Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279608 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Den er lekker og morsom - jeg har prøvekjørt en slik da svigers har en, og det finnes i grunn ingen ting å sammenlinge med så lenge vi snakker om normale biler slik en kjører til vanlig. Men å ta den med opp på vidda på en litt humpete skogsvei - da er vi enige om C6'n ja... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Et råd: Hold på dama di, koste hva det koste vil!  Grin

Dagens økt ble spinning av alle ting... Atter en dag da jeg gjerne så at ingen kunder dukket opp, slik at jeg kunne få meg en økt utendørs. Men neida: Jaggu kom det ikke et par skrotinger  Tongue Jaja, får se det positive i det: Trening ble det, uten å bli solbrent.  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Et råd: Hold på dama di, koste hva det koste vil!  Grin


Vel, hu har jo bolle i ovnen nå så jeg er sikret en stund til i hvert fall.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Grin

Dagens økt: Sykling, ca 55km. Tid: 2t40min. Puls snitt / max: 149 / 183.

Kjørte en ny rute i dag, en rute som skal kjøres flere ganger! Har aldri syklet OPP Bontveitveien før, har vel "fryktet" de 9 km med stigning der. Men stigningen er ikke så bratt, bare et par steder er det ganske bratt, og da bare noen få 100m hver gang. Brukte 28 min. på de 9 km opp fra E39, uten at syra stod ut øra. Fornøyd med det. Været var flott, utsikten og naturen fenomenal og bra trøkk i beina hele veien. Herlig!  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Trent jevnt og trutt i det siste, men har lyst til å trekke frem en spesiell "økt". På lørdag fikk jeg nemlig gleden av å oppleve Aurlandsdalen. Gikk selvsagt opp (til Østerbø) om noen skulle tvile på det Wink Vi var flere som tok turen og noen gikk opp og andre ned. Estimert tidsbruk ifølge kartet var 6 timer. Noen brukte 8, noen gikk på 6 og vi som tok det som "en treningsøkt med en flott naturopplevelse inkludert" kom inn til Østerbø etter 4t 45min. Været var perfekt, ikke for mye sol og jevnt runtt 15 - 17 grader i lufta.

Et tips: På listen over "things to do before you die" hører Aurlandsdalen hjemme! Been there, want to do it again!  Cheesy

Gårsdagens økt var i Stoltzen. Årsbeste med 17:04, men fortsatt 2 min. bak min beste periode.... Sånn kan det gå når man eter for mye Wink

Edit: Ser at jeg ikke logget om mitt lille "uhell" forrige tirsdag på vei ned igjen fra Stoltzen. Pleier å gå Skredderdalen, så også forrige tirsdag. Kort fortalt gikk jeg på rattataen så det sang akkurat på det partiet med mest spisse steiner...  Tongue Slo albuen og leggen så kraftig at jeg "la meg pent" ned i en dam med rompa og svimte av....  Embarrassed Da jeg kom til meg selv igjen, fikk jeg med meg at turfølget vurderte om de skulle ringe etter hjelp. Klarte å starve frem at jeg ikke trengte og sjekket skadeomfanget. Tenkte med meg selv at "pokker heller, der røk Kilimanjaro-turen", men heldigvis var jeg bare godt forslått og litt "kjøttkake" på albuen og leggen. Kom meg hjemover og lappet meg sammen igjen, og var på spinning dagen etter.

Reisefeberen begynner forøvrig å merkes. 9 dager til avreise til Afrikas høyeste fjell. Utstyret er på plass og i morgen tar jeg siste vaksine før turen. Smiley

PS. Nei: Huset står IKKE tomt når jeg er borte Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En etterlengtet økt med vekter i dag  Shocked Kjente at styrken ikke var helt som før, men kjørte med middels tunge vekter og fikk finfin kontakt. Deilig!

Etterpå ble det en tur på spinningsykkelen. 45 min. med snitt / maxpuls 159 / 184.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzen opp i går. Tid: 16:54. Puls snitt / max: 174 / 187.

