Skrevet av Emne: Hva er den perfekte middagen for en som hater å lage mat?  (Lest 3105 ganger)

Utlogget tidytraxx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Jeg er sikkert ikke den eneste her inne som virkelig hater å lage mat (tenker hovedsakelig på middag).

Det ultimate for meg er noe du kan sette rett i microen/ovnen eller kaste rett opp i panna, uten å måtte tilbrede noe seperat.

Er det noen som har en god rett å anbefale for en elendig kokk?  Grin

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Kjøp laksefilet med skinn, kommer i pakker på 4x125g (=500g).. F.eks. på Rema til ca. 37kr..

Kjøp også en stor potet eller helst en søtpotet.

Tin et par laksefileter, alt etter hvor mange du vil ha, og hiv de i panna med skinnsida ned. Legg lokk over og vent i 10 minutt til de er ferdige.

Samtidig så hiver du potetgreia inni mikroen og setter på med en grei effekt (watt). Husker ikke helt akkurat hvor lang tid dette tar, men du skjønner når den er kokt gjennom.

Så er det bare å vente, og ha gjerne klart noe yoghurt naturell, mager kesam eller lignende i tillegg.. Var litt vanskelig å skjønne hva du var ute etter, men dette er en sunn og fin middag som lager seg selv.

Utlogget tidytraxx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Jeg kunne kanskje formulert meg litt bedre i første posten.

Takk for tipset HHHH Smiley

Håper på flere tips til andre middagsretter også. Kanskje også noen som er enda enklere å tilbrede.
Det er flaut så si, men jeg kan ikke utrykke hvor elendig jeg er på kjøkkenet, og hvor mye jeg virkelig hater og lage mat.

FYI: Pr dags dato spiser jeg kun fjordland og pytt i panne når jeg spiser hjemme

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Tunfisk rett fra boksen. Stort enklere blir det ikke, sålenge du har en boksåpner.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Egg er jo alltids lett og gir deg masse proteiner og bra fett. Rørte egg, stekte, kokte omelett..

Utlogget Zmurph

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Hiv tunfisk, kokt ris, 1/2 paprika, en boks tomarpure, litt jalepenos og en liten boks mais oppi en stekepanne og smak til med chilipepper Grin
Frossengrønnsaker, ris/pasta og noe kylling/laks/torsk osv går jo fort og enkelt også? Tongue
Persistence is the fuel of achievment

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87259.new#new

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Kjøp deg "God Gammeldags Fiskegrateng" eller hva det heter fornoe Tongue Ca 50gr prot for 30kr. Og jævla godt Smiley

Skal stå en 45 minutter i ovnen Smiley

Utlogget tegal loppe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 46

hvis du bruker litt tid på å steke opp flere kyllingfileèr,fiskestykker og lignende kan du fryse de ned..og ta opp dagen før f.eks 2thumbsup da er det nesten bare å Food

 biggrin

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Grandiosa..
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
en plass må man starte, etter ei stund er man rene kokken;) mat er viktig!:) enda viktigere å gidde å lage den istede for hurtigløsninger (som ofte kan være mindre bra)

jeg bruker 20-30 min på kylling og brokkoli (eller ris, bruker riskoker)...er jo ikke lettere..ta ut kyllingfileten av kjøleskapet, klipp den i passende biter, sterk først på sterk varme og så roligere og til slutt litt hardt (omtrent som en biff), imens koker du opp vann og putter oppi brokkoli og setter det til sides..wooolla..10min maks du må stå på kjøkkenet 10-15min for at den mekker seg selv..

Eller så kan du steke en pakke karbonadedeig med digg krydder, kjøp ferdig salat (eller mekk selv), kjøp grove tortillas, wok er ganske digg å ha i tortilla også faktisk..


Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

DETTE er for deg.

600g kyllingkjøttdeig på rema tusen -34kr ellerno..
rett i koppen pasta bolognese eller annet.. valgfritt etter smak..

dette blir i overkant av 120g proteiner, for 50-lappen!.. for min del orker eg bare 300g kyllingkjøttdeig.. så fordeler det vanlighvis opp i to.. 
Westside disciple

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
www.dolly.no

Du sier at du både hater og er elendig på kjøkkenet,.. Det henger vell litt i sammen, og ligner vell litt på trening,... Det er hardt i begynnelsen, så etterhvert blir man hekta... Bare sett av tid til det (ofte den mest irriterende faktoren),.. Kan være lurt å fryse ned hjemmelaga "ferdigmat" til oppvarming de dagene du har det travelt (men unngå ferdigmat fra butikken). Bruk råvarer, billigere og sunnere. Kjøp deg en kokebok, og begynn med de enkleste middagene. ...Og som med trening, finnes det desverre heller ingen gode snarveier for en bra middag  Tongue
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget tidytraxx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Takk for gode og kreative svar så langt folkens Smiley

Utlogget ultras

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Laksefillè i folie. Spe på med grønnsaker som chili, minimais, minigulrøtter og sukkererter rundt.
Pakk sammen og sett i ovnen på 175 grader ca 40-45min. Kos ris. (normalt 15-20 min).

Du er ikke mange minutter på kjøkkenet med denne oppskriften, og det smaker utrolig godt. Og er sunt  Cool

Utlogget Zmurph

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Mye greit på www.matprat.no også Wink
Persistence is the fuel of achievment

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87259.new#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!