Skrevet av Emne: Bamse Bjørn is back!!  (Lest 200929 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1320 : 03. februar 2005, 10:41 »
phø! det er to 380gr burgere vi snakker om her 760gr kjøtt med brø salat, dressing, ost og bacon til!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1321 : 03. februar 2005, 10:44 »
Jeg vet det..... Smiley. Om ikke Bamse klarer det, skal jeg vurdere å ta turen over til Bergen bare for å vise deg at det går..... >Cheesy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1322 : 03. februar 2005, 10:52 »
Har ikke sagt at det ikke går;) bare at jeg ikke er så sikker på at BB klarer det - han skryter fælt, men vi får nå se hehe....

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1323 : 03. februar 2005, 18:32 »
Har ikke sagt at det ikke går;) bare at jeg ikke er så sikker på at BB klarer det - han skryter fælt, men vi får nå se hehe....
Pøh. Høyr på UAC han veit kva han prater om Wink Grin

Tok ei ekstremt lett økt i dag. Hadde litt irritasjon i brystet i går så eg bestemte meg for å kjøre ei uttøyningsøkt på brystet i dag. Trente med lette manualer og så lang løftebane som mulig for å full strekk i brystet. Økta såg sånn ca slik ut:

40 reps manualpress + 40 reps flyes i et sett på 4 kg manualer! Grin
30 reps manualpress på 8 kg manualer + 12 flyes
20 reps manualpress på 12 kg manualer
3*12 reps manualpress i skråbenk på 18 kg manualer
3*10 reps push-ups på klosser
+ 15 min sykling i moderat tempo

Kommentar: Høgre bryst var litt ømt på utsida, men syntes det hjalp å få stekt ut litt og pumpet gjennom litt blod. Har bestilt legetime så eg for ordnet rekvisisjon til fysioterapeut. Trenger litt behandling for både kne og bryst. Tenkte muligens å prøve akupunktur på kneet og brystet trenger litt bindevevsmassasje.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1324 : 03. februar 2005, 22:07 »
Du sliter fælt med det brystet ditt.  Hva med nåler? Type lange, med strøm.  Det hjalp hofta mi iallefall.  Men det er ikke alle fysioterapauter som kan det.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1325 : 03. februar 2005, 22:21 »
Ja. Det er særlig benkpress med smalt grep som skaper problemer. Har trent en del smalt i det siste trur det er grunnen. Siden eg ikkje merket noke da så trudde eg at problemet var over men det har tydeligvis kommet tilbake og forplantet seg litt til vanlig benkpress.

Eg har hatt svært lite behandling for brystet. Tok litt behandling for det i sommer og da fikk eg ordnet opp i en del. Lyt nesten høre med fysioterapeut kva som eventuelt kan gjeres. Eg synes tøying hjelper men det er ikkje godt nok. Den fysioterapeuten eg har tenkt meg til neste gang kan akupunktur så da vil eg anta at han kan nåler også.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Bold

  • Gjest
SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1326 : 04. februar 2005, 18:24 »
Er VELDIG imponert over din utholdenhet og vilje. Flott at du kommer deg til en fysio med kunnskaper om akupunktur. Han/hun vil gjøre det som er best.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1327 : 04. februar 2005, 18:53 »
Hei bamse!

Ikke akupunktur, prøv heller om noen kan intramuskulær stimulering eller triggerpunktbehandling med nåler.  Er en europeisk behandlingsmetode.  Fungerte veldig bra for meg iallefall.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1328 : 04. februar 2005, 21:02 »
Er VELDIG imponert over din utholdenhet og vilje. Flott at du kommer deg til en fysio med kunnskaper om akupunktur. Han/hun vil gjøre det som er best.
Takk for det Bold Smiley Eg er ikkje den som gir opp med det første. Eg synes dette er den flotteste sporten i verden så eg har absolutt planer om å fortsette konkurrere så snart eg blir frisk!

Har allerede prøvd vanlig fysioterapi så føler eg trenger noke som er litt meir omfattende.
Hei bamse!

Ikke akupunktur, prøv heller om noen kan intramuskulær stimulering eller triggerpunktbehandling med nåler. Er en europeisk behandlingsmetode. Fungerte veldig bra for meg iallefall.
Hmmm ok. Eg skal i hvertfall ta en tur til den karen og sjå om han kan hjelpe meg. Er tross alt den fysioteraputen som ligger nærmest der eg bor no.

