Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2965683 ganger)

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Fasiten
« #3885 : 17. august 2007, 18:32 »
Kanskje litt sent, men lykke til!!  Cheesy
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Fasiten
« #3886 : 17. august 2007, 19:49 »
Faren til Einar filmer Tongue

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Fasiten
« #3887 : 17. august 2007, 19:55 »
Faren til Einar filmer Tongue

Hvor mange kilo tok han i bøy?
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #3888 : 17. august 2007, 19:56 »
Få han til å filme hele løftet da, ikke bare når han setter vekta på plass, fordi det er da det er mest morro å se at han er sliten osv Grin

Håper du løfta bra Gilberg!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Fasiten
« #3889 : 17. august 2007, 20:38 »
Stevnet er over & Gille fikk 7godkjente løft om jeg ikke husker helt feil. Han skal få skrive selv, men fasiten komme vel ut først i 4-5tia i natt, så jeg tenkte gi en liten sitrap=) Ble noe persing også;) Alt ble filma av pappan til youtube Gille, og alt skal ha blitt rett denne gangen.
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Fasiten
« #3890 : 17. august 2007, 20:46 »
Hva ble tallene? 7 godkjente løft sier ikke meg så mye..

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Fasiten
« #3891 : 17. august 2007, 20:48 »
Hva ble tallene? 7 godkjente løft sier ikke meg så mye..

Om han løftet alle tre løftene i bøy, benk og mark, så har han 9 løft. Og av de 9 løftene fikk han 7 godkjente.

 Smile
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Fasiten
« #3892 : 17. august 2007, 20:51 »
Jepp, jeg er fullt klar over det. Men for å være ærlig så driter jeg i det.. jeg vil vite hvor mange kg som ble løftet Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #3893 : 17. august 2007, 22:15 »
STEVNERAPPORT

Essz.

Da har jeg løftet.

Oppladingen til stevnet var bra. Jeg var ikke nervøs igår og selv om jeg fikk problemer med å sove (justerte døgnet litt for å kunne stå opp tidlig og være klar i god tid før stevnet) så sov jeg veldig godt til å være natta før stevne. Selve oppkjøringen har gått veldig bra også så alt rett og slett har vært bra på forhånd. Det bare manglet at jeg måtte prestere idag.

Hadde ønsket å være på KK-67 kl. 16.30 men pga. litt sommel og mye trafikk i byen så var jeg der ikke før kl.17.00. Stativet, med stanga, som jeg skulle bruke under konkurransen var egentlig opptatt så rytmen på oppvarmingen var litt vanskeligere å time. Måtte også vente på Egil slik at det var litt usikkert når stevnet kunne starte.

Siste oppvarmingsløft uten utstyr var 210 kg. Dette var ganske lett selv om oppvarmingen til da hadde vært tung. 60 kilo kjentes tungt ut, 100 kg kjentes tungt ut, 140 kg kjentes lett ut og 180 kg kjentes blytungt ut Smiley Helt sykt rart. Siste oppvarming var 1x280 med utstyret og det gikk veldig bra med Mariesurringer.

Første konkurranseløft ble gjort 18.15. Dette var med surringer av Fast Ford Arthur Jones. 310 var meldt inn og jeg fikk til setupen helt perfekt. Og løftet er det beste knebøyløftet jeg noengang har gjort. For det første var bøyen veldig dyp, nesten for dyp ifølge publikum, for det andre var den teknisk perfekt og for det andre var den svinlett og kostet meg ikke en kalori å gjøre. Jeg er mye mer sliten etter ett sett på 200 kg uten utstyr for noen reps enn jeg var etter denne single. Dette lovet veldig bra.

330 kg ble meldt for andreløftet. Her fikk jeg problemer. En tabbe jeg har gjort tidligere er at jeg har stilt meg for langt ut fra stativet og kommet frampå ved avløft. Med 330 kilo på ryggen så må slike detaljer sitte. Det gjorde det ikke denne gangen og selv om det ikke ser så forbaska kukåt ut på videoen så føltes det som om jeg tok goodmornings med vekta. Egentlig skulle jeg bare lagt stanga tilbake og enten gitt faen i forsøket eller ventet litt og tatt forsøket på nytt. Jeg lot det imidlertid stå til. Det var også blitt glatt på gulvet slik at det var også med på å forstyrre setupen. Ingen funket her og jeg bommet så det sang. Det ser bedre ut på videoen enn det føltes. Var jo på vei opp.

