Skrevet av Emne: Bare trene armer og skuldre?  (Lest 20410 ganger)

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #15 : 29. januar 2011, 19:11 »
Mye merkelige svar her som vanlig. Det at baseøvelser gir økt effekt er jo bare dritprat, så det er ikke noe å tenke på.

Jeg har selv trent mye armer i perioder, men det ender ofte med at jeg får problemer med skuldrene mine. Jeg antar dette skyldes for lite trening av musklene som trekker skuldrene bak og ned. Å trene omvendt flyes med 5kg hantler gir liksom ikke den store effekten.. Markløft, bred roing og bred T-bar roing gjør iallefall godt for mine skuldre.

Så lenge du ikke får/har problemer med muskler og ledd er det ingenting i veien med å trene kun armer og skulde. Jeg vil uansett anbefale større øvelser for baksiden av kroppen.

I tillegg til press over hodet, så er dette elementære gode øvelser:
http://www.kiropraktikk.no/ViewFile.aspx?itemID=1058
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #16 : 29. januar 2011, 19:19 »
Mye merkelige svar her som vanlig. Det at baseøvelser gir økt effekt er jo bare dritprat, så det er ikke noe å tenke på.

Jeg har selv trent mye armer i perioder, men det ender ofte med at jeg får problemer med skuldrene mine. Jeg antar dette skyldes for lite trening av musklene som trekker skuldrene bak og ned. Å trene omvendt flyes med 5kg hantler gir liksom ikke den store effekten.. Markløft, bred roing og bred T-bar roing gjør iallefall godt for mine skuldre.

Så lenge du ikke får/har problemer med muskler og ledd er det ingenting i veien med å trene kun armer og skulde. Jeg vil uansett anbefale større øvelser for baksiden av kroppen.

I tillegg til press over hodet, så er dette elementære gode øvelser:
http://www.kiropraktikk.no/ViewFile.aspx?itemID=1058
Vi snakker vel ikke om skulderproblemer her?

Det er som sagt dokumenter at å trene hele kroppen (baseøvelser) gir økt anabole nivå.

Men det er ingenting i veien med å bare trene armer og skuldre, det er enhvers valg hvordan man vil se ut.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #17 : 29. januar 2011, 19:59 »
Vi snakker vel ikke om skulderproblemer her?

Ikke helt sikker på hva du mener her..antyder du at innlegget mitt var usaklig? Hvis noen planlegger å kun trene benkpress, så er vel skuldre fort en del av temaet? som jeg sa så gir ikke trening av bakside skulder noen stor effekt på selve skulderplasseringen. Å trene hantelcurl og liggende triceps extension gir en tilleggs-effekt på fremside skulder, samt deler av pectorialisen. Derfor anbefaler jeg å legge inn store øvelser for å trene baksiden av kroppen.

Det er som sagt dokumenter at å trene hele kroppen (baseøvelser) gir økt anabole nivå.
Det er dokumentert at det gir økt anabole nivåer, men ikke at det gir økt muskelstyrke, eller muskelstørrelse.
Her er restene av innlegget som ligger lå hakket over mitt:

"Despite vast differences in hormone availability in the immediate post- exercise period, we found no differences in the increases in strength or hypertrophy in muscle exercised under low or high hormone conditions after 15 weeks of resistance training. These findings are in agreement with our hypothesis and previous work showing that exercise-induced hormone elevations do not stimulate myofibrillar protein synthesis (36) and are not necessary for hypertrophy (37). Thus, our data ((36) and present observations), when viewed collectively, lead us to conclude that local mechanisms are of far greater relevance in regulating muscle protein accretion occurring with resistance training, and that acute changes in hormones, such as GH, IGF-1, and testosterone, do not predict or in any way reflect a capacity for hypertrophy.

Summing Up: Leg training has no magic impact on overall growth, most of which is determined locally (through mechanisms of tension and fatigue mediated by changes in local muscular metabolism).  If you want big arms, train arms.  If you want big legs, train legs."
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #18 : 30. januar 2011, 13:04 »
Ikke helt sikker på hva du mener her..antyder du at innlegget mitt var usaklig? Hvis noen planlegger å kun trene benkpress, så er vel skuldre fort en del av temaet? som jeg sa så gir ikke trening av bakside skulder noen stor effekt på selve skulderplasseringen. Å trene hantelcurl og liggende triceps extension gir en tilleggs-effekt på fremside skulder, samt deler av pectorialisen. Derfor anbefaler jeg å legge inn store øvelser for å trene baksiden av kroppen.
"trener bare armer, skuldre og halve ryggen"... det blir for domt!..idiotisk.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #19 : 30. januar 2011, 17:11 »
"trener bare armer, skuldre og halve ryggen"... det blir for domt!..idiotisk.
Bra resonnert.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #20 : 30. januar 2011, 17:18 »
Jeg forstår ikke hva folk har imot at trådstarter kun ønsker å trene armer og skuldre... Skal man imponere det motsatte kjønn så er armer og pecs det eneste som teller...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #21 : 30. januar 2011, 17:25 »
Du bør trene rygg også, dette for at fremsiden av kroppen din ikke skal bli skreivtrent i forhold til baksiden. En horisontal draøvelse og en vertikal draøvelse bør holde.

Men bortsett fra det er det som 79-Tønna sier ikke noe i veien med å trene bare overkropp eller deler av overkroppen.

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #22 : 30. januar 2011, 17:26 »
Denne tråden kan bli episk. *Henter popcorn*
You know I like your style, I really do.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #23 : 30. januar 2011, 17:26 »
har vel til gode å møte ei dame som liker "koss lår"  

300 kroppen er vel den mest ønskelige, pecs må være passe store, ikke pupper. Skuldre og armer tror jeg ingen mener kan bli for store, så sant vi ikke prater "Greg valentino"...
Bra legger i skjorts er også populært...


