Skrevet av Emne: Sticky: Oppskrift på tunfisk  (Lest 154311 ganger)

Mortenminstemann

  • Gjest
Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #390 : 01. august 2008, 20:53 »
Min Oppskrift:

2egg
1boks Tönfisk i Curry sås fra Ica
1ts grillkrydder
2ss vann
2ts pepper

Stek i panna i 5-6minutter på middels varme og ta på brødskiva og Spis godt!

Utlogget magnusk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #391 : 03. august 2008, 15:10 »
Prøvde meg med en boks tunfisk i vann nå (har ikke spist fisk siste 3-4 årene eller lengre kanskje, men bestemte meg for å prøve tunfisk nå). Vannet ut mange ganger for å få vekk smaken, men ble veldig tørt da. Tok på litt sursøt chilisaus, krydder, men ble ikke godt fordi det var så tørt, så tok på litt vann, så litt blåbærsaft og til slutt litt olje (alt for at det skulle gli lettere ned, brakk meg nesten for hvert svelg!).. Fikk til slutt i meg hele boksen på tvang, så følte jeg meg ikke helt bra, det gikk 2 minutter og jeg kastet opp Sad

Vet ikke om det var alt det andre, eller bare at jeg ikke klarer fisk jeg. Tenkte hele tiden at jeg spiste kylling for det psykiske!

Mortenminstemann

  • Gjest
Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #392 : 04. august 2008, 17:10 »
Prøvde meg med en boks tunfisk i vann nå (har ikke spist fisk siste 3-4 årene eller lengre kanskje, men bestemte meg for å prøve tunfisk nå). Vannet ut mange ganger for å få vekk smaken, men ble veldig tørt da. Tok på litt sursøt chilisaus, krydder, men ble ikke godt fordi det var så tørt, så tok på litt vann, så litt blåbærsaft og til slutt litt olje (alt for at det skulle gli lettere ned, brakk meg nesten for hvert svelg!).. Fikk til slutt i meg hele boksen på tvang, så følte jeg meg ikke helt bra, det gikk 2 minutter og jeg kastet opp Sad

Vet ikke om det var alt det andre, eller bare at jeg ikke klarer fisk jeg. Tenkte hele tiden at jeg spiste kylling for det psykiske!

du må jo røre tunfisken i en bolle med egg og ta i litt godt krydder du er glad og og stek det i panna så blir det kjempe godt! synes jeg da Smiley

Utlogget broccoli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #393 : 08. august 2008, 14:35 »
Hvordan tunfisk boks kjøper dere? Jeg har den tunfisk biter i vann fra Eldorado.

Mortenminstemann

  • Gjest
Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #394 : 13. august 2008, 17:33 »
Hvordan tunfisk boks kjøper dere? Jeg har den tunfisk biter i vann fra Eldorado.

Jeg bruker og kjøpe Den de har på Bunnpris (First Price) i vann, jeg tror det er Eldorado det og.

RR

  • Gjest
Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #395 : 13. august 2008, 17:49 »
Prøvde meg med en boks tunfisk i vann nå (har ikke spist fisk siste 3-4 årene eller lengre kanskje, men bestemte meg for å prøve tunfisk nå). Vannet ut mange ganger for å få vekk smaken, men ble veldig tørt da. Tok på litt sursøt chilisaus, krydder, men ble ikke godt fordi det var så tørt, så tok på litt vann, så litt blåbærsaft og til slutt litt olje (alt for at det skulle gli lettere ned, brakk meg nesten for hvert svelg!).. Fikk til slutt i meg hele boksen på tvang, så følte jeg meg ikke helt bra, det gikk 2 minutter og jeg kastet opp Sad

Vet ikke om det var alt det andre, eller bare at jeg ikke klarer fisk jeg. Tenkte hele tiden at jeg spiste kylling for det psykiske!

Det er bare å gafle innpå, spyle innpå sjokomelk, blande godt rundt og svølje ned. Trenger ikke tygge engang, selv om ekspertene nok vil anbefale det. Bruker ca 2 minutter på 1 boks tunfisk og 0,5dl sjokomelk. Supert rett etter trening. Og hvis du fortsatt kjenner tunfisk smak så gjør du det ikke riktig, da må du være raskere med å kyle innpå melka ;-)

Utlogget magnusk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #396 : 15. august 2008, 19:18 »
Problemet var ikke smaken, problemet var magen etter noen minutter..

Utlogget Svendsen89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #397 : 12. september 2008, 10:28 »
Mulig denne er blitt tatt før, men den måten jeg liker tunfisken min best på er:

-1 Boks tunfisk (i vann)
-1 Pose tacokrydder

Fremgangsmåte:
Stek tunfisken i pannen med litt olje, ta tacokrydder over til den dekker store deler av fisken, på slutten av steketiden, server med fullkornsbrød og gjerne en liten rømme (økologisk lettrømme) dasj på toppen - enjoy.. Smiley

Tunfiskburger:
http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift11851.asp

har ikke prøvd denne selv, men ser faktisk ganske god ut.. Smiley
Høyde: 168 Cm - Vekt: 65 Kg - Alder: 19

Bøy: 105 Kg - BP: 100 Kg - Mark: 115

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #398 : 12. september 2008, 10:46 »
Surf and turf tunfisk


-1 boks tunfisk
-200g karbonadedeig
-1 liten løk
-200g hermetiske tomater
-1ss olje

Framgangsmåte: Steik løk og karbonadedeig i olje til karbonadedeiga er brun, ha i tunfisk og tomater.
Krydre med salt, pepper og oregano. Kan gjerne ha i ein kjøttbuljong også om det er litt lite smak.

