Skrevet av Emne: Trenger hjelp til "protein"  (Lest 1104 ganger)

Utlogget Sepirose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Trenger hjelp til "protein"
« : 05. november 2009, 21:21 »
Hei! Smiley

Jeg kan vel starte med å si litt om meg selv, er en gutt på 16 år og er ca 182 høy. Jeg veier 72kg og har trent styrke i 6-7mnd nå. Jeg har gjerne lyst til å begyne med proteiner, men vet ikke hva jeg bør starte med og ta, hva som er forskjellen har lest litt rundt her på forumet, men fikk ikke så mye svar på det jeg ville ha akkurat. Det jeg har lyst til er å bygge større muskler og få litt større volum/masse på kroppen. Men vil ikke bli "diger" bare ha en god veltrent kropp, som jeg kan være stolt av Tongue.

Men en ting til, når jeg tar proteiner eller hva det enn nå er, og slutter med det HELT eller i lang eller kort periode, hva skjer da? Mister jeg bare muskler, eller  får jeg masse ekstra hud osv? :S

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Trenger hjelp til "protein"
« #1 : 05. november 2009, 21:49 »
Hei! Smiley

Jeg kan vel starte med å si litt om meg selv, er en gutt på 16 år og er ca 182 høy. Jeg veier 72kg og har trent styrke i 6-7mnd nå. Jeg har gjerne lyst til å begyne med proteiner, men vet ikke hva jeg bør starte med og ta, hva som er forskjellen har lest litt rundt her på forumet, men fikk ikke så mye svar på det jeg ville ha akkurat. Det jeg har lyst til er å bygge større muskler og få litt større volum/masse på kroppen. Men vil ikke bli "diger" bare ha en god veltrent kropp, som jeg kan være stolt av Tongue.

Men en ting til, når jeg tar proteiner eller hva det enn nå er, og slutter med det HELT eller i lang eller kort periode, hva skjer da? Mister jeg bare muskler, eller  får jeg masse ekstra hud osv? :S

Du bør først lære deg det elementære. Man "går" ikke på proteiner, proteiner spiser du hver dag gjennom naturlig mat. Nei, du får ikke masse ekstra hud, og du mister heller ikke muskler viss du spiser bra og trener bra. Anbefaler deg å søke litt rundt og få ett visst begrep om hva du driver med Smiley

Utlogget Sepirose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Sv: Trenger hjelp til "protein"
« #2 : 05. november 2009, 21:51 »
Jeg vet jeg driver med, tror jeg da:P
har lyst til å starte kostilskudd da?

Utlogget Deelay

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Trenger hjelp til "protein"
« #3 : 07. november 2009, 20:23 »
Anbefaler deg å søke litt rundt og få ett visst begrep om hva du driver med Smiley
Hva med å svare litt på det han lurer på, og lære gutten gutten litt... istedenfor å si at han ikke vet nok...
Man lærer ved å spørre Wink

Tilbake til "Sepirose":

Man blir ikke diger over natta, så det å ta proteinpulver er ikke "farlig", hehe...
Proteinpulver vil hjelpe deg å bygge muskler, så bare å begynne med det Smiley
Uansett så supplerer det proteininntaket ditt der ikke kosten gir deg tilstrekkelig...

Og hvis du tar et proteintilskudd for deretter å slutte med det, vil du sakte men sikkert miste muskelmasse HVIS du spiser AKKURAT det samme og trener AKKURAT like mye(forbrenner like mange kalorier)..
Det som er det beste med proteinpulver er at du får "nesten" rent protein, og slipper å spise mat som inneholder flere usunne næringsstoffer samtidig. Altså, du kan designe ditt kosthold til punkt å prikke.
Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Trenger hjelp til "protein"
« #4 : 07. november 2009, 20:28 »
Skal gi deg "protein" eg...  >Cheesy

-------------

Nei men en ting som mange gjør feil er i starten er å bruke det som en krykke. De sier at "jeg tar proteinpulver sånn at jeg slipper å spise", men på denne måten vil du ende opp enda dårligere enn du startet. Som 72kg på 182 er du veldig tynn så med mindre du har endret spisevanene dine siden du begynte å trene, er det nettopp dette du bør fokusere på. Hvor mye har du gått opp i vekt i løpet av de 6-7 månedene du har trent?



Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trenger hjelp til "protein"
« #5 : 07. november 2009, 20:38 »
La meg ta et eksempel. Melkeproteiner er akkurat det samme som vanlig melk minus alt untatt proteiner. Av og til har de tilsatt litt sukker i proteinpulveret også.

Annet eksempel: Fiskeolje er nøyaktig det samme som vanlig fisk minus alt utenom oljen du bruker.

Skjønner du?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Sepirose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Sv: Trenger hjelp til "protein"
« #6 : 21. februar 2010, 19:24 »
Hva om jeg slutter med proteiner... men, fortsetter å trene vil det ha noe effekt?
siden kroppen min er vant til å få i seg så så mye proteiner osv..

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trenger hjelp til "protein"
« #7 : 21. februar 2010, 19:34 »
Hva om jeg slutter med proteiner... men, fortsetter å trene vil det ha noe effekt?
siden kroppen min er vant til å få i seg så så mye proteiner osv..

Er kroppen din vant til å få i seg mye proteiner, og du begynner å ta en del minre (går fra f,x 3g per kv til 1,8 per kv) vil deg ta noen få dager før den får økt tilbøyeligheten til å bruke aminosyrer til muskelbygging framfor energi igjen.

Forøvrig Er de fleste enige om at du bør få i deg i overkant av 2g proteiner per kv.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!