Etter denne bommen var jeg helt utslitt. Nå svettet jeg som en gal og beina verket. Full av melkesyre. Lite trykk. Dette var det som ikke skulle skje. Jeg hadde regnet med ett lett løft på 330 og jeg ble oppfordret til at hvis løftet gikk like bra som på 310 så kunne vi begynne å tenke på forsøk på 350. Litt opphausing er kult - men 350 hadde nok vært ett forsøk der styrken ikke hadde taklet. 340 tror jeg nok styrken var god for i dag men...

Det var ett løft igjen. Og det hadde vært nedtur om jeg ikke hadde klart det. 330 var jo målet og jeg har bommet på det tidligere. Det som startet så bra med 310 så ut til å ende i helvette. Så jeg hadde ikke helt troen på at 330 skulle gå men prøvde å holde motet oppe og tenke på at jeg bare måtte gjøre som i første løft. Det klarte jeg ikke helt men tok 330 lett fram til noen centimeter fra utretting hvor det ser ut som om jeg mister balansen litt. Jeg synker ikke sammen men står stille med stanga i ett sekund før jeg fortsetter ferden mot utretting. Herlig! Det gikk bra med 3 hvite tomler Smiley Ny pers med 10 kg. Absolutt ikke ett løft med fullklaff. Teknisk dårlig. Hadde jeg fått like bra setup og teknikk som på 310 så hadde 340 absolutt ville gått.

Vet ikke hvor lang tid bøyen tok men jeg vil tippe 25-30 minutter totalt.

På benkpressen varmet jeg opp til og med 170 uten utstyr. Det gikk ganske så bra. Jeg hadde fikset teppe som underlag for å få bra grep med skoene ettersom det er så fuktig på KK - men selv med teppe så var det veldig glatt. Som å være på en skøytebane. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre men hoveddommer lot meg ha magnesium på teppet. Dette gjorde at jeg fikk fotfeste og kunne prøve 200 kg med skjorta. Aldri tidligere har ett løft fungert så bra som under dette oppvarmingsløftet. Det var utrolig herlig å få den gode følelsen.

Vi tenkte at det var ikke vits i flere skjorteløft før vi bare gikk rett på 210 som førsteløft i konkurransen. 2,5 kg under offisiell pers. På dette løftet spente jeg meg ikke helt opp fordi jeg var redd jeg da ville skli på underlaget. Resultatet ble ett uryddig løft som var veldig teknisk dårlig. Jeg er veldig fornøyd med å locke ut denne vekta med den teknikken jeg brukte - men jeg må innrømme at jeg mener ikke løftet burde vært godkjent. Det var skjev utretting med høyrehånda mi og jeg synes det er litt for tydelig feil løftet. Løftet ble likevel godkjent og da måtte jeg prøve på ny pers ; 215 kg. Olaf mente jeg skulle gå rett på 220 kg men jeg hadde egentlig ikke tro på 220 kg. Mistet nesten troen på det for mange uker siden.

Andreforsøket på 215 kg var ganske likt førsteløftet. Litt mindre markant skjev utretting nå og ganske greit at den ble godkjent - men ikke ett løft jeg er fornøyd med.

På tredjeforsøket gikk vi på 220 kg. Persforsøk med 7,5, kg. Jeg har gjort dette på trening en gang tidligere. Vi fikk justert skjorta litt fordi den satt kanskje ikke optimalt på. Under dette løftet satset jeg på å spenne meg opp også så jeg ikke hadde følelsen av å ligge flatt på benken. Hadde ingenting å tape på det. La meg litt lengre ut på benken også slik at psyken ikke skulle føle at hvis jeg presset bakover så skulle jeg treffe stativet. Resultatet? Ett fantastisk lett løft. Jeg kjente at jeg ikke fikk de to siste centimetrene gratis men løftet var mitt aller beste benkpress idag. Og mitt aller beste uansett konkurranse. Dette løftet er jeg veldig fornøyd med.

