Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278418 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Den er notert UAC! Skal kjøre til Östersund om ikke mange ukene. Tror jeg må lage en "driving-cd".

(Om jeg skal få lov til å spille den, tror jeg jeg må droppe Metallica. Blir ikke alene i bilen.  blush )

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Med forbehold om huskefeil (som alltid...) går teksten på en sang noe slikt:

"Bilen min er fin som faen. Spinner på første, spinner på an'en. Med vrengte felger og radialdekk, ligger'n på veien som en hissig flekk. ---trallalla husker ikke teksten---. For jeg har super ss rally gt fastback hardtop sprint"

Altså "Bilen min er fin som faen" og "Super SS rally GT" er samme sang.  Wink

Forøvrig må "Påsketur" føyes til på lista!  Grin

Øystein Sunde FTW!  headbang

Og joda, Metallca ruler også. Men det er ikke sambo helt enig i....  Wink

"Enter Sandman" er forøvrig min "vrenge høyttalerne" favoritt her!  Grin

Edit: Jaaaaa! Nå kom jeg på det. Tekst-hullet skal være: "Sier du noe gærn't om bilen min, da blir jeg jaggu sint!"

*Tralle og glise*
Oi, det stemmer jo Tongue

Og der du ikkje hugser teksten er det: "Sier'u no gærn't om bilen min, da blir jeg jaggu sint."

EDIT: Du kom visst på det ja Smiley

Forøvrig "hissig klegg" og ikkje "hissig flekk" Wink

Så har du jo, Sjåfør, bruktbilsamba og asfaltsjømann, men dei fell ikkje heilt under mine favorittar.

Har forøvrig rundt 140 Sunde-sangar til, så eg har litt å velge i Cheesy

Ah, Enter sandmann, fantastisk. Whiskey in the jar, unforgiven, fade to black, sad but true, lista er lang. *Glede seg til Valle hovin* Grin

Korleis kan det finnast eit levande vesen på vår grønne (og desverre stadig meir rosa klode som ikkje liker metallica? what) Ojsann, der besvarte eg visst mitt eige spørsmål Tongue

(Ikkje eingong, tuesday's gone, nothing else matters eller unforgiven? Ohmy)
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Forøvrig "hissig klegg" og ikkje "hissig flekk" Wink


 blush  Akkurat. Hva pokker er en "hissig flekk" for noe??  Grin

Ah, så mange bra! Tror faktisk jeg dropper "laste ned og stresse og styre" greiene og kjøper "best-of" cd'en til Sunde. Original!  Cheesy

*Glede meg til turen*  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

02.06.2007:

Trening:

-Hviledag

Kost:

-Frokost: 1 skål havregry, 1ss lettsyltetøy, skummetmelk.
-Mellommåtid: 2 epler
-Lunch: 2 doble grovbrødskiver kalkunskinke. Vann.
-Mellommåltid: 1 eple
-Middag: 1/2 pizza. Lightbrus


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

03.06.2007:

Trening:

-Vasking av hus utvendig for klargjørning til maling. 3 timer svette og bannskap.  Grin
-Tusletur med ene hunden, 40 min. rolig tempo.

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: 4 grovbrødskiver med brunost, lettsyltetøy, makrell i tomat. Skummetmelk.
-Middag: 300gr. svinekjøtt, 1/3 kopp ris. Vann.
-Mellommåltid: 200gr. pillede reker, 2 iskrem, 0,33l øl.  Grin
-Kvelds: Litt nøtter. Vann.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

04.06.2007:

Trening:

-Sykle til jobb. 11km. Tid: 23 min. Puls snitt / max: 163 / 172
-Sykle fra jobb. 11km. Tid: 30 min. Puls snitt / max: 156 / 176
-Spinning, 45 min. høyintensiv ( som instruktør). Puls snitt / max: 149 / 169

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med kyllingskinke, 2 0,1% yoghurt. Vann.
-Mellommåltid: 1 enkel grovbrødskive med kyllingskinke. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, cottage cheese, agurk, mais, isbergsalat. 1 grovbrødskive. Vann.
-Etter jobb: 2 pizzastykker, 1/2 boks magerkesam, 1ss lettsyltetøy. Vann.
-Etter trening / middag: 300gr. svinefilet, 1/3 kopp ris, olivenolje, krydder. Vann.
-Kvelds: 200gr. pillede reker, 0,33l øl.


