Skrevet av Emne: Protein-myten  (Lest 90974 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #75 : 10. juni 2009, 00:31 »
Nei nei nei nei nei! Hva er det du gjør?!   Ohmy

Han reagerer utifra det visuelle istedet for å la gamle fastgrodde fordommer få bestemme for seg Smiley Det er min tolkning av det ihvertfall! Det er alltid gøy å se nåe noen klarer å åpne sinnet sitt og faktisk godta noe annet nytt, om det bare er littegrann! Cheesy  Og jeg kan si at de sjokolademuffinsene smaker helt sinnsykt godt!!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #76 : 10. juni 2009, 00:33 »
Jeg får gjenta meg selv en gang til, jeg vil ikke at denne tråden skal bli kapret av noe annet off topic. Da kan man lage sin egen tråd. Håper dere respekterer det og slutter å diskutere liksestilling mer. Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #77 : 10. juni 2009, 00:34 »
http://www.bio.uio.no/plfys/haa/plfys/biokjemi/terpenarom.htm

"Lysin, threonin, methionin, de greinete aminosyrene leucin, isoleucin og valin; og de aromatiske aminosyrene fenylalanin og tryptofan hører med til de 7 såkalte essensielle eller nødvendige aminosyrene i kostholdet for mennesker. Vi får tilført aminosyrene via proteiner i dietten. Det er bare planter og mikroorganismer som klarer å lage disse livsviktige aminosyrene. "

Trodde det var 8 essensielle aminosyrer btw. Poenget er at det ikke holder med enzymer du MÅ ha proteiner i deg.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #78 : 10. juni 2009, 00:34 »
men du, bare en ting jeg lurer på. Mener ikke å fornærme deg på noen måte Smiley

Hvorfor registrerte du deg på TF, bare for å vende noen til the veggis side?

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #79 : 10. juni 2009, 00:36 »
No offence, Erenes, men jeg må bare poste ett inlegg til så skal jeg slutte.

Jepp, håper virkelig politkerene tar til fornuft snart og lukker ørene når Ottar kommer med nye hissige telefoner. Kjønsnøytrale veiskilt har jeg faktisk hørt at de kjemper for, tragisk.

Men ja, at menn er bedre ledere har faktisk blitt bevist i et studie som understreker at menn skiller bedre mellom følelser og besluttninger som påvirker en del mennesker. Hvorfor er stammelederene i de fleste arter er i besittelse av en snopp?

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #80 : 10. juni 2009, 00:36 »
Er jo nesten ikke vits i å kommentere denne tråden i det hele tatt. Det hadde vært beste. Du er helt klart, av en eller annen grunn, ute etter oppmerksomhet på et treningsforum. Du kan såklart mene hva du vil og påstå hva du vil. Men når du kommer med slikt bullshit; Det at vi trenger proteiner er en myte. Uten noe som helst av fakta eller kilder bortsett fra en latterlig youtube video, begynner det å bli en fornærmelse.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #81 : 10. juni 2009, 00:37 »
sånn helt btw! bruker du sminke på det bildet eneres? isåfall er det svært lite naturlig
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #82 : 10. juni 2009, 00:38 »
Han reagerer utifra det visuelle istedet for å la gamle fastgrodde fordommer få bestemme for seg Smiley Det er min tolkning av det ihvertfall! Det er alltid gøy å se nåe noen klarer å åpne sinnet sitt og faktisk godta noe annet nytt, om det bare er littegrann! Cheesy  Og jeg kan si at de sjokolademuffinsene smaker helt sinnsykt godt!!

Det er jeg fullstendig klar over Smiley
Og ja, de sjokolademuffnsene kan smake så godt de bare vil for min og alle andres sin del. Tror vi nøyer oss med litt mere proteinrik kost, men for all del! Det kadde sikkert smakt helt nydelig ved ettermiddagskaffen Smiley
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #83 : 10. juni 2009, 00:38 »
No offence, Erenes, men jeg må bare poste ett inlegg til så skal jeg slutte.

Jepp, håper virkelig politkerene tar til fornuft snart og lukker ørene når Ottar kommer med nye hissige telefoner. Kjønsnøytrale veiskilt har jeg faktisk hørt at de kjemper for, tragisk.

