Skrevet av Emne: Kneböyfilm side 23, mark side 24  (Lest 70519 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Let me have it
« #30 : 05. juni 2004, 22:00 »
Ser bra ut dette. Ser du har øvd en del på å posere. Du er jo fortsatt en meget ung kar og har masser av tid til å legge på deg mer kjøtt. Vurderer kanskje scenen også?
Enig i at armene, særlig biceps, er fint framme. Ser også at du har bra trykk i dem - tyder på god styrke....En arm på 45 cm med en slik vekt er meget imponerende. 
Fine detaljer i rygg og skuldre, og det bør en ha på såpass lav fettprosent. Slank og fin ramme gir god volumillusjon og det er en kjempefordel dersom du ønsker å satse bygging - da slipper du å bygge så grisemye kjøtt som en med kraftig ramme.......



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Let me have it
« #31 : 06. juni 2004, 11:59 »
Er du Sturla Abrahamsen?
Løftet 155 kg i klasse 82.5 kg YJ. Dette var på Benk NM 2000.
Det er ett syko resultat for en kar på 20-21 år og med den vekta.
Har du planer om ett Comeback i styrkeløft noen gang?!
Bør ha gode sjanser på Norges Rekorden i 90 kg`s klassen. Den står vel på 215 kg!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Let me have it
« #32 : 06. juni 2004, 12:24 »
Flotte bilder av en flott fysikk dette. Blir nesten fristet til å begynne å deffe selv (igjen) dry

Skulle det være noe å pirke på er det vel at du kunne jobbet opp underarmene litt særlig siden du har høyt bicepsfeste..Men det er småplukk, totalinntrykket er meget meget bra... Syk styrke har du også.. Noen får alt tydeligvis.... 2thumbsup

Utlogget AllGood

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

SV: Let me have it
« #33 : 06. juni 2004, 15:11 »
Kjempe flott fysikk. Tror du er rimelig klar for stranden.
Hvor høy er du?

Utlogget Sturla.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 185

SV: Let me have it
« #34 : 06. juni 2004, 16:01 »
Til Ivrig pingle: Ja du har gjordt hjemmeleksa de ser jeg! Jeg var 20år og veide inn på 80,2kg om jeg ikke husker helt fel. Målet var 160kg, men jeg hadde jo allerede vunnet min klasse og overall junior etter det förste löftet på 150kg, så jeg var glad og ukonsentrert og ikke psyka opp för det site löftet! Trykkte opp 162,5 "godkjennt" på treninga uka etter faktisk, og 172,5kg uten stopp på brystet. Men selv om jeg ikke greide målet som var 160kg i NM så greide jeg mitt livs hittils störtse mål å vinne hele suppa Wink  Jeg kan forsikkre deg om att det var en nydelig fölelse! 

Til AllGood: 1.77m er jeg nå. Var faktisk 1.78m for 2år siden, men har krympa litt pga all kneböy treninga.

Til Iceberg:   Bra observert! Underarmene er faktisk noen jeg bör prioritere for å få bedre symetri på overkroppen. De vokser sakte, men ikke like sakte som leggene heldigvis. De fester også inn ganske höyt oppe, så jeg har en lang del fra håndleddet og opp hvor det ikke er mye og aldri kommer til å bli mye muskler. (Att de fester höyt oppe er vel fel å si, for musklene fester på handen og fingrene som hos alle andre folk, men muskelbuken er veldig kort). Jeg holder de i gang på gymmet, men jeg legger ikke så stor vekt på de nå siden jeg heller vil forbedre den totale symetrien og få litt mer störrelse på låra og fremfor allt leggene! For bare 3 år siden så hadde jeg en mye dårligere symmetri, men fremmover dragne skuldre og innoverroterte armer (upper crossed syndrome) og faktisk veldig lite muskelmasse på siden og baksiden av skuldrene! Dette problemet er det jeg har prioritert i min trening de siste åra. Dette året så har hovedprioriteten havnet på leggene for de trenger jeg virkelig å forbedre (de kommer aldri til å bli bra, pga også der utrolig korte muskelbuker). Det ser rett å slett dumt ut når jeg går i shorts!


