Skrevet av Emne: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt  (Lest 222483 ganger)

Utlogget Kim Andre Blikås

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • power!
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #465 : 14. oktober 2010, 01:46 »
Hehe, jauda pølsebo, kan godt hende du er sterkare meg i alle slike varianter, men det er jo usakelig Tongue Det som er sakelig er jo at benk-trekking ikkje er ein øvelse som burde ha hovedfokus i den treninga Vebjørn er ute etter, samt meg og alle andre som tenker funksjonell trening. Men har man større mengde på øvre rygg som eg trur med STOR fordel omtrent alle vekløftera og styrkeløftera kunne hatt så ville vel den øvelsen og hatt sin plass.. Men blir det med ein typisk mengde som er på dietmar program og sikkert jørgen haugs program og heilt sikkert vebjørn sine program bør ein ha ein meir komplett øvelse når ein først trener spesifikt øvre rygg musklatur Smiley
Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

Utlogget Kim Andre Blikås

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • power!
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #466 : 14. oktober 2010, 01:49 »
Dette minte meg på at eg må øke mengda på øvre rygg musklatur btw  :Smiley
 Dips
Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #467 : 14. oktober 2010, 01:52 »
Hehe, jauda pølsebo, kan godt hende du er sterkare meg i alle slike varianter, men det er jo usakelig Tongue Det som er sakelig er jo at benk-trekking ikkje er ein øvelse som burde ha hovedfokus i den treninga Vebjørn er ute etter, samt meg og alle andre som tenker funksjonell trening. Men har man større mengde på øvre rygg som eg trur med STOR fordel omtrent alle vekløftera og styrkeløftera kunne hatt så ville vel den øvelsen og hatt sin plass.. Men blir det med ein typisk mengde som er på dietmar program og sikkert jørgen haugs program og heilt sikkert vebjørn sine program bør ein ha ein meir komplett øvelse når ein først trener spesifikt øvre rygg musklatur Smiley

Jeg bare kødder med deg Pølsås, jeg er helt enig Smiley

Jeg ville foreslått å implentere saktebøy(4sek ned 4 sek opp) i programmet også, rhomboiden og Trapza må jobbe vanvittig for å ikke slippe spennet i øvre-rygg.

Vi kjørte barisøkt på bjølsen i sommer, Jørgen kommenterte at Rhoimboiden ristet mellom skulderbladene på vei opp.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Kim Andre Blikås

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • power!
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #468 : 14. oktober 2010, 02:09 »
Artig Smiley Synd Wolfen aldri setter opp 4 sekunders bøy på programma eg har fått Sad   Vent!..Eg snike inn litt Wink hohohohoho...


Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #469 : 14. oktober 2010, 08:49 »
En arms kabelroing høres utrolig homsete ut!
Hvorfor ikke liggende Benktrekk? Hva har du i den øvelsen forresten?

....OG Gratulerer med ny pers i rykk og gullet Smiley
Det høyrest homsete ut, men av og til så må ein mann gjere ting han ikkje elles ville gjort.. xD

Eg prøvde å trene det i haust, er nok ei god øving. Eg og du Kim hadde vel match ein gong, kva var det vi tok? 110-120? Men planen no er å kombinere kabelroinga med facepulls, ståande roing(omvendt grep og stopp) og oppheisningar.

Takk for det! Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #470 : 14. oktober 2010, 09:00 »
Det høyrest homsete ut, men av og til så må ein mann gjere ting han ikkje elles ville gjort.. xD

Frisk holdning.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #471 : 14. oktober 2010, 18:34 »
ro/opptrekksøveler i TRX/ terapimaster skal dere heller ikke kimse av,  skjelden jeg er så støl i øvre rygg etter å ha kjøre gjennom noen runder med disse.


kan også kjøres med albuene i slyngene, og med en og en hånd.
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #472 : 14. oktober 2010, 18:50 »
ro/opptrekksøveler i TRX/ terapimaster skal dere heller ikke kimse av,  skjelden jeg er så støl i øvre rygg etter å ha kjøre gjennom noen runder med disse.


kan også kjøres med albuene i slyngene, og med en og en hånd.
Terapimaster er eit veldig godt treningsverkty. Eg har tre økter i veka i terapimaster, der hovudfokuset ligg på kjernemuskulatur.

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #473 : 14. oktober 2010, 18:57 »
Fant nett ut noko artig, eg har faktisk regionsrekordar i ungdomsklassa i styrkelyft. Dette er frå hausten 2008 når eg deltok på eit klubbstemne i Bergen og på NM U. Dette tykte eg var litt tøft Smiley

http://www.hjemme.no/odin_rolf/div/herrer.htm


Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #474 : 14. oktober 2010, 19:10 »
Terapimaster er eit veldig godt treningsverkty. Eg har tre økter i veka i terapimaster, der hovudfokuset ligg på kjernemuskulatur.

Enig, terapimaster er et kjempeverktøy som ikke skal undervurderes, men virker som om mange glemmer viktigheten med progresjon også her.

