Skrevet av Emne: Framgang med DagE...  (Lest 77442 ganger)

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #165 : 23. august 2006, 10:21 »
Sliter du også med knærne eller?? Jeg har hatt betennelse i begge.. Så fikk jeg de dærre dumme symptomene tilbake, og trodde at nå var det gjort. Men etter beinøkta på søndag har det gått fin fint Smiley
Ikke at jeg vil anbefale deg å ta ei beinøkt altså. Det er bare jeg som er dum nok til det.

Stå på videre Cheesy

Mine bein vokste nok litt for fort i ungdommen. Har alltid hatt svake knær som knirker. Tenkte at treningen ville fikse dette, men jeg må nok finne en middelvei etter at jeg har snakket med doc. Kanskje det blir litt fysikalsk behandling? Vel, vel, i alle tilfeller så vil jeg fortsette å trene bena, men kanskje på en annen måte???
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #166 : 23. august 2006, 15:53 »
Spør legen din du! Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Live

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 277

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #167 : 23. august 2006, 20:46 »
Au,nyrestein! Dakkar...
Noe du har slitt mye med av og til?

Og du var hos legen i dag? Hvordan gikk det?

God bedring, og ta nå noen smertestillende med god samvittighet.


Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #168 : 23. august 2006, 22:13 »
Mine bein vokste nok litt for fort i ungdommen. Har alltid hatt svake knær som knirker. Tenkte at treningen ville fikse dette, men jeg må nok finne en middelvei etter at jeg har snakket med doc. Kanskje det blir litt fysikalsk behandling? Vel, vel, i alle tilfeller så vil jeg fortsette å trene bena, men kanskje på en annen måte???

Fysioer pleier å være flinke til å legge opp bra opplegg. Ryggen min klarte de aldri å finne noe lurt til, men knærne gikk det bedre med Smiley
Det kan jo være at du bare må ha en liten lett opptreningsfase, vist du ikke har hatt det før?

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #169 : 24. august 2006, 11:45 »
Spør legen din du! Smiley

Må nok spørre ham på tirsdag, det er da jeg har time...  Tongue

Au,nyrestein! Dakkar...
Noe du har slitt mye med av og til?

Og du var hos legen i dag? Hvordan gikk det?

God bedring, og ta nå noen smertestillende med god samvittighet.



Har slitt litt med det, men i det siste året har jeg vel bare hatt dete en gang forrige høst. Men da var det såpass friskt i minne at jeg kunne hive innpå med medisin slik at den kunne passere gijennom systemet uten noe tull.
Men det er jo dette med størrelsen på stenen da, hvis den er litt stor tar det gjerne litt tid og litt ekstra med drikke og noen flere medisindoser. Men så pleier det å bli bra...  Wink

Legen min spurte hvor lenge jeg hadde hatt den medisinen min som jeg hadde. Det var nemlig ikke han som hadde skrevet den ut, det var legen fra legevakten, den var gått ut på dato i 2005. Min doktor skrev ut en ny pakke som jeg kan buke de neste 3-4 årene.. hehe
Nå skal du høre :
3 år siden... Da hadde jeg hatt en 3 anfall tidligere den sommeren, og hadde ligget i 2 døgn med vondt i magen, før min mor kom inn døren og sa at det nok var nyressten (hun er helsesøster så hun kan jo litt).
Presset fra min mor og AK hadde jeg ikke krefter til å stå i mot.
Så Ak kjørte meg til legevakten på Nestun i Fana, og fikk akuttbehandling for nyrestenen. Det er første gangen i mitt liv at jeg har vært glad for å se en intramuskulær nålespiss, rett i stompen, og det var deilig. Pling, og så sovnet jeg... Grin
Da jeg våknet igjen lå jeg en stund med lukkede øyne og bare kjente etter smerten, men den var borte.
Jeg glippet svakt med øynene. Ute i gangen (døren til rommet var åpen, lå til obs) gikk en liten gutt fram og tilbake forran døren og tittet inn. Etter en stund tasset han bort til faren sin litt borti gangen og jeg hørte gutten si:
- Pappa, det ligger en død mann borte på det rommet der!
- Nei, han er nok ikke død - svarte faren.
- Jo, han er død, han ligger helt uten å røre på seg - insisterte gutten.
Så hørte jeg at skrittene hans kom bortover mot min dør og stoppet.
Da kunne jeg ikke dy meg, jeg slo øyne opp og satte de i ham.
Med et lite skrik forsvant han, mens han høylydt ærklærte at den døde mannen hadde stirret på ham.
Det gjorde utrolig vondt i magen min da jeg lo.... fremdeles er det morsom å tenke på det vantro blikket han sendte meg da jeg åpnet øynene mine og så på ham.  >Cheesy
AK satt og lo litt hun også, men hun prøvde å skjule det..

Fysioer pleier å være flinke til å legge opp bra opplegg. Ryggen min klarte de aldri å finne noe lurt til, men knærne gikk det bedre med Smiley
Det kan jo være at du bare må ha en liten lett opptreningsfase, vist du ikke har hatt det før?
En opptreningsfase, du tenker evldiglave vekter med en 20-30 rep etter hva fysioen sier? Håper på en flink fysiotrerapaut...  Wink
Har ikke behandlet knærne mine før, kun legger og ankler.
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #170 : 24. august 2006, 13:42 »
jaha - ser visst ut som det er fler enn meg som er delivs ute for telling - får vel komme deg til lege du også + få litt behandling av en god fysioterapeut. Vet om en som er kjempeflink med knær ( hadde han som lærer i fjor , men ikke nå lenger - snufs) men husker ikke hva han heter til etternavn, men det kan jeg finne ut for deg Cheesy ( så du nevnte nestun så da befinner vi oss nemlig i samme by iaf )

Innholdet i en opptreningsfase vil no variere litt fra kroppsdel til kroppsdel og avhengig av problem/ skade....hva er det som feiler knærne dine da?

