Skrevet av Emne: overtrening ?  (Lest 5820 ganger)

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: overtrening ?
« #30 : 19. juli 2010, 23:31 »
Det står egentlig veldig enkelt og godt forståelig etter min mening.

Alternate workout A & B each session. Most people train Mo/We/Fr or Tu/Th/Su or Sa/Tu/Th. Always take at least 48 hours rest between 2 workouts. Alternate Pull-ups & Chin-ups each workout B.

Utlogget gnolreve

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 193

Sv: overtrening ?
« #31 : 19. juli 2010, 23:39 »
kanskje ikke engelsken min er på topp Grin
kan du forklare det på en enkel måte ?
you gotta eat big, to get big!

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget puzemi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 78

Sv: overtrening ?
« #33 : 20. juli 2010, 02:59 »
Enkelt fortalt, gjør A, (F.eks mandag) så B (onsdag) så A igjen (fredag) så B (mandag) så A (onsdag).. etc, 3 ganger i uken, med A og B annenhver gang.

Når det gjelder stronglift 5x5 så skal man begynne med stangen på alle øvelser, utenom markløft (40-50 kg) og så øke 2,5-5 kg hver økt.


Knebøy: trening 1; 20 kg - trening 2: 25 kg - trening 3: 30 kg ..


Smiley

Ingen vits å trene hver dag i begynnelsen, det er meget mulig f.eks. sheiko er stor fan av trening to ganger dagen, men stick to the basics, så vil styrken og teknikken komme.

Også, gå vekk fra maskinene hvis du kan, barbells only i det programmet Smiley

Utlogget gnolreve

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 193

Sv: overtrening ?
« #34 : 20. juli 2010, 17:14 »
takker for svar Smiley
you gotta eat big, to get big!

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: overtrening ?
« #35 : 21. juli 2010, 20:38 »
Må bare le av denne:

"Når det gjelder stronglift 5x5 så skal man begynne med stangen på alle øvelser, utenom markløft (40-50 kg) og så øke 2,5-5 kg hver økt."

Påstår du at man skal (under  benkpress) trene med en 20kg's stang eller lettere til å begynne med?
Du skal starte tyngre enn det. Du skal trene med det du greier 5x5 av, uten problemer (altså skal du ikke pushe deg mot failure).. DERETTER kan du legge på 2,5kg for hver økt, helt til du møter en "failure" på slutten av økten, da skal du gå ned på tyngde (til det du greier) og fortsette helt til du greier å legge på 2,5kg igjen
Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Utlogget gnolreve

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 193

Sv: overtrening ?
« #36 : 21. juli 2010, 20:50 »
den stronglift er får nybegynnere (det står) å der skal man faktsik begynne med stangen uten vekt for å så legge på 2,5 kg hver økt .. dette er for å lære teknikk og den slags. du klarer ikke å holde følge hvis du begynner med så mye mer vekt Wink
you gotta eat big, to get big!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: overtrening ?
« #37 : 21. juli 2010, 20:53 »
Må bare le av denne:

"Når det gjelder stronglift 5x5 så skal man begynne med stangen på alle øvelser, utenom markløft (40-50 kg) og så øke 2,5-5 kg hver økt."

Påstår du at man skal (under  benkpress) trene med en 20kg's stang eller lettere til å begynne med?
Du skal starte tyngre enn det. Du skal trene med det du greier 5x5 av, uten problemer (altså skal du ikke pushe deg mot failure).. DERETTER kan du legge på 2,5kg for hver økt, helt til du møter en "failure" på slutten av økten, da skal du gå ned på tyngde (til det du greier) og fortsette helt til du greier å legge på 2,5kg igjen

Benker du over 100 kg, så er stanga litt lite å begynne med, men de aller færreste nybegynnere benker ikke så mye, så start med stanga og lær skikkelig teknikk. Smiley
Smiley

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: overtrening ?
« #38 : 21. juli 2010, 20:56 »
Start 30 % under din 5rm Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: overtrening ?
« #39 : 21. juli 2010, 22:04 »
Må bare le av denne:

"Når det gjelder stronglift 5x5 så skal man begynne med stangen på alle øvelser, utenom markløft (40-50 kg) og så øke 2,5-5 kg hver økt."

