Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279036 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1545 : 06. november 2011, 19:13 »
En liten og kjapp spinningøkt i går. 30 min. Pulsdata mangler

Fjelltur på Fløyen i dag. En av de få søndagene det går an å gå på det fjellet om tidlig ettermiddag og samtidig ha litt albuerom. En av få positive sider med fotball Wink Intervaller opp og rolig ned igjen. Vafler på Brushytten ble det også. Sånt er aldri feil  Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1546 : 07. november 2011, 14:08 »
Høres ut som det er deilig å være i Bergen uten alle de bergenserene der Grin






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1547 : 08. november 2011, 20:16 »
Jepp Smiley Når Brann er i cupfinalen eller fellesferien er godt i gang, er Bergen et flott sted å være Grin Hilsen kennyo som strengt tatt er bergenser selv...  :Smiley

Morgenøkt med styrke mandag. Det ble en amputert økt grunnet tidsnød, men 6 sett med knebøy og et par øvelser for overkropp gjorde godt likevel Smiley

-Knebøy (pyramidesett)
-Kroppsheving liggende med beina på Bosuball i slynge (3 x F)
-Brystpress i Kinesis (3 x F)

Er nå oppe på nivå med "toppen" sist vinter i bøy. 120kg  på toppsettet er jeg fornøyd med, men skal selvsagt prøve å gå videre oppover Wink Belte brukes på alt fom. 90 kg foreløpig Smiley

Er inne i den første av to meget travle uker, så det blir begrenset med tid til trening. Godt det er "off season"...


Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1548 : 10. november 2011, 09:32 »
120kg i knebøy er jo råbra!

Hvordan er pyramidesettene dine, og hvilke kilo? 

Skal trene selv i dag, og trenger motivasjon, hehe.. Knebøy

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1549 : 10. november 2011, 10:31 »
Skriver meg på her, 120 kg er imponerende!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1550 : 10. november 2011, 11:23 »
120 i bøy av en spinninginstruktør? Det er vel å sammenligne med at en styrkeløfter skal sykle Bergen-Voss på seks timer  Grin

Når jeg sier styrkeløfter, så mener jeg en over 100 kg, de andre teller ikke. Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1551 : 10. november 2011, 15:06 »
120kg i knebøy er jo råbra!

Hvordan er pyramidesettene dine, og hvilke kilo? 

Skal trene selv i dag, og trenger motivasjon, hehe.. Knebøy

Takk for det Smiley Jeg kjører først oppvarming på tredemølle eller crosstrainer, deretter knebøy, her oppgitt med siste økts vekter:

15 x stang alene (oppvarmingssett)
12 x 60 (u/belte)
8 x 95 (m/belte)
6 x 120 (m/belte)
6 x 110 (m/belte)
8 x 90 (m/belte)
12 x 60 (u/belte)

Rimelig "shaky" i beina etter dette kan man si  Grin

Jeg har sikkert skrevet det før, men jeg er alt for dårlig til å tøye ut, og all syklingen har gjort meg ganske så stiv. Prøver uansett å gå så dypt jeg kan, men kommer ikke mye under 90 grader. Det stopper bare der liksom  Grin Så om jeg hadde vært myk nok til å kjøre "ass to the grass" hadde nok vektene vært noe lavere vil jeg tro  Wink Men jeg skal IKKE ha på meg at jeg kjører kvartbøy! Ellers kan jeg nevne at jeg har begynt å kjøre knebøyen på sokkelesten. Jeg syns jeg får bedre kontakt og kontroll da, i stedet for å stå å vingle på joggesko. Ellers begynte jeg med 3 x 12 med ca 60 kg i september, og det var så vidt jeg klarte. Så en god progresjon har jeg jo hatt Wink

Skriver meg på her, 120 kg er imponerende!

Takker Smiley

120 i bøy av en spinninginstruktør? Det er vel å sammenligne med at en styrkeløfter skal sykle Bergen-Voss på seks timer  Grin

Når jeg sier styrkeløfter, så mener jeg en over 100 kg, de andre teller ikke. Grin

Hehe, jeg syns da virkelig jeg har sett folk på over 100 kg komme seg til Voss på under 6 timer. Men de var vel neppe styrkeløftere  Grin Ellers hjelper det jo å ikke være lett selv også. Beina mine er jo vant til å løfte tungt hele tiden  Grin Ligger på like under 90 kg ren kjærlighet for tiden  Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1552 : 10. november 2011, 17:14 »
Det at du føler du ikke kommer dypt nok kan med stor sikkerhet ordnes med litt tekniske endringer, nesten garantert!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1553 : 10. november 2011, 17:38 »
Det at du føler du ikke kommer dypt nok kan med stor sikkerhet ordnes med litt tekniske endringer, nesten garantert!

