Skrevet av Emne: Neste mål, NM i håndbak.  (Lest 396136 ganger)

Studenten

  • Gjest
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2295 : 27. mars 2008, 11:35 »
Det var voldsomt så kranglete den benkinga har blitt. Det er et godt forslag å gå ned på belastningene for å få overskuddet tilbake. Personlig må jeg likevel ha noen tunge single/doble innimellom for å få litt futt i løfteapparatet, vet ikke hvordan det er med deg. Det vanskelige er å finne den middelveien som passer hver enkelt  Huh

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2296 : 27. mars 2008, 13:45 »
Synes smalbenken din så veldig grei ut i går.

Var jeg deg så ville jeg gått ned til 70 kg og startet med 5x5, samt fokusert mer på støtteøvelser.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2297 : 27. mars 2008, 19:37 »
Enig med siste taler.

Og Bobby, ikke få meg til å måtte kjøre til Trondheim for å riste deg opp! Wink

Så fort klarer du ikke å løpe.. haha  Grin

Jepp, gå ned på vektene. Ikke noe poeng å trene til failure på hver sett. Ond sirkel du er i på benken nå.

Jeg vet at jeg er inne i en ond sirkel både i bøy og benk. Heller tvilsomt at jeg kan bli noe særlig svakere nå. Skjønt styrken er vel der et sted, men bare godt gjemt.
Det som plager meg med dette er ikke formen, men hvorfor formen er slik den har blitt. Jeg klarer ikke å sette fingeren på noe konkret pungt. Det frustrerer meg akkurat nå. Ensomme Arm sier at jeg ikke fortjener dette. Mulig det, men jeg har tydeligvis gjort et eller annet feil som utgjør det som her har skjedd.
Jeg fortjener ihvertfall ikke noen fremgang hvis jeg ikke vet hva som har gjort fremgangen.
I bøy kjører jeg nå det samme programmet som jeg kjørte opp mot klubbstevnet KK arr. i fjor vår. Der løftet jeg 240 kg og hadde mere inne. Programmet gikk også veldig lett og hadde aldri noen problemer med å følge de oppsatte vekter. I år har jeg bare økt belastningen med 2,5 kg, noe som er en fin progresjon synes jeg på ett år. realistisk er det også mtp. det jeg løftet på mengdeprogrammet før dette oppkjøringsprogrammet.
I benken kjører jeg det samme opplegget som jeg brukte frem mot RM på Røros. Perset der med 7,5 kg. Akkurat de samme vektene, men bare en progresjon på 2,5 kg med skjorte. I høst gikk det programmet uten noen problemer og alt var bare en lek. Etter RM trente jeg 5 dagersbenkprogrammet. Der fikk jeg ingen økning, men hadde jobbet opp en bra arbeidskapasitet som jeg trodde skulle gi et lite puff på oppkjøringen nå.

Jeg har for en tid siden slitt litt i markløft også, men der har jeg funnet ut hva som må trenes og utelatt øvelser som ikke passer til meg og føyd til øvelser jeg synes om. Det har resultert i et ganske stort hopp til meg å være mtp. ant. kg. Fra 230 kg til 270 kg treningsløft på under 2 års trening.
Jeg er ganske sikker på at jeg pr. dags dato klarer 255 - 260 kg raw uten belte i markløft. Føler også at jeg har mye å gi og er sikker på at denne bølgen kan jeg surfe på ennda litt lenger. Selv om trykket ikke har vært av det beste har styrken vært til stede.
Trykket holder på å komme i marken nå føler jeg og gleder meg til treningen i morgen kveld. Skal bare dra moderate vekter, men det blir den tyngste vekta i dette programmet i markløft med drakt og belte. Jeg skal ha toppsett med bare 245 kg og den kommer til å fyke opp. Lett som en fjær. Cheesy

Hadde jeg bare klart å knekke koden i bøy og benk også, ja da hadde jeg sagt det samme sitatet som Skog kom med under NSM 07". I år var det bare en erfaing, men neste år blir det alvor! Grin
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2298 : 27. mars 2008, 19:41 »
Synes smalbenken din så veldig grei ut i går.