"reka" med to bein i slyngene blir fort for lett, så jeg tror det å hele tiden utfordre seg selv, ved f.eks å kjøre med et bein i slyngene, en arm på bakken, en arm og et bein osv. vil bare vil være med på å øke treningsutbytte, man samtidig gjøre at man gidder å gjøre det i lengden.

tror heller ikke man skal være redd for å kjøre forholdsvis "tungt" på disse øvelsene, ihvertfall for deg som driver med en så eksplosiv idrett tror jeg det det er mye mer hensiktsmessig å heller få inn få "tunge" sliterepps, enn å ligge i det typiske 15-25 repps "sittuppsområdet"


noe offtopic, men på sentret jeg jobber er det en kar som kjører 8-10 repps på "dype" håndstående pushups i TP (hendene rører skuldrene i bunnen)

dette må da være en øvelse som kan hjelpe løftere som sliter med å finne balansen med stangen over hodet? antageligvis umulig for de tunge klassene, men for tynnklassene kunne da dette vært et godt suplement for millitærpress?



When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #475 : 14. oktober 2010, 19:43 »
Enig, terapimaster er et kjempeverktøy som ikke skal undervurderes, men virker som om mange glemmer viktigheten med progresjon også her.

"reka" med to bein i slyngene blir fort for lett, så jeg tror det å hele tiden utfordre seg selv, ved f.eks å kjøre med et bein i slyngene, en arm på bakken, en arm og et bein osv. vil bare vil være med på å øke treningsutbytte, man samtidig gjøre at man gidder å gjøre det i lengden.

tror heller ikke man skal være redd for å kjøre forholdsvis "tungt" på disse øvelsene, ihvertfall for deg som driver med en så eksplosiv idrett tror jeg det det er mye mer hensiktsmessig å heller få inn få "tunge" sliterepps, enn å ligge i det typiske 15-25 repps "sittuppsområdet"


noe offtopic, men på sentret jeg jobber er det en kar som kjører 8-10 repps på "dype" håndstående pushups i TP (hendene rører skuldrene i bunnen)

dette må da være en øvelse som kan hjelpe løftere som sliter med å finne balansen med stangen over hodet? antageligvis umulig for de tunge klassene, men for tynnklassene kunne da dette vært et godt suplement for millitærpress?




Eg er heilt einig med deg. Terapimaster har hjulpe meg mykje når det kjem til å få betre haldning i vending. Eg ligg på 4-12reps. I mange øvingar kan ein også leggje lodd på ryggen. Kroppsvekta mi er så høg at eg held meg til den foreløpig. Men det vert som med all anna trening, ein må ha ei viss belastning og progresjon for å få utbytte.

Det er ei veldig god øving for stabiliteten i skuldrane. Ein av treningskameratane mine, Yngve, køyrer denne øvinga. Eg legg beina i terapimasteren og så går eg fram og tilbake på henda for å auke stabiliteten.

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #476 : 14. oktober 2010, 20:43 »
Eg er heilt einig med deg. Terapimaster har hjulpe meg mykje når det kjem til å få betre haldning i vending. Eg ligg på 4-12reps. I mange øvingar kan ein også leggje lodd på ryggen. Kroppsvekta mi er så høg at eg held meg til den foreløpig. Men det vert som med all anna trening, ein må ha ei viss belastning og progresjon for å få utbytte.

Det er ei veldig god øving for stabiliteten i skuldrane. Ein av treningskameratane mine, Yngve, køyrer denne øvinga. Eg legg beina i terapimasteren og så går eg fram og tilbake på henda for å auke stabiliteten.

kødda du? står han på henda i terapimasteren?? han må jo vere heilt rå!!!
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #477 : 15. oktober 2010, 13:36 »
Fredag
Pushpress: 100/2*4
Skråbenk: 60/10 80/8 90/6 100/4
Hantelpress: 31,5/6*3
Oppheisningar: 6*2 2*2
Facepulls: 41/6*3
Shrugs: 51/7*4
Mage
Sykkel 10min
Tøying

Veldig støl i lysken etter akupunkturen i går, så sto over støyt og front knebøy.

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #478 : 17. oktober 2010, 22:23 »
Laurdag
Sykkel 10min
Beinpress: 50/20*2 100/15*3
Smalbenk: 90/4*4
Rombedus roing: 8*3
Sidehev: 8*3
Curl: 10*2
Mage
Tøying

Låra kjem seg. Grei pumpeøkt. Som alltid godt liv på trening i Naustdal Smiley

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #479 : 19. oktober 2010, 12:03 »
Måndag
Økt1:
Ein time oppvarming for låra.
Knebøy: 140/3*3
Sykkel 5minutt
Benkpress: 100/3*3 120/2*3
Flies i skråbenk: 21,5/5*3
Roing med stopp: 70/4 80/3 90/2
Einarms kabelroing: 65/4 70/3 75/2
Bevegelegheitstrening

Behandling mellom øktene. Fekk knekt opp i hofta og køyrt mange triggerpunkt i låra, hjalp mykje!

Økt2:
Rykk+rykk frå heng: 90/1+1*3 100/1+1*3
Støyt: 100/2+2*3 120/1+1*3
Vending frå kassar: 100/2*2 120/2 140/1*3
Sykkel 10min
Beveglegheitstrening

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!