Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279036 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nok en fjelltur i går. Tok runden Svartediket - Starefossen - Fløyen - Rundemanen - Tarlebø - Svartediket sammen med en kompis og hundene. Litt intervaller oppover, og rolig resten. Litt kjekt å ta runden motsatt vei av det jeg pleier Smiley 2t 8min. totalt.

Styrketrening i dag, og nå kjørte jeg godt på i knebøy. Herlig å se at det øker der, selv om jeg fortsatt trener styrke sjeldnere enn jeg burde.

-Knebøy "pyramidesett" (12, 8, 6, 8, 12 reps.)
3 x 10 på resten av øvelsene:

-Stangroing
-Nedtrekk
-Push ups i slynge (satan så tungt!)
-Crunch liggende i benk

Prøvde meg på fronthev også, men det ville ikke skuldrene finne seg i, så jeg droppet det etter at jeg fikk vondt i første settet.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i dag. Var kjørt i beina etter knebøyen i går, så jeg tok det litt rolig. Men bare litt Wink

45 min. Puls snitt/max: 151(77%)/179(92%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Styrketrening i går. Som sist med "pyramidesett" på knebøy, ellers 3 x 10:

-Knebøy (12, 8, 6, 8, 12 reps)
-Nedtrekk i Kinesis
-Stangroing
-Skulderpress m/hantler
-Skråbenk
-"Omega" i slynge

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzen opp i går kveld. Herlig tidspunkt å trene der på! Så godt som folketomt, noe som ikke er hverdagskost i den løypa Wink Hundene var med, og jeg kjørte hardt på første halvdel. Litt for hardt, for siste halvdel ble blytung. 17:10 ble sluttiden. Rolig tur ned Munkebotn etterpå.

Go'økt i dag, med styrketrening først og så rett på spinning.

-Knebøy (Pyramidesett)
-Stangroing (3 x 8)
-Nedtrekk (3 x 8)
-Push ups i slynge (3 x F)
-Skulderpress m/hantler (3 x 8)
-Liggende beinløft m/ball (3 x F)

Merker endelig fremgang, og har derfor økt ytterligere på vektene og droppet litt ned på repsene. Herlig Smiley

Spinning, 46 min. Puls snitt/max: 154(79%)/181(93%)

Satan så tungt i bakkedragene og spurtene etter knebøyen først. Vondt som gjør godt  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning på mandag. 45 min. pulsdata mangler.

Treningsfri tirsdag og onsdag. Men torsdag var det en knalløkt med styrke. Nærmer meg nå nivået fra sist vinter i knebøy, og ligger ikke veldig mye lenger bak på overkropp. Har nå gått ned til 3 x 8, og det virker som om kroppen følger greit med Smiley

-Knebøy (pyramidesett som vanlig)
-Stangroing
-Chest press
-Shoulder press
-Pulldown
-Crunch i decline-benk

Valgte apparater på noen av øvelsene denne gang for å sjekke tilstanden. Økningen er på mellom 10 og 15% siden begynnelsen av september.

Cardiomessig tar jeg det litt sånn på sparket for tiden. Svært travle dager, med nattevåk og mye ekstrajobbing gjør at det blir mindre tid til trening. Er heldigvis ferdig med julegavene for en måned siden.  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ny styrkeøkt i dag. 3 x 8 i alle øvelser unntatt en.

-Markløft
-Beinpress
-Nedtrekk
-Sittende roing, smalt grep
-Chest press
-Shoulder press
-Liggende beinløft m/ball (3 x F)

Urovekkende fullt på gymmet i dag, så det ble litt mer apparater enn frivekter som jeg egentlig hadde tenkt. Kjenner at jeg trenger å stabilisere meg litt mer på vektene nå. Leddene henger med, men bare så vidt. Spesielt skuldrene kommer med litt småklaging under tunge tak. Vil ikke utfordre skjebnen Wink En times tusling i tåkeheimen på Natlandsfjellet etterpå med hundene avsluttet en fin treningsdag Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1536 : 01. november 2011, 06:32 »
Spinning i går. 45 min. Puls snitt/max: 158(81%)/186(95%).

