Friday 08/04-11 – 531 Cycle 2, Week 4, Day 4 (26) - Rep-PR Squat
Duration: 1h 30m
Warm-up: Stationary bike ~5 min
Squat: 5 x 112.5 kg | 3 x 125 kg |
6 x 140 kg – (
C1 W4 D4: 6 x 137.5 kg)
Assistance Work: BB TemplateLeg Press: 10 x 140 kg | 10 x 160 kg | 10 x 180 kg | 10 x 200 kg
Leg Extension: 2 x 10 x 40 kg | 2 x 10 x 45 kg
Leg Curl: 10 x 40 kg | 3 x 12 x 50 kg
Crunch: 4 x 14-ish
-----------------------
Biceps Curl: 2 x 10 x 10 kg
Stretching exercises
Comment: Av en eller annen grunn er det aldri noen ledige tredemøller on my squat day… Varmet opp med 5 x 60/80/100 kg squat og så angrep work-settene. Jeg klarte 6 x 140 kg, noe jeg er storfornøyd med (helt ned, og uten belte som alltid). Har litt små røde prikker på kinnene, men ikke mye. Bare bittelitt. Leg pressen kjentes litt tung, men ikke noe spesielt. Har økt litt i leg extension, og føler jeg kan øke litt mer men tar det rolig i mellomtiden. Samme med leg curl; tok bare 50 kg der i dag. Iom. at helgen kommer nå, valgte jeg å ta to greie sett med BICEPS CURL!
Blir det før/etter bilder her snart eller? Vil tro det er en grei transformasjon fra du startet loggen her

rasteplass… Det kan hende det kommer bilder, men får vurdere det litt still

Ey Cube. Jeg har lurt en stund. Åssen er kostholdet ditt? Du har jo bra fremgang på trening, så kanskje du kan gi oss dødelige noe gode tips?
Hei Platon, jeg kan utgi meg som din Socrates.
Jeg har funnet opp min egen lille "styrkedrikk", hvor jeg blander havregryn, fløte, h-melk, aminosyrer, kreatin, glutamin, protein, multivitamin med et spansk navn, egg og banan oppi. Dette kjøres i mikseren, som blir en slags robust shake, og jeg drikker den til frokost, lunsj middag og kvelds. Dette høres sikkert ganske sykt og drøyt ut for de fleste, men har funket veldig bra for meg. Jeg prøver også å kjøre i meg minst 1,5 liter Cola hver dag, som skal hjelpe meg som en slags gainer. (sitat, EvenTrener) <-- Link
Paragrafen over var ment som en liten practical joke (!) ...
Her kommer the real deal --->Jeg telte kcal en periode sist sommer (en mnd kanskje), men har ikke telt noe spesielt etter det. Jeg spiser en del brødmat til frokost, lunch og kvelds. Noen ganger et par skiver til frokost, eller havregryn med rosiner f. eks. Banan/rosiner. Lunch er oftest 4 skiver egenlaget grovt brød. Prøver å innta litt nøtter (peanutz/almonds) her og der av og til (er en skål på stuebordet). Drikker melk her og der, men ikke 1L hver dag. Vil tro noe rundt 6-8 dl (lett/ekstra lett). En boks tunfisk i ny og ne. Prøver å spise det oftere (i.e. en boks hver dag om kvelden), men har blitt dårlig med det i det siste. Middagen er forskjellig, men poteter/fisk/brokkoli/stekt løk, pasta/ris/kjøttdeig/gulrøtter, potet/kjøtt/brokkoli, egenlaget pizza/brokkoli/mais, fiskekaker/potet/gulrøtter/bønner/ ... Spiser meg mett egentlig. Mye naturlige varer, matlaging fra scratch. Spiser ikke mye ferdigprosessert mat (ie. Findus, Fjordland osvosv...). Dårlig med det gitt. Ikke noe mer fancy inne i bildet really.
Akkurat nå, mens jeg skriver dette spiser jeg 2 grove skiver egenlaget brød med skinke og ost + en banan og et eple, og drikker 4 dl ekstra lett melk.
Iom at jeg spiser en del brød er nok fordelingen mellom prot/carb/fat høyest på carb siden. Har holdt den samme vekten i en god periode nå (~84-85 kg), så vil ikke tro jeg holder meg på noe spesielt overskudd. Jeg har økt litt over 10 kg siden jeg startet med å trene vekter (litt over 1 år), så regner at appetitten ble
litt større. Fettprosenten har ikke steget siden da, heller blitt litt redusert. Ikke "6-pack" ennå, men ikke langt ifra. Jeg har ingen intensjon å få lavere fettprosent enn det jeg allerede har med det første, da dette enkelt kan transformeres via kostholdet (bare se dokumentaren - ”I Want To Look Like That Guy”) f. eks.
In conclusion; I guess I'm at least doing
something right.
Med vennlig hilsen,
- Cube aka. Socrates