Skrevet av Emne: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.  (Lest 19340 ganger)

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #45 : 22. mai 2008, 00:44 »
Stikk og tren i stedet. Faen for noen patetiske misunnelige sutreunger. Ååå dumt med utstyr i styrkeløft, uff uff dop i strongman.

Jeg hadde JÆVLIG lyst til å begynne med stavhopp, men kunne ikke siden staven er så lang, og jeg har høydeskrekk. Dette aksepterte jeg istedenfor å SUTRE på internett om hvorfor jeg ville endre sportens premisser.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #46 : 22. mai 2008, 04:00 »
og hvor mye dop er det ikke nå som ikke slår ut på testene???jo mange...har hørt fra sikre kilder om styrkeløftere som doper seg så det tyter..uten og nevne navn...men det er ikke bare og dope seg for og bli super sterk,det vet jeg for jeg har prøvd selv tidligere!!!
Først og fremst er jeg helt enig med deg i at det ikke bare er å trøkke i seg dop for å bli norges sterkeste. Det sier seg selv, og jeg tror ikke noen oppriktig mener at det er så enkelt.

Men jeg blir veldig skeptisk til det du skriver om disse "styrkeløfterne som doper seg så det tyter" som du sier. Jeg tviler sterkt på dette, og disse kildene dine som visstnok skal være sikre. Hvis jeg var en grisesterk styrkeløfter som dopet meg er det siste jeg ville gjort å fortelle dette til noen.

Selvsagt er det noen som doper seg og enkelte av disse blir tatt. Men at du har sikre kilder på at det finnes styrkeløftere som tar dop som det ikke testes for virker bare usansynlig da dette er noe de ville prøvd å skjule best mulig. Når du i tillegg sier at du ikke vil nevne navn er dette ikke akkurat med på å underbygge sannsynligheten for at det du sier er sant. Det blir bare løse påstander og er derfor totalt ubrukelig som argument for noe som helst.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #47 : 22. mai 2008, 04:16 »
Det bad-boy har hørt er at det er mange styrkeløftere som bruker kreatin.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #48 : 22. mai 2008, 04:17 »
Det virker vanskelig nok å holde en allrede etablert idrett ren. (sykkel, friidrett, langrenn og skøyter) ... så å greie å innlemme en internasjonal horde gærninger i idretten og greie å rydde opp i holdninger og kultur.. det kan være utopisk. Ønskelig, men utopisk.
Det er vanskelig så hvorfor prøve ?  what

Det bad-boy har hørt er at det er mange styrkeløftere som bruker kreatin.
Haha. Ja, det kan sikkert stemme. Har trøkket en del krea selv. Ikke stolt av det, men ble jo svær som et hus, så det var verdt det.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #49 : 22. mai 2008, 05:36 »
Til Cabesjón

Nuffe håper inderlig at majoriteten av norske styrkeløfter ikke doper, det ville være en skam med de dårlige løftene de fleste av de fettebergene presterer.

Hva får deg til å tro at de som testes ikke er dopet? Tror du det bare finnes en type ”dop”? Til informasjon så finnes det testo med deteksjonstid på 1 dag. Det finnes også flere ting som ikke kan testes for. Insulin f.eks, hvorfor tror du mange styrkeløfterne faktisk er så feite, ikke alle har råd til veksthormoner sammen med insuen vet du, og fra før vet vi jo at styrkeløftere stort sett ikke er HELT flinke med hva de spiser. Tror de pleier å ta seg en bolle..??

Tror du at doping gjør alt mye enklere? Blir jo mye verre med dop, da må man jo, i tillegg til å ha full kontroll på trening/mat/hvile, også styre på med innkjøp av varene (som kan være risikofylt), dosering, administrering og om man tar insu, hele tiden ha kontroll på blodsukkeret. De som ikke har peiling går det jo ofte totalt galt med, seriøst dopingbruk for profesjonelle krever mye kunnskap om emnet dersom skal det bli resultater. Det er et komplisert og vanskelig område, noe mange ikke tenker på, tror bare alt kommer an på hvor mye du bruker. Utrolig naivt.

