Skrevet av Emne: Boksing vs. UFC  (Lest 9851 ganger)

Utlogget Jamenfy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 187

Boksing vs. UFC
« : 07. april 2010, 23:02 »
Hva er morsomst å se på? Hva du liker i, enten boksing eller UFC? Tror du en bokser hadde slått en MMA-fighter, eller omvendt?

Personlig syns jeg UFC er morsot å se på, fordi jeg liker brutaliteten, og at de kan så og si, gjøre hva de vil. I boksing er det bare å slag som teller, men i UFC er det wrestling, slag, spark og alt mulig.

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Boksing vs. UFC
« #1 : 09. april 2010, 18:06 »
Jeg liker mma best, å tror mma er større en boksing om 5 år.
I en mma kamp eller på gata så hadde nok en mma utøver slått en bokser 9 av 10 ganger.

Utlogget rollingthunder

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

  • Ja til profesjonell kampsport i Norge.
Sv: Boksing vs. UFC
« #2 : 09. april 2010, 18:10 »
Hva er morsomst å se på? Hva du liker i, enten boksing eller UFC? Tror du en bokser hadde slått en MMA-fighter, eller omvendt?


UFC er ikke mma. UFC er kun en organisasjon innenfor mma. Å si boksing vs UFC er som å si WBA vs MMA.

Men for å svare på ditt spørsmål, en god bokser kan aldrig slå en god mma utøver. En bokser mangler forsvar og teknikk for og kunne gjøre noe skade på mma utøveren.

Utlogget Max Cargo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Boksing vs. UFC
« #3 : 09. april 2010, 18:35 »
Tror nok det er så enkelt som å si at i en proffesjonell boksekamp hadde en bokser vunnet, mens i en proffesjonell MMA-kamp hadde en mma-utøver vunnet. Boksere trener jo "bare" på boksing så de vil jo, på et elitenivå selvfølgelig, nok alltid være bedre enn noen som må fukusere på flere kampsportgrener.
Hvilke hansker som blir brukt har nok også en del å si siden en bokser er meget vant med å kunne "beskytte" seg bak hanskene, noe som ikke er mulig på samme måte i MMA.

Personelig synes jeg MMA er mest interessant å se på siden jeg selv trener det og det er flere elementer i sporten enn det er i boksing. UFC og de andre store promotørene er også bedre til å lage show og sette sammen fightcards enn boksingen i dag. Produksjonsverdien er mye høyere på MMA-events og det legges mer innsats i å "hype" fighter noe jeg synes gjør sporten mer interessant.

og ikke for å være frekk, men jeg må si at jeg dør litt inne i meg hver gang jeg hører noen kalle MMA for UFC Tongue
"I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious."
- Vince Lombardi

Utlogget Jamenfy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 187

Sv: Boksing vs. UFC
« #4 : 09. april 2010, 20:52 »

og ikke for å være frekk, men jeg må si at jeg dør litt inne i meg hver gang jeg hører noen kalle MMA for UFC Tongue

Hehe, my bad.. Det ble vel i litt seneste laget for meg Tongue Jeg mente, MMA vs. Boksing..

Utlogget Dalek

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Boksing vs. UFC
« #5 : 10. april 2010, 12:51 »
Hva er best av boksing og mma... det har det vel blitt spurt om tusen ganger på dette forumet.
Og svaret er rett og slett så enkelt som det Max Cargo sier (såklart).

Men spørsmålet om hvilken gren som er mest underholdende vil jeg si boksing.
Jeg synes MMA har for korte kamper, og fra min synsvinkel de mest rotete kampene.
MMA blir mere et slagsmål, mens boksing blir en kunst. (i mine øyne)

Men jeg har ingen interesse av MMA og kan selvfølgelig forstå at dette kan være interessant å se kamper om man selv trener det.

"It aint about how hard you hit, its about how hard you can get hit, and keep moving forward!"

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Boksing vs. UFC
« #6 : 10. april 2010, 12:56 »
MMA er overlegent. Mye mer action, bedre trente utøvere, tynnere hansker++. Boksing er stort sett et gjesp i forhold.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Boksing vs. UFC
« #7 : 10. april 2010, 15:47 »
Jeg er enig med pensjonisten.

Utlogget Ulvhetsmannen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Boksing vs. UFC
« #8 : 11. april 2010, 06:57 »
Boksing er bedre etter min mening. Mye mer skills og mindre flaks involvert.