Årsbeste under ikke helt optimale forhold. Fornøyd med det, men var helt nede i kjelleren. Fortsatt langt igjen til mine beste tider, men det går fremover.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tilbake fra Kilimanjaroturen og jaggu fikk jeg ikke besøk av høydesyken på 4600m....  Angry Så mens resten av gjengen tok toppstøtet på ytterligere 1300 høydemeter, lå jeg igjen i campen med skyhøy hvilepuls, hodepine og svimmelhet.... Jeg følte det hadde vært uansvarlig og idiotisk å prøve å nå toppen med den tilstanden. Det var selvsagt litt irriterende å måtte si nei til toppstøtet, men jeg har uansett hatt et eventyr av en tur i fantastiske omgivelser! Anbefales!  Cheesy

3 timer på sykkelen igjen i dag, lenge siden sist. Lav intensitet, men merket i bakkene at høydeoppholdet har gjort noe godt også Wink Dessverre vil nok ikke effekten vare helt til Birken.  Tongue

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dobbeløkt i dag, først fjelltur i moderat tempo, deretter spinning. Burde kanskje prioritert sykling utendørs, men følte liksom ikke helt for det i dag. Blir uansett ingen ny pers i Birken, så jeg prioriterer lystbetont trening fremover.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Har kjørt noen harde spinningøkter de siste dagene og en liten økt i vektrommet. Det, sammen med et par fine fjellturer, har holdt formen ved like om ikke annet Wink 12 dager igjen til 94 km rent helvete fra Rena til Lillehammer...  Kardio  Undecided

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mandagens: Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt/max: 162 / 181.

I går: Stoltzen opp m/hund. Tid: 17:44. Puls snitt/max: 169 / 184.

Elendig tid i Stoltzen i går. Melkesyra kom 1/6 ut i løypa og resten var et rent helvete.... Nesten 3 minutter bak pers, fysjom!  Angry




Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ny "bil nr. 2" bestillt: http://www.citroen.no/CWD/NO/Passenger+cars/Berlingo+Family/

Blir på grønne skilt, men med ombyggingsmulighet (Multispace).

Farge: Blå som i reklamen her, med blått interiør
Utstyr: Selvsagt, fra denne lista har vi plukket audiopakke, autopakke, parkeringspakke, bakluke med seperat åpning av vindu for hundenes skyld, rails. http://www.citroen.no/NR/rdonlyres/0DA4DD32-1B8A-4F5A-B0C3-7906131199C8/184334/Kundeprisliste_Berlingo_010709.pdf
Motor: 1,6 HDi 90hk (samme som i nåværende Berlingo som vi skal bytte inn i denne)
Og sist men ikke minst: SKVETTLAPPER! Hvorfor i alle dager kommer ikke dette på alle biler lenger? For en som får abstinenser av skitten bil er slikt at must  Wink

Pris (mellomlegg etter inbyttebilen): Hemmelig, men jeg tror vi har grunn til å være meget fornøyd  Wink

Så er det bare å vente...  Cheesy  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Intervalløkt på sykkelen i går. 4 x Munkebotn opp for lokalkjente. Herlige serpentinersvinger og akkurat passe stigning til å styre intervallene dit jeg ville i intensitet. En halvtimes tur på flater med høy intensitet etterpå. Rakk akkurat tilbake før de mørkelilla skyene begynte å jobbe...  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

3t 15min. på sykkelen i dag, ca. 70km. Puls snitt / max: 141 / 186.

Antakelig siste langkjøringen før Birken. 3 bakkedrag, deriblant Samdal - Bontveit som vel må være noe av det jævligste av harde bakker som finnes i Bergensdistriktet... Måtte kapitulere i det bratteste partiet, der var det tungt bare å trille sykkelen oppover... Måtte forsåvidt det da sykkelformen var bedre i fjor også, men er litt usikker på Birkenformen egentlig... På den ene siden har jeg bra trøkk i beina på intervalltrening, og utholdenheten skal være tålig grei. Der jeg merker en mye dårligere form enn i fjor, er når jeg skal kjøre både langt og relativt hardt. Så i år har jeg egentlig ikke noe annet mål for Birken enn å fullføre på "så god tid jeg kan". Løypa er jo også et par km lenger i år og det ser ikke ut som forholdene skal bli blant de beste heller. Time will show hva jeg kommer inn på...

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dobbeltime i spinning i dag, glemte selvsagt pulsbeltet med trøkket var bra. Noe plasket i svettedammen da jeg gikk av sykkelen var et godt tegn på....  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!