Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 116142 ganger)

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dop er for tapere
« #225 : 27. juli 2006, 00:39 »
Send pm om du vil sende det skriftelig da! Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #226 : 27. juli 2006, 00:39 »
Traff jeg et sårt punkt slux? :Smiley

Kanskje du heller bare skal stenge tråden, slik at det ikke oppstår flere avsporinger? Tror egentlig de fleste har gjort seg om en mening om dopere nå..


Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Dop er for tapere
« #227 : 27. juli 2006, 00:46 »
Denne svarer jeg på!
Jeg har hele min tid med vekttrening slitt med "65" kg i benken.
Men jeg kan også si at det faller meg aldri inn å begynne med doping.Dette fordi jeg har viljestyrke,moral,samvittighet og konkurrerer med meg selv.Dersom jeg skulle starte med doping,hvordan ble det med disse punktene da?
Nei kan man ikke bli best uten doping,da har man ikke anlegg og trives ikke med det man holder på med.Da hjelper det lite med en kur eller 3,for det er juks uansett hvordan man ser på det. Wink

Driver man med styrkeløft eller kroppsbygging må man nesten bruke aas hvis man vil komme seg i verdensklassen. Kanskje ikke i kroppsbygging, da dette går mye på symmetri, men i styrkeløft kan man nesten si at man stiller på lik linje med mesteparten av utøverne hvis man kjører aas. Dette er min mening utifra det jeg har hørt og lest. Smiley
PS: Har ikke tatt meg tid til å lese gjennom hele tråden. (Sorry) Smiley
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dop er for tapere
« #228 : 27. juli 2006, 00:47 »
1) Oddi er ca like tung som halvparten av det ene låret til Coleman, det at han prøver å fremstå som en 50-åring med livserfaring som kan gi gode råd til 16-18-åringer blir bare for dumt.

2) Oddi når ikke medlemmer som Hans Høyhet og HITman til skolissene engang når det gjelder kunnskap om AAS, likevel skriver han innlegg som om han hadde en doktorgrad i medisin kombinert med en doktorgrad i anvendt kjemi..

Er det noen som ser at dette skurrer litt..? Spesielt når man kan se at Oddi har en veldig "grei" unnskyldning til enhver tid.. "jeg trener ikke for styrke jeg".. vel, trener du for størrelse da? Det er derfor du har oppnådd den imponerende størrelsen du har i dag? Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Dop er for tapere
« #229 : 27. juli 2006, 00:50 »
Nesten alle på det norske landslaget er i verdensklassen. Uten dop eller aas. Å vinne VM på senior-nivå var nok ganske umulig spesielt med russerne og ukrainerne til stede - og det er ganske så vanskelig å klare det selv med de borte. Mulig er det derimot. Sturla Davidsen vant seniorgull i 1997. Riktignok etter at han som sto øverst på pallen ble tatt i doping (en russer) - men det viser at ting er mulig selv om nivået har blitt litt bedre nå. Asbjørn Randen kommer til å gjøre godt over 1000 kg på VM. DET er så absolutt i verdenstoppen. - men du har rett i at man stiller på ganske lik linje med andre om man bruker dop i internasjonal styrkeløft. Det flotte er imidlertid at når det gjelder styrke er det meste mulig selv uten doping.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #230 : 27. juli 2006, 00:54 »
Lest gjennom nå, og det er mye bra her. Vet ikke om den bør stenges men kanskje modereres? Mye interresant som kan komme ennå.

Oddiboddy sier at jeg er i faregruppen for å bole meg, siden boling ikke er ulovlig osv osv osv, men desverre: Jeg er vokst opp med moral, jeg er vokst opp med lærdom at doping, alkohol og røyk er GALT på tross av at en stor del av slekten min røyker.  Hadde jeg begynt med doping hadde jeg aldri turt å sett min familie eller mine venner i øynene, og jeg velger heller mine venner og familie fremfor en stor kropp og utestengelse fra norges styrkeløftforbund.

Sier igjen som jeg har sagt før, hva er galt med en sterk antidoping holdning? Ser ingen negative sider, annet at jeg går glipp av "retten" min til å bruke kjemiske stoffer som mirakuløst har havnet i hendene mine (ikke lov å importere eller kjøpe etter det jeg har fått med meg). Har heller ikke tenkt å få en mer "åpen" holdning, ettersom dette ikke fører noe godt med meg i mine øyne.

Binais: På tross av det jeg svarte på msn, så har jeg et annet svar når jeg har sett hvilken smily du brukte her, og med det så hvordan du mente setninga.

Ja du traff et sårt punkt.


Ps: Oddi, du sier at du to 50kg i benken som 18 åring, hvorfor håner du oss som er sterkere en det du var som 18 åring bare 2-3 år yngre? Det skjønner jeg egentlig ikke...


