Skrevet av Emne: Løfte vekter ved siden av boksing  (Lest 5306 ganger)

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #15 : 11. september 2011, 21:56 »
HardCoreBakken: Har du noen gang prøvd å bokse selv?
Og at man ikke treffer mener jeg å få inn en reint slag, men han du bokser mot beveger seg, blokker, og gjør alt du at du ikke skal treffe han. Se på verdens beste boksere, mange av slagene som ikke går inn.

Og når det gjelder hastigheten på ETT slag så vil det være en fordel å være sterk i tillegg til å ha god teknikk, men når man skal slå serier og bevege seg i tillegg blir man plutselig tregere, noe som IKKE er en fordel.
Konebanker og totalonanist

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #16 : 11. september 2011, 22:01 »
Ja, jeg driver med boksing. Jeg har ikke vært på mer enn 20, 30 treninger, men jeg kan ikke akuratt si jeg mister så voldsomt med slagstyrke selv etter mye sparring. Tilvenning var det vanskeligste. Vi driver mye med sparring og kroppsøvelser  på treningene, og det har hjulpet mye. Kjører 4x4 i benken.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #17 : 11. september 2011, 22:32 »
boksing er hurtighet, prat med treneren din vi fikk ikke lov og trene masse styrke når jeg bokset
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #18 : 11. september 2011, 22:36 »
boksing er hurtighet, prat med treneren din vi fikk ikke lov og trene masse styrke når jeg bokset
*facepalm*... Hadde det vært treneren min hadde jeg fortsatt trent styrke ved siden av.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #19 : 11. september 2011, 22:44 »
*facepalm*... Hadde det vært treneren min hadde jeg fortsatt trent styrke ved siden av.

Vis du hadde utalt deg om ting du kunne skulle jeg vært enig, men dette kan du ikke så hvorfor ikke bare holde finga vekk fra tastaturet? nå har dem 3 siste postene her vært feil info og vill ledene.

blir det samme som og si at for og bli stor og sterk skal man kutte ut maten trene min 20sett per øvelse minimum 100rep og ikke løfte mer en 5 kg
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #20 : 11. september 2011, 22:54 »
Vis du hadde utalt deg om ting du kunne skulle jeg vært enig, men dette kan du ikke så hvorfor ikke bare holde finga vekk fra tastaturet? nå har dem 3 siste postene her vært feil info og vill ledene.

blir det samme som og si at for og bli stor og sterk skal man kutte ut maten trene min 20sett per øvelse minimum 100rep og ikke løfte mer en 5 kg

Vil bare legge til at 5kg er litt for lite, må i hvert fall over 10 tallet. Wink
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #21 : 11. september 2011, 22:55 »
jan eirik. Si at du er blitt så god som du kan i boksing i forhold til muskelmasse. Uten styrketreninga og ingen bakgrunn med styrketrening vil en ikke kunne slå så hardt fra seg når armene måler 30cm. Styrketrening er et must for en som verken er stor eller sterk for å bli god i boksing, og det veit du og. Når en har nådd en viss størrelse kan en muligens vurdere å bare trene boksing, men med kroppsform som et strå er det eneste fornuftige å trene styrke.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #22 : 11. september 2011, 23:09 »
jan eirik. Si at du er blitt så god som du kan i boksing i forhold til muskelmasse. Uten styrketreninga og ingen bakgrunn med styrketrening vil en ikke kunne slå så hardt fra seg når armene måler 30cm. Styrketrening er et must for en som verken er stor eller sterk for å bli god i boksing, og det veit du og. Når en har nådd en viss størrelse kan en muligens vurdere å bare trene boksing, men med kroppsform som et strå er det eneste fornuftige å trene styrke.

