avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg på J-NM
650-670 - 19 (13.6%)
670-680 - 7 (5%)
680-690 - 9 (6.4%)
690-700 - 15 (10.7%)
700+ - 90 (64.3%)
Stemmer totalt: 136

Skrevet av Emne: Bergan01, Jr nm 2012  (Lest 696995 ganger)

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2295 : 01. november 2009, 03:31 »
Da jeg begynte å trene etter opphold på 2mndr pga operasjon i August, så snakket jeg litt om at jeg håpet at jeg klarte å komme tilbake i gammel form frem mot Jul. Har tenkt en del på det idag, jeg er nå i mitt livs form. Jeg veier også litt mer enn jeg har gjort før, men var allerede like sterk som før da jeg veide rundt 97kg.

Alle snakker jo om "Muscle-Memory" og "Der man har vært før er det kort vei til". Men jeg skal faktisk si at jeg er overrasket over hvor utrolig fort det har gått, veide jo faktisk ikke mer enn 87kg da jeg startet på igjen. Nå er jeg 104kg om morgenen, har heller ikke lagt på meg "all verden" med fett.
Nå er jeg som sagt sterkere enn jeg noen gang har vært, og filosoferer på om et slikt opphold faktisk er veldig lurt. Fremgangen nå i det siste har liksom ikke stoppet, kroppen er som en svamp. Kan ta Militærpress som eksempel, jeg trente virkelig for å nå 100kg i våres, men endte vel opp på 95x2, da med mange mndr spesifik trening. Har nå trent militærpress i 3 uker, og jaggu tok jeg ikke en dobbel på 100.

Greit, vekta mi er noen kg mer enn før, men mener det veier opp i faktum at jeg trente lenge og spesifikt mot dette i våres.

Har også opplevd akkuratt det samme før, ble operert i hånda Mars 07. Trente omtrent ingenting før juli. Var da gått ned utallige kg i vekt, og var ekstremt svak. I september var jeg sterkere enn før, og i Desember hadde jeg min debut i styrkeløft.

Så det å ha slike opphold virker nesten å være meget lurt, det er akkuratt som om kroppen smeller inn en turbo når man setter igang etter opphold igjen.

Skriver bare dette til ettertanke, man blir litt filosofisk av å sitte å bulke alene på sene kvelder Smiley

Hehe, tenker litt på det samme for tiden! Etter 2måneder i rekrutten, hvor jeg ikke trente styrke i det hele tatt, og gikk ned 10kg var det ikke mye krutt igjen og trodde jeg hadde mye å ta igjen. Men jeg merker nå at det kommer seg sinnsykt for til det samme nivået som du var, og det stopper ikke der! Nå er vekta tilbake på nesten det samme og jeg er sterkere enn noen gang før.. Rare greier..
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2296 : 01. november 2009, 04:01 »
Har jo veldig mye med at du ikke har latt deg knekke psykisk heller da akkurat... Du er jo en fighter uten like...

Skulle hatt den fighteren inni meg jeg å når jeg sleit med å komme tilbake etter det av og på året pga den fucka skuldra mi...

Som du sa selv du er seriøs og har blod på tanna;)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2297 : 01. november 2009, 10:13 »
Ser ut til at dere har det jævlig artig i kråkereiret gitt.:-).... Flott bøyteknikk Bo, og en fantastisk bra presstyrke!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2298 : 01. november 2009, 14:22 »
Du er jo en fighter uten like...

Skulle hatt den fighteren inni meg jeg å når jeg sleit med å komme tilbake etter det av og på året pga den fucka skuldra mi...

Du skulle hatt Bo inni deg? håhåhå
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2299 : 01. november 2009, 14:57 »
Hahaha xD kinky!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2300 : 01. november 2009, 15:53 »
Hehe, tenker litt på det samme for tiden! Etter 2måneder i rekrutten, hvor jeg ikke trente styrke i det hele tatt, og gikk ned 10kg var det ikke mye krutt igjen og trodde jeg hadde mye å ta igjen. Men jeg merker nå at det kommer seg sinnsykt for til det samme nivået som du var, og det stopper ikke der! Nå er vekta tilbake på nesten det samme og jeg er sterkere enn noen gang før.. Rare greier..

Mm, blir mye av det samme Smiley Når man trener systematisk med progresjon over lang tid, er det jo logisk at kroppen trenger en skikkelig pause iblant, ikke bare deload. Kroppen er litt av et maskineri Cheesy
Har jo veldig mye med at du ikke har latt deg knekke psykisk heller da akkurat... Du er jo en fighter uten like...

Skulle hatt den fighteren inni meg jeg å når jeg sleit med å komme tilbake etter det av og på året pga den fucka skuldra mi...

