Tror du Cube er i nybegynnerfasen når tråden hans er på 36 sider?.
Foruten å nevne noen navn, så kan det godt være mulig med logg på 36+ sider (svada, svada, svada, ... og minimal/ingen logging)... Loggen min ble laget 17. oktober 2009 til de som ikke orker å se post #1. Selv om jeg har trent i litt over 1 år, ser jeg på meg selv som nybegynner fortsatt. Hyggelig å se at du ikke betrakter meg som nybegynner though HardCoreBakken =)
Hvorfor er det ekstra øvelser her i forhold til originalen på stronglifts.com? [...]
Det oppsettet jeg har fra side 3 (?) til 30 (?) er den "gamle" versjonen av StrongLifts 5x5; jeg og mange andre mener denne versjonen (den gamle) er bedre enn den listet for øyeblikket. Den har nylig blitt oppdatert, ved at de 2 siste øvelsene på hver økt ble fjernet. Jeg råder deg til å lese igjennom loggen min, da det står mye bra der til nybegynnere ang. StrongLifts 5x5 + mange gode tips fra rutinerte gjengangere (brukere på dette forumet) som Fenrikflink m.m.
Jeg har fått mange gode erfaringer fra SL 5x5 helt fra starten av. "
Gode vaner er vonde å vende" sies det, og når det kommer til baseøvelser kan jeg ikke si meg mer enig. Istedenfor å loke rundt på treningssenteret og ta litt maskinøvelser her og der, fikk jeg implementert inn baseøvelser i et program på 3 dager i uken fra square one. I etterkant hyller jeg det valget jeg bestemte meg for; et program som omhandler baseøvelser slik at jeg får terpet inn teknikk, teknikk, TEKNIKK regelmessig, med økninger på 2.5 kg for hver gang. Benkpressen min økte mye, knebøyen likeså, samt markløft og militærpress.
Som jeg sa; les fra side 1 til side 30 i loggen min, og profetene vil så forkynne budskapet til deg slik at du blir opplyst.