Og  - Tonks - rygger skal nok være mulig å behandle de også, men det forutsetter jo gjerne at man finner ut hva som er galt Wink

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #171 : 24. august 2006, 15:29 »
Når jeg hadde problemer med knærne var jeg hos en som vistnok var flink med knær Cheesy Han ga meg ett hjemmeprogram som jeg skulle følge, og det hjalp veldig Smiley Ellers så kan du jo kjøre oppbyggende øvelser (kanskje beinspark? Den er bra for meg i alle fall) med veldig lette vekter og mange rep.

Mystique: Joda, det skal være mulig å behandle rygg.. Men ingen av de "pusleøvelsene" jeg fikk hjalp Tongue Måtte skikkelig hardtrening til for at jeg ble bedre. Men de finner jo heller ikke ut hva som er gal (mener det er bektrevs eller hva det heter)

Utlogget Live

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 277

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #172 : 24. august 2006, 20:46 »
 Cheesy Morsom historie det der! Strakkars gutt da! Ikke alltid så lett og forstå hva som skjer på sykehus for små pjokker. Hehe,jeg husker for ikke så lenge siden når jeg var på sykehuset. Jeg husker ikke helt hvorfor,men jeg hadde hastet ihvertfall veldig og fòr gjennom gangen med den hvite legefrakken min slengende bak meg. Etter at jeg hadde passert en mor og hennes sønn hører jeg..."Hjelp,mamma,så du..et spøkelse!"






Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #173 : 24. august 2006, 21:42 »
Bare en rask logg -

Jeg har tatt medisinen min og jeg føler meg bedre...i magen...

5 min oppvarming på sykkel.
Knebøy                                2x10x42,5  - kjenner kneet, og skal snart til doktorn
Markløft strakeben              10x42,5
Benkbress db liten skrå       2x10x10
Chins                                   10x40, 10x50   
Roing                                    10x50
Arnoldpress  db                     2x10x11
Bicepscurl db                         2x10x10
Franskpress db                      2x10x8 
Mage                                      2x15 - på pilatesball, og med Mystique tips

Hadde ikke tid til noe kardio i dag.... jobb og unger ol. Wink
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #174 : 24. august 2006, 22:19 »
Tonks: uffda bekhterevs  er ikk akkurat noe å spøke med da...det må du få klarhet i - det er jo nemlig kronisk leddbetennelse i iliosacral leddet + ryggsøylen....men diagnosen er ikke lett å stille - kan ta lang tid for endelig diagnose - viktig at du jobber med bevegelighet i ryggen din da + med øvelser som "åpner" brystet  + rotasjonsøvelser for ryggen!
Hadde noen bekheterevs kasus i fjor kan sjekke hva slags treningsopplegg vi la opp til da Wink så kan du jo evnt få noen øvelsestips hvis du vil ha Smiley

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #175 : 25. august 2006, 00:17 »
Tonks: uffda bekhterevs  er ikk akkurat noe å spøke med da...det må du få klarhet i - det er jo nemlig kronisk leddbetennelse i iliosacral leddet + ryggsøylen....men diagnosen er ikke lett å stille - kan ta lang tid for endelig diagnose - viktig at du jobber med bevegelighet i ryggen din da + med øvelser som "åpner" brystet  + rotasjonsøvelser for ryggen!
Hadde noen bekheterevs kasus i fjor kan sjekke hva slags treningsopplegg vi la opp til da Wink så kan du jo evnt få noen øvelsestips hvis du vil ha Smiley

nå får jeg litt dårlig samvittighet for å bruke boka til Dag å skrive om ryggen min Wink Men kanskje han ikke har noe i mot det?
Har vært i MR og til spesialist på sykehuset.. Får bare beskjed om at ikke noe vises enda, og at symptomene kan komme lenge før den bryter ut for fult.
Har fått en del øvelser med utgangspunkt at jeg har det, men de var bare tull.. Holdt på med dem i ett år, ikke noe forbedring. Først nå når jeg begynte å trene for fult med vekter ble det bedre.
Men øvelsestips hadde vært bra da Smiley Kanskje vi skal fortsette denne diskusjon i mi eller de bok Cheesy

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #176 : 25. august 2006, 22:48 »
nå får jeg litt dårlig samvittighet for å bruke boka til Dag å skrive om ryggen min Wink Men kanskje han ikke har noe i mot det?

Nei for all del, det er gøy å se at folk snakker på min side, det kan gjerne hende oftere!  2thumbsup
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #177 : 25. august 2006, 23:10 »
Eeeehgrrr..... nå kverka Bill hele innlegget mitt... hmm gidder ikke å gjenta meg selv i kveld... tar det senere Wink
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #178 : 26. august 2006, 13:33 »
Live (Spøkelsesdoktor'n!)  biggrin
Det er god fantasi på de små. Men nrk og uhu får ta litt av skylden! Wink

Tonks: Hvem skal jeg sparke da? Vil ikke ha mer vondt i foten, men kanskje hvis jeg finner en liten kar?  rofl
Bare tuller .. hehe  Grin
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #179 : 27. august 2006, 12:19 »
Live (Spøkelsesdoktor'n!)  biggrin
Det er god fantasi på de små. Men nrk og uhu får ta litt av skylden! Wink

Tonks: Hvem skal jeg sparke da? Vil ikke ha mer vondt i foten, men kanskje hvis jeg finner en liten kar?  rofl
Bare tuller .. hehe  Grin

Hehe, bare å sparke på den første og beste Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!