Men ja, at menn er bedre ledere har faktisk blitt bevist i et studie som understreker at menn skiller bedre mellom følelser og besluttninger som påvirker en del mennesker. Hvorfor er stammelederene i de fleste arter er i besittelse av en snopp?

De fleste er nok enige når det kommer til dette. men la det nå være og la oss fortsette å diskutere om vi skal ete flesk eller ikke. :p

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #84 : 10. juni 2009, 00:45 »
Jeg registrerte meg for å informere om denne livsstilen Smiley For andre der ute som er overvektige, syke, eller som ønsker et sunenre alternativ og en sunnere livsstil og som mener at dette kuinne vært noe for dem, at de får vite om denne livsstilen! OM de detter over dette ved et tilfeldig søk på google eller om de aktivt er ute etter en slankende metode, så håper jeg de havner i disse raw food trådene jeg har laget.

Jeg skal på ingen måte prakke dette på noen, alle må selvsagt avgjøre hva de selv synes er best. Men siden RAW FOOD ikke er så godt kjent her i Norge, så ønsker jeg å være deltagende på å gjøre denne livsstilen mere kjent Smiley  Selvom jeg bare er 1 person, så kan jeg utrette mye ved bare å bruke tid på forumer å snakke om dette. Noen må jo begynne å gjøre dette kjent, så jeg bestemte meg for å legge vekk Janteloven og begynne. Wink Jeg blir sjeldent møtt med åpne armer, så at jeg ikke får en varm velkomst her kommer ikke som en overraskelse hehe Cheesy 

Og når det gjelder proteiner så synes jeg at jeg "skylder" rå mat å informere om at den er like god og etter min mening, bedre enn de vanlige animalske formene for protein.

Mother nature is sweeeeet !! Wink 
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #85 : 10. juni 2009, 00:46 »
Hva sier du til dette, Erenes:
http://www.trim.no/pub/art.php?id=491

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #86 : 10. juni 2009, 00:46 »
Meat is sweet.

Det rima ihvertfall, så blæ

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #87 : 10. juni 2009, 00:48 »
den eneste personen som har blit lurt her er nok deg.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #88 : 10. juni 2009, 00:52 »
Jeg registrerte meg for å informere om denne livsstilen Smiley For andre der ute som er overvektige, syke, eller som ønsker et sunenre alternativ og en sunnere livsstil og som mener at dette kuinne vært noe for dem, at de får vite om denne livsstilen! OM de detter over dette ved et tilfeldig søk på google eller om de aktivt er ute etter en slankende metode, så håper jeg de havner i disse raw food trådene jeg har laget.

Jeg skal på ingen måte prakke dette på noen, alle må selvsagt avgjøre hva de selv synes er best. Men siden RAW FOOD ikke er så godt kjent her i Norge, så ønsker jeg å være deltagende på å gjøre denne livsstilen mere kjent Smiley  Selvom jeg bare er 1 person, så kan jeg utrette mye ved bare å bruke tid på forumer å snakke om dette. Jeg blir sjeldent møtt med åpne armer, så at jeg ikke får en varm velkomst her kommer ikke som en overraskelse hehe Cheesy 

Og når det gjelder proteiner så synes jeg at jeg "skylder" rå mat å informere om at den er like god og etter min mening, bedre enn de vanlige animalske formene for protein.

Mother nature is sweeeeet !! Wink 

Og ku,gris og elg er ikke en del av moder natur? Alle skal holde hender, plystre på samme visen i solskinn og harmoni? Alt som lever er ikke mat?
Rovdyr er en del av den naturlige næringskjeden og vi er troner heldigvis helt øverst. Ikke uten grunn. Du skal ha for forsøket Smiley

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #89 : 10. juni 2009, 00:53 »
Ja, men nå tenker jeg på at rått kjøtt er ikke det samme som varmebehandlet kjøtt. Når man varmer det så skjer det ting, skadelige prossesser. Og da er ikke maten lenger i sin naturlige sunne form. Man "dreper" maten.

"Levende mat for levende mennesker"
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!