Ett par personlige rekorder til:
- 4reps 75kg i underarmscurl med stang (palmarfleksjon)
- 2reps 55,5kg hantler i skulderpress (lente meg bak mot en nesten helt rett benk ca 85grader. Hantlene hele veien ned og hele veien opp)
- 13reps 62kg hantler på 20-25graders skrå benk (kroppsvekt 91kg, har gjordt 12reps på 62kg på 86,5kg. Selfölgelig "full range of motion" her også)

*Chiroman*
//Sturla  Knebøy

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Let me have it
« #35 : 06. juni 2004, 16:26 »
Rått! Smiley Begynner sakte men sikkert å digge deg Wink  2thumbsup

Hvor gammel var du når du starta og trene sa du?

se første siden.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Let me have it
« #36 : 06. juni 2004, 18:46 »
Utrolig talent du har. Ikke tvil om det. Både med bygging og for styrke  2thumbsup
Vær snill og ikke kom på strendene her  Grin
Det hadde satt oss andre i ett svært dårlig lys!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
SV: Let me have it
« #37 : 06. juni 2004, 18:49 »
Utrolig talent du har. Ikke tvil om det. Både med bygging og for styrke  2thumbsup
Vær snill og ikke kom på strendene her  Grin
Det hadde satt oss andre i ett svært dårlig lys!

ingen overtar plassen din. ingen over, ingen ved siden av, men mange tett oppunder!

Stå på, Chiroman!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Let me have it
« #38 : 07. juni 2004, 11:51 »


ingen overtar plassen din. ingen over, ingen ved siden av, men mange tett oppunder!

Stå på, Chiroman!

He he det høres bra ut. Hvor tett da?! Må jeg begynne å ta i ett tak?  Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


nann-rosita

  • Gjest
SV: Let me have it
« #39 : 07. juni 2004, 12:48 »
helt utrolig!

må si den ryggen , nakken og de skuldrene var bare helt rå! Jeg mister munn og mæle, og det er ikke ofte!!!

Utlogget Sturla.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 185

SV: Let me have it
« #40 : 09. juni 2004, 12:54 »
tenkte att jeg skulle ta nye bilder i morra, men jeg får ikke tak i han som har fotoapparatet.... Utrolig irriterende....

Er i enda bedre form nå... Har gått ned det siste jeg behövde og er hard nok for denne gang. Forbrenninga fikk ett spark i rassen nå når jeg öka kcal inntaket litt. Om jeg kunne så skulle jeg önske att noe av fettet på siden av magen hadde forsvunnet og lagt seg på ett eller annet sted, men det er vel bra nok som det er.

Etter en 90minutters gåtur på tom mage (glutamin, BCAA og ALA only) kunne jeg kose meg med hele 40g havregryn og 35g "spesial-k" til frokost i dag, sammen med 1,5dl melk og 45g whey. Skikkelig luksus... Måltid nummer 2 var 100g banan, tunfisk og linfröolje. Dagens karbogrense er nådd så nå blir det prot+fett resten av dagen!

//Sturla  Knebøy

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

SV: Let me have it
« #41 : 09. juni 2004, 13:23 »
Må være hardt å være deg. Hadde ikke overlevd med så lite karbs...  Tongue

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Let me have it
« #42 : 09. juni 2004, 14:23 »
Dette var meget imponerende!!!

Utlogget Robzilla

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 531
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 531

SV: Let me have it
« #43 : 09. juni 2004, 14:25 »
I og med at du er inne på kiropraktor studier og ut ifra bildene ser vi jo at du kan endel om trening, så mitt spørsmål er da:

Tøyer du ut etter trening?

