Skrevet av Emne: Keiko' 88 - 290 kg raw mark side 174  (Lest 361153 ganger)

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2220 : 19. oktober 2010, 17:53 »
Er 220kg i benkpress noe du bruker som en indikator på formen? Wink Synes du er innom den vekten stadig vekk.

Ja... Faktisk, så er det det. :Smiley

Formen blir dømt utifra hvor fort 220 blir pressa. Heldigvis så ser det ut til at 220 alltid går, nærmest uavhengig av hvordan kostholdet og treningen har vært ukene i forveien.

Også blir det litt psykisk. Jeg må bare oppp å se hvordan formen er, når jeg ikke har trent på 5, 6 eller 7 dager. Også føler jeg at jeg må presse på litt ekstra siden det er så lenge siden sist, og ettersom det sannsynligvis blir lenge til neste gang.

Hva er dine beste løft Vegard? Smiley
Bøy, benk, mark, skulderpress, skråbenk, smalbenk?
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2221 : 19. oktober 2010, 18:02 »
Ja... Faktisk, så er det det. :Smiley

Formen blir dømt utifra hvor fort 220 blir pressa. Heldigvis så ser det ut til at 220 alltid går, nærmest uavhengig av hvordan kostholdet og treningen har vært ukene i forveien.

Også blir det litt psykisk. Jeg må bare oppp å se hvordan formen er, når jeg ikke har trent på 5, 6 eller 7 dager. Også føler jeg at jeg må presse på litt ekstra siden det er så lenge siden sist, og ettersom det sannsynligvis blir lenge til neste gang.

Hva er dine beste løft Vegard? Smiley
Bøy, benk, mark, skulderpress, skråbenk, smalbenk?


Mine løft? Ahh ikke rare greiene, må jo gro sammen mellom hver gang jeg har løftet noe....

270kg bøy (belte+bøysko). Vanlig benk har jeg ikke løftet på 3 år tror jeg, tok 215kg da.
350kg i markløft med belte og reimer. Løftet 137,5kg i stående press i 2008, 200kg i skråbenk og 230kg i smalbenk.

Alle løftene er gamle. Men er på vei igjen i pressing nå etter 4-5 måneder uten pressing i det hele tatt pga krunglete skuldre. Ellers er det mye småvondter og skader som gjør at jeg ikke får gjort stort annet enn press. Dro 290kg i mark rimlig lett for 2-3 uker siden. Har generellt lange lemmer og markløft er nok det eneste jeg er anlagt for.

Du trener ikke dietmar programmer du da? Ivrig Pingle kan vel evt sette opp noe?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2222 : 19. oktober 2010, 23:58 »


Mine løft? Ahh ikke rare greiene, må jo gro sammen mellom hver gang jeg har løftet noe....

270kg bøy (belte+bøysko). Vanlig benk har jeg ikke løftet på 3 år tror jeg, tok 215kg da.
350kg i markløft med belte og reimer. Løftet 137,5kg i stående press i 2008, 200kg i skråbenk og 230kg i smalbenk.

Alle løftene er gamle. Men er på vei igjen i pressing nå etter 4-5 måneder uten pressing i det hele tatt pga krunglete skuldre. Ellers er det mye småvondter og skader som gjør at jeg ikke får gjort stort annet enn press. Dro 290kg i mark rimlig lett for 2-3 uker siden. Har generellt lange lemmer og markløft er nok det eneste jeg er anlagt for.

Du trener ikke dietmar programmer du da? Ivrig Pingle kan vel evt sette opp noe?

Ja. Jeg har lest det har vært mye skader, men regnet med at du hadde noen personlige rekorder. Om de er gamle eller ikke er ikke så farlig. Moro å høre om løft uansett. Smiley

Men tålelig sterk da. Jeg trudde du skulle være hakket sterkere i skråbenk og skulderpress utifra skulderstørrelsen din å dømme, men... Grin Bra smalbenk. Du er en del sterkere med smalt grep, kontra bredt? Leste i loggen at du skulle jobbe deg oppover til et par doble på 210. Smiley

Nei. Det er dårlig med programmer om dagen. Frem mot syd-norsk i fjor kjørte jeg noe hjemmelaget. Etter stevnet gjorde jeg stort sett som jeg ville, og etter blindtarmsoperasjonen på lille julaften trente jeg sheiko, og det er stort sett det jeg har forholdt meg til i hele år. Akkurat nå er jeg tilbake til bare tull igjen, men må prøve å få tak i noe. Har forhørt meg, så vi får se. Det er jo alltids ålreit med et par forandringer i treningen en gang i blant. Det kan jo fort bli ensformig. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2223 : 20. oktober 2010, 00:03 »
Progiss er under konstruksjon Keiko Wink
Det må bli 5dagers?
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2224 : 20. oktober 2010, 00:03 »
Dagens lille... 18. oktober, 2010...

SMALBENK
oppvarming+
110 x 5 - 140 x 3 - 160 x 3 - 185 x 3 - 165 x 7 - 140, 4 x 4 rep.

