Skrevet av Emne: Armhevinger effekt på benkpress eller benkpress effekt på armhevinger  (Lest 2446 ganger)

Utlogget pingle på trehjulssykkel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Jeg vil bli sterkere i armhevinger og benkpress, er det da mer effektivt å trene armhevinger til jeg greier en 100 stykk eller er det mer effektivt å trene benkpress?
Hvis jeg skal trene benkpress kan noen være så snill å gi meg et greit program. Har ikke utstyr til å trene noe annet enn benkpress. prosent program foretrukket.
ps. har gym på tirsdager (45m ballspill og 45min utholdenhet eller styrke).

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
1 jeg vil bli sterkere i armhevinger og benkpress, erdet da mer effektivt å trene armhevinger til jeg greier en 100stykk eller er det mer effektivt å trene benkpress?
Hvis jeg skal trene benkpress kan noen være så snill å gi meg et greit program. Har ikke utstyr til å trene noe annet enn benkpress.
ps. har gym på tirsdager (45m ballspill og 45min utholdenhet eller styrke.
http://hundredpushups.com/
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Styrke i armhevinger kan overføres til benkpress. Jeg trener ikke benkpress for tiden, men bare armhevinger og press over hodet. Da jeg skulle prøve meg i benk etter mange måneders fravær, perset jeg med 5 kg. Det bør nevnes at jeg trener armhevinger med vekter, ikke bare kroppsvekt. Det vites heller ikke hvor mye av styrken som kom fra overhead press.

Angående program, har jeg god erfaring med sykluser. Begynn med en moderat vekt, f.eks. 80% av 3RM. Ta noen sett treere (f.eks. 8-10 sett), tren 3 ganger i uka, og legg på en kg for hver trening. Når du feiler på 3 reps, begynner du ny syklus på ca 80%.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!