Skrevet av Emne: Jeg er nesten helt ny her og trenger litt hjelp me kosthold  (Lest 898 ganger)

Utlogget Sindregustavsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Ja jeg er nesten helt ny innenfor proteiner hva som er bra etter trening osv. Når jeg har trent(har ca trent i 1år) har jeg ikke tatt noe protein shake eller noe sånt, men det sies jo at du får mye bedre resultater.Smiley så det jeg lurte på er Hva er det bra og få i seg etter trening, er det proteiner og karbohydrater? Eller er det noe aent?
Alder: 15

Høyde: 179cm

Vekt: 70kg

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Du vil nok ikke nødvendigvis få bedre resultater bare fordi du drikker en shake etter trening i ny og ne. jeg regner med at du vil bygge muskler og da må du først og fremst ha kostholdet ditt i orden og ligge i kalorioverskudd.

proteinshake er ingen magisk drink som løser alle dine problemer. det erstatter iallefall ikke mat. men på den annen side kan det være en hjelpsom løsning hvis du har dårlig tid og ikke rekker og spise!

de såkalte afterworkout shakene er de med protein og karbs. og det er noe som man trenger etter trening for å fylle opp glykogenlagrene. så hvis det er det du ser etter så er det bare å løpe og kjøpe!

Utlogget Linseprinsen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?board=2.0

Les stickyebe både på kosthold- og kosttilskuddsforumet.

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Ja jeg er nesten helt ny innenfor proteiner hva som er bra etter trening osv. Når jeg har trent(har ca trent i 1år) har jeg ikke tatt noe protein shake eller noe sånt, men det sies jo at du får mye bedre resultater.Smiley så det jeg lurte på er Hva er det bra og få i seg etter trening, er det proteiner og karbohydrater? Eller er det noe aent?

Det viktigste etter økta er proteiner (hvertfall innen styrke/bygging). Grunnen til det er at kroppen kan lagre karbohydrater som glykogen i muskulaturen. Det går ikke med proteiner (så vidt jeg har skjønt). Derfor er det lurt å få i seg proteiner fort slik at det er proteiner tilstede for at muskulaturen skal kunne bygges opp igjen. Karbohydratene tar kroppen fra glykogenlagrene.

Mange tror at muskulaturen er tilnærma tømt etter en styrkeøkt, men det gjelder heller bare når man over lengre tid har vært på diett med lite karbo.

Når dette er sagt, så er det det totale man får i seg i løpet av dagen som har størst betydning. Går det en time til du får spist etter trening gjør ikke det noe spesielt. Kroppen er fantastisk og takler det fint.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!