Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278381 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Da må jo denne uka være perfekt Wink

Har blitt et par, gode fjelløkter i helga. Stoltzen lørdag kveld, i turtempo (selv da var de andre der...) og et par timer i terrenget i går.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Prøvde meg i Stoltzekleiven i dag, ELENDIG tid. Vil ikke offentliggjøre den engang, dette var bare flaut.
 Angry Vet ikke hvorfor egentlig, var vel en kombinasjon av tunge bein etter en 5 timers fjelltur på søndag, spinning i går, 5 kilo på ryggen og ikke de letteste klærne. Jaja, godt det er lenge til løpet...

Ellers er det kun få dager igjen til 7-fjellsturen. Værvarselet ser ikke bra ut, noe som betyr gjørmebad.  Grin Kommer uansett ikke til å gå for noe god tid i år, denne gangen skal jeg bare ta det som en dagstur. Og akkruat det gleder jeg meg faktisk litt til.  Wink Beina og kondisen tålte i alle fall helt fint 5-timers turen på søndag, noe som lover godt.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
"Det sitter mellom øra." Smiley

Har du forøvrig lagt merke til om du har problemer med å få pulsen høyt (opp mot nesten-maks) når du i utgangspunktet sliten? Altså flere dager på rad med tung trening.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Jepp, i dag var nok en av de dagene. Hadde en snittpuls på 169, noe som egentlig er høyt. Men på mine beste tider i Stoltzen, har jeg lagt på opp mot 180 og det har vert litt mer "sprette som en hare". I dag var det litt nærmere bevegelsesmønsteret til en sjøløve som akkurat hadde spist...  Tongue Nei, beina var det som stoppet meg i dag, tunge som bly rett og slett.

Klar over at mye sitter mellom øra, men av og til er det som om uansett hva jeg sier til beina, vil de ikke lystre. Irriterende, men det handler vel kanskje om å lytte litt til kroppen og gi den en hviledag eller to. Passer forøvrig fint at jeg skal jobbe på spinningen i morgen, med ukas hardeste time...  :Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

2 timer på sykkelen i dag, moderat intensitet. Det blir siste treningsøkt før søndagens 7-fjellstur.  Smiley

Ellers er det litt nytt på bilfronten. Har kvittet meg med Honda Jazzen min og kjøpt en bil mer beregnet for "hundeliv". Det ble en Citroën Berlingo Mutlispace varebil fra 2007. Den har samme motor som vi har i C5'en vår, men noen hester mindre (1,6 Hdi, 90hk i Berlingoen). Den er ikke like "fancy" som Hondaen, men det er vel strengt tatt det eneste den er dårligere på... Den største overraskelsen er likevel at den "kjipe" Berlingoen fremstår som MER komfortabel enn Hondaen! Setene er bedre, fjæringen er bedre, innvendig støy er det mindre av også. Og 90 dieselhester i den bilen er rett og slett herlig. Siden den ikke akkurat er veldig strømlinjeformet, ligger forbruket litt over C5'en, men 0,5 på langkjøring er ikke noe å si på  Smiley Så nå er det kun Citroën i bilstallen her i heimen, og glade er vi for det  Smiley

Fikk i tillegg muligheten til å prøvekjøre en annen Citroën i dag, nemlig den helt nye C3 Picasso. Det stod en 95 hesters bensinmotor i den og den hadde full utstyrspakke, med glasstak, to-sonet klimaanlegg, parksensorer osv. Bilen imponerte på de fleste områder egentlig. Styringen var presis, gearkassa var lettsjaltet og presis, det var svært god sikt til alle kanter, geniale seteløsninger og selv med alle setene i bruk var det godt med bagasjeplass i den lille franskmannen (som forøvrig skrus sammen i Tsjekkia). Bensinmotoren er nok tilstrekkelig for de fleste, men siden jeg kjenner dieselalternativet godt fra våre egne biler, hadde jeg valgt dette om jeg skulle kjøpt en slik bil. Det var rett og slett uvant å kjøre en bil så mye på turtall igjen, slik som jeg måtte med Hondaen min. Men motoren i C3'en var absolutt turtallsvillig.

Som den Citroën-komforttilhengeren jeg er, syns jeg selvsagt at alle biler som ikke har hydraulikkfjæring heller ikke har komfort (med noen hederlige unntak, men de koster jo skjorta, som MB S-klasse f.eks.). Men sett i forhold til andre biler av tilsvarende størrelse og målgruppe, er dette en komfortabel bil. Den sluker både små og store ujevnheter relativt godt, uten at krenging blir noe problem. Fin balanse alstå. Seteputene er noe korte, men ikke så korte som de er i de helt minste bilene og de fleste vil nok sitte godt i denne bilen. Imponerende god beinplass i baksetet! Man får enkelt et stort og helt flatt bagasjerom om man legger ned baksetene (enkle håndgrep). Og på toppen av det hele kan man enkelt skifte lyspærer selv på bilen, noe som ikke er en selvfølge i 2009. I tillegg hadde bilen faktisk reservehjul, noe som slett ikke alle biler i dag er utstyrt med. De to siste poengene her er jeg selv veldig opptatt av, da det er kjipt å miste lys og punktere midt på natta i langtvekkistan uten mobildekning...

