Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508947 ganger)

Figuz

  • Gjest
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2790 : 04. november 2011, 16:16 »
Hehehe ja, ligner kanskje noe på Hickson. Men hva mener du, jeg er jo mega emosjonell på trening? Så du ikke ekstasen etter knebøyen?  :Smiley
Jeg lurer på hvilke vekter du må opp på før du faktisk gir ett lite smil på slutten, vil du slå til med ett glis på 300 i mark?

du har faktisk rett.. Ser ut så Even på min kroppsvekt
Har en teori om at alle som har slik sveis og GTFO look er destined til å løfte umennesklige vekter, og eie alt av styrkeløft som er å eie.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2791 : 04. november 2011, 18:05 »
Takker, håper jeg kan inspirere deg til å spise i vei Grin

Spørsmålet er hvor lenge jeg kan trene uten å få prolaps og kreft, det vil avgjøre hvor sterk man kan bli.

Vanskelig å spekulere i om hvorvidt 220x3 er bedre enn 220x1, time will show!  woot

Saapass, det gaar en dag uten at jeg er innom og en hel side har blitt skrevet, tydelig at det er her det skjer paa TF om dagen.

Du blir sterk fort fordi du er redd for kreft og prolaps, fair enough.

Jeg likte kommentaren om den stoiske oppfoerselen etter tunge loeft, stein-ansikt uansett vekt loeftet, og naar du perser paa stevne, og folk skal gi deg en high five, saa gaar du bare rett forbi uten og gi en five tilbake, ikke tid til vas.  Akkurat som Arnold i Terminator du, Cyberdyne systems model 101; advanced prototype lifting machine, sendt back through time to lift heavy weights.  Lite tid til foelelser her ja, blir ikke sterk av slikt tull;)

Saa teknikken ogsaa var blitt kommentert paa, mente ogsaa jeg saa at du stod bredere enn foer?  Utrolig pent og se hvordan knaerne gaar utover mens du gaar ned, er noyaktig denne teknikken jeg proever og mestre.  Slik Gille gjorde det paa sin 310 boy, vakkert!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2792 : 04. november 2011, 21:04 »
RPE 7 på den bøyen eller?  Cheesy

Fin løfting. Ser veldig stødig og kontrollert ut. Når det gjelder hvorvidt 3x220 er bedre enn 1x220, så er svaret: it depends  :Smiley

Til slutt: prolapsen du snakker om er selvsagt en analprolaps? Alt annet er for feiginger.

Hehe lett Grin Fant ut at jeg skulle se om jeg faktisk kan løfte seigt i knebøy også.. og det gikk visst.  :Smiley

Takk for det.

Såklart, såkalt "fox tail" eller mer styrkeløfterspesifikt "Spotter Surprise".  woot


Evis, det som står i ene artikkelen her på TF om å "bedre maksløft", har det noe for seg? Tenker på den delen der det står at man burde løfte av en tyngre vekt enn det man skal makse med før man makser.

Tja det kan kanskje fungere, men jeg tror egentlig det beste er å spare energien til løftet. Det er uansett ikke så relevant for oss da det er vanskelig å få til rent praktisk sett på et stevne.

Bra jobba og bra power! Lika stilen Cheesy Har du gått litt ut på standen?

Takker mann! Tjaa blir fort litt mye valgus kollaps med smalere stand enn det eg har der. Tenker det er en grei konkurransestil i hvertfall.


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2793 : 05. november 2011, 03:32 »
Jeg lurer på hvilke vekter du må opp på før du faktisk gir ett lite smil på slutten, vil du slå til med ett glis på 300 i mark?
Har en teori om at alle som har slik sveis og GTFO look er destined til å løfte umennesklige vekter, og eie alt av styrkeløft som er å eie.

Hehe skal dra et lite glis på 300 ja. Før jeg roer meg ned og ser videre mot 350 Wink


Saapass, det gaar en dag uten at jeg er innom og en hel side har blitt skrevet, tydelig at det er her det skjer paa TF om dagen.

Du blir sterk fort fordi du er redd for kreft og prolaps, fair enough.

Jeg likte kommentaren om den stoiske oppfoerselen etter tunge loeft, stein-ansikt uansett vekt loeftet, og naar du perser paa stevne, og folk skal gi deg en high five, saa gaar du bare rett forbi uten og gi en five tilbake, ikke tid til vas.  Akkurat som Arnold i Terminator du, Cyberdyne systems model 101; advanced prototype lifting machine, sendt back through time to lift heavy weights.  Lite tid til foelelser her ja, blir ikke sterk av slikt tull;)

Saa teknikken ogsaa var blitt kommentert paa, mente ogsaa jeg saa at du stod bredere enn foer?  Utrolig pent og se hvordan knaerne gaar utover mens du gaar ned, er noyaktig denne teknikken jeg proever og mestre.  Slik Gille gjorde det paa sin 310 boy, vakkert!


Nytter ikke å kun være innom The Evis Show en gang om dagen, her går det unna. Tongue

Ang følelsene og det, det kan kanskje fremstå som arrogant og det er virkelig ikke meningen. Det har nok med flere ting. Jeg er veldig fokusert før, under og rett etter et løft. Og så setter jeg ikke vektene så høyt, dvs jeg setter ikke prestasjonen så høyt. På den måten har jeg ingen frykt eller psykiske sperrer for vektene, noe jeg tror er viktig å unngå.