Var jeg deg så ville jeg gått ned til 70 kg og startet med 5x5, samt fokusert mer på støtteøvelser.
Mtp. at jeg nå mest sanssynligvis løfter over 10 kg mere i smal var det tungt i går.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2299 : 27. mars 2008, 19:42 »
Svaret på din dårlige benk har du fått av Geir. Du ligger på for høy snittintensitet. Det kan gå bra lenge, men smellen kommer til slutt. Kjør samme opplegg, men 10-20 kg lettere og tren med overskudd.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2300 : 27. mars 2008, 21:16 »
Du har sikkert stilt programmet fornuftig, men du bør lytte til kroppen din. Er det for tungt i alle øvelser er det overskudd som kan redde formen din til NM. Senk vektene som Gammern sier, så kanskje du får en positiv overraskelse. Med snart bare 3 uker til NM er det uansett for sent å bli noe særlig sterkere.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2301 : 27. mars 2008, 21:39 »
Et råd Bob: CHOCKA KROPPEN!!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2302 : 27. mars 2008, 22:01 »
Du får iallefall trent du bob....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Ensomme Arm

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 646
  • Honnør: 119
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 646

  • Alt går!
'262,5-55-100   Alt går!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2304 : 27. mars 2008, 22:55 »
Ser for meg ny pers i benken hvis du ikke trener den på ukene før nm! Så ille overtrent er du der nå tror jeg.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Store Mage

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 725
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 725

  • SDVV SC
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2305 : 28. mars 2008, 08:45 »
Bobby, jeg løper fort, eller dvs jeg løp fort, har løpt et godt stykk ned på 7-tallet på 60 Wink Nå tilsier formen et løp nærmere 20-tallet, slik at du nok kan ta det med ro Smiley

Ser du får mange gode råd her, lytt til dem, og jeg håper og tror det går bra med deg til NM.

Jeg gjorde nemlig det samme som du før forrige NM, trente max og langt tyngre enn hva jeg burde, trente hele tiden på underskudd samt at jeg samtidig slanket meg 7 kg, og du vet jo hvordan det gikk....Derfor er mitt råd til deg:

et og kvil
Sølv NM benkpress 2011 og 2012
Stevneperser: 255 - 180 - 230

Konkurrerende utøver - styrkeløft - Røros SK



Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2306 : 28. mars 2008, 17:49 »
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2308 : 29. mars 2008, 15:28 »
Dagens trening:

Knebøy m/stopp:
1x3 90 kg
1x3 100 kg
1x3 105 kg
2x3 112,5 kg
1x1 120 kg

Benkpress m/stopp og strikk:
1x6 62,5 kg
1x4 75 kg
3x2 87,5 kg

Markløft m/sko:
1x4 150 kg
1x3 172,5 kg
1x2 195 kg
1x2 210kg

Etter som det kom noe i veien i går ettermiddag så ble treningen forskjøvet til i dag.
Må si jeg hater lørdagsøkter, fordi jeg er helt utenfor i helgene. Må ha en tung dag på jobben først for å klare å yte på trening.
Kuttet en del i bøy og benk fordi det blir bare slit/bom å fullføre. Skulle ha 130 i bøy og 92,5 kg i benk.
Marken skulle jeg ha drakt, men etter som det er lite folk på trening på lørdagene droppet jeg det. Ryggen er mye bedre, men ikke helt god ennda. Så det ble konsentrasjonsmark i dag. Rolig opp og rolig ned. Fryktelig lette vekter, men kjenner at jeg ikke har trent mark på 10 dager.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2309 : 29. mars 2008, 23:37 »
En kjempefin sang og stemme.  Cheesy

http://youtube.com/watch?v=HkGS263lGsQ
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!