Skrevet av Emne: WSM 2009 - DISKUSJONEN  (Lest 61209 ganger)

tfildaed

  • Gjest
Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #165 : 28. september 2009, 21:14 »
Er det forskjellige kvalikk-øvelser for hver gruppe?

Iom at Skog har fri idag, skal ikke han konkurrere i Fingal's Fingers og
Dumbbell Press som enkelte andre gjør idag?

http://www.theworldsstrongestman.com/timetable.php

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #166 : 28. september 2009, 21:18 »
Er det forskjellige kvalikk-øvelser for hver gruppe?

Iom at Skog har fri idag, skal ikke han konkurrere i Fingal's Fingers og
Dumbbell Press som enkelte andre gjør idag?

http://www.theworldsstrongestman.com/timetable.php

Forskjellige kvalikk-øvelser for hver gruppe, ja Wink

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #167 : 28. september 2009, 21:20 »
Poundstone vinner. Det er bestemt og avgjort allerede. De andre kan bare reise hjem. Ingen kan touche han, da må han eventuelt få høy feber, bli skadet eller dø.

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #168 : 28. september 2009, 21:28 »
Poundstone vinner. Det er bestemt og avgjort allerede. De andre kan bare reise hjem. Ingen kan touche han, da må han eventuelt få høy feber, bli skadet eller dø.

Tror ikke du skal avskrive Zavickas... Fort du må bite i deg den der :Smiley
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #169 : 28. september 2009, 21:41 »
Som sagt, han kan bli skadet eller dø... Wink

Jeg skal selvfølgelig ikke være for bombastisk, men i mine øyne er han en så stor favoritt som det går an nå. Prestasjonene hans i år taler for seg selv, vektene han har lekt med i oppladningen til konkurransen taler for seg selv, og måten han fremstår UNDER årets WSM taler for seg selv. Pudzianowski virker ikke å være 100% i slaget, jeg kan helt enkelt ikke se hvordan han skal klare å kunne ta en Poundstone som har hevet seg MANGE hakk fra i fjor og ryktene går også på at Pudzianowski er lettere enn på flere år. I tillegg er ikke prestasjonene hans i kvalikken akkurat imponerende så langt, selv om man tidligere også har sett svakheter i hans prestasjoner i kvalikken - før han har kommet steinhardt tilbake og vunnet hele WSM. Men da var ikke Poundstone med.

Poundstone er så jevn, har en så vanvittig høyt maksnivå over hele linjen, i tillegg har han et vanvittig vinnerhode! Pudzianowski kan ikke røre han og det tror jeg han vet selv også! Ortmayer er også tydeligvis ikke i sin beste form, så man kan avskrive han også. Savickas er den eneste som -kanskje- kan røre Poundstone, men Savickas er ikke gjennomtrent på samme måte som Poundstone og kommer til å kjenne disse lange dagene på en helt annen måte en politimannen. De er rimelig like i rene styrkekonkurranser som Fortissimus og Arnolds, WSM blir noe helt annet og det kommer vi til å se under finalen...

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #170 : 28. september 2009, 21:46 »
Tror ikke du skal legge for mye i hvordan prestasjonene er i kvalik. De beste (Og smarteste) holder litt igjen om det lar seg gjøre. Er mangen som er i stand til å slå Poundstone dersom de har dagen.


Edit: Er poundstone og savickas like på rene styrkekonkurranser som arnolds?? Ingen levende sjel er pr dags dato like sterk som savickas, men han kan tape WSM pga hurtighet utholdenhet. Time will show
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #171 : 28. september 2009, 21:58 »
Ingen de nærmeste 10 år minst vil noengang komme i nærheten av zavickas styrkemessig.
han vant fortissimus,det sier vell det meste.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #172 : 28. september 2009, 22:06 »
Er det mange som er i stand til å slå Poundstone? ALT kan selvsagt skje. Poundstone kan være uheldig på en øvelse og komme på sisteplass. Da er det vel ganske åpenbart at det blir vanskelig for han å hente inn de andre. Men om det ikke skjer noen helt UNORMALE saker under konkurransen, så er det veldig få som har noen som helst sjanse til å lukte på han. Savickas er den ene, på grunn av den enorme styrken han besitter. Pudzianowski er en annen, på grunn av den vanvittige erfaringen, styrken og vinnermentaliteten han har. Ostlund er ikke i form, Ortmayer er ikke i form, hvem andre mener du kan snuse på Poundstone? MULIGENS Brian Shaw, men som sagt, da skal det ha skjedd STORE ting de siste månedene...