Til slutt, du er et brødhode som tror du kunne klare deg i NSM selv om det er testing, det merkes fort, du har ikke psyke eller driv som kan føre deg dit. Du greier deg jo ikke engang i styrkeløft med de barnehageløftene dine. Bildet tilsier at du hører hjemme på sofaen med chips og snop, dette der er jo helt håpløst. Er jo en skam å si du driver å trener når du legger ut et slikt bilde. Ser jo ut som tippoldefaren min i syden i fjor når vi feiret 140årsdagen hans på Lanzarote. Visst det hadde vert sant at man ofret helsen dersom man doper burde du bare kjøre på, du har jo ingen helse å tape, det ser man på bildet.

 

PS. Nuffe liker Xtraslapp, han har skjønt det.



Dette tror jeg må være det mest gjennomførte talentløse innlegget jeg har lest her inne.
Gjennomført som i at de var langt og utfyllende, men talentløst som i at det stod fryktelig mye tull her.

Mener du å si at mange styrkeløftere er så feite pga missbruk av insulin? Ja her er det nok mange styrkeløftere som sitter og føler seg truffet, nei det tror jeg nok ikke.
Hva legger du i det og være flink til å spise? Er man bare flink til å spise om man spiser rent kjøtt, ren ris uten saus og rå brokkoli dagen lang? Om så er tilfelle kan jeg forstå at man ser slik på saken. Men i min oppfatning og mening er at det er mer som ligger til grunn for hva jeg mener er å være flink til å spise.
Noen er flinkere til å spise enn andre, uavhengig av hva det måtte være de spiser. Noen koser seg med ren råkost dagen lang mens andre dytter i seg det de kommer over. Selv koser jeg meg som regel med mye ren kost, men nyter selvfølgelig noe tilgriset innimellom, men tilbake til poenget. Byggere for eksempel er ekstremt flinke til å spise det riktige for å oppnå minimal fettprosent frem mot konkurranse, styrkeløftere er flinke til å dytte i seg det som gir dem det trykket de trenger for å prestere når det gjelder. Har du selv prøvd å løfte 1RM i alle de 3 store på samme dag, flere ganger i året og gjerne med pers på alle løftene? Gud bedre meg den som klarer det gang på gang uten å være flink til å spise. Jeg vil si ganske sikkert at det ikke er vanlig blant styrkeløftere og basere kostholde på boller, men hva så om de slenger på en bolle etter å slukt ned 2 burgere og en halv hønsefarm ?
Noen spiser for å se bra ut på stranda, noen spiser for å løfte mest mulig, begge er flinke i mine øyne.

Har du fulgt litt med på studier, undersøkelser og statistikker? Hva er det som kommer mer og mer frem og som begynner å bli ivertfal i mine øye et problem ?
Det er tenker på er ungdommer som begynner å trykke i seg dop pga komplekser og skjønnhetsidealer. Tror du disse har mye peiling på hva de dytter i seg eller? Noen sikkert ja, men alle? Neppe. Alle får ikke like gode resultert nei, men vi har nok godt med ruslebiffer her i landet og ellers i verden som dytter i seg både det ene og det andre uten å vite helt hva de driver, men alikavel vokser som ugress.
Men for å se det fra en litt annen side, hva så om de ikke er utdannet leger, betyr det at de ikke kan trøkke i seg dop uten å få resultat. Det er jo gjerne slik at om man først kjøper dop og bruker det så kjenner man sikkert gjerne noen som har litt peiling på det eller vet om noen man kan ta kontakt med i den sammenheng. Kan man ikke da bare få veiledning og opplegg fra disse mer kunnskapsrike personene, eller bare legen for oppfølging slik at ting blir gjort riktig med tanke på fremgang og prestasjon?
Ting blir ikke verre enn man gjør det til selv, det er alltids noen man kan få hjelp av, og tro noe annet blir utrolig naivt.

