Skrevet av Emne: Svend tilbake som Norges rammeste markløfter til sommeren?  (Lest 53139 ganger)

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

han har dratt 3 reps på 400kg uten drakt og en rep på 410kg uten drakt..

Er det blitt 3 nå? Før var det 2 rep på 400kg - der den ene ikke ble helt fullført pga avrivning i hamstring (men hadde gått uten skaden). Straight from the horse's mouth. (Egil og/eller Svend kan vel bekrefte dette - de har gjort det før ;-)) Uansett, Svend er blant de helt store når det gjelder markløft. Husk også at Svend ikke drev med den type markløft som mange strongmen bruker idag - der de 'jokker' vektene opp.

Når det er sagt så synes jeg ikke vi trenger å spekulere i hva han eller andre kunne løftet. Faktisk-løftede vekter er mer enn godt nok. Og, ellers så har jeg en kjepphest når det gjelder dette med å 'beregne', eller spekulere i, "potensielle maksløft" ut i fra et visst reps antall på en viss vekt, og med en viss oppkjøring og full klaff med toppform etc.... I rettferdighetens navn så kunne den type argumenter blitt brukt på de fleste toppløftere. På dette nivået er det jo ganske sjelden (og om i det hele tatt mulig) at alt klaffer. De fleste har vel noen småskader/skavanker og andre forstyrrende elementer som i varierende grad gjør seg gjeldende...

Forresten, det hadde vært morro om Svend løftet 400kg før sommeren..

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Er det blitt 3 nå? Før var det 2 rep på 400kg - der den ene ikke ble helt fullført pga avrivning i hamstring (men hadde gått uten skaden). Straight from the horse's mouth. (Egil og/eller Svend kan vel bekrefte dette - de har gjort det før ;-)) Uansett, Svend er blant de helt store når det gjelder markløft. Husk også at Svend ikke drev med den type markløft som mange strongmen bruker idag - der de 'jokker' vektene opp.

Når det er sagt så synes jeg ikke vi trenger å spekulere i hva han eller andre kunne løftet. Faktisk-løftede vekter er mer enn godt nok. Og, ellers så har jeg en kjepphest når det gjelder dette med å 'beregne', eller spekulere i, "potensielle maksløft" ut i fra et visst reps antall på en viss vekt, og med en viss oppkjøring og full klaff med toppform etc.... I rettferdighetens navn så kunne den type argumenter blitt brukt på de fleste toppløftere. På dette nivået er det jo ganske sjelden (og om i det hele tatt mulig) at alt klaffer. De fleste har vel noen småskader/skavanker og andre forstyrrende elementer som i varierende grad gjør seg gjeldende...

OleMartin trener vel en del med Svend sånn jeg forstår det så han har vel sin info rett fra kilden..

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Tviler vel på han gjør 400kg før sommeren. Var vel ett langsiktig mål.


Men ang. 3x400kg mener jeg han skrev engang at han hadde gjort 3x400kg og sener igjen prøvd det samme men ble skadet.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

OleMartin trener vel en del med Svend sånn jeg forstår det så han har vel sin info rett fra kilden..

Det er mange som har gjort det, og OLeMartin trente ikke med Svend den gangen. Det er også noen som har sett løftet, og det er mange som har pratet med Svend og fått historien fortalt tidligere.

Enten har Svend husket eller sagt feil (nå eller den gang...eller løftet en rep for lite), eller så har OleMartin husket eller sagt feil...
Egil refererer også til de 2 rep-ene når det gjelder denne hendelsen. Men mulig det er en til nå "ukjent" 3-rep på 400kg, i tillegg til den mye refererte 2 rep-en...


Uansett, sterkt løftet.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

3x400---2x400--1x400   hvem bryr seg? det er 400kg,tallet i seg selv sier det meste. Smiley

Utlogget Mr. Bison

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

  • I have to return some videotapes
Det er mange som har gjort det, og OLeMartin trente ikke med Svend den gangen. Det er også noen som har sett løftet, og det er mange som har pratet med Svend og fått historien fortalt tidligere.

Enten har Svend husket eller sagt feil (nå eller den gang...eller løftet en rep for lite), eller så har OleMartin husket eller sagt feil...
Egil refererer også til de 2 rep-ene når det gjelder denne hendelsen. Men mulig det er en til nå "ukjent" 3-rep på 400kg, i tillegg til den mye refererte 2 rep-en...


Uansett, sterkt løftet.

STRAIGHT FROM THE H-MOUTH:

Ja hvorfor skulle jeg drive med organisert styrkeløft å tjene kr. 0. Når jeg i 10 år har tjent til livets opphold ved å reise verden rundt som Strongman. Jeg har vært i 48 forskjellige land, enten for å delta i stevner, eller for å gjøre oppvisninger, tv-show, seminar osv
Jeg har levd et liv som jeg ikke ville bytte for noe, og aller minst noen styrkeløft stevner.

Når det gjelder rykter om mine løft så har jeg gjort følgende:

Beste markløft: i 1998 gjorde jeg 400 kg for 3 reps med reimer, og 1 rep på 410 kg også med reimer. Dette løftet ble gjort på SPUVI sine lokaler sommeren 1998.
gjorde igjen 400 kg ganske greit februar 2004 , men måtte gi meg på rep nr 2 da noe gikk av i lårbiceps.
Har også som best gjort 12 reps på 340 kg engang på trening sammen med Rikku Kiri i finland .
Beste knebøy: 5 reps på 380 kg med knebind og drakt halvt oppe sommeren 1997 som oppkjøring til WSM i Las Vegas. Gjorde da også 1 reps på 400 kg med drakt, men uten bind da jeg hadde glemt de hjemme den treningen.
Har også gjort 5 reps med 320 kg i knebøy med stanga helt oppe på nakken og med smal beinstilling uten annet enn belte.
Og på stevne i Kanada har jeg gjort 12 reps på 330 kg med drakt og bind, men dette var i enslags smithmaskin !

