Skrevet av Emne: Spm ang lavkarbo og effedrin.  (Lest 1943 ganger)

Utlogget Petrus90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Spm ang lavkarbo og effedrin.
« : 29. april 2010, 21:28 »
Hallo.
Har tenkt og slanke meg 20-40kg ditta åre. Starta på 146.7kg og no veier jeg 140.3kg etter 5 dager.(er 20 år)
Jeg har gått inn for og bli tynnere og jogger vær dag, og går tur vis jeg har mere energi til overs.
Jeg har også begynt med effedrin,produkte heter ECA +30 ekstreme. Jeg føler selv jeg ikke får noen stor effekt av det,merker ikke kropps tempraturen blir høyere eller svetter mere :S  MEN jeg merker jeg kan jogge mye lengre og yter mere.
Jeg tar 1 tablett på morningen før jobb, en i lunsjen og tar en 45min før trening. Noen som har erfaring om dosering ect ang vekt osv???
Jeg testet og ta 2 tabletter på morningen etter 3 dager,uten merkning av effekt. men jeg fikk vondt i hjerte en gang og blei svimmel en gang, så jeg sluttet med d :O Så jeg gikk tilbake til 1 tablett.
Men no kommer jeg til saken jeg håper og få litt svar evt spm om?!

Jeg har bestemt meg for og gå på en lav karbo diett. Og jeg spiser følgende.
Frokost: 1tablett og 1 boks med tunfisk i olje(150g)
Lunsj: 1 tablett og 1 boks med tunfisk i olje(150g)
Middag: 2 Kylling filler steikt i ovn.
Kvelds: 1 eple.
(spiser også av og til et eple eller pære imellom frokost/lunsj/middag.

Men her kommer spm.
Hva anna mat kan jeg spise menst jeg får på en sån diett. har lest du kan spise egg og bacon?? og jeg har lest du kan spise "så mye du vil" siden kalorier har ikke noe og si?
Men logisk tenking "jo mindre jeg spiser jo mere vil jeg gå ned"?? (altså holdet et lavt kalori nivå og karbo nivå?)
Og i helgene vis jeg vil ha meg noe snacks, hva kan jeg spise evt hva er minst ødelegenes?

(kan og si at jeg aldri blir mett og blir heller aldri sulten, så kan egentlig gå i 2-3 dager uten og spise så ikke tenk på at jeg må bli sulten vis dere kommer med evt tips til kosthold)

Takk for alle svar på forhånd, og beklager alle skrive feil  biggrin
BP 110kg
ML 150(testa 1 gang)
Knebøy Huh

Utlogget ShafT86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Spm ang lavkarbo og effedrin.
« #1 : 30. april 2010, 23:27 »
Syntes dette hørtes litt ekstremt ut, min mening er at slike superkurer fører deg raskt ned i vekt, men desverre like fort opp igjen. 300 gram tunfisk og 300 gram kyllingfilet er ikke noe man kan leve på i lengden. Mitt tipps er å endre til en sunn livstil du kan leve med, og ta høyde for rundt 500 til 1000 gram vekttap i uka.
Effedrin utgår...
Benk: 150
Mark: 215
( er bygger, ikke styrkeløfter )

Natural

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Spm ang lavkarbo og effedrin.
« #2 : 30. april 2010, 23:36 »
Effedrin er vel slik jeg har forstått det KALORIFORBRENNENDE, men ikke direkte FETTFORBRENNENDE som en del andre medikamenter (mulig jeg tar feil her). Det som uansett er greia her at med dette inntaket som du viser til her så får du ikke i deg mer enn rundt 500-600 kalorier. Ok - greit nok - dette matinntaket kunne kanskje vært ok nok om vekta de var 25 kg., men du veier tross alt 140 kg. Det er jo forsåvidt fine matvarer du viser til her, men du kan gange det næringsinntaket der med fire og likevel gå ned i vekt - selv om du ikke bruker effedrin. Vil anbefale deg å gi faen i effedrinen. For det første er det skadelig (mange som sliter med angst, depresjoner osv. etter endt bruk, i tillegg til alle de ande bivirkningene selvsagt) og for det andre så er det NULL problem for deg å droppe vekt uten hjelpemidler.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Spm ang lavkarbo og effedrin.
« #3 : 30. april 2010, 23:39 »
Som Seelhome sier..du må OPP PÅ KCAL INNTAKET!! 1500-2000kcal burde funke bra Smiley Regna selv på det i ett program nå og du ligger på nesten 550 kcal om dagen.......... Shocked

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Spm ang lavkarbo og effedrin.
« #4 : 30. april 2010, 23:41 »
Å fy.. hva i huleste har kroppen din gjort for å fortjene dette?