Enig. Tipper jeg kan fikse det på et kvarter  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1554 : 11. november 2011, 19:57 »
Godt mulig dere har rett i det Smiley Men samtidig er det et spørsmål om hva jeg egentlig har behov for. Styrkemessig i forhold til sykling og motbakkeløp er det vel strengt tatt ikke behov for å gå særlig dypt, men rent bevegelighetsmessig er det sikkert bra Smiley

Snek inn en kjapp men hard styrkeøkt i dag også, og klarte å perse i bøy  Cheesy 125 er det nye tallet, men det kostet både knallrødt ansikt, synlige blodårer på de merkeligste steder, promping, grynting og noen småbrøl for å komme dit  Grin

Dagens øvelser (denne gang med tall også)

-Knebøy: 12 x 60, 8 x 95, 6 x 125, 6 x 115, 8 x 90, 12 x 60 (som alltid belte fom. 90 kg)
-Nedtrekk: 8 x 55, 8 x 55, 8 x 55
-Liggende hantelpress: 10 x 22, 8 x 26, 8 x 26
-Sittende hantelpress: 8 x 16, 8 x 16, 8 x 16
-Crunch i decline-benk: 3 x F

Tror jeg skal prøve å holde meg omtrent der jeg er på vektene i bøy, og heller prøve å komme litt dypere etterhvert. Får se hva jeg får lyst til Wink Og så hadde det jo vært greit å tatt litt mark også innimellom. Mistenker at jeg drar mye mindre enn jeg bøyer, først og fremst fordi mark involverer den forferdelige egenskapen som heter grepsstyrke Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1555 : 11. november 2011, 21:34 »
Ikke ta det som jeg tviler på styrken altså Wink Videre tror jeg at alle har alt å hente på å kjøre med full ROM.. Tenkt å gå til innkjøp av drareimer btw, greit om grepet hindrer deg i å trene med bra nok vekter?

Kjekt å følge med på litt styrkeøkter også, spesielt når du er såpass sterk i beina sett i sammenheng med såpass mye kondistrening.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1556 : 13. november 2011, 18:42 »
Trodde ikke du tvilte, ville bare presisere at jeg ikke er en "kvartbøyer" Wink Jeg tror det er noen reimer på senteret jeg kan låne om jeg vil prøve det, så det er ikke utenkelig. Får se litt hva jeg gjør fremover med styrketreningen Smiley

Etter fredagens pers i bøy, brukte jeg lørdagen til cardio. Knallhardt kjør opp Tarlebøveien til toppen av Rundemanen. Kjørte "powerwalk" hele veien, i motsetning til forrige gang jeg virkelig dro på oppover, da jeg jogget i begynnelsen. Beina var kjempesure etter bøyen, men kom likevel til topps på 1:03 fra Starefossen. Det grusomste for beina var ned fra Starefossen til Svartediket, og den siste nedstigningen fra Fløyen til Starefossen igjen. Resten av den høyintensive delen var det puls og pust som fikk kjørt seg. Herlig! Total tid: 1t 53min.

Så i dag ble det rolig restitusjonstur, bl.a. også i motbakke og deler av samme løype. Nøyde meg med å snu ved Tarlebødemningen i dag, og holdt fint "pratetempo" hele veien. Tid: Ca. 1t 30min.

Trenger noen timers hvile nå før morgendagens spinning Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1557 : 15. november 2011, 06:08 »
Spinning i går. Kjørte ikke like hardt som vanlig, da jeg ikke var skikkelig restituert etter helgen, men fikk nå dradd LITT på i hvert fall Wink 45 min. Puls snitt/max: 151(77%)/178(91%)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1558 : 16. november 2011, 16:30 »
Kveldstur i Stoltzen og over Fløyen i går. Denne gang i sone 1 hele veien, noe som førte til at det tok hele 23 1/2 minutt opp Stoltzen. Men det var jo en fin kveld for å nyte utsikten og kroppen trenger noen rolige økter Smiley Total turtid: ca 1 1/2 time Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1559 : 22. november 2011, 21:46 »
Lite tid til logging, men trening har dte heldigvis vært litt av Smiley Siden sist: 1 styrkeøkt, fullkropp som vanlig. Klarte også denne gang 125 i bøy x 6. Ellers fokus på frivekter og slyngetrening.

3 x fjellturer, fordelt på 1 lavintensiv og 2 høyintensive. Den siste i dag, med 17:35 opp Stoltzen i kveld med hunder. Fornøyd med tiden, siden jeg hadde dobbeltime i spinning i går kveld og den fortsatt satt godt i beina Wink Pulsdata magnler på dagens.

Gårsdagens spinningøkter:

Økt 1: 45 min. Puls snitt/max: 154(79%)/186(95%)
Økt 2: 47 min. Puls snitt/max: 153(78%)/185(95%)

Første dobbeltime på lenge. Bein og kondis fungerte fint i begge timene, noe som virket betryggende mtp. å holde sykkelformen noenlunde ved like Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!