Nytes aleine eller med div. karbholdige matvarer.

Estimated Næringsinnhold:
65-75g protein (Kommer ann på størrelsen på tunfiskboksen Tongue)
10g carbs
20g fett.
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #399 : 12. september 2008, 11:12 »
Surf and turf tunfisk


-1 boks tunfisk
-200g karbonadedeig
-1 liten løk
-200g hermetiske tomater
-1ss olje

Framgangsmåte: Steik løk og karbonadedeig i olje til karbonadedeiga er brun, ha i tunfisk og tomater.
Krydre med salt, pepper og oregano. Kan gjerne ha i ein kjøttbuljong også om det er litt lite smak.

Nytes aleine eller med div. karbholdige matvarer.

Estimated Næringsinnhold:
65-75g protein (Kommer ann på størrelsen på tunfiskboksen Tongue)
6g carbs
20g fett.

Finfin ide, mann! Dette skal prøves i høst! Takk skarruha!  Grin

Mortenminstemann

  • Gjest
Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #400 : 13. september 2008, 17:44 »
Ny oppskrift!

1boks Makrell i tomat
1boks Tunfisk

Miks Godt i en bolle, ha på brødskiven(e)!(blir nok til ca 3-4brødkiver) Nyt med glede Smiley

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Oppskrift på tunfisksalat ;)
« #401 : 13. september 2008, 18:58 »
Tunfisksalat for 1 Wink en FANTASTISK kveldsmat;D

1 kvart boks (ca 50 g) tunfisk
1 egg
1/2 dl dypfryste grønne erter
2 salatblad
1/2-1 tomat
5 cm agurk (ca 50 g)
1 ms finhakka dill

1 Hardkok egget og skjær det i båter.
2 Del fisken i mindre stykker.
3 Tin ertene (spyl dem eventuelt under rennende varmt vann).
4 Skyll grønnsakene.
5 Skjær salatbladene og agurken i strimler. Skjær tomaten i båter.
6 Bland alt i en bolle.
7 Strø dill over.

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #402 : 20. oktober 2008, 14:36 »
Denne oppskriften er for 2- 4 personer…

TUNFISKPASTA   Chef

Kok pasta penne etter behov!

Stek noe hvitløk(etter din smak Wink ), 1- 2 løk og champignon i olivenolje til litt gyllent i en kjele.

Bland i 1 stor paprika, en god mengde fetaost og 3- 4 ss tørkede, opphakkede tomater i lake. Vend godt rundt.

Bland så inn 1- 2 bokser tunfisk i vann(sil av vannet før bruk).

Varm litt, mens du peprer og salter litt etter behov.

Bland alt inn i den ferdige pastaen.
Server enten alene, eller med litt lettrømme, oliven  og brød ved siden av.

NAMNAM  Spise

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #403 : 20. oktober 2008, 14:45 »
er tunfisk så usunt(tungmetaller) som folk skal ha det til? har jo spist mange bokser om dagen som så mange andre så burde vel snart ha nok kvikksølv til å fylle ett termometer snart om dette stemte..? noen med peiling på hvor mange man kan spise om dagen?
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget BamseBrakar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Sv: Sticky: Oppskrift på tunfisk
« #404 : 20. oktober 2008, 20:35 »
Jeg tenkte jeg skulle lage en tråd hvor vi kan legge inn flere varianter av hvordan man skal spise/tilberede tunfisken for å få dette velsmakende. Det er jo mange som ikke kan fordra tunfisk så post inn din egen oppskrift/variant som hemmer smaken eller post inn  hvordan du liker å spise tunfisken! Cheesy
Nudel-wok med tunfisk:

1 boks tunfisk i vann (avrennes)
1/2 (250g.) pakke wokblanding
1 pakke nudler
Olje til steiking
Soyasaus
Pepper

- Ha litt olje og grønnsakene i woken,steik til de er sprø og lekre,tøm dem over på et fat
- I mellomtiden har du kokt nudlene,og disse står avrent og dampende i panna klar for videreforedling
- Ha olje og soyasaus (etter egen smak) i woken og steik tunfisken,og ha på grovmalt pepper... Jeg for min del er storfan av pepper,så jeg pøser på...

Det hele blandes til slutt sammen og danderes brått og brutalt på en tallerken e.l... Klar? Feeeeerdig.... Høgg inn!

Dette er snaddermat for ekte mannemenn og et deilig måltid etter en hard trening på gymmet... =)

Anbefales!

Bon apetit! =)

Og for dere som lurer,her kommer næringsinnholdet i retten:

Protein: 39,8 gr.
Karbohydrater: 72,3 gr.
Fett: 13,4 gr.
Energi: 621,1 kcal

Pluss olje da,men det er bare sunt! =) Bruker rapsolje personlig biggrin
350 kg. i lårpress... Og du ber om et spark i ræva?
"Da jeg var yngre var jeg så sterk, at det kun var sprit og kvinnfolk som fikk meg i bakken!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!