Skrevet av Emne: Jeg har spist min siste kylling...  (Lest 5317 ganger)

Utlogget scroll

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Jeg har spist min siste kylling...
« : 17. april 2010, 01:19 »
Jeg har nettopp sett en dokumentar angående kjøttmat som heter Eating, jeg må virkelig si at jeg etter å ha lært mer om mengden kolestrol i det "hvite kjøttet" alle vi som trener liker å innta så har jeg nok spist min siste kylling. Jeg har trent med vekter nå i 23 år og jeg har ALLTID vært en overbevist kjøtteter med stor tro på den vanlige skolen om at tunfisk, torsk, kylling, magert oksekjøtt osv er supre proteinkilder fordi de også er lave på fett, det jeg derimot ikke hadde nok kunnskap om åpenbart er mengden kolestrol i kjøtt - uansett om det er røtt eller hvitt. Forskjellene er marginale.

Filmen tok for seg flere hjertepasienter som hele livet har spist "sunt kjøtt" som kylling og fisk og trent regelmessig men fått hjerte og karsykdommer grunnet altfor høyt kolestrolnivå, etter å ha gått over på en 100% ren plantebasert kost så lykkes flere av de med å halvere kolestrolnivået og dermed øke vitale blodårers omkrets med livssparende effekt! De spiste seg med andre tilbake til det nivået de hadde fra før kolestrolet skadet dem. Jeg lærte også at det ikke er noe som heter godt og dårlig kolestrol - det finnes åpenbart ikke noe "godt kolestrol" slik det finnes godt og dårlig fett. ALL kolestrol tetter igjen blodårene og skaper trøbbel. At jeg oppdager dette først etter 23 år med kylling og fisk er jeg faktisk litt flau over, hvorfor er det så liten fokus på dette?? 

Når jeg undersøker videre hva type proteinerstatninger jeg faktisk kan få via et plantebasert kosthold så skjønner jeg faktisk ikke helt hva jeg skal med kjøttmat som produseres under helt forferdelige forhold (ja, også norske forhold) der kjøttet innehholder så mye dritt og kunstigheter at det ikke er til å tro. Oppdrett av dyr med vinnings hensikt gir en helt annen kjøttkvalitet enn det dyrekjøttet våre forfedre fikk tak i via naturlig jakt på frie dyr, jeg er sjokkert over hvor mye avfall og skitt jeg får via en helt vanlig pakning med 300 gram kyllingfillet!  Jeg blir også noe betenkt når jeg lærer at hjerte og karsykdommer nesten ikke eksisterer i land som avstår fra kjøtt i stor grad (særlig asiatiske regioner) Det er en drøss med kreftformer som også "tilfeldigvis" er helt fraværende der det ikke er noe kjøttkultur. Tilfeldig? Det er litt vanskelig å tro.

Med opphav i dette skal jeg nå kutte alt kjøtt. Det første jeg skal gjøre er å bytte ut et daglig inntak av proteinrikt kjøtt med dette produktet:  http://kinsarvik.no/VarevisningDetalj.aspx?varekode=5017601007982&hkat=2&kat=113&grp=1

51,1 gram protein pr. 100 gram og bare 1,0 gram fett pr 100 gram banker jo kyllingen glatt! Resten blir en læreprosess for meg. Men jeg har nok ganske sikkert spist min siste kylling... 

 

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #2 : 17. april 2010, 01:50 »
Jeez.. Du har blitt lurt. Hvis du er seriøs så les studiene som blir referert til i dokumentarfilmen. Les objektivet og designet og finn ut om de studiene virkelig egner seg til  å avgjøre spørsmålet om kolesterol, og om de engang er relevante.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget scroll

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #3 : 17. april 2010, 02:00 »
Jeez.. Du har blitt lurt. Hvis du er seriøs så les studiene som blir referert til i dokumentarfilmen. Les objektivet og designet og finn ut om de studiene virkelig egner seg til  å avgjøre spørsmålet om kolesterol, og om de engang er relevante.

