Wednesday 02/02-11 – 531 Cycle 1, Week 1, Day 2 (2)
Duration: 1h 30m
Warm-up: Treadmill 10 min 10-12 km/h
Deadlift: 5 x 92.5 kg | 5 x 107.5 kg | 12 x 122.5 kg
Assistance Work: BB TemplatePull-ups: 10 / 6 / 7
Row (DB): 4 x 10 x 24 kg
Back Extension: 3 x 10 x 10 kg
Crunch: 4 x 14
Flexibility exercises
Comment: Deadliften er tung både fysisk og psykisk. Hadde maks 2 min pause på pull-ups, noe som tok skikkelig på kroppen. Roinga var middels tung, vil perfeksjonere teknikken. Jeg tenkte egentlig å ta HLR (Hanging Leg Raises), men klarte så vidt 2 stk ordentlig pga ryggheven rett før, så det ble crunches istedenfor. Tenker jeg tar rygghev på slutten fremover. Så en liten runde med flexibility exercises. Kommer til å gjøre dette fremover!
.
Lurer på hva du skrev her!

Sikkert noe kloke og vise erfaringer ang. 531 routine som jeg kunne dratt nytte av å vite...
Jeg personlig syntes det ble lenge mellom hver gang jeg benka og knebøya, og jeg kjørte 4 ganger i uka. Man blir liksom ikke vant til å bøye lengre.
Jeg har ikke denne erfaringen ennå, så får se. Tusen takk for at du deler dine erfaringer though! Appreciate it! =)
Jeg starta på programmet og kjørte noen sykluser, men ga meg fort. Ble helt utslitt av det pluss at jeg fikk dårligere teknikk i alt unntatt markløft pga sjeldnere trening av øvelsene...
Hmm.. Nå ble jeg litt urolig mtp valg av program (!) ... Fenrikflink og MrMuscle kjører/(kjørte) dette programmet, og de har bare gode ting å si om dette programmet. Men on second thought; de er intermediate/pro's!

Fant selv andre brukere på BB.com som sa bl.a dette:
I've run this program before with a training partner, and should note that unless you're moving fairly heavy weights, then, the volume for the main exercises may not be enough to provoke an adaptive response. A personal modification we made on squats, bench and overhead presses was to add in two sets of 5s or 3s. These were done at 82.5 and 80% for the 5s, and 87.5 and 85% for the 3s, making for a slick wave. This was done using the "triumvirate" training model (3 exercises per session). We left the the third week largely the same, although allowed for 1-2 more max attempts starting at 102.5% if the 1RM single went up easily enough.
This is obviously more useful if you're an intermediate lifter and want to use the template, but can still make progress faster than over a single month such as this program recommends.
Link til tråden og innlegget(-ene):
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?p=256456491#post256456491