2) Oddi når ikke medlemmer som Hans Høyhet og HITman til skolissene engang når det gjelder kunnskap om AAS, likevel skriver han innlegg som om han hadde en doktorgrad i medisin kombinert med en doktorgrad i anvendt kjemi..


Enig, synd at Hitman eller Hans høyhet ikke har sett, eller hatt tid til å legge igjen et innlegg i denne tråden enda, beklagelig om uvitende tenåringer kommer hit og ser oddi sine innlegg og tror at dette er det eneste som følger med dopbruk.

Oppfordrer alle til å ta en kikk gjennom hans høyhet's innlegg, det får ting litt i perspektiv. Også lurt å lete gjennom hitman's honnører for å finne informative innlegg om doping- selv om det kanskje er en umulig oppgave ettersom han har en svært stor mengde honnører.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Dop er for tapere
« #231 : 27. juli 2006, 00:57 »
1) Oddi er ca like tung som halvparten av det ene låret til Coleman, det at han prøver å fremstå som en 50-åring med livserfaring som kan gi gode råd til 16-18-åringer blir bare for dumt.

2) Oddi når ikke medlemmer som Hans Høyhet og HITman til skolissene engang når det gjelder kunnskap om AAS, likevel skriver han innlegg som om han hadde en doktorgrad i medisin kombinert med en doktorgrad i anvendt kjemi..

Er det noen som ser at dette skurrer litt..? Spesielt når man kan se at Oddi har en veldig "grei" unnskyldning til enhver tid.. "jeg trener ikke for styrke jeg".. vel, trener du for størrelse da? Det er derfor du har oppnådd den imponerende størrelsen du har i dag? Wink

Honnør!

Nesten alle på det norske landslaget er i verdensklassen. Uten dop eller aas. Å vinne VM på senior-nivå var nok ganske umulig spesielt med russerne og ukrainerne til stede - og det er ganske så vanskelig å klare det selv med de borte. Mulig er det derimot. Sturla Davidsen vant seniorgull i 1997. Riktignok etter at han som sto øverst på pallen ble tatt i doping (en russer) - men det viser at ting er mulig selv om nivået har blitt litt bedre nå. Asbjørn Randen kommer til å gjøre godt over 1000 kg på VM. DET er så absolutt i verdenstoppen. - men du har rett i at man stiller på ganske lik linje med andre om man bruker dop i internasjonal styrkeløft. Det flotte er imidlertid at når det gjelder styrke er det meste mulig selv uten doping.

To spørsmål:
1) Hvor ofte testes en styrkeløftutøver?
2) Sier du at hele det norske landslaget er dopingfritt?

Og jeg sa ikke at det var umulig, jeg sa at man NESTEN måtte for å komme seg i verdensklassen.
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Dop er for tapere
« #232 : 27. juli 2006, 01:00 »
Respekterer din mening, men synes dette er skivebom.
For å bli best i verden i bygging så må du være et vandrende labratorium, dette er ingen hemmelighet og alle som driver på med dette vet det.

Nå som Russland og Ukraina fikk tuppen i ræva, så tror jeg sjansene for å bli den beste styrkeløfteren i verden er vesentlig større enn det å bli den beste byggeren.
Når det er sagt så vil vi nok ikke bli kvitt doping i noen av "idrettene", men forskjellen at det er et must å gå på noe for å stå på Olympia scenen... Det er det ikke i styrkeløft.



Dette var jo utifra det jeg har hørt og lest, men ettersom du har mye mer erfaring enn meg, tar jeg lærdom i det du sa nettopp. Smiley Skal ikke være så sta at jeg ikke skjønner at du har bedre peiling enn meg på dette området. hehe Smiley
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Dop er for tapere
« #233 : 27. juli 2006, 01:01 »
Send pm om du vil sende det skriftelig da! Smiley

Done.
listefyll returns

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #234 : 27. juli 2006, 01:01 »
HardOne, les gjennom hele tråden. Gilberg har både skrevet at han tror at hele landslaget er dopfritt, og gitt eksempel på hvor ofte en styrkeløfter blir testet. Smiley

Beklager om jeg lyver nå, er sent på kvelden og varmt, men er ganske sikker på at opplysningene mine ikke er ukorrekte, sjekk dette med å lese hele debatten fra side 1 Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

SV: Dop er for tapere
« #235 : 27. juli 2006, 01:03 »
Jeg er 19 år. Trener som regel med 70-80kg i benken til vanlig.

Så Oddieboy please sjekk litt ut før du skriver mer tull om meg.

Grunnen til at jeg tar det så personlig er kanskje at jeg vil stille selv, og jeg vil gjerne kunne gjøre det OK uten å måtte ty til noen form for dop.

Ikke snakk om å sette folk i bås når dere gjør det selv.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Dop er for tapere
« #236 : 27. juli 2006, 01:08 »
To spørsmål:
1) Hvor ofte testes en styrkeløftutøver?
2) Sier du at hele det norske landslaget er dopingfritt?

