbudsmenyer på mcdonalds, ingen som blir så despo at de holder på slik, da misbruker du ANDRE TING. Nark.

Samme gjelder Ståle Wadsworth, stormisbruker av kokain etcetc, blir feil å fremstille dette som et steroideproblem.

Greit nok å komme med en artikkel som advarer mot steroider,det er positivt det, men at de gang på gang kommer med klovner og rare utsagn blir å dra det litt langt.

"MUSKELBERGET PÅ 148KG VAR STØRST I BYEN"

Wtf.  

Den mest SMELLFEITE i byen er vel mer korrekt.

Hadde ikke endetarmen tatt knekken på han så hadde han med den livvstilen og fettprosenten på et eller annet tidspunkt fått andre problemer.

Er sikkert nok tablettbruk som har gitt han utlagt tarm, men om det er steroider er uvisst. Til og med søstra sa at han var dum, så da har vi iallefall notert ned det.

HONNØR  for den!!
bra at du tok for deg ROTTA ståle også i samme slengen Smiley

Utlogget Karbosjefen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #162 : 08. september 2009, 15:12 »
Hvordan vet du han var feit for 5 år siden når han veide 148kg?... bildet på VG er vel tatt nå i forbindelse med artikkelen.

quote Stean
Tror du han alltid var feit? Antakeligvis så var han i god form, helt til han måtte stoppe med all slags trening. Stod jo at han sykklet aktivt også. Har du i det hele tatt lest hele artikkelen?
[/quote]


Ingen topptrent syklist veier 148kg, nå må du bruke ren logikk her.



Atle ; Takker, vært enig i dine tidligere innlegg her og så, honnør til Dem selv.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #163 : 08. september 2009, 15:16 »
å nei, bolerne rotter seg sammen....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #164 : 08. september 2009, 15:18 »
å nei, bolerne rotter seg sammen....

du kan kalle meg omtrent hva faen du vil,men ROTTE det kaller du meg ikke!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!