Nå var det av med den trange skjorta og på med den svette t-skjorta. Neste øvelse var markløft.

Skulle se ann åpningsløftet som jeg hadde innmeldt med 282,5 kg. Altså 2,5 kg over offisiell stevnepers. Begynte på 120 kg på oppvarmingen. Lett. 170 kg lett. 210 kg veldig lett. Til slutt 250 kg med belte og talkum akkurat som stevneløftene ville være. Dette var veldig lett også. Formen var bra.

Åpnet på 282,5 kg og ikke bare var det ett lett løft. Det var veldig bra også. Artig å høre kommentarene til publikum Smiley

På andreløftet gikk jeg rett på 300 kg som jeg hadde håpet å få gjøre. Hvis jeg klarte 300 kg så ville ett årelangt mål gå i oppfyllelse. Jeg har drømt om denne vekta i flere år. Da med drakt.

Nå var det det eneste som manglet for ett knallstevne og lykkerus.

Jeg forberedte meg så godt jeg kunne men ble litt distrahert av all pratingen blant publikum. En god idrettsmann må klare å ignorere slik - men jeg er ingen atlet Smiley Gikk bort til stangen. Sto kanskje ikke perfekt og fikk ikke perfekt grep. Følte jeg krummet ryggen ganske tidlig og følte ikke jeg kom spesielt langt opp før jeg måtte gi slipp på grepet. Stanga datt ut av fingrene mine. Forferdelig irriterende. Synd at en bra dag skulle ende så tragisk.

Jaja... jeg måtte jo prøve igjen. Tredjeforsøk og 300 kg igjen. Gjorde alt jeg kunne for bra grep. Mye magnesium, stålbørsting av stang og tok meg god tid til å feste grepet da jeg endelig gikk bort til stanga og satte meg ned for å begynne løftet.

Begynte å kromme ganske tidlig her også men grepet satt bedre. Poff... der var jeg oppe. Ville jeg få det godkjent? Det er så mye vekter at det føles ikke helt bra ut når man står og holder det. Men faen steike ta... det ble godkjent 3-0 og jeg ble rett og slett utrolig lettet!

Alle målene gikk. Løfteserien ble 330 - 220 - 300 = 850 kg. Pers i alle øvelser og pers med 57,5 kg sammenlagt. Gravlegging av Holminator og drukning av Tiller som fyker ut av adelskalenderen Smiley

Jeg er rett og slett veldig lykkelig nå. Dette er noe av det største jeg har opplevd i mitt liv. Større enn den umiddelbare følelsen da jeg fikk min datter og større enn følelsen da jeg første gang ble sugd. Dette er lykkerus.

Nå skal jeg overføre videoen som ble tatt opp idag av stevnet. Det var min far som filmet og jeg ga han klare instrukser. Han gjorde jobben VELDIG bra denne gangen og filmet mer enn jeg bad om også så jeg tror filmen blir veldig bra. Jeg gleder meg til å få kommentarer fra amerikanerne som skal fortelle meg hvordan riktig teknikk er i øvelsene og som garantert vil kalle meg cocksucker Smiley

Jeg vil si tusen takk til alle som var og så på. De som dømte, de som filmet, de som hjalp og de som heiet. Tusen takk til alle sammen!

ESSZ!

Takk!

p.s. stevnet var over kl. 20.30 og tok alt i alt 2 timer og 15 minutter.

330 - 220 - 300 = 850  Grin Grin Grin Grin Grin

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Zuul

Sv: Fasiten
« #3894 : 17. august 2007, 22:22 »
Gratulerer unge mann. 900 neste nå Grin

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #3895 : 17. august 2007, 22:24 »
Ble bra dette. Gratulerer. Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #3896 : 17. august 2007, 22:32 »
Veldig fortjent! Gode prestasjoner på tredjeløftene!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #3897 : 17. august 2007, 22:34 »
Grattis Gille...Spes med marken:) Den har du ventet lenge på ....

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Fasiten
« #3898 : 17. august 2007, 22:38 »
Gratulerer, bra jobbet!!  2thumbsup
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Fasiten
« #3899 : 17. august 2007, 22:41 »
300 i Raw mark er virkelig en milepæl! Gratulerer Einar B. Gilberg Smile

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!