Og til slutt, hva er greia med denne maksimalt nedlatende tonen og direkte trakaseringen av en person som ytrer sin mening om et tema ? (Fullt klar over at mitt innlegg her ikke er direkte hyggelig, men det er mest for å svare litt med samme tone for å påpeke poenget)
Hva hans eller hvem som helst sine løft her inne er har null og niks og si for hva saken angår. Alle og enhver har rett på sin mening om tema uavhengig av hva de måtte løfte selv.
Noe sier meg at han kanskje har andre idealer enn du med tanke på kropp, er det galt ?
For øvrig er det jo trist at du snakker dårlig om oldefaren din som du tydeligvis syntes ser dårlig ut, hva har uansett formen hans med saken å gjøre ?
Og jeg vil påstå at oldefaren din ser meget bra ut om han ser slik ut i en alder av 140år.

Ps: Baliba liker Einar og Geir, de har skjønt det.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #50 : 22. mai 2008, 07:56 »
Selvfølgelig blir det mer rettferdig med dopingtester i NSM. De som boler i Strongman må jo få en fordel styrkemessig i forhold til de som ikke bruker slike kjemikaler. Kutt ut hele dopinga i NSM så blir det den naturlig sterkeste som vinner og ikke den som tar flest risikoer med livet sitt som vinner.

Wink

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #51 : 22. mai 2008, 08:25 »
Til Cabesjón

Nuffe håper inderlig at majoriteten av norske styrkeløfter ikke doper, det ville være en skam med de dårlige løftene de fleste av de fettebergene presterer.

Hva får deg til å tro at de som testes ikke er dopet? Tror du det bare finnes en type ”dop”? Til informasjon så finnes det testo med deteksjonstid på 1 dag. Det finnes også flere ting som ikke kan testes for. Insulin f.eks, hvorfor tror du mange styrkeløfterne faktisk er så feite, ikke alle har råd til veksthormoner sammen med insuen vet du, og fra før vet vi jo at styrkeløftere stort sett ikke er HELT flinke med hva de spiser. Tror de pleier å ta seg en bolle..??

Tror du at doping gjør alt mye enklere? Blir jo mye verre med dop, da må man jo, i tillegg til å ha full kontroll på trening/mat/hvile, også styre på med innkjøp av varene (som kan være risikofylt), dosering, administrering og om man tar insu, hele tiden ha kontroll på blodsukkeret. De som ikke har peiling går det jo ofte totalt galt med, seriøst dopingbruk for profesjonelle krever mye kunnskap om emnet dersom skal det bli resultater. Det er et komplisert og vanskelig område, noe mange ikke tenker på, tror bare alt kommer an på hvor mye du bruker. Utrolig naivt.

Til slutt, du er et brødhode som tror du kunne klare deg i NSM selv om det er testing, det merkes fort, du har ikke psyke eller driv som kan føre deg dit. Du greier deg jo ikke engang i styrkeløft med de barnehageløftene dine. Bildet tilsier at du hører hjemme på sofaen med chips og snop, dette der er jo helt håpløst. Er jo en skam å si du driver å trener når du legger ut et slikt bilde. Ser jo ut som tippoldefaren min i syden i fjor når vi feiret 140årsdagen hans på Lanzarote. Visst det hadde vert sant at man ofret helsen dersom man doper burde du bare kjøre på, du har jo ingen helse å tape, det ser man på bildet.

 

PS. Nuffe liker Xtraslapp, han har skjønt det.


Er virkelig dette innlegget seriøst? For dette er jo så bak mål at det er vanskelig å vite hvor en skal begynne!Helt ufattelig..
Stikk og tren i stedet. Faen for noen patetiske misunnelige sutreunger. Ååå dumt med utstyr i styrkeløft, uff uff dop i strongman.

Jeg hadde JÆVLIG lyst til å begynne med stavhopp, men kunne ikke siden staven er så lang, og jeg har høydeskrekk. Dette aksepterte jeg istedenfor å SUTRE på internett om hvorfor jeg ville endre sportens premisser.