CHIN-UPS
oppvarming+
kv+ 15 (ca. 150 totalt), 8 x 3 rep.

FRANSKPRESS
oppvarming+
90 x 4 - 80 x 7


Jaggu dårlig smalbenk. 185 for 3 rep. var tungt, men det er vel også sikkert 8-9 måneder jeg kjørte smalbenk sist. Jaja... Takk for meg.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget J Skåren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 752
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 752

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2225 : 20. oktober 2010, 00:06 »
Ja, huffamei så dårlig smalbenk  Grin håndledda mine hadde knekt med smalt grep på den vekta tror jeg.  Smiley

Mulig det står lenger bak i loggen her, men du skal vel delta på NM i benk håper jeg?  Smiley
Brumunddal AK



Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2226 : 20. oktober 2010, 00:07 »
Progiss er under konstruksjon Keiko Wink
Det må bli 5dagers?

Ah... Det var hyggelig å høre!
Ja. Jeg tror 5-dagers ville vært kjempe. Høy frekvens med mye mengde. Smiley

Får bare takke nok en gang. Koselig at du tar deg tid til å hjelpe. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2227 : 20. oktober 2010, 00:09 »
Ja, huffamei så dårlig smalbenk  Grin håndledda mine hadde knekt med smalt grep på den vekta tror jeg.  Smiley

Mulig det står lenger bak i loggen her, men du skal vel delta på NM i benk håper jeg?  Smiley

Hehe... Tull. Grin Benken går bra om dagen?

Nei, står vel ingenting om det i loggen her tror jeg, men planen er vel egentlig å delta. Får bare håpe at jeg har fått pakka meg ned i -125 klassa til tiden. Så hvis formen er grei så er jeg nok med på leken jeg òg. 225 raw i -125 blir vel målet tenker jeg. Smiley

Regner med du skal bli med?
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget J Skåren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 752
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 752

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2228 : 20. oktober 2010, 00:20 »
Hehe... Tull. Grin Benken går bra om dagen?

Nei, står vel ingenting om det i loggen her tror jeg, men planen er vel egentlig å delta. Får bare håpe at jeg har fått pakka meg ned i -125 klassa til tiden. Så hvis formen er grei så er jeg nok med på leken jeg òg. 225 raw i -125 blir vel målet tenker jeg. Smiley

Regner med du skal bli med?
Virker som den går fremover iallefall Smiley
Ja, syns du skal slenge deg med, det er jo en rimelig brukbar vekt å gjøre etter å ha vært flere mnd. på kaloriunderskudd Grin Om du ikke vil dra på deg skjorta da? Smiley
Jeg kommer nok til å delta ja Smiley
Brumunddal AK



Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2229 : 20. oktober 2010, 00:30 »
Virker som den går fremover iallefall Smiley
Ja, syns du skal slenge deg med, det er jo en rimelig brukbar vekt å gjøre etter å ha vært flere mnd. på kaloriunderskudd Grin Om du ikke vil dra på deg skjorta da? Smiley
Jeg kommer nok til å delta ja Smiley

Ja. Synes du kan pælme skjorta og heller gjøre 190 raw jeg. Grin
Nåja... Joda, det hadde vært Artig. Hadde vært ålreit og kommet ned til -125 før jul, så jeg har noen måneder til å opparbeide litt overskudd og innhente litt trykk, men... Smiley

Blir nok neppe noen skjorte på meg. Den har jeg lagt på hylla for leeenge siden, og den blir nok neppe tatt frem igjen. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget J Skåren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 752
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 752

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2230 : 20. oktober 2010, 00:40 »
Ja. Synes du kan pælme skjorta og heller gjøre 190 raw jeg. Grin
Nåja... Joda, det hadde vært Artig. Hadde vært ålreit og kommet ned til -125 før jul, så jeg har noen måneder til å opparbeide litt overskudd og innhente litt trykk, men... Smiley

Blir nok neppe noen skjorte på meg. Den har jeg lagt på hylla for leeenge siden, og den blir nok neppe tatt frem igjen. Smiley
Hehe, det hadde hvertfall vært umulig. Jeg har begynt å mestre skjorta litt for første gang i mitt liv, så holder meg til den for en stund Tongue
Høres ut som en god plan det, blir veldig artig å se iallefall Smiley
Brumunddal AK



Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2231 : 20. oktober 2010, 10:17 »

Men tålelig sterk da. Jeg trudde du skulle være hakket sterkere i skråbenk og skulderpress utifra skulderstørrelsen din å dømme, men... Grin Bra smalbenk. Du er en del sterkere med smalt grep, kontra bredt? Leste i loggen at du skulle jobbe deg oppover til et par doble på 210. Smiley

Ja, er stusselige greier. Skuldrene vokser som faan på ett par sidehev en gang i uka... Men styrken er det verre med.

Smalt kontra bredt vet jeg ikke egentlig, hvis jeg hadde prøvd nå så er det helt sikkert. Den gangen jeg tok 215kg i benken så holdt jeg nok der dere styrkeløftere ville kalt for ett medium grep. Etter 215kgs løftet så fikk Egil meg til å teste smalbenk, og jeg havnet til slutt på 205kg. Men jeg tror triceps er generellt sterke for jeg kan løfte tunge vekter i isolasjonsøvelser.

