Skrevet av Emne: økning?  (Lest 2057 ganger)

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

økning?
« : 19. juni 2010, 23:48 »
hei! er idag 16 år, 177 cm høy og 70kg. har trent i 1 år, spiller fotball aktivt i tillegg.

trener 3-4 dager i uka, prøver å få kjørt kroppen en gang i løpet av uka, fordelt på desse dagene. har alltid brukt program men har nå nylig endret til å trene 3-4 dager i uka den muskelen jeg føler må trenes, altså etter form og lignende, men kjører kroppen uansett en gang i uka. 

men Nå sliter jeg med å øke, trener med de samme kgsa gang etter gang, har noen økter der jeg enten øker med kg eller reps, men øker ikke noe særlig, kostholdet er det samme, ligger på 500-700 kcal overskudd.

noen tips? kan si for eksempel benkpress, tok 90kg i februar, nå tar jeg vell 92,5-95 kg, føler meg veldig sterk i brystet, er skuffet over dette og de andre muskelgruppene er ikke bedre!

mvh!

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: økning?
« #1 : 19. juni 2010, 23:59 »
Det du sier er at du sliter med å øke i styrke i øvelsene? vell, er du sikker på at du ligger i kcaloverskudd? Vis du aktivt spiller fotball så forbrenner du en good del ekstra! får du sovet nokk? Spiser du rett? ikke bare hurtigmat og loff?
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: økning?
« #2 : 20. juni 2010, 00:03 »
Det du sier er at du sliter med å øke i styrke i øvelsene? vell, er du sikker på at du ligger i kcaloverskudd? Vis du aktivt spiller fotball så forbrenner du en good del ekstra! får du sovet nokk? Spiser du rett? ikke bare hurtigmat og loff?
vil påstå jeg sliter å øke i alle muligens.. vet jeg er i kcal overskudd ja, spiser 6 måltider for dag, mest rent som egg, melk, havregryn, fisk/kjøtt, rugbrød osv. har 2-3 økter fotball i uka, forbrenner en del der men mener å vere i kcal overskudd! takk for svar!:)

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: økning?
« #3 : 20. juni 2010, 00:07 »
høres ikke ut som om det er maten i allefall, kan det da muligens være treningen? Du sier du trener litt etter hva som kansje virker best eller frister mest den og den dagen? Prøv å hold deg til en fast plan, og virkelig følge den! Og du utfører øvelsene rett? og ett siste, hvor mange repitasjoner og sett kjører du? Husk at for maksimal framgang i styrke er det lavrep som gjelder. Da altså 1-2-3-4reps.
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: økning?
« #4 : 20. juni 2010, 00:12 »
høres ikke ut som om det er maten i allefall, kan det da muligens være treningen? Du sier du trener litt etter hva som kansje virker best eller frister mest den og den dagen? Prøv å hold deg til en fast plan, og virkelig følge den! Og du utfører øvelsene rett? og ett siste, hvor mange repitasjoner og sett kjører du? Husk at for maksimal framgang i styrke er det lavrep som gjelder. Da altså 1-2-3-4reps.
jeg trener mest med mye reps, har reps antall mellom 6-12x3, i de større øvelsene som base, kjørere jeg ofte pyramide. har alltid hatt mål å øke spesielt i volum samt styrken.. men volumet kommer jo når styrken kommer og omvendt? er bare at nå er det veldig varierende med fotballen og midt i sommer, så får kanskje ikke trent så mye, derfor jeg endra til å trene til hva dagsformen sier og evt muskel

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: økning?
« #5 : 20. juni 2010, 00:24 »
høres ikke ut som om det er maten i allefall, kan det da muligens være treningen? Du sier du trener litt etter hva som kansje virker best eller frister mest den og den dagen? Prøv å hold deg til en fast plan, og virkelig følge den! Og du utfører øvelsene rett? og ett siste, hvor mange repitasjoner og sett kjører du? Husk at for maksimal framgang i styrke er det lavrep som gjelder. Da altså 1-2-3-4reps.
vil påstå jeg sliter å øke i alle muligens.. vet jeg er i kcal overskudd ja, spiser 6 måltider for dag, mest rent som egg, melk, havregryn, fisk/kjøtt, rugbrød osv. har 2-3 økter fotball i uka, forbrenner en del der men mener å vere i kcal overskudd! takk for svar!:)
spiller liten rolle hva du spiser så lenge vi ikke vet noe om hvor mye det er.

hvor mange gram proteiner får du i deg per dag?

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: økning?
« #6 : 20. juni 2010, 00:26 »
hvor mye protein jeg får i meg via kostholdet er jeg usikker på, men får jo i meg en del via de 2-3 egga jeg spiser hver dag, 7-8 glas melk, kjøtt/fisk og inntar 90g protein i pulverform hvert døgn

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: økning?
« #7 : 20. juni 2010, 00:29 »
Ta deg en hvileuke, og finn deg ett helt nytt program, så skal du se at du øker Smiley
Smiley

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: økning?
« #8 : 20. juni 2010, 00:35 »
Ta deg en hvileuke, og finn deg ett helt nytt program, så skal du se at du øker Smiley
tok en hvile uke nå nylig, startet på igjen idag Smiley men kanskje jeg kan hvile en stund til, spise mye og endre litt på programmet og dermed se Smiley takker igjen for svar Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Smiley

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: økning?
« #10 : 20. juni 2010, 00:46 »

allerede testet ut det programmet Smiley har kjørt eget program der jeg kjører 3-4 dager i uka der hele kroppen får juling 1 gang per uke

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: økning?
« #11 : 20. juni 2010, 00:48 »
Hva med å prøve ett ferdigoppsatt program til? Det kan ofte være bedre enn ett hjemmesnekret program Smiley
Hadde du bra økning på 5x5 programmet?
Smiley

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: økning?
« #12 : 20. juni 2010, 01:14 »
Hva med å prøve ett ferdigoppsatt program til? Det kan ofte være bedre enn ett hjemmesnekret program Smiley
Hadde du bra økning på 5x5 programmet?
hadde økning ja, men lite, kanskje pga jeg ikke var HELT nybegynner når jeg startet? skal se meg mye rundt om etter program Smiley tar imot tips!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!