Eeh.. dette er vel et diskusjonsforum?forskjell på sutring og diskusjoner..Hvorfor noen vil endre en sports premisser hører så absolutt hjemme på et forum.. Dette innlegget er vel i grunn det mest sutrete hittil i debatten så langt..

Ja, det ville blitt mer rettferdig med doptester i NSM, men samtidig konkurreres det på relativt like premisser slik det er nå.. Å få strongman "stueren" og integrert i den ordinære idretten er vel neppe en målsetning for strongman-norge.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #52 : 22. mai 2008, 08:26 »
Smiley

Jeg tror alle vil ha godt av å ta to skritt tilbake, og ikke ta hverandre (og seg selv) så alvorlig.

Nuffe og Nero skulle jeg forresten likt å se i en nevekamp, eller debatt på tv!  Grin

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #53 : 22. mai 2008, 11:53 »
ja det og Smiley heheh..men det jeg mener er at det er ike bvare dope seg og bli stor og sterk og vinne alt Wink ellers skal ikke jeg rakke ned på styrkeløft eller noen andre idretter.. Smiley

Enig med deg her.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #54 : 22. mai 2008, 16:38 »
men det er ikke bare og dope seg for og bli super sterk,det vet jeg for jeg har prøvd selv tidligere!!!

Er du i slekt med Torkel Ravndal? Beit ikke dopet på deg heller?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Nuffe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #55 : 22. mai 2008, 16:44 »
Folk som ikke aksepterer at doping er en del av idretten og verden kan bare slutte med idrett. Man må ikke dope seg for å være med, men skal du bli best må du. De som ikke har skjønt dette ennå kommer til å gjøre det, med mindre de gir opp før de kommer så langt.

NSM handler ikke om doping, det handler om hvem som er sterkest. Tester man på NSM kan man risikere at norgest sterkeste sitter og ser på. Doping er ikke juks, doiping er naturlig. Blir ikke automatisk juks pga at noen har bestemt at den og den tingen ikke er lov. Det er fult lovlig med dop, så lenge du ikke er med i NIF. Ja, dop kan være farlig (som så mange andre ting dersom det missbrukes) men ekstremt sundt for mange ting også. Deca mot skader f.eks, supert!

Olafen vet at det Nuffe skriver stemmer. Hurtigtesto blir brukt (Ljungberg + flere) Insu og vekst kan de som vil kjøre ubegrenset med, uten å bli tatt. Dette vet O.D. også.

PS. Nuffe takker Nero for korrekturlesningen, vil ikke at det ska oppstå noen missforståelser. At Nuffe er vakker er det ingen tvil om, men hvordan har Nero kommet frem til at Nuffe er en mann?


Er virkelig dette innlegget seriøst? For dette er jo så bak mål at det er vanskelig å vite hvor en skal begynne!Helt ufattelig..
Eeh.. dette er vel et diskusjonsforum?forskjell på sutring og diskusjoner..Hvorfor noen vil endre en sports premisser hører så absolutt hjemme på et forum.. Dette innlegget er vel i grunn det mest sutrete hittil i debatten så langt..

Til osteoporoseleddet.
Er du totalt idiot? Når man leser et innlegg begynner man så klart på toppen og leser nedover.

Dr. Ruben sitt innlegg var ikke sutrete, var jo en av de mset fornuftige innleggene her. Du skriver dette er et diskusjonsforum, du greier jo ikke engang diskutere, ikke rart du står med NULL honnør.


Baluba:
Skal man ta insu alene må man passe på hva man spiser, eller så blir man FEIT, det er styrkeløfterne levende bevis på. Du må sette deg inn i tingenes tilstand før du blander deg inn. Lær deg hva insu gjør, så får du vite hva Nuffe mener med å "være flink til å spise". Tror du styrkeløfterne trenger de 5000 fettkcal de spiser i overskudd hver dag? Eneste plassen det gir bra trykk er vel bak. Grunnen til at de greier å perse i de tre store på samme dag er vel at de trener så slapt, at når de for en gangs skyld virkelig gir alt, så kan de løfte litt mer.

