Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508938 ganger)

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Evis skal bli sterk
« #2325 : 29. juni 2011, 23:09 »
Har du vektløftersko med hæl?

Du er ikke styrkeløfter og har ikke planer om å bruke utstyr?

Forøvrig, lang rygg og lange lår.. da har du ikke lange noe da. Det er forholdet mellom de to som gjelder..

Har ikke vektløftersko og har ikke planer om å bruke utstyr..
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2326 : 29. juni 2011, 23:14 »
Har ikke vektløftersko og har ikke planer om å bruke utstyr..

For ditt bruk er nok smal stand og høy stangplassering greit. Ikke fordi at det gir best overføringsverdi til markløft.. for markløft er det markløft som gjelder.. men den smale standen kødder ikke hoftene dine like mye til som bred stand, som igjen vil ødelegge for markløften (konvensjonell altså).

Men ville brukt hæler og egentlig heller trent mer frontbøy hadde jeg vært deg. Tar minst utav markløft-musklene, sånn at du kan trene mer mark Smiley

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Evis skal bli sterk
« #2327 : 29. juni 2011, 23:19 »
For ditt bruk er nok smal stand og høy stangplassering greit. Ikke fordi at det gir best overføringsverdi til markløft.. for markløft er det markløft som gjelder.. men den smale standen kødder ikke hoftene dine like mye til som bred stand, som igjen vil ødelegge for markløften (konvensjonell altså).

Men ville brukt hæler og egentlig heller trent mer frontbøy hadde jeg vært deg. Tar minst utav markløft-musklene, sånn at du kan trene mer mark Smiley

Okey, takker for svar Smiley Og jeg kjører konvensjonell still ja. Får prøve meg mer på frontbøy, kommer ikke like langt frempå heller der.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2328 : 30. juni 2011, 01:40 »
29.06.11

Enarms hantelpress, sittende uten ryggstøtte

1x8 - 22
5x4 - 32

Planke

5x45 sek

Dips

3x8

Chins, smalt nøytralt

3x5

Benkpress

1x10 - 50
1x10 - 75
1x10 - 105
1x10 - 115


Må trene mer planke. Planke og swings .. og pushups.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2329 : 30. juni 2011, 19:26 »
Frontbøy vil som regel være greiere å få til for "markløftere" med kort overkropp og lange lår. I mitt tilfelle betyr det at jeg kan trene mer uten å få leddproblemer, sammenlignet med vanlig knebøy.

Hvorvidt overføringsverdien er så stor tror jeg vil variere, men så lenge man trener knebøy også så burde det være greit.

Så knebøy med bred beinplassering kan på sikt gi leddproblemer, altså hofteproblemer? Hvor ille pleier slike problemer å være?

Sliter litt med utgangsposisjonen min i markløft nå. Når jeg starter, starter jeg der jeg skal, men i det jeg begynner å løfte retter jeg automatisk ut beina litt, slik at det heller begynner å nærme seg strakmark.  Har fått en del tips om hva jeg kan gjøre med dette, blant annet mer strakmark for å styrke hofter, glutes og hamstring, men må bare spørre deg også siden du omtales som "mobilitetskongen". Hva kan jeg gjøre av tøying og andre styrkeøvelser for at det skal bli lettere for meg å holde utgangsformen før avløft?

Takk for svar! Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2330 : 30. juni 2011, 19:41 »
Så knebøy med bred beinplassering kan på sikt gi leddproblemer, altså hofteproblemer? Hvor ille pleier slike problemer å være?

Sliter litt med utgangsposisjonen min i markløft nå. Når jeg starter, starter jeg der jeg skal, men i det jeg begynner å løfte retter jeg automatisk ut beina litt, slik at det heller begynner å nærme seg strakmark.  Har fått en del tips om hva jeg kan gjøre med dette, blant annet mer strakmark for å styrke hofter, glutes og hamstring, men må bare spørre deg også siden du omtales som "mobilitetskongen". Hva kan jeg gjøre av tøying og andre styrkeøvelser for at det skal bli lettere for meg å holde utgangsformen før avløft?

Takk for svar! Smiley

Vel, jeg nevnte ikke bred stand i det du siterte her.. bare frontbøy vs. knebøy. Med leddproblemer mener jeg i første omgang ikke noe mer alvorlig enn betennelser her og der..så om man løfter stygt over tid er det klart at det sier stopp et eller annet sted før eller siden.  Men jeg mener absolutt ikke at knebøy MÅ føre til problemer for alle, bare at jeg er så dysfunksjonell at det ofte gjør det for meg.

Ang. markløften så høres det mest ut som noe du kan løse teknisk. Fokuser på rolig start hvor du drar spennet ut av stangen og deretter gradvis øker kraften etterhvert som du har lettet stangen fra bakken. Begynn lett og jobb vektene opp over tid, og la teknikken styre kiloene.

