Skrevet av Emne: Det ventede "platået" kom. What to do?  (Lest 1531 ganger)

Utlogget FrostMinD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Det ventede "platået" kom. What to do?
« : 19. mars 2011, 19:31 »
Har økt bra med kilo den siste måneden med 3x3 i benkpress. (har trent benk i flere år, men kun med høye reps)

Kjørt 3x3 man, 3x3 topset på torsdag i over en måned nå.  Siste uke så slik ut:
Mandag 3x3 95
Torsdag 3x3 top set 86,5 - 91,5 - 97,5 (failure)

Hva bør jeg gjøre nå? Gå ned i vekt å tren meg opp på 5x5 eller fortsette til jeg klarer 97,5 å holde på samme viset? Konstruktive tilbakemeldinger er ønskelig!
"Look son, there comes a time in every man's life when he has to make a decision. Do you want to be big, powerful, jacked, yoked-up, have women everywhere want you and men fear you . . . or do you want to do CrossFit?"

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Det ventede "platået" kom. What to do?
« #1 : 19. mars 2011, 19:40 »
jeg ville prøvd en gang til med 3x3. og uansett om resultatene uteblir etter dette eller du klarer å kommer over "kneika" hadde jeg begynt på rundt 60% av 1rm og jobbet meg oppover ved hjelp av 5x5. med fokus på eksplosivitet når vekten er rundt 60-75%. er det jeg har gjort og har hjulpet kjempe mye. når du er oppe i 85%+ så hadde jeg skiftet til 3x3.

60-70% 2-3 min pause
70-80% 3-4 min pause
80-90% 4-5 min pause

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det ventede "platået" kom. What to do?
« #2 : 20. mars 2011, 13:14 »
Når du når platåer må du begynne å periodisere treningen din. Dette kan gjøres enkelt i første omgang, ved f.eks å ta av 10-15% av platåvekten, for så å bygge gradvis opp igjen. La oss si at du legger på 80 kg neste trening, 82,5 gangen etter der igjen, 85 etter det osv. Når du når et nytt platå (dvs at du ikke klarer å gjennomføre 3x3 på en vekt) tar du av 10 - 15 % og begynner på nytt.

Eventuelt så kan du trene noen program som er ferdigperiodisert (Dietmar, Sturla Davidsen, Bill Starr 5x5, Starting Strength 5x5, Sheiko etc).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!