Jeg tenker også at jo mer følelsesladet hele situasjonen rundt et løft er, jo større er stressfaktoren for hele kroppen og dermed lengre restitusjonstid etter løftet.

Står ikke såå bredt tror jeg, litt utenfor skulderbredde kanskje.. men jeg har ganske lange bein så bredt for meg vil se veldig bredt ut.

Om hensikten er å løfte som Einar vil jeg anbefale deg å løfte uten hæler, husker ikke helt hva du pleier å bruke her, men flate sko vil tvinge deg til å sitte deg mer bak.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2794 : 06. november 2011, 00:12 »
Så du kan løfte med såpass høy stangplassering på stevne? Typisk "styrkeløftbøy" er jo lavere stangplassering, er det ikke, men på meg føles det som om armene skal dette av som armene på en actionfigur, uansett hvor bredt eller smalt jeg holder. Og stanga prøver seg som tannpirker mellom ryggvirvlene mine og fortsetter å massere seg nedover. Mmmhdigg, trenger ikke massasjetimer her i gården nei!  Cool
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2795 : 07. november 2011, 20:24 »
07.11.11


Benkpress med stopp

1x3 - 120
1x2 - 140
1x1 - 150
1x2 - 170
1x10 - 140 uten stopp

Knebøy

1x6 - 120
1x3 - 170
1x2 - 200

Markløft

1x6 - 70
1x6 - 120
1x5 - 170

+en del mobilitet


Siste tunge i benk før NM. Sleit veldig med søvnen til i dag og fikk bare i meg en halv liter melk før trening så ble skikkelig tungt i dag desverre.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2796 : 07. november 2011, 20:27 »
07.11.11


Benkpress med stopp

1x3 - 120
1x2 - 140
1x1 - 150
1x2 - 170
1x10 - 140 uten stopp


Siste tunge i benk før NM. Sleit veldig med søvnen til i dag og fikk bare i meg en halv liter melk før trening så ble skikkelig tungt i dag desverre.
Då e du i rute uansett om du slet med søvn eller ikke Grin Det blir bra, det er det som er viktig Wink

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2797 : 07. november 2011, 20:53 »
Lykke til på NM, Even. Krysser fingrene for deg. Du har trent bra, så håper det gir resultater Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2798 : 08. november 2011, 00:15 »
Då e du i rute uansett om du slet med søvn eller ikke Grin Det blir bra, det er det som er viktig Wink

Bør holde til å slå stevnepersen på 155 fra RM i februar forhåpentligvis. Men så var spørsmålet om 170x2 er bedre enn 155x1 igjen  what

Lykke til på NM, Even. Krysser fingrene for deg. Du har trent bra, så håper det gir resultater Smiley

Takk for det. Siden jeg ikke kan vinne noe er det viktigste for meg å bli sterkere over tid, men hadde jo vært greit å satt sammen en brukbar total på stevnet ja Smiley


Litt teknisk rot på førsterepetisjonen i tillegg ser jeg, og en misforståelse med spotteren.

http://www.youtube.com/watch?v=hN1wc9I7DnU#noexternalembed&feature=channel_page

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2799 : 08. november 2011, 08:06 »
Grinder!

Legger merke til at albuene dine kommer veldig fort ut. Veldig tydelig på 170, men det er synlig på de siste reppene på 140 også. Hva tror du det kommer av?

 :Smiley
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2800 : 08. november 2011, 10:29 »
Grinder!

Legger merke til at albuene dine kommer veldig fort ut. Veldig tydelig på 170, men det er synlig på de siste reppene på 140 også. Hva tror du det kommer av?

 :Smiley

Ja, ikke helt sikker på hva som skjedde egentlig.. kjentes ut som det ikke var noe saft i tricepsene denne økten. Vanligvis har jeg mye mer fart mot toppen. Har kanskje gått for mye bort fra strikkbenken.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2801 : 08. november 2011, 12:34 »
Ja, ikke helt sikker på hva som skjedde egentlig.. kjentes ut som det ikke var noe saft i tricepsene denne økten. Vanligvis har jeg mye mer fart mot toppen. Har kanskje gått for mye bort fra strikkbenken.

synthol Sad
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2802 : 08. november 2011, 23:28 »
08.11.11


Bare mobilitetstrening i dag.

Kjørt to timer progressive om dagen denne uken, får prøve å holde det gående til NM.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2803 : 08. november 2011, 23:35 »
08.11.11


Bare mobilitetstrening i dag.

Kjørt to timer progressive om dagen denne uken, får prøve å holde det gående til NM.

Helsike! Ikkje verst. Kor langt ned kjem du? Og gjer du andre egoscue-øvingar i tillegg?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk
« #2804 : 08. november 2011, 23:39 »
Helsike! Ikkje verst. Kor langt ned kjem du? Og gjer du andre egoscue-øvingar i tillegg?

I går kom eg faktisk helt ned følte eg, den ubehagelige kokingen i psoas gav seg etter ein times tid.

Det virker dog som at det meste blir gjort på det øverste hakket, dei andre berre suser eg i gjennom dei siste minuttene. 90% av tida er på det øverste med andre ord.

Enn du då?

Gjør litt her og der, blir nok meir fokus på skadeforebygging etter NM. Mindre kritisk å fokusere all energien på spesialisering då.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!