Ellers er det litt merkelig at du reagerer på at jeg skrev at "Poundstone og Savickas er rimelig like når det kommer til rene styrkekonkurranser som Arnold og Fortissiumus". Følg med på strongman! Derek Poundstone har vært med på Arnolds og Fortissimus tilsammen fire ganger, av de fire deltagelsene har han vunnet to av disse. Det stemmer at han ikke vant Arnolds i fjor, men da skal det også sies at han hadde revet av brysmuskelen EN uke før selve stevnet. Dette betydde at han måtte ta dumbellpressen med bare den ene armen/skulderen (hans svakeste arm), men selv om han bare benyttet seg av den ene armen, så TANGERTE han verdensrekorden til Savickas i denne øvelsen. Og de lå likt etter første dag... Savickas vant, men det var jevnt og Poundstone var som kjent ikke 100% med avreven brystmuskel.

Under Fortissimus samme året så slo Poundstone Savickas. De var mer eller mindre helt likt før siste øvelse, steinløft tyngst mulig stein. Poundstone klarte steinen - Zavickas klarte den ikke...

Poundstone vant Arnolds i år. Da benyttet forresten Poundstone også sjansen til å ta ny verdensrekord i Dumbell press. Han er også den som har dokumenterte det tyngste steinløftet noensinne. Jeg sier ikke at han er sterkere enn Zavickas, det er han faktisk ikke, men forskjellene er ikke megastore og i rene styrkeKONKURRANSER (det er det som diskuteres her) som Arnold og Fortissimus, så er det ikke store forskjellene... jeg vet ikke hvem som er best, men jeg ville selv her satset pengene mine på Poundstone.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #173 : 28. september 2009, 22:09 »
Ingen de nærmeste 10 år minst vil noengang komme i nærheten av zavickas styrkemessig.
han vant fortissimus,det sier vell det meste.

Det gjorde Poundstone i fjor også. Pundstone ble i tillegg syk før den konkurransen og hadde gått ned mange kg. Ikke ideelt før man skal løfte under en konkurranse som Fortissimus. Ryktene går på at han er 20-25 lbs tyngre nå enn hva han var under fortissimus.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #174 : 28. september 2009, 22:15 »
Var savickas med i fjor på fortissimus?
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

tfildaed

  • Gjest
Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #175 : 28. september 2009, 22:17 »
Forskjellige kvalikk-øvelser for hver gruppe, ja Wink

Det er latterlig, da vil par sammensettningen og hvilken gruppe du kommer i kunne avgjøre både 1-2-3-4 plass i gruppene, spesielt om Skog er best på de 2 øvelsene han mister og dårligst på 2 av de 6 han får, samt vica versa for en som er heldig.
1 1/3 som du er best i, i forhold til din dårligste 1/3. det kan gi en som er heldig finaleplass i motsetning til en som er uheldig i loddtrekning......


Ingen de nærmeste 10 år minst vil noengang komme i nærheten av zavickas styrkemessig.
han vant fortissimus,det sier vell det meste.

Han er sterk ja, men beveger seg som en hval på land......

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #176 : 28. september 2009, 22:18 »
Mye enig med Seelhome... men...

Ikke glem Phister! den mannen er farlig god nå.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #177 : 28. september 2009, 22:23 »
Det gjorde Poundstone i fjor også. Pundstone ble i tillegg syk før den konkurransen og hadde gått ned mange kg. Ikke ideelt før man skal løfte under en konkurranse som Fortissimus. Ryktene går på at han er 20-25 lbs tyngre nå enn hva han var under fortissimus.

zavickas var ikke med på arnolds i år.
så i de 3 konkene de har møttes så har zavickas vunnet 2 av 3.

jeg sier ikke at poundstone ikke vinner wsm,jeg reagerte bare på at du påsto at de to er like styrkemessig.det vet alle at ikke stemmer.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #178 : 28. september 2009, 22:25 »
Var savickas med i fjor på fortissimus?

Eh, spilte United CL-finale mot Barcelona i år? Ja, det gjorde de, og JA, det var han!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #179 : 28. september 2009, 22:26 »
Mye enig med Seelhome... men...

Ikke glem Phister! den mannen er farlig god nå.

phil Fister,verdens styggeste strongman.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!