Som du sa selv du er seriøs og har blod på tanna;)

Joda, sant det! Men jeg var ganske langt nede i sommer, men når jeg fikk begynne ¨å trene igjen, ja, da hadde jeg tonnevis med motivasjon som du sier Smiley
Trur nok mange hadde gitt opp styret jeg hadde med å få operasjon, det er litt av en historie :p du er jo på god vei nå Emil, trener bra, spiser bra! Blir bra utover vinteren det her vet du!
Ser ut til at dere har det jævlig artig i kråkereiret gitt.:-).... Flott bøyteknikk Bo, og en fantastisk bra presstyrke!
Takker så mye for flotte ord Nils Henning! Bøyteknikken har jeg jobbet mye med i det siste, og den begynner å sitte bra Smiley Pressen kommer seg også veldig bra!
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2301 : 01. november 2009, 17:43 »
Har trent bra siden ferien min i slutten av juli med untakk av 3 uker 1 uke med infulensa, 1 uke med den sparkesykkel av kjøringa når jeg kutta opp albuen og den uka jeg var i tyrkia:)
Gått opp 6 kg siden slutten av juli å faktisk:P Regner med at det blir gode perser i løpet av januar da jeg er i slutten av oppkjøring:)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2302 : 04. november 2009, 12:25 »
Hadde eksamen i Humanfysiologi idag, følte jeg hadde god kontroll etter å ha gått igjennom tidligere eksamensoppgaver. Men var lagt opp en del anderledes i år, så dreit meg ut der gitt..

Delopgavene gikk tåelig greit, men diverse spørsmål som:

"I diastolen er det høyt trykk i arteriene selv om hjertet relakserer, hvorfor og hvordan kan dette ha seg?"

Og

"Hvilke to systemer sørger for at hjertemusklaturen kontraherer riktig vei, red ut om begge"

Gikk rett vest idag.. Ikke bare jeg som gikk på en smell i klassen nei. Grunnen til dette er at faget er endret i år, og Lab er tatt vekk, mens det er lagt til mye mer fysiologi(I FUCKINGS KJEMI FORM).. Fuck, så må nok regne med å ta opp denne til våren.

Men hadde grei kontroll på membranpotensiale, aksjonspotensiale, likevektsgradient, twitch, tetanus, kjemiske budbringere, hormoner, elektrokjemisk gradient, lipider o.l sjuke greier..

Glad det er lenge til jeg skal ta den opp Grin

Har trent bra siden ferien min i slutten av juli med untakk av 3 uker 1 uke med infulensa, 1 uke med den sparkesykkel av kjøringa når jeg kutta opp albuen og den uka jeg var i tyrkia:)
Gått opp 6 kg siden slutten av juli å faktisk:P Regner med at det blir gode perser i løpet av januar da jeg er i slutten av oppkjøring:)

Hehe.. jaja, da kommer det seg raskt lillegutt, trener kl 4 idag slik at du vet det
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2303 : 04. november 2009, 12:51 »
Får ikke ta sorgene på forskudd da =) Får håpe det går bra, hvis ikke kan du sikkert så mye av det fra før at du ikke må øve ekstremt mye for å ta en ny eksamen:)?
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2304 : 04. november 2009, 15:39 »
Dette var jo som å lese gresk denna oppgaven der:P Halv parten av ordene har jeg aldri hørt om en gang:P


Måte omrekkere på trenings dagene denna uka pga jobb så mandags økta i går. så blir trennene torsdag og lørdag i steden:P Trener i grunn ganske seint om dagen da det er omtrent tomt rundt halv 9:P

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bergan01, 100x2 i militærpress
« #2305 : 06. november 2009, 16:43 »
Går nok greit ser du Martin Smiley

Legger ved et bilde fra juli 09, 1 og en halv mnd etter operasjon, 87kg. Det var da jeg startet treningen igjen.

Neste bilde er fra her om dagen, nov 09 mao. 103kg morgen. Ser ut som opptreningen har vært vellykket Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Joachiml

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 153

Sv: Bergan01, sammenligningsbilde, etter operasjon/idag
« #2306 : 06. november 2009, 17:07 »
Dette må jeg si er veldig imponerende, en utrolig fysikk på deg ass  >Cheesy keep it up broo = )
Alder: 18              vekt: 100kg                høyde:176cm

stevneperser: 290 - 185,5 - 288 - 763,5kg

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92387.msg1360801;topicseen#new

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Bergan01, sammenligningsbilde, etter operasjon/idag
« #2307 : 06. november 2009, 17:20 »
Meget bra rygg og opptrening. Trener du mye trekkøvelser for overkropp eller er det i hovedsak markløft-varianter som har bygget den ryggen?

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Bergan01, sammenligningsbilde, etter operasjon/idag
« #2308 : 06. november 2009, 17:38 »
Brutal rygg! Punktum.

Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Bergan01, sammenligningsbilde, etter operasjon/idag
« #2309 : 06. november 2009, 18:05 »
sykt Bo! Særlig nakke og midtre delen! masse på vinger er det jo noen mangler på men du er jo styrke løfter;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!