*Vidunderlig start på dagen! Så herlig å tråkke avgårde på tørre veier og i kort over- og underdel! Sommeren er fin ja! (I alle fall når været er bra....)  Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Som en bekjent sa når han flyttet til California fra Østkysten. "I only wear long pants for jury duties and funerals." Så i og med at sessongen i Norge er kort, så er det vel bare å nyte så lenge man har den.

Siden du er i ferd med å samle erfaring med å male - tilbudet som "sommerpolakk" står fortsatt.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, har ikke begynt å male enda... Vasket huset i 3 timer i går og er allerede lei!  Angry

Du som har nytt hus selv:

-Gjorde dere noe spesielt grunnarbeid før maling (eller har dere ikke malt enda, siden "polakktilbudet" kommer?  Grin Kledningen vår er nå ca. 1 år gammel og uhøvlet, men impregnert. Vi har fått så mange forskjellige råd, at vi er litt rådville...  Wink
Foreløpig plan: Vaske med kraftvask, grunne 1 strøk, male 2 strøk.

Og så da: Hva i svarteheitestehulestehelsike slags farge skal vi velge? Huset er i funkis-stil og har noen grå plater som utgjør ca. 1/3 av flatene totalt (og mange, store vinduer). Disse skal ikke males. Vinduer og dører er hvite. Så om vi da velger enda en annen farge på veggene og atter en farge på staffasjen, får vi 4 forskjellige farger. Det blir kanskje litt mye... Personlig er jeg litt for å bruke samme farge som er på vinduene og dørene (hvit, "eggehvit" heter den), da vi likevel får kontrast til de grå platene. Dog blir det ingen kontraster på staffasjen da...

HJÆLP!  what


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Jeg grunnet så fort plankene var på veggen jeg, samt beiset ett strøk den sommeren. Så beiser jeg enda et i år. Kunne sikkert tatt begge i fjor, men treverk lever og jeg tenkte det var greit å spre det på 2 sommere.

Jeg tror du bør, når huset har stått så lenge, børste bordene også. Det gjør du vel kanskje uansett når du vasker. Er litt usikker siden det er impregnert, det har ikke jeg.

Hør med AKBS - hun kan dette. Hentet noen gode tips derfra selv. Smiley

Farge gjør du som meg - velger hvitt på alt Grin. Men du har ikke muligheten til å velge beis slik at du får frem trestrukturen litt da? Sånn for å gjør det enda litt vanskeligere.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hmm, det er disse børste-tipsene som varierer så mye.... Prøvde å børste litt i går, men så ingen forskjell på børstet og ubørstet...  Undecided Er poenget at grunningen skal ta bedre, eller er det for å fjerne mer møkk? Siden trevirket er uhøvlet, er det allerede rufsete og vil nok få malingen til å gripe godt.  Wink

Hvitt på alt (unntatt platene...) er mitt forslag også. Tror det ser helt greit ut og så er det mye enklere å kjøpe inn / jobbe med bare en fagre!  Grin

Beis? Noooooo! Det vil jo si at huset må tas om igjen etter noen få år jo! Åneidu, her er det Drygolin Extreme maling som skal på veggene! 16 års holdbarhet frister!  Grin Dog betinger jo det at grunnarbeidet er bra...  Wink

Skal linke postene til AKBS, takk for tips!  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Tror poenget med å børste er å åpne porene slik at treverket trekker bedre.

Beiser du skikkelig holder det fint i 7-8 år. Ingen fare. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ah! I så fall tror jeg vi ligger godt an nå. Men det ser vi vel på grunningen. Trekker den godt inn, er det god knall! Renner den rett på bakken, får vi revurdere...  Huh

"Holder fint i 7-8 år" Nettopp! Vi vil ha noe som holder leeeenge! 7-8 år er ikke lenge i vår tidsregning. Dessuten bor vi i Bergen...  dry

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tsjitt-tsjætt:

Veldig forkortet, møtte jeg sambo på Hønefoss på lørdag for å kjøre sammen med henne hjem igjen etter en hundeutstilling. En lang, men fin dag! Hadde kjøpt Øystein Sunde cd'en som ble fin underholdning under kjøringen hjemover.  Grin Og jeg må bare si at C5'en er en sann glede å kjøre over fjellet med! Så myyyyk og fin over telehivene, at sambo kunne sove søtt selv om veien var dårlig.  Cheesy Fikk målt langkjørings-forbruket samtidig: 0,46 på østlandet og 0,47 på "rette" siden av fjellet. Fornøyd med det!  Cheesy