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Spm ang lavkarbo og effedrin.
« #5 : 30. april 2010, 23:56 »
Hallo.
Har tenkt og slanke meg 20-40kg ditta åre. Starta på 146.7kg og no veier jeg 140.3kg etter 5 dager.(er 20 år)
Jeg har gått inn for og bli tynnere og jogger vær dag, og går tur vis jeg har mere energi til overs.
Jeg har også begynt med effedrin,produkte heter ECA +30 ekstreme. Jeg føler selv jeg ikke får noen stor effekt av det,merker ikke kropps tempraturen blir høyere eller svetter mere :S  MEN jeg merker jeg kan jogge mye lengre og yter mere.
Jeg tar 1 tablett på morningen før jobb, en i lunsjen og tar en 45min før trening. Noen som har erfaring om dosering ect ang vekt osv???
Jeg testet og ta 2 tabletter på morningen etter 3 dager,uten merkning av effekt. men jeg fikk vondt i hjerte en gang og blei svimmel en gang, så jeg sluttet med d :O Så jeg gikk tilbake til 1 tablett.
Men no kommer jeg til saken jeg håper og få litt svar evt spm om?!

Jeg har bestemt meg for og gå på en lav karbo diett. Og jeg spiser følgende.
Frokost: 1tablett og 1 boks med tunfisk i olje(150g)
Lunsj: 1 tablett og 1 boks med tunfisk i olje(150g)
Middag: 2 Kylling filler steikt i ovn.
Kvelds: 1 eple.
(spiser også av og til et eple eller pære imellom frokost/lunsj/middag.

Men her kommer spm.
Hva anna mat kan jeg spise menst jeg får på en sån diett. har lest du kan spise egg og bacon?? og jeg har lest du kan spise "så mye du vil" siden kalorier har ikke noe og si?
Men logisk tenking "jo mindre jeg spiser jo mere vil jeg gå ned"?? (altså holdet et lavt kalori nivå og karbo nivå?)
Og i helgene vis jeg vil ha meg noe snacks, hva kan jeg spise evt hva er minst ødelegenes?

(kan og si at jeg aldri blir mett og blir heller aldri sulten, så kan egentlig gå i 2-3 dager uten og spise så ikke tenk på at jeg må bli sulten vis dere kommer med evt tips til kosthold)

Takk for alle svar på forhånd, og beklager alle skrive feil  biggrin

Reagerte litt paa mye av det du har skrevet her.

Jogging med kroppsvekt paa 140+ hver dag hoertes ikke lurt ut i det hele tatt.  Du vil vel fortsatt ha knaer som fungerer om noen aar?  Svoem og gaa istedet.

Og istedet for en selvkomponert sjokk diett som ikke kommer til og virke, faa heller en ernaerings fysiolog til og sette opp en diett som fungerer over tid.  Du kan sikkert finne en slik ved hjelp av google.  Koster vel noen hundrelapper for ett kostholds program, og det er en smal pris med tanke paa at det er din helse som er i fokus her.

Effidrin tviler jeg sterkt paa at du trenger og holde paa med.


Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

Sv: Spm ang lavkarbo og effedrin.
« #6 : 01. mai 2010, 00:17 »
Vil sterkt fraråde deg effedrinbruk når kroppen din er såpass i dårlig stand.
Effedrin kan ha potensielle bivirkinger som fks arytmier og økt blodtrykk.

Hvis du skal bruke dette så er det en god ide at du tar en legesjekk og vet at kroppen din er i helsemessig forsvarlig tilstand, hvis ikke kan det hende du skyter deg selv i foten.

Effedrin er heller ingen vindundermedisin, fungerer termogenisk, vil si at den øker kroppsvarmen din for å forbrenne mer kalorier, du ligger såpass lavt på inntaket at effedrinen gjør egentlig ikke noen særlig nytte for seg.

Dette prosjektet her virker lite gjennomtenkt og impulsivt.

Du kommer til å stagnere fort og utsette kroppen din for en hel del unødvendig stress, målet forhelliger ikke alltid midlet.