Jeg skriver ikke noe av dette for å skryte, men for å få slutt på spekulasjoner om hva jeg har gjort å ikke gjort.
Og at jeg ikke alltid kan gjøre slike vekter til en vær tid skjønner dere sikkert når dere blir litt sterkere.
Jeg er nå 38 år og har gjort over 300 kg i knebøy og mark siden jeg var 18. Kroppen min er sliten etter å ha reist verden rundt i mange år. Om jeg bare kunne vært hjemme å løfta vekter så skulle jeg nok ha kunne løfta mye mer.
Men som jeg sa i starten her; Vil ikke bytte noe av det jeg har gjort, eller fått opplevd med noe !!!!!!!!!!!!!!


MVH Svend Viking Karlsen

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

vil svend dra 400 i mark til sommeren så gjør han det!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Det virker som enkelte her ikke er klar over hvor mye 400 kg faktisk er..?!
Skal på ingen måte prøve å stikke kjepper i julene til Svend Karlsen, men jeg ville hatt en "litt" lengre plan på det.

Tar tilbake det jeg her har uttlat hvis Svend Karlsen selv har sagt det.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Enig. 400kg er vannvittig mye. Det er "mange" (relativt sett) som kan snuse på 360-370kg... og som kan løfte dette ganske eksplosivt... Og vips så tror "alle" at de har 400 inne i løpet av kort tid. Det hadde vært morsomt å sett statistikk på seriøse (sterke) løfteres maks i mark. Det er nok utrolig (og overraskende) mange ganger flere som f.eks løfter 350 jfr 400. I ren gjetning vil jeg nok tippe det er ihvertfall 100 stk (eller muligens 1000) som løfter, eller har potensiale til å løfte, 350kg for hver som løfter, eller har potensiale til å løfte, 400kg. Vi kanjo bare gå opp noen få kilo over 400, og så er det plutselig under en håndfull mennesker som noen gang har løftet dét... (uten drakt).

Det er jo bare å spør Arild  Haugen hvor hardt det var å gå fra 370 til 400. Eller OD som fyrte opp 367,5... Det er noen seige kilo opp der...

Svend har løftet det før - det er en fordel. Hvis han selv føler det er mulig, så tror jeg nok han er på god gang... Uansett, vi kan vel ikke akkurat si at han mislyktes hvis han "bare" skulle ende opp med ca 380 eller deromkring...

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Hehe, vil Svend ta 400, så tar han 400. Er man maskin, så er man maskin...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Det er helt riktig at det er veldig langt fra 360 til 400.

Det som er sykt med Svend er følgende: To måneder etter operasjonene våre, så tok vi begge 2x4x180 i markløft tror jeg på andre markløftøkta...
Uka etter la jeg på 10 kilo.. Svend la på 20. begge for to firere.

Nå har Svend kanskje 4x300 hvis han må, og jeg har som mål å greie 300 kg før året er omme..

Han veier 145 kg selv om han passer kosten og spiser sunt. Curler med 50 kiloshantler og er rett og slett ikke normal!

Man kan si hva pokker man vil... men med rent blod pga ny nyre og en genetikk som er skapt for hypertrofi, så er Svend i stand til å ha en styrkefremgang av en annen verden...

Når jeg trener sammen med ham så er nivåforskjellen slik at jeg tviler på at det hadde hulpet meg nok å marge-dope meg en gang... Jeg tror faen meg ikke jeg hadde greid å ta ham igjen hvis jeg går ut ifra de prosentvise styrkeøkningene man snakker om med steroider stemmer.

DET er demotiverende.... at ikke en gang AS vil helpe meg i å ta igjen en nyretransplantert, middelaldrende mann... Grin

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Ingenting hadde vært artigere enn at Svend gjorde comeback i NSM.
Jeg synes Egil, Ole og dere andre som har kontakt med han, skal overtale han til det   Smiley

Ut ifra Egil sine beskrivelser, vil han etter mitt skjønn kunne kjempe blant de 5-6 beste.

Å øke fra 4x180 kg til 4x300 kg i markløft er vel og bra. Enda mer imponerende er det å tenke på hva han klarer etter at Lene gikk bort i sommer.

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Ut ifra Egil sine beskrivelser, vil han etter mitt skjønn kunne kjempe blant de 5-6 beste.

Uten tvil og mye bedre enn det, men tror du at en mann som en gang har vunnet Verdens Sterkeste Mann vil stille opp i Norges Sterkeste Mann og synes det er greit å komme blant de 5-6 beste? Neppe! Alt annet enn første plass hadde vært ok og selv ikke det ville gitt han så mye tror jeg. Prove me wrong!   Smiley
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Zuul

Stemmer for Svend i NSM 2011, og Thomas Alsgård på 5 mila i VM 2011 woot

Utlogget r@k

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Jeg har trent med svend i noen år å Han sier ikke noe han ikke kan greie ergo sier han at han skal dra 400kg så er jeg helt sikker på at han har det inne når sommeren kommer. Når svend kjører mark så er det som en hydraulisk jekk.


RK


Konkurrerende utøver i Strongman.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!