Skrevet av Emne: Mer rettferdig for styrkeløftere og løfte raw?!  (Lest 25402 ganger)

Utlogget dr.oko

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Det er en grei sak det.Jeg driver med singel lift-kun benkpress.Å jeg vet det finnes mange bamser som driver 3 løft,som brøler å tar seg godt til. Men det er bare å ta med en klype salt Wink
Derfor jeg gidder å skrive her,er fordi jeg liker ikke de fordommene mot skjorta.Det er mye dobbelt moral som tusker i forumet her,å sånt liker ikke jeg. Du har ikke fornærmet meg iallefall,jeg personlig driter i hva andre mener jeg.Men vet at det er mange som ikke gjør det.Og det er et tema som jeg godt kan diskutere litt.

Ser selv på kamp,og venter på at united skal få fingern ut av rompa Wink

kan ikke si jeg tar meg nær av kommentarene da.. Jeg har god framgang med det jeg driver med, og elsker det! Men jeg ser det er mange unggutter som er skremt av dem, og tørr ikke trene annet enn baseøvelser når styrkeløfterne er i rommet.. Slik bør det ikke være! MEN, det finnes vel studioer der fitnessutøverne er "frekke" med styrkeløftere også.. Er vel berre slik det er Smiley

_Xena_

  • Gjest
kan ikke si jeg tar meg nær av kommentarene da.. Jeg har god framgang med det jeg driver med, og elsker det! Men jeg ser det er mange unggutter som er skremt av dem, og tørr ikke trene annet enn baseøvelser når styrkeløfterne er i rommet.. Slik bør det ikke være! MEN, det finnes vel studioer der fitnessutøverne er "frekke" med styrkeløftere også.. Er vel berre slik det er Smiley

Hvis man tar seg nær av ting,så kan man bare la være å skrive her inne. Ja det er så mye forskjellig.Vi har iallefall god harmoni på gymmet & i klubben,med beina godt planta på jorda!

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Hehe - nå skal jeg ikke være vrang på en onsdagskveld - men jeg skrev vel nøyaktig det samme i første svar, bare med færre ord...sykling krever en sykkel - benkpress krever ingen benkskjorte Smiley

Med fare for å spore av diskusjonen (hvilket i og for seg ikke er noen fare, for denne diskusjonen fører ikke noe sted) kan jeg jo vise til reglementet og si at benkpress faktisk KREVER skjorte. Ikke benkpress-skjorte, men skjorte like fullt. Det samme gjør knebøy. Fordi reglene er sånn. (Og nok en gang er reglene preget av noe helt annet enn det idrettslige, det har med noe så sært som bar hud og smittefare å gjøre). Dermed krever benkpress utført etter reglene skjorte. Ikke nødvendigvis benkpress-skjorte, men skjorte like fullt. Selv om det uten reglene hadde vært mulig å løfte i bar overkropp. På samme måte som sykkelritt krever sykkel. Ikke nødvendigvis topp racersykkel, men sykkel like fullt. Selv om det uten reglene hadde vært mulig å løpe.  Cool


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Utstyr er nødvendig i styrkeløft. Vi konkluderer med dette og avslutter debatten. Case closed. 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
kan ikke si jeg tar meg nær av kommentarene da.. Jeg har god framgang med det jeg driver med, og elsker det! Men jeg ser det er mange unggutter som er skremt av dem, og tørr ikke trene annet enn baseøvelser når styrkeløfterne er i rommet.. Slik bør det ikke være! MEN, det finnes vel studioer der fitnessutøverne er "frekke" med styrkeløftere også.. Er vel berre slik det er Smiley

Overalt er det jo spjælete folk/gutter/fotballspillere/fitnessutøvere som trener masse dilldall. Folk trenger å lære hva som gir resultater. Burde man ikke egentlig hatt juling hvis man ikke greide 100 i knebøy?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Marthe

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 840
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 840

Hvorfor er de fleste som er mot utstyr ikke styrkeløftere ?
Fræna Atletklubb

Retard strength

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Hvorfor er de fleste som er mot utstyr ikke styrkeløftere ?

Fordi de ikke vil melde seg inn nettopp på grunn av ustyret woot

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Overalt er det jo spjælete folk/gutter/fotballspillere/fitnessutøvere som trener masse dilldall. Folk trenger å lære hva som gir resultater. Burde man ikke egentlig hatt juling hvis man ikke greide 100 i knebøy?

Helt enig Smiley
Dilldall øvelser blir også sett ned på på Kaliber Smiley Altså hvis det er kun bare tull og lite baseøvelser - blir jo litt dilldall som regel når man skal drive med bygging... Kanskje vi skal få Rikard, Espen og Vegar til å følge rundt de som har nettop begynt for å piske de i gang med baseøvelser fra dag èn!

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Fordi de ikke vil melde seg inn nettopp på grunn av ustyret woot
Men nå er det jo ikke noe krav om å løfte med utstyr heller da Wink

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Men nå er det jo ikke noe krav om å løfte med utstyr heller da Wink

Hehe, vet jo det Smiley Men det er vanskelig å hevde seg uten utstyr Wink

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Hehe, vet jo det Smiley Men det er vanskelig å hevde seg uten utstyr Wink
Hevde seg hva?
Man løfer vel for å slå sine egne perser?
Det er det ingen andre som klarer uansett utstyr. Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Hvorfor deles det ut medaljer da? Tongue
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Ingeniøren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Har hørt rykter om at det skal komme en ny klasse i neste års NM i styrkeløft, grinebiterklassen.
Men det forutsettes at en løfter dobbel kroppsvekt i alle øvelser, så spørs om det blir delt ut medaljer....


Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Fordi de ikke vil melde seg inn nettopp på grunn av ustyret woot

Det er mange forskjellige grunner til at folk ikke vil delta i styrkeløft eller ikke vil melde seg inn i styrkeløftklubb selv om de trener øvelsene. Ikke alle er like "kule" å oppgi. Noen oppleves som pinlige. Som for eksempel; tør ikke, redd for å drite meg ut, redd for å bli avslørt som mye svakere enn X eller Y, liker ikke konkurranser, blir sinnsykt nervøs, bruker ulovlige midler og kan ikke være medlem for da kan jeg bli testet..... Listen er uendelig. Også en del som rett og slett ikke er interessert i å konkurrere, og det må man jo få velge å la være. Men det er mye mer lettvint å hive seg på bølgen med å skylde på utstyret og late som om man hadde vært med hvis det ikke hadde vært for det. Utstyret er jo der uansett, så det er en trygg begrunnelse. Hvis man oppgir andre grunner kan man jo risikere at noen tilbyr seg å hjelpe med å løse problemet, og hvordan skal man da vri seg unna?  Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Overalt er det jo spjælete folk/gutter/fotballspillere/fitnessutøvere som trener masse dilldall. Folk trenger å lære hva som gir resultater. Burde man ikke egentlig hatt juling hvis man ikke greide 100 i knebøy?

Fitnessutøvere tar da godt over 100 i bøy! Grin *hehe*
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!