Påstår du at man skal (under  benkpress) trene med en 20kg's stang eller lettere til å begynne med?
Du skal starte tyngre enn det. Du skal trene med det du greier 5x5 av, uten problemer (altså skal du ikke pushe deg mot failure).. DERETTER kan du legge på 2,5kg for hver økt, helt til du møter en "failure" på slutten av økten, da skal du gå ned på tyngde (til det du greier) og fortsette helt til du greier å legge på 2,5kg igjen

De fleste tar ikke mer enn 40-50 kg 5x5 når de begynner å trene, så å starte med stanga er bare bra så man får inn teknikken.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget puzemi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 78

Sv: overtrening ?
« #40 : 22. juli 2010, 00:33 »
Må bare le av denne:

"Når det gjelder stronglift 5x5 så skal man begynne med stangen på alle øvelser, utenom markløft (40-50 kg) og så øke 2,5-5 kg hver økt."

Påstår du at man skal (under  benkpress) trene med en 20kg's stang eller lettere til å begynne med?
Du skal starte tyngre enn det. Du skal trene med det du greier 5x5 av, uten problemer (altså skal du ikke pushe deg mot failure).. DERETTER kan du legge på 2,5kg for hver økt, helt til du møter en "failure" på slutten av økten, da skal du gå ned på tyngde (til det du greier) og fortsette helt til du greier å legge på 2,5kg igjen

tror det er jeg som må le her.
les programmet i det minste neste gang..

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: overtrening ?
« #41 : 22. juli 2010, 01:23 »
De fleste tar ikke mer enn 40-50 kg 5x5 når de begynner å trene, så å starte med stanga er bare bra så man får inn teknikken.
Joa; ser poenget der.. Men på en thread hvor "overtrening" er tittelen, vil jeg ikke tru at personen, som har OVERTRENT, er en nybegynner XD Men joda; om man er complete nybegynner, så er stanga lurt, men om man har kommet til det punktet hvor man har overtrent; så tør jeg anta at gitte person har hatt en treningsøkt eller to før Tongue
Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: overtrening ?
« #42 : 22. juli 2010, 01:34 »
Bare lurt å begynne med stanga uansett, du får mye igjen for det når du etterhvert kommer til tyngre vekter. Mange tror de har riktig løfteteknikk, men de løfter faktiskt feil. Hvorfor så hastverk?

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: overtrening ?
« #43 : 22. juli 2010, 01:35 »
Joa; ser poenget der.. Men på en thread hvor "overtrening" er tittelen, vil jeg ikke tru at personen, som har OVERTRENT, er en nybegynner XD Men joda; om man er complete nybegynner, så er stanga lurt, men om man har kommet til det punktet hvor man har overtrent; så tør jeg anta at gitte person har hatt en treningsøkt eller to før Tongue

Så du er ikke nybegynner så lenge du har hatt en treningsøkt eller to før?

En er nybegynner de første årene i den "sporten" her.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: overtrening ?
« #44 : 22. juli 2010, 15:47 »
Joa; ser poenget der.. Men på en thread hvor "overtrening" er tittelen, vil jeg ikke tru at personen, som har OVERTRENT, er en nybegynner XD Men joda; om man er complete nybegynner, så er stanga lurt, men om man har kommet til det punktet hvor man har overtrent; så tør jeg anta at gitte person har hatt en treningsøkt eller to før Tongue

jeg kjører et lett trenings program (noen apparater for hver muskel , ikke armer) etter en liten pause fra treningen. overtrener jeg hvis jeg trener hverdag ? takker på forhånd. Smiley

Hvis man må spørre om dette, da er man newb. Ikke vondt ment
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!