For hver stygge repetisjon du gjør, jo bedre blir du på å løfte stygt. Sånn fungerer det andre veien også.

Samtidig så er jeg ikke helt sikker på at du faktisk er i den stillingen du trenger å være i før jeg har sett det selv.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2331 : 30. juni 2011, 21:23 »
Vel, jeg nevnte ikke bred stand i det du siterte her.. bare frontbøy vs. knebøy. Med leddproblemer mener jeg i første omgang ikke noe mer alvorlig enn betennelser her og der..så om man løfter stygt over tid er det klart at det sier stopp et eller annet sted før eller siden.  Men jeg mener absolutt ikke at knebøy MÅ føre til problemer for alle, bare at jeg er så dysfunksjonell at det ofte gjør det for meg.

Ang. markløften så høres det mest ut som noe du kan løse teknisk. Fokuser på rolig start hvor du drar spennet ut av stangen og deretter gradvis øker kraften etterhvert som du har lettet stangen fra bakken. Begynn lett og jobb vektene opp over tid, og la teknikken styre kiloene.

For hver stygge repetisjon du gjør, jo bedre blir du på å løfte stygt. Sånn fungerer det andre veien også.

Samtidig så er jeg ikke helt sikker på at du faktisk er i den stillingen du trenger å være i før jeg har sett det selv.

Hehe, nei, ikke i dét innlegget. Det tok jeg fra innlegget ditt fra samme dag, senere på kvelden; 29. Juni 2011, 23:14.  Fikk iallfall svar på det jeg lurte på Smiley

Den videoen du har av markløftingen din på side 151 illustrerer hvor jeg er, sånn ca., men retter som sagt ut beina før jeg får skivene i det hele tatt får luft under seg.

Har en video her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93335.msg1652616#msg1652616
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2332 : 01. juli 2011, 15:11 »
Hehe, nei, ikke i dét innlegget. Det tok jeg fra innlegget ditt fra samme dag, senere på kvelden; 29. Juni 2011, 23:14.  Fikk iallfall svar på det jeg lurte på Smiley

Den videoen du har av markløftingen din på side 151 illustrerer hvor jeg er, sånn ca., men retter som sagt ut beina før jeg får skivene i det hele tatt får luft under seg.

Har en video her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93335.msg1652616#msg1652616

Du må bare jobbe med å dra stangen roligere i gang. Starten har alt å si i markløft. De samme tipsene som jeg skrev et par sider tilbake her gjelder for deg.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2333 : 01. juli 2011, 15:13 »
Fikk alle CoC gripperne fra T til 3 i dag, samt et par hantelstenger og noen shorts. Slapp tilsynelatende å betale noe toll og tull på det, veldig fortjent Grin

Så nå er det bare å gå i gang med treningen mot nye senebetennelser  woot

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Evis skal bli sterk
« #2334 : 01. juli 2011, 15:25 »
Slapp tilsynelatende å betale noe toll og tull på det, veldig fortjent Grin
Tilsynelatende ja Smiley Hvordan fikk du varene? Hvilket fraktfirma ga deg varene? Posten, UPS, FedEx, DHL?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis skal bli sterk
« #2335 : 01. juli 2011, 15:26 »
Alt under 1,5 er for veldig små jenter og hippieveganere.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Evis skal bli sterk
« #2336 : 01. juli 2011, 15:30 »
Alt under 1,5 er for veldig små jenter og hippieveganere.
Phuhh... takk. Persen min er 1,5 Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2337 : 01. juli 2011, 16:04 »
Tilsynelatende ja Smiley Hvordan fikk du varene? Hvilket fraktfirma ga deg varene? Posten, UPS, FedEx, DHL?

UPS.. er det mulig at jeg får regning i posten i ettertid kanskje?


Alt under 1,5 er for veldig små jenter og hippieveganere.

Må ha de tynne i tilfelle jeg finner noen som er svake og trenger å ydmykes av feks Mathilde Grin

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Evis skal bli sterk
« #2338 : 01. juli 2011, 16:07 »
UPS.. er det mulig at jeg får regning i posten i ettertid kanskje?
Ikke bare mulig. 99% sikkert Smiley UPS må selv betale mva for å få tatt med varene til deg. Så om et par måneder, når du har glemt det hele, så kommer det en sur regning som du først ikke forstår noe av ; men så går det opp et lys Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2339 : 01. juli 2011, 16:08 »
Ikke bare mulig. 99% sikkert Smiley UPS må selv betale mva for å få tatt med varene til deg. Så om et par måneder, når du har glemt det hele, så kommer det en sur regning som du først ikke forstår noe av ; men så går det opp et lys Smiley

Kjedelig, men men ble fortsatt rimelig nok Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!