Så trene på den måten vil aldri gi overdimensjonerte skuldre og armer, fordi du må bli større overall for å få skikkelig størrelse, men ved å ikke trene noe annet, vil man skape en illusjon av å ha bedre skuldre og armer enn resten. Hoveldsaklig fordi resten krymper.

hiver du bol inn i miksen, kan du få dem overdimensjonert, og da til nivået at damene bare ler av det på standa... Grin


Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #24 : 30. januar 2011, 17:55 »
Makan til elendige svar i denne tråden! Selvfølgelig kan du trene kun armer og skuldre. Disse muskelgruppene vil da vokse seg større, og det som ikke trenes på kroppen vil krympe. Det med testosteron og baseøvelser er lite å bekymre seg for. Men hvis du ønsker å bli sterk i hele kroppen må du trene andre øvelser også.

godt og objektivt innlegg

Jeg har kun trent overkroppen lenge,flere år,har greit kraftig underkropp og ønsker ikke å bli noe større der i det heletatt,det vil selvsagt automatisk få overkroppen til å se mindre ut om jeg trente underkroppen,greit å gå og sykle og sånn,men ikke bygge underkroppen..syns ikke det er så negativt at det ikke er helt 50/50 jeg..koss lår er ett godt poeng ja,jeg syntes det bare ser feil ut,det er feil vei,gutter skal strebe etter V formen

så det er en smaksak det,kjenner andre som gjør det samme,som ser veldig bra ut!

Jeg er også overbevist om at kroppen er nødt til å bruke av viktige stoffer som testo og annet for å takle å bygge hele kroppen mer,til tross for disse mark-påstandene så må det jo gå nødvendige ting av kroppens lager for å jobbe med muskelbygging også i beina som kunne vært spart/brukt et annet sted,selv om du fyller på med all drit så har kroppen egne grenser og kompromiss!

En annen ting er at låra gnisser sammen,tilogmed JEG har kjent antydninger til det fenomenet,nei bare negativt med dette!

Gå,sykle,jogge kondiss med beina,bygge med overkroppen;)

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #25 : 30. januar 2011, 18:42 »
300 kroppen er vel den mest ønskelige, pecs må være passe store, ikke pupper. Skuldre og armer tror jeg ingen mener kan bli for store, så sant vi ikke prater "Greg valentino"...
Bra legger i skjorts er også populært...
Den er god. Tren armer, skuldre, halve ryggen og legger.
Den dama som har en slik smak kan ikke være særlig pen.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #26 : 30. januar 2011, 19:01 »






Jeg er også overbevist om at kroppen er nødt til å bruke av viktige stoffer som testo og annet for å takle å bygge hele kroppen mer,til tross for disse mark-påstandene så må det jo gå nødvendige ting av kroppens lager for å jobbe med muskelbygging også i beina som kunne vært spart/brukt et annet sted,selv om du fyller på med all drit så har kroppen egne grenser og kompromiss!

HÆ?!

Kristoffer
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #27 : 30. januar 2011, 19:04 »
meningsløst å diskutere hva damer  liker, da smaken er som baken.

personlig trenes lårene mine godt nok bare av å gå forbi squat racken, men trener dem litt uansett litt en gang i uka maks for å vedlikehold.
så for meg blir det faktisk mye armer-skuldre-legger-passe med rygg- litt bryst(vil ikke ha større pupper), og mindre bein. etter behov og måle om symmetri. ER vel en av de på gymmet som vier minst trening til bryst...

men kjenner en på gymmet som kun trente armer de første 5 år, og det har gitt dem et fint forsprang. Noe som gjør at fysikken hans ser meget bra ut. Verre å ha kjempe kasse og små armer..

kan du ikke bare trene skuldre og armer,  bruk en dag på hver og bomb løs til du er fornøyd, og heller bare drite i hva folk her sier ... du skal tilfredstille deg selv og dine ønsker, ikke forumrottene her Wink

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #28 : 30. januar 2011, 19:09 »
kan du ikke bare trene skuldre og armer,  bruk en dag på hver og bomb løs til du er fornøyd, og heller bare drite i hva folk her sier ... du skal tilfredstille deg selv og dine ønsker, ikke forumrottene her Wink
Hvis man bare trener skuldre og armer for å se bra ut, og ikke annet enn det, er det vel verken en selv eller ens egne ønsker en trener for..

 Smile

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #29 : 30. januar 2011, 19:35 »
meningsløst å diskutere hva damer  liker, da smaken er som baken.
Jeg er enig i det, men jeg kan bare si det enkelt at de fleste liker en kropp som er naturlig.

personlig trenes lårene mine godt nok bare av å gå forbi squat racken, men trener dem litt uansett litt en gang i uka maks for å vedlikehold.
så for meg blir det faktisk mye armer-skuldre-legger-passe med rygg- litt bryst(vil ikke ha større pupper), og mindre bein. etter behov og måle om symmetri. ER vel en av de på gymmet som vier minst trening til bryst...

men kjenner en på gymmet som kun trente armer de første 5 år, og det har gitt dem et fint forsprang. Noe som gjør at fysikken hans ser meget bra ut. Verre å ha kjempe kasse og små armer..

kan du ikke bare trene skuldre og armer,  bruk en dag på hver og bomb løs til du er fornøyd, og heller bare drite i hva folk her sier ... du skal tilfredstille deg selv og dine ønsker, ikke forumrottene her Wink
Om man skal begynne å "pynte"(store tåa kunne vært litt mindre, høyre rævball kunne vært litt større, halsen er akkurat passe og må vedlikeholdes osv.) blir det bare tull. Hvorfor i helvette kan man ikke bare trene hele kroppen og utvikle seg naturlig?
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!