Dagens trening. Fredag 04.02

Eksentrisk beinpress: 40-150 kg.
Knebøy på balansematter: 3*15 (20-40 kg)
Eksentrisk knebøy med opphøgd hæl: 2*10*50
Enfots eksentrik beinpress: 15*50, 10*60
Strake mark: 15*100, 12*110, 12*115
Lårcurl: 4*10
Ryggmaskin for øvre rygg: 2*10*90, 2*8*100

Kommentar: Lett økt. Mykje dilldall øvelser. Sånn er det når en er skadet. Venter med overkropp til i morgen. Er fortsatt litt øm i brystet.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1329 : 04. februar 2005, 21:07 »
Håper du får betalt for din tålmodighet, det har du i alle fall fortjent! Du vet hva du gjør, så mine råd får du ta for det de er verdt-er bare vel ment fra min side. En ting du kan gjøre er å ta i bruk V 12 + kreatin+ ekstra L-arginine om du får tak i det. Kan i hvertfall teoretisk framskynde helingsprosessen over litt tid, men avhengig av hvor skadet du er selvf.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1330 : 04. februar 2005, 21:16 »
Ok. Har både kreatin og v12 liggende.
Håper du får betalt for din tålmodighet, det har du i alle fall fortjent! Du vet hva du gjør, så mine råd får du ta for det de er verdt-er bare vel ment fra min side. En ting du kan gjøre er å ta i bruk V 12 + kreatin+ ekstra L-arginine om du får tak i det. Kan i hvertfall teoretisk framskynde helingsprosessen over litt tid, men avhengig av hvor skadet du er selvf.
Det er jo interessant. Kan du fortelle meg litt meir om det? Har både v12 og kreatin liggende. L-arginine har eg ikkje. Har i to måneder no tatt 2250 mg glucosamine om dagen som visstnok skal være ganske effektivt under skader. 
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1331 : 04. februar 2005, 21:29 »
Håper du får betalt for din tålmodighet, det har du i alle fall fortjent! Du vet hva du gjør, så mine råd får du ta for det de er verdt-er bare vel ment fra min side. En ting du kan gjøre er å ta i bruk V 12 + kreatin+ ekstra L-arginine om du får tak i det. Kan i hvertfall teoretisk framskynde helingsprosessen over litt tid, men avhengig av hvor skadet du er selvf.

Hmm, den er jeg usikker på. Enkelte tror at den økte væskeannsamlingen vil ha en "smøringseffekt, men min(og andres) erfaring er at det økte celletrykket fører til at muskler/fester er mer skadeutsatt, både pga nedsatt muskulær elastisitet og midlertidig litt dårligere sirkulasjon som følge av økt press på blodårer/kapillærer.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1332 : 04. februar 2005, 21:43 »
Ok. Har både kreatin og v12 liggende.
Det er jo interessant. Kan du fortelle meg litt meir om det? Har både v12 og kreatin liggende. L-arginine har eg ikkje. Har i to måneder no tatt 2250 mg glucosamine om dagen som visstnok skal være ganske effektivt under skader.

Det jeg sjøl har opplevd med V 12 er mindre symptom av skader som er i ferd med å heles. Det kan være at økt blodtilførsel er en forklaring på dette. Jeg er på utkikk etter et produkt med mye L-arginine, siden dette ser ut til å ha en svært gunstig effekt i så måte (og en rekke andre interessante effekter), men rene L-arginine produkter er vel klassifisert som legemiddel i Norge, eller: over en viss dagsdose er de definert sådan.


Hmm, den er jeg usikker på. Enkelte tror at den økte væskeannsamlingen vil ha en "smøringseffekt, men min(og andres) erfaring er at det økte celletrykket fører til at muskler/fester er mer skadeutsatt, både pga nedsatt muskulær elastisitet og midlertidig litt dårligere sirkulasjon som følge av økt press på blodårer/kapillærer.

Ja, som jeg sa er dette bare mitt tips. Har ikke dokumentasjon på dette. Men et poeng jeg ser i så måte er den påviste effekten kreatin har på myogenese ved langvarige skader. Man har i så måte hatt en  hypotese om at kreatin kan være en stor fordel ved opptrening etter skade.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1333 : 04. februar 2005, 22:19 »
Det finnes vel et par generelle studier hvor 1 antyder mindre muskel/krampe problemer og en antyder ingen effekt i noen retning. Disse studiene er dog ikke så relevante. Gjør man et søk på creatine -ligament - tendon-muscle vil man se at endel har negative erfaringer i forhold til kraftidrett/styrketrening. Men altså ingen god vitenskaplig dok.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Bamse Bjørn pingler videre
« #1334 : 04. februar 2005, 22:33 »
Det finnes vel et par generelle studier hvor 1 antyder mindre muskel/krampe problemer og en antyder ingen effekt i noen retning. Disse studiene er dog ikke så relevante. Gjør man et søk på creatine -ligament - tendon-muscle vil man se at endel har negative erfaringer i forhold til kraftidrett/styrketrening. Men altså ingen god vitenskaplig dok.
Det er jo litt interessant fordi eg opplever at problemet i høgre ytre brustmuskel minner mykje om krampe. No har eg aldri hatt krampe før men det kjennes ut som muskelen trekker seg sammen for så å trekke seg ut igjen og det er egentlig ganske smertefullt når det først skjer. Men det skal jo seies at eg brukte kreatin no når eg vart skada sist.

Et problem ved å bruke kreatin er jo at forma stiger betraktelig og det er raskt å legge på meir vekter enn en burde en skadesituasjon.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!