Hvem vil se to menn ligge og klemme hverandre i 5 minutter? booooring

Utlogget rollingthunder

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

  • Ja til profesjonell kampsport i Norge.
Sv: Boksing vs. UFC
« #9 : 11. april 2010, 19:57 »
Boksing er bedre etter min mening. Mye mer skills og mindre flaks involvert.

Hvem vil se to menn ligge og klemme hverandre i 5 minutter? booooring

At det er mer skills i boksing er jo rett og slett feil. ellers skjønner jeg ikke hva som er så gøy med to menn som begynner å klemme hver gang de blir slitne.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Boksing vs. UFC
« #10 : 11. april 2010, 21:06 »
Tror du en bokser hadde slått en MMA-fighter, eller omvendt?
Nei,nei,nei...ikke nå igjen da.. Drikke blir vel en flott diskusjon igjen tenker jeg.. :Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Boksing vs. UFC
« #11 : 11. april 2010, 21:12 »
Hva er best av boksing og mma... det har det vel blitt spurt om tusen ganger på dette forumet.
Og svaret er rett og slett så enkelt som det Max Cargo sier (såklart).

Men spørsmålet om hvilken gren som er mest underholdende vil jeg si boksing.
Jeg synes MMA har for korte kamper, og fra min synsvinkel de mest rotete kampene.
MMA blir mere et slagsmål, mens boksing blir en kunst. (i mine øyne)

Men jeg har ingen interesse av MMA og kan selvfølgelig forstå at dette kan være interessant å se kamper om man selv trener det.



mma vs boksing, blir som vektløfting vs strongman.

På en måte Tongue

Vektløfterne blir bedre på akkurat det de driver med, rykk og støt. Og er begrenset hvor bredt spekter de er sterke i.

mens strongman trener man absolut hele kroppen, og er mer allround sterk. Samt Strongman er mer underholdende, men det er en sport som vokser Wink
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Ulvhetsmannen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Boksing vs. UFC
« #12 : 15. april 2010, 23:25 »
At det er mer skills i boksing er jo rett og slett feil. ellers skjønner jeg ikke hva som er så gøy med to menn som begynner å klemme hver gang de blir slitne.

Er ikke alle boksere som "clincher". De to beste bokserne clincher vel aldri...

UFC er morsomt as. Alle idiotene gråter fordi Anderson Silva ikke knocka ut motstandern sin.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Boksing vs. UFC
« #13 : 15. april 2010, 23:49 »
Har diskutert boksing vs mma med flere tidligere. Mitt inntrykk er da at de som gjerne vil diskutere ofte kun har sett en 7-8 eksplosive mma-kamper, noen highlights osv og kanskje 1 eller 2 halvlugubre boksekamper. Diskusjonen blir derfor fort uinteressant. Jeg for min del liker begge deler, men heller mot at boksing har større sjarm. Det kan vel ha med en mangeårig fasinasjon over tidligere tungvekstikoner å gjøre. 
Når det er sagt så har boksingen og spesielt i det som tidligere var den mest spennende klassen, den tyngste, lidd av trege hvite utøvere med hypofysefeil de senere årene. David Haye har nå kommet som ett friskt pust inn i tungvekten og jeg håper med dette at han tar råtta på de ukrainske brødrene snart. Fantastisk kamp mellom Haye og Ruiz.

Og når det gjelder Ufc så har matchinga deres i det siste året hvert helt på bærtur. UFC 112, fy faan, tannpine fra start til slutt. Det beste med UFC-organisasjonen per dags dato er det stabilt gode programmet TUF- The ultimate fighter som vises torsdager. Her gir de alt.
Mye bra mma skjer utenfor et stadig døllere Ufc, foreksempel i forbundet Strikeforce, med utøvere som Fedor, Overeem, Aoki, Gegard Mousasi, Dan Henderson, Sokoudjou, Melvin manhoef og den noe gamle Kevin randleman.

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Boksing vs. UFC
« #14 : 16. april 2010, 09:09 »
Mange i MMA har veldig gode boksingkunnskaper i tillegg til andre kampsporter.
Vil nok tørre å påstå at en MMA-fighter er mer allsidig enn en boxer. Mitt valg ville gått for MMA.
Men det finnes ofte unntak og alt kan jo skje.
Har sett UFC-kamper der enkelte utøvelre vinner med å dominere via knuttnever. Randy er jo bokser, men med gode BJJ kunnskaper, som gjør han til en god fighter både ståendes, clinch og på bakken.
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!