Jeg vil vel anta at jeg kunne løftet litt mer i vanlig benk kontra smalt hvis jeg prioriterte det, eller i det hele tatt trente det... Men lange lemmer er fordel i markløft og "ulempe" i press. Er vel ikke sikker på om det er lemmene som gjør at jeg ikke er sterkere der eller, mer genetikk sikkert. Får se hva som skjer med systematisk trening, for før 2008 så fantes det ikke system på noe. Ikke trente jeg bøy eller markløft heller da Grin

Jeg ser Ivrig har hammret opp ett program til deg, så jeg skal fortsette å følge med benkpress kongen. Jeg forstod det som du hadde tenkt å jobbe deg ned i vektklasse?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2232 : 20. oktober 2010, 20:01 »
Hehe, det hadde hvertfall vært umulig. Jeg har begynt å mestre skjorta litt for første gang i mitt liv, så holder meg til den for en stund Tongue
Høres ut som en god plan det, blir veldig artig å se iallefall Smiley

Tull... Du gjør over 180 nå. Det er bare å prøve. Jeg garanterer ihvertfall 180. 5kg til i styrke, så får du de siste 5 på adrenalinet under NM. Med andre ord så har du god tid! Wink

Nåja... Det hadde ihvertfall vært morsomt. Men takk! Smiley Det blir morsomt å delta på NM igjen. Har ikke vært med på et stevne på kjempelenge.

Ja, er stusselige greier. Skuldrene vokser som faan på ett par sidehev en gang i uka... Men styrken er det verre med.

Smalt kontra bredt vet jeg ikke egentlig, hvis jeg hadde prøvd nå så er det helt sikkert. Den gangen jeg tok 215kg i benken så holdt jeg nok der dere styrkeløftere ville kalt for ett medium grep. Etter 215kgs løftet så fikk Egil meg til å teste smalbenk, og jeg havnet til slutt på 205kg. Men jeg tror triceps er generellt sterke for jeg kan løfte tunge vekter i isolasjonsøvelser.

Jeg vil vel anta at jeg kunne løftet litt mer i vanlig benk kontra smalt hvis jeg prioriterte det, eller i det hele tatt trente det... Men lange lemmer er fordel i markløft og "ulempe" i press. Er vel ikke sikker på om det er lemmene som gjør at jeg ikke er sterkere der eller, mer genetikk sikkert. Får se hva som skjer med systematisk trening, for før 2008 så fantes det ikke system på noe. Ikke trente jeg bøy eller markløft heller da Grin

Jeg ser Ivrig har hammret opp ett program til deg, så jeg skal fortsette å følge med benkpress kongen. Jeg forstod det som du hadde tenkt å jobbe deg ned i vektklasse?

Hehe. Heldigris. Her er det andre veien på meg. Det ser ikke ut som om jeg klarer 100 i press en gang utifra skuldrene å dømme.

Jeg tenkte på ettersom du hadde tatt 230 i smal? Som du nevnte under beste løft, sammen med 200 i skrå blant annet. Men da kunne du vel gjort i overkant av 240+ under samme perioden da i bredbenk? Smiley

Ser problemet. Men det er bare å terpe teknikk og teknikk, så skal en få til å flise av noen centimeter på løftebana etterhvert, men det kommer jo an på hvor en ønsker å legge fokuset sitt. Smiley

Apropo isolasjonsøvelser. Hva har du da f. eks. i franskpress? Styrke er morsomt uansett øvelse.
Det må ikke bare være bøy, benk og mark for min del ihvertfall.

Men å presse 200++ i benk er uansett jævelig bra hvis en ikke akkurat prioriterer det. Så den skal du ihvertfall ha. Det kan umulig stå på genetikken da. Smiley

Vel. Planen er etterhvert i å gå ned i -125. Føler det er litt bortkasta å veie så mye som jeg gjør nå. I tillegg til at jeg skal prøve å bli murer så tror jeg at hver eneste kilo jeg tar av vil gjøre alt arbeid betydelig lettere. To gode grunner. De beste på landslaget på min alder ligger jo på rundt 100-115 i kroppsvekt (Stian Walgermo -100, Bo Bergan -110, og Jørgen Hansen -125), og de trener vel bøy og mark 4-5, kanskje 6 ganger i uka. Jeg trener bare overkropp. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2233 : 20. oktober 2010, 20:03 »

Han har jeg fått med meg! Sjokkerende styrke egentlig. 288kg i benken går LETT. Han har godt over 300 raw den karen der. Det verste er jo at han ser ikke gammel ut i det hele tatt. Kanskje 25-26 år. Vanvittig bra.

Men tusen takk uansett burny! Grin Er bare å slenge inn utstyrsfrie benkere i loggen her! Alltid like morsomt å se!
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Keiko' 88 - 220 rawbenk s. 146
« #2234 : 22. oktober 2010, 20:03 »
nå må du bare kjøre på kompis, the power is with you Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!