Hun var ikke like fornøyd med dommeren på utstillingen. Hun skulle se om Kajsa kunne få gul sløyfe i alle fall, men det gikk rett i dass... Kommentar på kritikkskjema slik jeg husker det: "Dette er for meg ingen labrador. Det er en hvilken som helst svart hund"  Shocked Hun fikk vel og merke god kritikk for bevegelsen, men ellers var det dårlig... Årsaken er selvsagt at det er en jaktlabb og ikke en utstillingslabb. Så den biten er forsåvidt helt ok, men kritikken burde vel heller vært noe sånt som "for tynn ift. standarden. Ikke godkjent". Det dommeren sier er jo at Kajsa like gjerne kunne vært en svart puddel og det blir jo ikke heeeelt riktig.  Wink Utstillingslabbene syns vi begge to er heller trist å se hvordan de er blitt. Mens Kajsa løper lett og fint, kommer utstillingslabbene vaggende og orker knapt å bevege seg. Helt greit at de skal være større enn jaktlabbene, men når det begynner å bli så mye fett på dem at de åpenbart sliter med sin naturlige bevegelse, er det etter min mening gått for langt! Angry Vi får satse på en litt snillere dommer neste gang.  Wink Sambo vil ha gul sløyfe for å kunne stille i andre konkurranser med Kajsa. Hun nevnte noe om championat, uten at jeg er så inne på det at jeg vet hva slikt betyr...  Wink

Hvordan kan man si at Kajsa er "en hvilken som helst svart hund" Huh



 what

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Spør du meg er slik oppførsel av en dommer nesten så kritikkverdig at man kan vurdere å raportere til NKK.

Gul sløyfe vil si 3. premie det ? Er det noe lydighetschamp. eller noe som er inne i bildet eller hva er målet ? Dere skal vel ha henne som brukshund mener jeg å huske ? Uansett; jaktlabben er en betydelig penere, og sunnere, hund enn den "vanlige" i mine øyne. At en hund er "tynn" skal ikke være mer "diskvalifiserende" enn en 2. premie egentlig så lenge hunden er rasetypisk. Men det er nå min mening.

At en hund ikke skal få noen form for premiering er det tomuligheter. Den spreller som en 15 kgs laks i enden av båndet og glefser etter dommeren, eller den er totalt ikke rasetypisk. Og ingen av disse er vel aktuelle for dere vil jeg tro ?

Er foresten dette hunden som gikk på kortison ?

Vi skal selv på utstilling med Juni (beagle) for første gang til helgen. Det er ikke fritt for at far i huset har store forventninger for sin "lille prinsesse", men vi får nå se hvor det bærer av sted. Vi har i hvert fall lagt ned en del timer i trening.

Første gang vi var på utstilling, kun som sosial trening, skjedde etter hvert dette .... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, vi syns begge dette var litt drøyt, men nå var dommeren svensk og det kan jo hende språkbruken ikke var ment så dramatisk som det kunne se ut som. Kajsa skal først og fremst bli redningshund, men etter som Nira (blandingshunden, det er hun som går på kortison. Kajsa er frisk som en fisk) begynner å dra på åra, har sambo lyst til å konkurrere i både lydighet og agility med Kajsa også. Det virker nesten som Kajsa har uendelig med arbeidslyst! Moro!  Cheesy

Hva som er pent og ikke, får vel bli opp til øyet som ser. Men at jaktlabben er en sunnere utgave, det er det vel ingen tvil om! Vanlig labb vs. jaktlabb sunnhetsmessig, blir vel omtrent som deltakerne i "slankekrigen" FØR programmet vs. trenerne deres...  Wink Forskjellen er at i "slankekrigen" får deltakerne BEDRE helse etterpå. De går ikke på vekta med melding om å spise mer bløtkake for å se bedre ut....  Wink

Hovedårsaken til at det ikke ble premiering er at hun ikke er rasetypisk, ja. Men hun er ikke SÅ fjernt fra hovedrasen at hun ikke kunne fått premiering, mener nå vi. Vi skal drive litt undersøkelser, og se om vi kan finne ut hvem som er dommere fremover. Finner vi en som er litt mer "open minded", prøver vi vel igjen.  Wink

Lykke til med Juni i alle fall, tipper det går som smurt!

Hva skjedde første gang? Edit: Så ikke bildet i stad... Herlig! Fikk tatt seg ut altså!  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!