Masse trøkk til tross for tung styrkeøkt dagen før. Herlig  Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1537 : 01. november 2011, 14:03 »
Blir det tidlig opp og birkenpåmelding i morra? Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1538 : 01. november 2011, 20:48 »
Takk for påminnelsen, men nå er det rennet og ikke rittet som har påmelding i morgen. Rittet har hovedpåmelding neste onsdag, men siden jeg har deltatt 5 ganger, er jeg nå i kvoten og har allerede meldt meg på  Grin Dessuten må jeg som småbarnsfar og A-menneske si at jeg er småfornærmet av at du kaller kl 9 "tidlig opp"  Grin

Treningsmessig ble det en kveldstur i Stoltzen i dag og ned igjen Skredderdalen. Møkkavær, men godt regntøy, god hodelykt og småherlige 14 plussgrader gjorde det til en fin økt og tur likevel Smiley Fort gikk det ikke. Elendig fotfeste i den midlertidige stien som er blitt en skråning med superglatt gjørme, gjorde at jeg tapte 1 1/2 minutt i den første delen av løypa alene. Gadd derfor ikke trøkke til for fullt og gikk opp på 19:17 på rett under terskel.  Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1539 : 02. november 2011, 15:19 »
Blir det Birken i 2012? Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1540 : 02. november 2011, 20:15 »
Takk for påminnelsen, men nå er det rennet og ikke rittet som har påmelding i morgen. Rittet har hovedpåmelding neste onsdag, men siden jeg har deltatt 5 ganger, er jeg nå i kvoten og har allerede meldt meg på  Grin Dessuten må jeg som småbarnsfar og A-menneske si at jeg er småfornærmet av at du kaller kl 9 "tidlig opp"  Grin

Treningsmessig ble det en kveldstur i Stoltzen i dag og ned igjen Skredderdalen. Møkkavær, men godt regntøy, god hodelykt og småherlige 14 plussgrader gjorde det til en fin økt og tur likevel Smiley Fort gikk det ikke. Elendig fotfeste i den midlertidige stien som er blitt en skråning med superglatt gjørme, gjorde at jeg tapte 1 1/2 minutt i den første delen av løypa alene. Gadd derfor ikke trøkke til for fullt og gikk opp på 19:17 på rett under terskel.  Smiley

Hehe! Ser jeg har fornærmet deg på alle plan Grin Tenkte på rennet faktisk, du har ikke vurdert å prøve deg på det?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1541 : 02. november 2011, 20:28 »
Blir det Birken i 2012? Smiley

Jeg har i alle fall kjøpt plass, så jeg regner med det. Men med min nye tilværelse som småbarnsfar, pluss turnusarbeid på min sambo og meg selv er det alltids en mulighet for at det skjærer seg. I tillegg til skader, sykdom og uhell selvsagt. Men ja, planen er å stille Smiley

Hehe! Ser jeg har fornærmet deg på alle plan Grin Tenkte på rennet faktisk, du har ikke vurdert å prøve deg på det?

Ski har med snø å gjøre. Jeg hater snø. Den var glatt og kald sist jeg sjekket. Sånt liker jeg ikke. Så nei, jeg har ikke vurdert å prøve meg på det  Grin Priser meg forresten lykkelig over den herlige høsttemperaturen foreløpig. Måtte den holde seg til våren. Så kan det bli enda varmere da  Grin

Famous last words...  :Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1542 : 03. november 2011, 08:09 »
I tillegg til skader, sykdom og uhell selvsagt. Men ja, planen er å stille Smiley

Dette må du aldri ha i tankene en gang. Skal jo bare ikke skje! Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1543 : 04. november 2011, 21:03 »
Selvsagt Smiley

Hadde ikke trodd at det skulle bli et tema i november, men været var så bra i dag at jeg droppet styrketrening til fordel for motbakketrening. At t-skjorte skulle være et passende plagg 4. november på Løvstakken hadde jeg aldri trodd. Men jeg er VELDIG glad for at det ble slik  Cheesy 34:58 opp fra Melkeplassen med hunder i bånd er en tid jeg syns er ganske grei. Hadde bra trøkk i beina hele veien. Puls snitt/max: 164(84%)/178(91%). Tuslet rolig ned igjen og bare nøt "sommerværet"  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1544 : 04. november 2011, 21:09 »
Oppsummering oktober:

Antall styrkeøkter: 7

Antall spinningøkter: 6. Tid: 4t 31min.

Antall fjellturer: 7. Tid: Ca. 11t.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!