Det er en grunn for at Emil Weeber her på forumet trener styrke, mye slag og spark innenfor MMA også. Men, man trenger ikke hat større armer enn 35 cm i boksing da, størrelsen kan noen ganger lyve innenfor styrke. Vet om mange som har armer på 35 cm og ligger på 130 i benkpress osv.... Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #23 : 11. september 2011, 23:35 »
seff trener man styrke i blandt i boksing også, men da i vise perioder i forhold til kamper. Vis han tar det med treneren sin vil han ha et opplegg på dette for ikke og ødlegge resten av treningen..
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #24 : 11. september 2011, 23:50 »
Det er en grunn for at Emil Weeber her på forumet trener styrke, mye slag og spark innenfor MMA også. Men, man trenger ikke hat større armer enn 35 cm i boksing da, størrelsen kan noen ganger lyve innenfor styrke. Vet om mange som har armer på 35 cm og ligger på 130 i benkpress osv.... Smiley
Emil Weber trente vell RYP en god stund?
Store armer er ikke nødvendig for å være god i boksing nei, men med armer på 30 cm har man ikke mye krutt.
130 kg i benkpress med 35cm armer? jeg har 87,5 i benk, og armene mine er 35 så jeg må nesten se det i praksis før jeg tror det for det høres ganske umulig ut.

seff trener man styrke i blandt i boksing også, men da i vise perioder i forhold til kamper. Vis han tar det med treneren sin vil han ha et opplegg på dette for ikke og ødlegge resten av treningen..
Der er jeg enig med deg. Periodisering mtp kamper er viktig, men når nærmeste kamp er flere måneder unna ville jeg trent styrke som vanlig, såfremt det ikke ville gått utover treningene. Kommer litt ann på hvor ofte mann trener og hvor serriøst.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #25 : 11. september 2011, 23:54 »
Amadon - step away from the keyboard. Du spyr ut råd i hytt og pine, når du egentlig bør være den som tar i mot råd.

Og han i avataren din er dopet.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #26 : 11. september 2011, 23:59 »
Amadon - step away from the keyboard. Du spyr ut råd i hytt og pine, når du egentlig bør være den som tar i mot råd.

Og han i avataren din er dopet.

Isteden for å komme med slike håpløse kommentarer, så kan du heller gå å spise en banan. Kan du forklare meg hva jeg ikke har peiling på, og hvilket av mine råd som har vært helt feil? Jeg ga kun en pekepinn på at det er mulig å være sterk, selv om armene ikke er over 35 cm. Det er mange styrkeløftere som ikke har så veldig store armer - uten å være feite da vell å merke.

Det med at han i avataren min er dopet, er vel uvesentlig? Hva vil du frem til?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

EmyR

  • Gjest
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #27 : 12. september 2011, 00:03 »
Isteden for å komme med slike håpløse kommentarer, så kan du heller gå å spise en banan.

Speaking of which .. bananer til kvelds er ikke spesielt smart. Kjappe karbs tar man etter treninga!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #28 : 12. september 2011, 00:05 »
Isteden for å komme med slike håpløse kommentarer, så kan du heller gå å spise en banan. Kan du forklare meg hva jeg ikke har peiling på, og hvilket av mine råd som har vært helt feil? Jeg ga kun en pekepinn på at det er mulig å være sterk, selv om armene ikke er over 35 cm. Det er mange styrkeløftere som ikke har så veldig store armer - uten å være feite da vell å merke.

Det med at han i avataren min er dopet, er vel uvesentlig? Hva vil du frem til?

Alle råd er ikke nødvendigvis bedre enn ingen råd.

Har du erfaring med styrketrening og boksing? I så fall hva?

Ang avataren bare nevnte jeg det, siden det står natural.no under. Virker litt rart å ha bilde av en doper og deretter skrive noe slikt bare. Smiley

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #29 : 12. september 2011, 00:06 »
Speaking of which .. bananer til kvelds er ikke spesielt smart. Kjappe karbs tar man etter treninga!

Stemmer. Banan skal man ikke spise annet enn før og etter treningen.

Edit: Nå vet ikke jeg når Evis trener om døgnet, selfølgelig om han har en veldig sen trening og ikke er så lenge siden kan han ta seg en banan, om det er ønskelig.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!