Mitt råd er;

Gå på en forsvarlig diett uten kjemiske hjelpemidler til du er nede på et sunnere nivå
Da kan du kanskje begynne og tenke på å bruke effedrin.
23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget Dc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Spm ang lavkarbo og effedrin.
« #7 : 03. mai 2010, 12:50 »
Som de andre har sagt, drop effedrinen.

Som jeg har forstått det vil du ned i vekt sant? Først ville jeg droppet joggeturene i starten, da dette kan skade knærnene dine. Sats heller på spaserturer, svømming, har du tillgang på gym, kjør treningsøvelser, 12-15 reps med høy intensitet slik at du får i gang blodpumpa skikkelig, og vedlikeholder muskelaturen.

Grunnen til at det er viktig og vedlikeholde muskelmassen under slanking er for og holde hvilemetabolismen høy. Hvilemetabolismen er en veldig viktig del av energiforbruket vårt og
hele 60 - 75 % av det totale energiforbruket kommer fra hvilemetabolismen.
Og hvilemetabolismen er avhengig av den fettfrie massen på kroppen ( stort sett muskulatur )

Bare en liten reduksjon i muskelmassen kan påvirke hvilemetabolismens effektivitet.
Og med det lille du spiser om dagen vil du miste mye muskelmasse siden du rett og slett ikke får i deg nok mat.
 Ett energiunderskudd vil øke nedbrytningen av muskelproteiner, og hvis du ikke trener bevist for å motvirke dette så vil muskelmassen mest sannsynlige reduseres. Jo større energiunderskuddet er (og dermed vekttapet) jo større er faren for at en del av det er muskulatur. En reduksjon i muskelmasse vil medføre en reduksjon i hvilemetabolisme, som igjen medfører at energiforbruket ditt synker, og før man vet ordet av det, så er man i energibalanse og vekten står stille. Du spiser det samme, du gjør det samme, men vekten går ikke lengre ned.

Dette motvirker du med riktig kosthold og riktig trening.
Det viktigste fokuset du skal ha til treningen er:
1)   Øke energiforbruket
2)   2) Sørge for at energiforbruket forblir høyt utover i vektreduksjonen

Så et godt treningsopplegg ved slanking vil inneholde utholdenhetstrening for å øke kroppens kapasitet til å bruke energi og bruke fett som energikilde. Styrketrening for å vedlikeholde muskelmassen best mulig i ett energiunderskudd, slik at hvilemetabolismen synker minst mulig.

Hilsen en ernæringsstudent

 



-When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you will be successful-

Utlogget madsaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 394
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 394

20år - 180cm - 89kg

Markløft 1RM: 100kg
Knebøy 1RM: 90kg
Benkpress 1RM: 90kg

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Spm ang lavkarbo og effedrin.
« #9 : 03. mai 2010, 13:04 »
Ikke så mye å legge til her. Mange gode svar. Ble litt sjokkert over det lave kcal inntaket og at du jogger på 140 kg i tillegg til effedrin!

Øk kcal inntaket
Gå over til å gå / Svømme
Dropp effedrin

Å gå ned i vekt er et maraton ikke et kappløp. Du må beholde muskelmassen som "ernæringsstudent" skrev, det du oppnår nå er et kjapt tap, men en mye større vektoppgang når du er psykisk utslått. Kroppen er ikke logisk, så ved de fleste tilfeller kan du heller da ikke tenke logisk. De fleste vil nok oppleve å være mer enn mett nok på en vekt nedgangsperiode. Ville nok økt inntaket mitt i starten nå til hvertfall 2000 og se om du da kommer opp i et vekttap på 0,5 kg i uken MAKS 1 kg i uken for å beholde muskelmassen i størst grad. Denne første uken så er det hovedsakelig vann / glykogenlagerene dine og avfallsstoffer som har gitt vekttapet. Om 2000 kcal gir større vekttap så øk med 200 kcal til du når 0,5-1kg og gradvis nedjuster igjen i takt med din vektnedgang.

LItt rotete svar, beklager. Jeg sitter bare litt sjokkert  Undecided

Så noen hadde postet noen linker så jeg slenger ved en jeg og:

https://www.tn.no/drivkraft/artikler/riktig-kosthold-nokkelen-til-resultater

Enkel lesning med mye basic information!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!