Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279046 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nira er drøyt 6 år gammel, og veier ca. 18 kg. Mange som møter henne tror hun er valp, men hun er altså godt voksen.  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
18 kilo hørtes ikke veldig mye ut ? Hva er skulderhøyde på henne ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

6 år ja. Utrolig fine hunder. Vi har bestilt ny hund her . En Bull Terrier tispe. Den skal trenes i agility. Håpløs oppgave.  what

 Grin

Neida. Det skal bli moro. Kjøpt leilighet for ikke så lenge siden, men ny hund overskygger dette totalt! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

18 kilo hørtes ikke veldig mye ut ? Hva er skulderhøyde på henne ?

Oi, det har jeg ikke i hodet. Skuldrene hennes rekker meg omtrent til kneet, så en veldig røflig 50 cm vil jeg tro. Hun går på kortison (= sulten hele tiden stakkars) pga en eksem som er vond å bli kvitt, så vi er veldig påpasselig med at hun ikke får for mye mat. Hun skal i alle fall ha en ganske sunn kroppsvekt nå. Skal se om jeg kan få sjekket mer nøyaktig både vekt og str. på henne senere.

6 år ja. Utrolig fine hunder. Vi har bestilt ny hund her . En Bull Terrier tispe. Den skal trenes i agility. Håpløs oppgave.  what

 Grin

Neida. Det skal bli moro. Kjøpt leilighet for ikke så lenge siden, men ny hund overskygger dette totalt! Smiley

Ah, bullterriere er kule hunder! Har skikkelig sansen for dem. Noen syns de ser helt for jævlig ut ("sauehode på hundekropp"), men jeg er ikke enig i det! De jeg har møtt har hatt et skikkelig artig gemytt, skikkelig brelete og lekne. Men de virker ganske sta. Anbefaler et valpekurs i alle fall, slik at den blir sosialisert med andre hunder, og dere får trent inn de grunnleggende ferdighetene. Agility anbefales! Skal bli artig å se om en bullterrier kan gjøre det bra der.  Smiley

Keep me updated!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sitat
Ah, bullterriere er kule hunder! Har skikkelig sansen for dem. Noen syns de ser helt for jævlig ut ("sauehode på hundekropp"), men jeg er ikke enig i det! De jeg har møtt har hatt et skikkelig artig gemytt, skikkelig brelete og lekne. Men de virker ganske sta. Anbefaler et valpekurs i alle fall, slik at den blir sosialisert med andre hunder, og dere får trent inn de grunnleggende ferdighetene. Agility anbefales! Skal bli artig å se om en bullterrier kan gjøre det bra der.  Smiley

Keep me updated!

Selvsagt. Har hatt mye med bull terriere å gjøre. Kjenner deres natur. Det er en slik enten- eller hund. Personlig forguder jeg rasen. Syntes de er helt unike. Men forstår andre som mener noe annet.  Grin

Valpekurs er allerede på plass. Vi får valpen i månedskifte juni\juli. Så vi har god tid til å planlegge. Skal holde deg oppdatert. Regner med at jeg pøser ut bilder etterhvert. Gleder meg veldig til agilitytreningen. Tror nok det skal gå bra. Er også spent på hvorvidt jeg klarer å gjøre meg forstått. Må liksom spille på hundens premisser, og med en ung Bull, kan dette blir spennende! Smiley

Hund er gøy! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel



De fineste er jo de med sorte markeringer Tongue De helhvite blir litt for sære for meg.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Vi ble tilbudt en med sorte ører. Smiley Men det ble littt tidlig. Farge er ikke alt, men vi har spurt etter valper fra en tispe som er helt hvit. Så det kommer vel an på hannen. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

18 kilo hørtes ikke veldig mye ut ? Hva er skulderhøyde på henne ?

Bommet fullstendig på vekta.. Tongue Hun veier faktisk bare 14 kg. Men skulderhøyden traff jeg innertier på: 50cm. Uansett virker det som hun har en ganske sunn vekt.  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Da er de "tynne" av natur med andre ord ? Jeg mener, min beagle er nå 29 cm. og veier 8 kg, og jeg vil tippe hun vil ligge på +/- 13-14 kg med 36-38 cm. Men rasen er jo selvsagt betydelig mer kompakt. Som eier så hund sies det.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Da er de "tynne" av natur med andre ord ? Jeg mener, min beagle er nå 29 cm. og veier 8 kg, og jeg vil tippe hun vil ligge på +/- 13-14 kg med 36-38 cm. Men rasen er jo selvsagt betydelig mer kompakt. Som eier så hund sies det.... Grin

Ja, hun er egentlig ikke noen kraftpakke. Men har tempo og utholdenhet i massevis.  Smiley Noen rakett er jeg ikke, og laaaangt fra noen lettvekter. Hadde jeg vært hund, hadde jeg vel vært en glattbarbert St. Bernhard...  :Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Jeg tror jeg har lest en studie et sted at man velger hun utfra sin egen personlighet. Og ikke utseende. Spennende påstand. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Beagler er stae som faen så det kan stemme det... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tja, nå er vi jo to som har valgt de hundene vi har. Noe stemmer vel med Kajsa (labradoren). Jeg liker jo å jobbe systematisk, er glad i å være i naturen, og driver jo med logistikk (labradoren elsker å hente å bringe ting) så kanskje det stemmer litt. Men ikke f... om jeg driver å snuser folk i skrittet og spiser avføring!  Angry

10.03.2007:

Trening:

-"Pec-dec" øvelse i terapimaster: 10 x kv, 10 x kv, 10 x kv
-Benkpress i apparat: 8 x 60, 8 x 60, 8 x 60
-Dips i apparat: 10 x 80, 8 x 100, 8 x 100
-Stretching ca. 10 minutter
-Fjelltur med Nira, 80 minutter moderat tempo.

*Var ikke helt i slaget i dag, så det ble en kort økt.  Undecided

Kost:

-Frokost: 1 skål havregryn, 1ss 100% syltetøy og skummetmelk.
-Etter trening: 4 grovbrødskiver med brunost, 100% syltetøy og makrell i tomat. 50gr mørk sjokolade og litt oliven til snacks. Skummetmelk.
-Mellommåltid (etter fjelltur): 2 appelsiner
-Middag: 200gr. karbonadedeig, 150gr. pasta, 1/2 glass pastasaus. Vann.
-Kvelds: 1/2 boks mager kesam og litt druer.
-Kvelds 2: 1,5l øl og 1,5 dl whisky.  Grin


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sitat
Tja, nå er vi jo to som har valgt de hundene vi har. Noe stemmer vel med Kajsa (labradoren). Jeg liker jo å jobbe systematisk, er glad i å være i naturen, og driver jo med logistikk (labradoren elsker å hente å bringe ting) så kanskje det stemmer litt. Men ikke f... om jeg driver å snuser folk i skrittet og spiser avføring! 


He he. Ja, personlighet kan vel tolkes dit man vil. Derfor blir undersøkelsen litt grunnløs. Men man kan synse mye rundt dette. Labrador er en fin rase. Forsøker å overtale foreldrene mine om å få seg labrador. De har også tittet litt på en nova scotia. Kjennskap til den rasen?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fru kennyo svarer:

Nova Scotia Duck Tolling Retriever (eller Toller som den også kalles) er vel en hund med litt mer egne meninger enn labradoren. I tillegg vil jeg tro at den kanskje har et litt høyere aktivitets- og stressnivå. Ellers er nok denne en flott hund som de fleste andre retrieverne.

Her er en link hvor du finner mer om rasen: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=320

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!