Joa, jeg er lurt - men det er av meg selv for å ha vært så snever at jeg ikke har oppdaget dette før. Utover dette så tror jeg neppe noen kan bestride det faktum at hjerte og karsykdommer nesten ikke finnes i miljø der vegetarkost er mest utbredt. Men pytt pytt. Ditt liv.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #4 : 17. april 2010, 02:09 »
hæhæhæhæ
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #5 : 17. april 2010, 02:39 »
lol

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #6 : 17. april 2010, 02:50 »
Påstandene du siterer i første innlegg er basert på foreldet og forkastet forskning. Bare tull. Kunne likevel tenke meg å se dokumentaren om så bare for underholdningsverdien.

Utlogget scroll

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #7 : 17. april 2010, 03:16 »
Påstandene du siterer i første innlegg er basert på foreldet og forkastet forskning. Bare tull. Kunne likevel tenke meg å se dokumentaren om så bare for underholdningsverdien.

Interessant at du avviser innholdet i en film du aldri har sett. Da er jeg liksom ikke såå interessert i dine fremtidige meninger, det regner jeg med at du skjønner. Lite konstruktiv debatt her egentlig. At kolestrol tetter blodårer er neppe en forkastet kunnskap. Tvert om er det vel flere piler som peker i retning av at kolestrol er helseskadelig enn noensinne.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #8 : 17. april 2010, 09:25 »
Interessant at du avviser innholdet i en film du aldri har sett. Da er jeg liksom ikke såå interessert i dine fremtidige meninger, det regner jeg med at du skjønner. Lite konstruktiv debatt her egentlig. At kolestrol tetter blodårer er neppe en forkastet kunnskap. Tvert om er det vel flere piler som peker i retning av at kolestrol er helseskadelig enn noensinne.
Så finn frem studiene da, siden det er så sykt mange av de og greier. Ikke bare kom hit og påstå ting.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #9 : 17. april 2010, 09:31 »
Jeg har nettopp sett en dokumentar angående kjøttmat som heter Eating, jeg må virkelig si at jeg etter å ha lært mer om mengden kolestrol i det "hvite kjøttet" alle vi som trener liker å innta så har jeg nok spist min siste kylling. Jeg har trent med vekter nå i 23 år og jeg har ALLTID vært en overbevist kjøtteter med stor tro på den vanlige skolen om at tunfisk, torsk, kylling, magert oksekjøtt osv er supre proteinkilder fordi de også er lave på fett, det jeg derimot ikke hadde nok kunnskap om åpenbart er mengden kolestrol i kjøtt - uansett om det er røtt eller hvitt. Forskjellene er marginale.

Filmen tok for seg flere hjertepasienter som hele livet har spist "sunt kjøtt" som kylling og fisk og trent regelmessig men fått hjerte og karsykdommer grunnet altfor høyt kolestrolnivå, etter å ha gått over på en 100% ren plantebasert kost så lykkes flere av de med å halvere kolestrolnivået og dermed øke vitale blodårers omkrets med livssparende effekt! De spiste seg med andre tilbake til det nivået de hadde fra før kolestrolet skadet dem. Jeg lærte også at det ikke er noe som heter godt og dårlig kolestrol - det finnes åpenbart ikke noe "godt kolestrol" slik det finnes godt og dårlig fett. ALL kolestrol tetter igjen blodårene og skaper trøbbel. At jeg oppdager dette først etter 23 år med kylling og fisk er jeg faktisk litt flau over, hvorfor er det så liten fokus på dette?? 

Når jeg undersøker videre hva type proteinerstatninger jeg faktisk kan få via et plantebasert kosthold så skjønner jeg faktisk ikke helt hva jeg skal med kjøttmat som produseres under helt forferdelige forhold (ja, også norske forhold) der kjøttet innehholder så mye dritt og kunstigheter at det ikke er til å tro. Oppdrett av dyr med vinnings hensikt gir en helt annen kjøttkvalitet enn det dyrekjøttet våre forfedre fikk tak i via naturlig jakt på frie dyr, jeg er sjokkert over hvor mye avfall og skitt jeg får via en helt vanlig pakning med 300 gram kyllingfillet!  Jeg blir også noe betenkt når jeg lærer at hjerte og karsykdommer nesten ikke eksisterer i land som avstår fra kjøtt i stor grad (særlig asiatiske regioner) Det er en drøss med kreftformer som også "tilfeldigvis" er helt fraværende der det ikke er noe kjøttkultur. Tilfeldig? Det er litt vanskelig å tro.

