Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348624 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1845 : 10. mars 2009, 00:44 »
Johannes åpenbaring kapittel 19,20
Men dyret ble fanget, sammen med den falske profeten, han som i dyrets tjeneste gjorde underfulle tegn og med dem forførte alle som tok dyrets merke og tilba bildet av det. Begge ble kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel
Et eksempel der denne ildsjøen og helvetet er nevnt i samme kontext, takk.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1846 : 10. mars 2009, 09:55 »
Et eksempel der denne ildsjøen og helvetet er nevnt i samme kontext, takk.

21 Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ' Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.' 22 Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1847 : 10. mars 2009, 09:56 »
Ikke mange av dere bør bli lærere, mine brødre, for dere vet at vi lærere skal få så mye strengere dom.  2 Alle snubler vi ofte. Den som ikke snubler og feiler med det han sier, er fullkommen og i stand til å holde hele kroppen i tømme.  3 Vi legger jo bissel i munnen på en hest for at den skal lystre oss, og da kan vi styre hele hesten.  4 Ja, selv store skip, som drives av sterke vinder, kan med et lite ror styres dit styrmannen vil.  5 Slik er det også med tungen. Den er en liten kroppsdel, men kan skryte av sin store makt. Ja, en liten ild kan sette den største skog i brann!  6 Også tungen er en ild, en verden av ondskap blant våre lemmer. Den smitter hele kroppen og setter livshjulet i brann, og selv blir den satt i brann av helvete.
     7 Alt i naturen, både ville dyr og fugler, krypdyr og fisk, kan temmes og er blitt temmet av mennesket, som selv er en del av naturen.  8 Men tungen makter ikke noe menneske å temme, skiftende og ond som den er, full av dødbringende gift.  9 Med den lovpriser vi vår Herre og Far, og med den forbanner vi menneskene som er skapt i Guds bilde. 10 Fra samme munn kommer det både lovprisning og forbannelse. Slik må det ikke være, mine søsken! 11 Strømmer det vel friskt og bittert vann fra samme kilde? 12 Mine søsken, kan vel et fikentre bære oliven, eller en vinstokk bære fiken? Like lite kan en salt kilde gi friskt vann.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1848 : 10. mars 2009, 10:19 »
helvetes ild.

og selv blir den satt i brann av helvete.

Det finnes altså en eld i helvetet.

Det brenner i peisen her. Betyr det at jeg er i helvete?  Cheesy


Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1849 : 10. mars 2009, 10:22 »
Ting som ikke bekymrer meg veldig i dag:

1. Helvete Smiley
2. hanzymans teorier

Ting som bekymrer meg

1. Finanskrisen
2. vissheten om at renten før eller senere stiger

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1850 : 10. mars 2009, 10:24 »
Det finnes altså en eld i helvetet.

Det brinner i peisen her. Betyr det at jeg er i helvete?  Cheesy
Utfra sitatene til hanzyman er du hvertfall på vei dit, sammen med samtlige andre. :Smiley
Dersom det å kalle noen for en ugudelig narr kvalifiserer til helvete, tror jeg ikke engang Jesu frelse er nok til å redde mange engang.
Dersom det eksistere evig pinsle for å banne, synest jeg det er merkelig at pågrunn av en ny reform innen rettsvesenet blir det blank frifinnelse for folk som har drept, og voldtatt bare de innrømmer og ha gjort det.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #1851 : 10. mars 2009, 10:28 »
Noen ganger lurer jeg på om de sinnsyke virkelig vet at de er sinnsyke?For meg så er de fanatiske kristne på akuratt samme galskapsnivå som de som sitter på polstrede celler og smører sin egen skitt rund i trynet... Grin

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: allmektig Gud
« #1852 : 10. mars 2009, 10:51 »
Det er hevet over enhver tvil at religion vekker sterke følelser, men prøv å holde dere litt i skinnet da, folkens! Det er greit med ytringer, men rene personangrep får dere holde dere for gode til å komme med! Personlige meninger og argumenter er selvsagt velkommen i enhver diskusjon, men man vinner ikke en diskusjon ved å sverte motstanderne og kalle de ukvemsord. (Selv om jeg dessverre har gjort det selv ved visse anledninger, og sikkert kommer til å gjøre det i framtida og...)

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1853 : 10. mars 2009, 11:00 »
Jeg kom å tenke på en sak ang. dette med helvetet.

1. Ifølge bibelen skal de som kommer til helvete være der for alltid.

2. Neste gang "gud" skal nullstille sitt mislykte skaperverk (med eld denne gangen), for å skape å en "ny verden uten sorg og pine" så er altså fortsatt helvetet der en plass.

Mitt spørsmål er da: Vil da de flinke kristne som får være kvar i verden, men som har venner og familie i helvete plutselig glemme eller bli likegyldige overfor at deres nære samtidig pines fordi de ikke trodde på "gud"?

"Joda, onkel Ottar brenner i helvete nå, men det driter jeg i fordi jeg har det jo bra. Se så fin harpe jeg har!".


Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1854 : 10. mars 2009, 11:12 »
Vi som er kristne vet den dag i dag hvem som ikke er frelste og hvem som er, vi prøver å få de ufrelste til å bli frelst. Men jeg kan ikke si hva som kommer til å skje, men jeg vet at det skal bli en ny jord, der det ikke er mere tårer, smerte, skrik eller ondskap.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1855 : 10. mars 2009, 11:21 »
Vi som er kristne vet den dag i dag hvem som ikke er frelste og hvem som er, vi prøver å få de ufrelste til å bli frelst. Men jeg kan ikke si hva som kommer til å skje, men jeg vet at det skal bli en ny jord, der det ikke er mere tårer, smerte, skrik eller ondskap.

En ny jord hvor dere altså gir fullstendig faen i de ikke-frelste som samtidig brenner i helvete? Så hyggelig.


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: allmektig Gud
« #1856 : 10. mars 2009, 11:23 »
Vi som er kristne vet den dag i dag hvem som ikke er frelste og hvem som er, vi prøver å få de ufrelste til å bli frelst. Men jeg kan ikke si hva som kommer til å skje, men jeg vet at det skal bli en ny jord, der det ikke er mere tårer, smerte, skrik eller ondskap.

Hva sier det egentlig om kristne? At mennesker som ikke deler deres trossyn er mindreverdige og ikke fortjener samme skjebne som dere selv? Er man, som følge av sin tro, enten verdig eller uverdig et liv på denne "nye jorda"? kan det tenkes at mange de som du kaller ufrelste faktisk er genuint gode mennesker, men som likevel har et annet syn på religiøse spørsmål enn blant annet deg selv? Vil ikke det faktum at disse menneskene, de genuint gode, uselviske menneskene, blir utelatt fra en ny jord fordi de ikke deler det kristne livssyn, kunne bli sett på som ondskap?

En ny jord hvor dere altså gir fullstendig faen i de ikke-frelste som samtidig brenner i helvete? Så hyggelig.

Ja, det er medmenneskelighet på høyt nivå...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1857 : 10. mars 2009, 11:53 »
Så en interessant dokumentar om den katolske kirken i USA og pedofili i går på svensk tv. ( heia svensk tvs dokumentarer). En fun fact det ble snakket om der, når man så på hvordan sølibat kunne påvirke prestens dømmekraft var at, siden det å ha sex i utgangspunktet er en synd for presten, og det faktum at prestene som utførte overgrepene var på samme seksuelle nivå som barn, førte da til at de ofte valgte å ha sex med barna. De så ikke på det å ha sex med barn som noe MER synd enn å ha sex med ei kvinne.

Det enda mer interessante er at kirken på 500-tallet fant på at prester skulle leve i sølibat. Presteembetet gikk i arv fra far til sønn, og det gjorde da dermed også eiendom, penger og annet verdifullt. Kirken, har jo som alltid vært kjent for å lure penger i fra folk, og de nølte ikke med å innføre denne loven for katolske prester heller. Ved å nekte prestene å ha sex, og stifte familie, så ble prestene selvsagt pent nødt til å donere alle sine eiendeler, det inkludert eiendom, formue etc, til kirken når de døde. Sympatisk Smiley

Sa brura

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1858 : 10. mars 2009, 12:32 »
En ny jord hvor dere altså gir fullstendig faen i de ikke-frelste som samtidig brenner i helvete? Så hyggelig.

Det er defor vi den dag i dag går rundt å snakker om vår tro, vist man ikke vil bli frelst å være sin egen herre over sitt liv får dere da gjøre det. Vi snakker sant når man sier at for å bli frelst må man tro på Jesus Kristus som Guds levende sønn.
Når de kristne blir tatt opp til himmelen på dommens dag vil det komme klagerop fra de ufrelste, Hvorfor sa dere ingenting om hvordan jeg skulle bli frelst, hvorfor sa dere ikke hva som ville skje? Men nå sier vi det ganske direkte hva som vil skje, dere har nå hørt sannhet, om dere vil tro eller ikke tro, om dere sier det er bare teori eller usant, da får dere leve på det vist det er deres valg, men det er forkynt for dere, og dere kan ikke si: hvorfor sa dere ikke noe, eller hvorfor sa dere ikke det var sant, for nå har vi sagt det.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: allmektig Gud
« #1859 : 10. mars 2009, 12:35 »
Det er defor vi den dag i dag går rundt å snakker om vår tro, vist man ikke vil bli frelst å være sin egen herre over sitt liv får dere da gjøre det. Vi snakker sant når man sier at for å bli frelst må man tro på Jesus Kristus som Guds levende sønn.
Når de kristne blir tatt opp til himmelen på dommens dag vil det komme klagerop fra de ufrelste, Hvorfor sa dere ingenting om hvordan jeg skulle bli frelst, hvorfor sa dere ikke hva som ville skje? Men nå sier vi det ganske direkte hva som vil skje, dere har nå hørt sannhet, om dere vil tro eller ikke tro, om dere sier det er bare teori eller usant, da får dere leve på det vist det er deres valg, men det er forkynt for dere, og dere kan ikke si: hvorfor sa dere ikke noe, eller hvorfor sa dere ikke det var sant, for nå har vi sagt det.
rofl

Definisjonen på galskap?  Cheesy
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!