I reklamen for bilen sier Citroën noe sånt som "den beste måten å utnytte plass på". Det har de god grunn til å si. Hadde jeg vært familiefar og var på utkikk etter en bil som kunne løse alle hverdagens transportbehov, hadde dette vært en bil jeg absolutt ville vurdert!  Cheesy

Det var dagens bilpreik...  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
I tillegg hadde bilen faktisk reservehjul, noe som slett ikke alle biler i dag er utstyrt med. De to siste poengene her er jeg selv veldig opptatt av, da det er kjipt å miste lys og punktere midt på natta i langtvekkistan uten mobildekning...


Tror det var jula 2006. Jeg kjørte Golf av den nye typen, datoen var 23. desember, og ikke engang om du hadde villet aldri så mye hadde du fått inn noe mer enn deg selv i den bilen akkurat da - jeg hadde akkurat kommet ut fra Smart-klubb nemlig. Det er først når jeg skal kjøre jeg faktisk ser at ene framhjulet var flatt. Ikke litt flatt, men eksplomenfaenidertflatt!! Sånn guffe til å ha på hjulet funker ikke på dekk som er eksplomenfaenidertflatt nemlig. Prøv å ring Falken en dag som det - det tar tid. Legg til at det var -20 grader ute og av taxifjolsene presterte å sende en LITEN bil for å plukke meg opp trass i at jeg presiserte at jeg hadde FULL BIL!! Da, akkurat da, bestemte jeg meg for at reservehjul er gull verdt og litt til. Så på langturer i dag har jeg med meg ekstrahjul ja - om det så er et sommer-/vinterdekk så er det med i tilfelle.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Jepp, akkurat slike hendelser er det greit å kunne unngå. Fikk forøvrig flashback til Kramers tur på Priceclub av historien din. "I'm so keeno, I got Beefarinooo" Stakkars hest....

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Da var årets 7-fjellstur overstått. 10 1/2 time, snittpuls 132 og maxpuls 180. Tok det helt med ro i år, så kreftene holdt greit nesten hele veien. Beegynte å kjenne meg tom mellom fjell 5 og 6, ellers ok. Men som alltid lurte jeg på hva jeg egentlig holdt på med... Så mye slit for en t-skjorte...  Huh

En spinningtime i går løste litt opp i gangsperren.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzen opp i dag. Beina langt fra fine etter turen, men klarte merkelig nok 1/2 minutt bedre tid enn sist (17:38 i dag).  Huh Men ser på snittpulsen (162) at det var nettopp beina som hindret en enda bedre tid i dag. Men har jo vært for flink til å tømme matfatet den siste tiden, så jeg blir straffet hardt for et par kilo i pluss i forhold til i fjor.  Angry Heldigvis lenge til løpet  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Skjærgårdsrittet overstått. Målsetning var under 2 timer i medvind og under 2 1/2 time i motvind. I dag var det motvind så det holdt, i overkant av 10 m/s rett i fleisen... Holdt meg heldigvis i et felt 2/3 av løypa, men måtte slippe dem i en tung bakke. Etter det var det bare meg mot nordavinden, det var som å sykle mot en vegg... Var helt tom for krefter til slutt, men kom likevel inn på under 2t 20min.  Smiley Kan takke feltet for det. Snittpuls var 166 og max 182, så noe mer å hente der var det neppe heller. Alt i alt fornøyd.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Må si det klødde litt i beina på jobben i går mens Bergen - Voss pågikk  Wink På den annen side, til gjengjeld ble det en fantastisk tur på 3 1/2 time på en av de høyeste toppene litt sør for Bergen. Møtte en turgåer i begynnelsen, ellers var det en kompis, hundene og meg i fantastisk natur. Bedre blir det ikke!  Cheesy

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Må si det klødde litt i beina på jobben i går mens Bergen - Voss pågikk  Wink På den annen side, til gjengjeld ble det en fantastisk tur på 3 1/2 time på en av de høyeste toppene litt sør for Bergen. Møtte en turgåer i begynnelsen, ellers var det en kompis, hundene og meg i fantastisk natur. Bedre blir det ikke!  Cheesy

"En av de høyeste toppene sør for Bergen"

Må være denne det da, kanskje;

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Grin

Nesten i alle fall. Svinningen vs. Matterhorn blir liksom litt... tja...  hva skal man si?  Wink

Spinning i dag, en av mange timer jeg skal instruere denne uka. Sommeren er liksom ikke den tiden jeg syns mest om å trene INNE, i alle fall ikke når været i Bergen faktisk er bra. Menmen, noen ulemper med jobben må det jo være.  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sannsynligheten for at været i Bergen er bra én hel dag er ikke stor, eller hur? Men når det er sagt, Juli 1992 var det faktisk opphold ei hel uke mener jeg å huske - jeg var nemlig der. Jeg var der 1 dag for 3 år siden - intet regn. Og jeg skal en svipptur innom Bergen førstkommende mandag også, med håp om at paraply er unødvendig... biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!