Trenger ikke være utdannet lege for å vite om doping, spes i Norge kan jo de minimalt. De er av samme spesielle oppfatning som resten av befolkningen, om at alt av anabole steroider er livsfarlig. Kortison som er vevsnedbrytene deler de ut i hytt og pine, men noe som virkelig kunne hjulpet en nedbrutt kropp, det er de forsiktige med. Alkohol og røyk som blir solgt over disk er verre.

 
Bedre å vokse som ugress, enn å se ut som et. Godt å høre at ungdommen tar til fornuft, bedre med steroider enn fest, alkohol og røyk. (PS. Nuffe mener ikke ungdommer skal bruke steroider, man bør ha et bra grunnlag og mye kunnskap før man begynner med sånt)


Nuffe beklager om han har tråkket noen på tærne, og ja, tippoldefar ser ikke helt bra ut nå, men det vet han også selv, han var bare det første som slo meg da jeg såg bilde at Cabesjone (forøvrig bra han skiftet navn, Tønna er mer kledelig til han). Er jo helt naturlig at tippoldefar ikke er på topp, Nuffe kommer nok til å se litt sliten ut når Nuffe passerer 140 også.


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #56 : 22. mai 2008, 17:06 »
Bedre å vokse som ugress, enn å se ut som et.

Den var bra! Skal lage ei t-skjorte av den:
"Bedre å vokse som ugress, enn å se ut som et - Norsk Vegetarforening"
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #57 : 22. mai 2008, 17:19 »
Nuffes meninger om hvor forferdelig mye doping det er i kraftsport på landsbasis sier meg bare en ting, at Nuffe har null styrketalent og ikke kan forstå hvordan andre kan bli sterke uten bruk av doping mens han må stikke allslags sprøyter for å bygge muskler.
Bare fortell deg selv at deca egentlig er like sunt som tran du.

Aldri i livet om man trenger doping for å hevde seg i norgestoppen, verdensbasis derimot...

Utlogget Nuffe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #58 : 22. mai 2008, 18:37 »
Nuffes meninger om hvor forferdelig mye doping det er i kraftsport på landsbasis sier meg bare en ting, at Nuffe har null styrketalent og ikke kan forstå hvordan andre kan bli sterke uten bruk av doping mens han må stikke allslags sprøyter for å bygge muskler.
Bare fortell deg selv at deca egentlig er like sunt som tran du.

Aldri i livet om man trenger doping for å hevde seg i norgestoppen, verdensbasis derimot...

Dassimodo:
Har aldri sagt at man trenger dop for å bli sterk, men for å bli sterkest trenger man selvfølgelig det. Deca er i mange tilfeller sunnere enn tran, er tross alt medisin. Nuffe sa ikke noe om norgestoppen. Toppen er selvfølgelig verdenstoppen. Er bare strongman i Norge som har mange gode i toppen, i andre ting som styrkeløft/vektløfting er man jo i toppen bare man deltar pga det er så mange vektklasser og så få med, selv om det finnes enkeltutøvere som er gode.


Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #59 : 22. mai 2008, 18:46 »
Hva jeg vet er at jeg ville varslet om jeg trodde eller viste at noen brukte, alle jeg trener med ville varslet om det var noen i styrkeløft som hadde brukt, det sier jeg bruker du dop innen NIF så blir du tatt ikke faen om du klarer å lure deg unna. Grunnen til at vi i norge har fått bra kontroll på doping innen idrett er jo holdningsendring, så at du Nuffe ikke har noen hemninger med bruken og trur sånn og sånn så skal du bare ta å gi fint faen i å tillegge andre de samme holdningene/egenskapene som deg!! Å om det er noen som vet om noen som bruker i NIF ring ADN sin dopingtelefon da vil dopingjegerene bosette seg hos dem garantert Wink


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!