Skrevet av Emne: bulk eller ikke?  (Lest 3454 ganger)

Utlogget R09

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: bulk eller ikke?
« #15 : 14. august 2010, 12:04 »
Du vil kanskje bli sterkere, men du vil neppe øke muskelMASSEN uten et kalorioverskudd, dvs bulk. ZMA tror jeg vil ha minimal effekt, det er tross alt bare noe vitamin.
ligg litt i kcaloverskudd men tenk heller på å få i deg nok proteiner du:) alt til sin tid
ok, får vell gjøre det Smiley

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: bulk eller ikke?
« #16 : 14. august 2010, 21:50 »
Det er så vidt jeg er kjent ikke noe bevis for at sykler med buff og deff gir noe bedre resultat når det gjelder bygging av muskler enn et jevnt stabilt kosthold.

Men nå syns jeg forsåvidt at en del nybegynner er alt for opptatt av det med sykler av buffing og deffing, og tror at dette er alfa og omega for å bygge muskler. Denne vrangforestillingen kommer fra "en del store og kjente" byggere som bruker sykler med buffing og deffing til og matche steroide sykler, og da blir sammenligningen litt feil.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: bulk eller ikke?
« #17 : 14. august 2010, 21:57 »
Det er så vidt jeg er kjent ikke noe bevis for at sykler med buff og deff gir noe bedre resultat når det gjelder bygging av muskler enn et jevnt stabilt kosthold.

Ok, Men hva med de utallige anekdotiske bevis da? Vektløftere i lave vektklasser er ganske sterke selv om de ikke har så mye muskler. Hvordan får de det til? Hvis kalorioverskudd ikke er nødvendig for å bygge, hvorfor matcher ikke størrelsen den abnorme styrken som de har brukt mange år på å utvikle?

Dessuten er ikke dette med syntese og nedbrytning noe jeg fant på. Jeg har det i fra en bok som heter "the protein book" Den er skrevet av en ernæringsfys og inneholder over 500 studiereferanser referanser/gjennomganger.


EDIT: Du snakker kanskje om såkalt "leangaining" altså en veldig mild bulk. Det fungerer bra det og, men jeg synes det er greit å utnytte det at man er i stand til å miste fett mye fortere enn man legger på seg muskler.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: bulk eller ikke?
« #18 : 14. august 2010, 22:18 »
Det er så vidt jeg er kjent ikke noe bevis for at sykler med buff og deff gir noe bedre resultat når det gjelder bygging av muskler enn et jevnt stabilt kosthold.

Men nå syns jeg forsåvidt at en del nybegynner er alt for opptatt av det med sykler av buffing og deffing, og tror at dette er alfa og omega for å bygge muskler. Denne vrangforestillingen kommer fra "en del store og kjente" byggere som bruker sykler med buffing og deffing til og matche steroide sykler, og da blir sammenligningen litt feil.
Kcaloverskudd er både alfa og omega for å bygge muskler. Hvis overskuddet blir litt for høyt, merker man det etterhvert, ved at en har fått en del mer fett enn ønskelig på kroppen. Da deffer man.

Verre er det ikke. Man bulker og deffer ikke om hverandre for moroskyld eller fordi det er så sinnsykt kult. Det beste for enhver person hadde seff vært å ligge på en OK fettprosent hele året rundt, og legge på seg masse sakte og sikkert, men det er lettere sagt enn gjort. Klarer du det, all kred til deg. For de som ikke klarer å holde igjen på matfronten året rundt; deff av all kosen på våren.

Til trådstarter; det er fullt mulig å legge på seg muskelmasse uten å øke kjempemye i fettprosent. Det handler om et fornuftig kalorioverskudd og tilstrekkelig med proteiner. Det er ingenting som tilsier at du MÅ legge på deg en masse fett samtidig som du legger på deg muskler.

Utlogget R09

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: bulk eller ikke?
« #19 : 14. august 2010, 23:01 »
Til trådstarter; det er fullt mulig å legge på seg muskelmasse uten å øke kjempemye i fettprosent. Det handler om et fornuftig kalorioverskudd og tilstrekkelig med proteiner. Det er ingenting som tilsier at du MÅ legge på deg en masse fett samtidig som du legger på deg muskler.

Ok. Ja jeg tenkte jeg skulle prøve å spise fornuftig, kommer i første omgang til å fokusere på protein inntaket mitt Smiley Men en ting er sikkert er at jeg kommer til å spise som jeg har gjort tidligere bare mere, sann som noen ekstra brødskiver, ett par ekstra karbonader under middagen osv Cheesy

Utlogget R09

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: bulk eller ikke?
« #20 : 15. august 2010, 22:41 »
har enda ikke bestemt meg helt, men lurer på om RYP ekstrem muskelvekst funker til bulk eller blir det for lite med 3 ganger i uken?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: bulk eller ikke?
« #21 : 15. august 2010, 22:50 »
har enda ikke bestemt meg helt, men lurer på om RYP ekstrem muskelvekst funker til bulk eller blir det for lite med 3 ganger i uken?

Nei det er bra.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget R09

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: bulk eller ikke?
« #22 : 15. august 2010, 23:22 »
Nei det er bra.
ok, var litt usikker Smiley takk for svar Cheesy

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: bulk eller ikke?
« #23 : 16. august 2010, 04:49 »
har enda ikke bestemt meg helt, men lurer på om RYP ekstrem muskelvekst funker til bulk eller blir det for lite med 3 ganger i uken?

Om det funker til bulk? Ekstrem muskelvekst skal jo etter programmet kombineres med et kalorioverskudd, og er derfor et "bulkprogram".

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!