Utlogget Sturla.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 185

SV: Let me have it
« #44 : 09. juni 2004, 15:35 »
Dette var meget imponerende!!!

Takk Grin


I og med at du er inne på kiropraktor studier og ut ifra bildene ser vi jo at du kan endel om trening, så mitt spørsmål er da:

Tøyer du ut etter trening?

Oj oj oj... det var ett vanskelig spørsmål...... Vell.... hmm... hvor skal jeg begynne.... Jeg trente kickboxing i mine tidligere år når begynnte med styrketrening. kunne da gå ned i både splitt og spagat uten problem. Så tok styrketreningen helt overhånd og tøyinga ble lakt på hylla. Når jeg slutta å tøye så merket jeg att jeg økte fortere i styrke og att mine muskler svarte "bedre" på treninga jeg gav dem. Tiden gikk helt til for 3år siden da jeg begynnte å studere kiropraktikk. Kiropraktikkens "tanker" og "idèer" åpnet øynene mine for en helt ny verden når det gjaldt både trening og fremfor alt symetri! Anenhver pasient som kommer har muskulärubalanse oftest pga fel bevegelsesmønster over lang tid, og stimulering/trening av muskler som allerede er for sterke og hyperaktive(overaktive). Disse kan behandles med ulike uttöynings metoder som oftest gir kjempebra resultat.

f.eks:

Spm nr1:  Hvor mange på ditt gym har fremoverdragne skuldre og kraftigt innoverroterte overarmer? Sammtidig så har de ofte en stor "svank" i nakken og lendryggen(korsryggen)!

Spm nr2:  Hvor mange på ditt gym trener benkpress (bryst) og fremsiden av skuldrene mer enn hva de trener mittre delene av trapezius, rhomboideus (disse drar skulderbladene sammen) og baksiden av skuldrene samt rotatorcuff (utoverrotasjon)?

Svaret er vel att de fleste prioriterer sine beste muskelgrupper for det att det er göy å trene de musklene som vokser lett + att spörsmålet "hvor mye tar du i benkpress?" kommer ca 3ganger hver gang man er på ett treningsstudio.

Det jeg vil komme frem til her er att en kombinasjon av trening og uttöyning kan ta kroppen din til ett nytt nivå forutsatt att du trener og strekker de musklene som trenger det! Fremsiden av skuldrene har jeg personlig nesten ikke trent de siste åra, nesten ikke bryst heller! Hvorfor? Derfor att det er mine beste muskelgrupper som vokser lett. Trener jeg disse hardt så vokser de ifra resten av kroppen. Har begynnt å töye ut disse for å få skuldrene bakover som gir en mye bedre holdning og symetri!

Hofteleddsböyere er også muskler som oftest er for sterke og som virkelig trenger en skikkelig uttöyning. (Tips: kjör aldri benhev for å trene magen! magemusklene fester på bekkenet og ikke på låra som så mange tydeligvis har fått for seg. trening av hofteleddsböyere er det ikke mange som trenger)

Men töyinga har sin pris som så mye annet!
Jo lenger en muskel er, des lenger må den jobbe for å trekke seg sammen. Personlig kjenner jeg en tilbakegang i styrke når jeg töyer ut!
En annen negativ ting som kan kommer er skader... Jeg nevnte tidligere att jeg brukte töyning som behandling, men når jeg prövde det på meg selv så opplevde jeg mere ustabilitet og skader! Dette kan väre pga att jeg fortsatt brukt de tunge belastingene på treninga sammtidig som jeg forandret kroppens biomekanikk ved å få skuldrene lenger tilbake!

Så det har sine fordeler og bakdeler det her mer stretching... Men jeg vil legge ett lite pluss på JA jeg anbefaler å töye ut, men start forsiktig og töy for all del de musklene som behöver det! Ikke f.eks baksiden av skuldrene som allerede sliter hardt for å jobbe imot den store kraften fra brystmusklene.
//Sturla  Knebøy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!