Og jeg sa ikke at det var umulig, jeg sa at man NESTEN måtte for å komme seg i verdensklassen.
To svar:
1) Styrkeløftsutøvere på rotnivå blir testet ganske sjelden synes vi som driver aktivt styrkeløft, men landslagsløftere blir testet svært regelmessig. Omtrent hver konkurranse samt 5-15 ganger i året med tilfeldig testing utenfor konkurranse. De må hele tiden fortelle hvor de befinner seg til enhver tid.

2) Ja, jeg sier at hele det norske landslaget er 100% dopingfritt. Hvis en på landslaget hadde blitt tatt i doping hadde han skuffet oss alle noe helt enormt. For meg så er det helt utopisk at noen skulle vært dopet på landslaget. Miljøet er så lite og bra at det står veldig mye på spill for en utøver på landslaget. Jeg vet hvilke holdninger disse folkene har - og jeg vet også hvor mange timer og år de har slitt for å komme på landslaget. Vi har få ungdommer som konkurrerer på seniornivået. Foruten Andreas Hjelmtveit, som er ett unikt talent, er de fleste over 30 år og har trent knallhardt og systematisk under oppfølging av kyndig hjelp (f.eks. Dietmar Wolf) i mange, mange år. Dopere kan oppnå lignende resultater på få år og kan dermed være yngre når de gjør tilsvarende resultater.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Dop er for tapere
« #237 : 27. juli 2006, 01:41 »
To svar:
1) Styrkeløftsutøvere på rotnivå blir testet ganske sjelden synes vi som driver aktivt styrkeløft, men landslagsløftere blir testet svært regelmessig. Omtrent hver konkurranse samt 5-15 ganger i året med tilfeldig testing utenfor konkurranse. De må hele tiden fortelle hvor de befinner seg til enhver tid.

2) Ja, jeg sier at hele det norske landslaget er 100% dopingfritt. Hvis en på landslaget hadde blitt tatt i doping hadde han skuffet oss alle noe helt enormt. For meg så er det helt utopisk at noen skulle vært dopet på landslaget. Miljøet er så lite og bra at det står veldig mye på spill for en utøver på landslaget. Jeg vet hvilke holdninger disse folkene har - og jeg vet også hvor mange timer og år de har slitt for å komme på landslaget. Vi har få ungdommer som konkurrerer på seniornivået. Foruten Andreas Hjelmtveit, som er ett unikt talent, er de fleste over 30 år og har trent knallhardt og systematisk under oppfølging av kyndig hjelp (f.eks. Dietmar Wolf) i mange, mange år. Dopere kan oppnå lignende resultater på få år og kan dermed være yngre når de gjør tilsvarende resultater.

Kanskje jeg uttrykte meg litt feil på spørsmål en. Smiley
Hvor mange på det norske landslaget har testet positivt før?

Men som sagt: Dette var utifra det jeg har hørt og lest, og jeg pleier å stå for det jeg sier, men nå ba jeg dere ta forbehold om at dette var basert på det jeg har hørt og lest, så jeg beklager hvis dette var helt feil. Smiley Jeg trekker min uttalelse grunnet "mangel av erfaring". Smiley

Men jeg har ingenting imot folk som bruker aas som et tilskudd, for jeg vet at de må slite for musklene sine og kjøre strict kosthold, trening og være dedikert osv. for å nå langt. Og jeg synes det er positivt at folk sier åpent at de bruker aas, selv på et forum som TF, hvor aas stort sett er et tabu.
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Dop er for tapere
« #238 : 27. juli 2006, 01:42 »
1. Kan ikke svare for landslagsutøvere i styrkeløft da jeg ikke er med der.
Men har vært med på landslaget i benkpress noen ganger og deltar både nasjonalt og internasjonalt.
Blir nesten testet hver gang jeg gjør det bra og har også blitt testet selv om jeg ikke vant. De har også kommet hjem til oss utenfor treningen og testet oss uanmeldt.

De som er på landslaget i styrkeløft testes helt sikkert like mye og mere !
Så uten å kunne gi et eksakt tall, så kan jeg påstå at Norske utøver blir testet ofte.

2. Med tanke på min egen erfaring så vil jeg anta det. Ville ihvertfall blitt meget skuffet og overrasket hvis noen hadde bevisst dopet seg med tanke på å øke prestasjonene sine i styrkeløft.

Må man være medlem i NTF for å delta aktivt?
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Dop er for tapere
« #239 : 27. juli 2006, 01:45 »
Det er ingen på det norske styrkeløftslandslaget pr. dags dato som har testet positivt tidligere, men tidligere er det mange som har løftet på landslaget som har dopet. De nåværende løfterne er imidlertid de jeg går god for.

Skal man delta i styrkeløft må man være medlem av Norges StyrkeløftsForbund. NTF, som i Norges TreningsstudioForbund trenger man ikke være medlem av nei Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!