Med opphav i dette skal jeg nå kutte alt kjøtt. Det første jeg skal gjøre er å bytte ut et daglig inntak av proteinrikt kjøtt med dette produktet:  http://kinsarvik.no/VarevisningDetalj.aspx?varekode=5017601007982&hkat=2&kat=113&grp=1

51,1 gram protein pr. 100 gram og bare 1,0 gram fett pr 100 gram banker jo kyllingen glatt! Resten blir en læreprosess for meg. Men jeg har nok ganske sikkert spist min siste kylling... 

 

Troll

Utlogget Tommy1986

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #10 : 17. april 2010, 09:37 »
Satt å spiste kylling mens eg leste dette. Spiste opp alt eg!!!!
4 plass Norges sterkeste mann -105kg 2013
2 plass Exhale strongman åpen klasse 2014
10 plass Norges sterkeste mann 2014
2 plass Hamar strongman challenge 2015
3 plass Svelvik strongman open

Sponsorer:
Oneco Tecnologies as
Ola skophamar røyrleggjarservice as
Avery dennison NTP as
Ole Mads Norenberg sand og singel

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #11 : 17. april 2010, 10:18 »
Jeg har nettopp sett en dokumentar angående kjøttmat som heter Eating, jeg må virkelig si at jeg etter å ha lært mer om mengden kolestrol i det "hvite kjøttet" alle vi som trener liker å innta så har jeg nok spist min siste kylling. Jeg har trent med vekter nå i 23 år og jeg har ALLTID vært en overbevist kjøtteter med stor tro på den vanlige skolen om at tunfisk, torsk, kylling, magert oksekjøtt osv er supre proteinkilder fordi de også er lave på fett, det jeg derimot ikke hadde nok kunnskap om åpenbart er mengden kolestrol i kjøtt - uansett om det er røtt eller hvitt. Forskjellene er marginale.

Filmen tok for seg flere hjertepasienter som hele livet har spist "sunt kjøtt" som kylling og fisk og trent regelmessig men fått hjerte og karsykdommer grunnet altfor høyt kolestrolnivå, etter å ha gått over på en 100% ren plantebasert kost så lykkes flere av de med å halvere kolestrolnivået og dermed øke vitale blodårers omkrets med livssparende effekt! De spiste seg med andre tilbake til det nivået de hadde fra før kolestrolet skadet dem. Jeg lærte også at det ikke er noe som heter godt og dårlig kolestrol - det finnes åpenbart ikke noe "godt kolestrol" slik det finnes godt og dårlig fett. ALL kolestrol tetter igjen blodårene og skaper trøbbel. At jeg oppdager dette først etter 23 år med kylling og fisk er jeg faktisk litt flau over, hvorfor er det så liten fokus på dette?? 
Tror du tar nokså feil om kolesterol.
Les:
http://www.anthonycolpo.com/Cholesterol_Theory_Of_Heart_Disease_Is_Nonsense_Jan_4_2010.html

Du er vel ikke også en av dem som tror at de bikker over som følge av hjerte- og karsykdommer hvis et konsum på over 3 egg overskrides?

Ellers får du kose deg med soyabønnene dine på lørdags ettermiddag.
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #12 : 17. april 2010, 10:37 »
Hvis du lever noen år lengre ved å kutte ut kjøtt og kylling så værsågod, jeg derimot skal bruke livet mitt til å kose meg, jeg elsker rødt kjøtt Smiley

Når det er sagt så tror jeg heller du kommer til å dø 15 år før oss andre, soya inneholder mye omega 6 og det er IKKE bra, når du i tillegg skal kutte ut fisk så tror jeg du har signert din egen dødsdom for forholdet mellom omega 3 og 6 blir rævkjørt Tongue

http://en.wikipedia.org/wiki/Omega-6_fatty_acid

Utlogget smacky

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #13 : 19. april 2010, 09:26 »
HAHAHAHAH, dummeste jeg har hørt.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!