Skrevet av Emne: Styrkeløfter og en fotballspiller testet positivt på Anabole steroider  (Lest 4656 ganger)

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=577062

Tre norske utøvere dopinganmeldt

25.08.2009 kl. 15:09 Kilde: © NTB

En fotballspiller, en styrkeløfter og en utøver i amerikansk fotball er anmeldt av Antidoping Norge for brudd på dopingbestemmelsene.

Når det gjelder styrkeløfteren og fotballspilleren, handler det om anabole steroider. Antidoping Norge legger ned påstand om to års utestengelse og at utøverne suspenderes med umiddelbar virkning.

Styrkeløfteren avla positiv prøve på hydroxstanozolol, som er et anabolt stoff i dopingklasse S1b. Den mannlige fotballspilleren testet positivt på stoffet drostanolon, et anabolt stoff i dopingklasse S1.

Utøveren fra amerikansk fotball testet positivt på THC-syre, som kommer etter inntak av cannabis i dopingklasse S8. Antidoping Norge legger ned påstand om fire måneders utestengelse fra 16. juni.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Er dette saker fra i år? Fant ingenting nyere enn 2008 på ADN sine sider. I såfall; hvem er det som må kokes nå?
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Dette er saker som har kommet i år.

"styrkeløfteren" (hvis jeg har riktig sak i tankene) er egentlig ikke styrkeløfter, men har trent i lokaler til en klubb uten å vite at det er fare for å bli testet.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Veldig spent på hvem denne styrkeløfteren er Smiley

Egil: Var ikke det sist gang?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

godt mulig det... det er jo dopingsaker hvert år, så vanskelig å skille fra hverandre.. Smiley

jeg tror sist gang var en som nekta å pisse.. her i denne saken så avla han prøve fordi han ble avkrevd, men var litt i det blå på at det var testing i dette lokalet som er kommunalt og ikk eleid av noen klubb pr se.. Ung fyr, så meget synd at det går ut over klubben som selvfølgelig kunne veiledet bedre med info om testing osv.. men men..

(igjen forutsatt at jeg husker riktig sak og ting... ikke så jævla viktig egentlig. ADN er enerådig uansett.)

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Positivt at vg har klart å skille styrkeløft og vektløfting om om ikke annet Tongue
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Uavhengig om styrkeløfteren var styrkeløfter eller ikke så synes jeg de ansvarlige burde begynne å skille mellom aktive utøvere og mosjonister når de skriver hvilken type utøver som ble dopingtatt. Det er irriterende, og feil mener jeg, at det skal gå utover idretten at idiotiske mosjonister befinner seg på feil sted til feil tid. Hvis utøveren ikke er meldt inn i noe idrettslag skal ikke noen idrett belastes.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Dette er vel en del av nulltoleransepolitikken!?

for å sørge for at så få dopere som mulig trener i klubber og påvirker lettpåvirkelige og naive styrkeløftere i negativ retning...
Eller rett og slett bare enda et av ADN sine trekk for å forsvare sitt eget mandat og finne så mange positive saker som mulig, uansett om det rammer urettferdig...

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Uavhengig om styrkeløfteren var styrkeløfter eller ikke så synes jeg de ansvarlige burde begynne å skille mellom aktive utøvere og mosjonister når de skriver hvilken type utøver som ble dopingtatt. Det er irriterende, og feil mener jeg, at det skal gå utover idretten at idiotiske mosjonister befinner seg på feil sted til feil tid. Hvis utøveren ikke er meldt inn i noe idrettslag skal ikke noen idrett belastes.

Eventuelt kan klubbene være mer påpasselige med hvem de faktisk slipper inn for å trene i lokalene sine, og arbeide for å styrke antidopingholdningen til de som faktisk driver idrett, så slipper vi slike saker?

Jeg kan ikke se noen fornuftige argumenter for at en klubb som forplikter seg til å overholde et antidopingreglement skal fortsette å trene i samme lokaler som personer som med vilje doper seg, uavhengig av om de driver idrett eller ike.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Eventuelt kan klubbene være mer påpasselige med hvem de faktisk slipper inn for å trene i lokalene sine, og arbeide for å styrke antidopingholdningen til de som faktisk driver idrett, så slipper vi slike saker?
Jo, men uansett hvor påpasselig man måtte være så vil personer som kommer for å trene tenke på seg selv. De kan drite i klubben eller lokalet. Det blir ingen konsekvenser for de, men det blir konsekvenser for klubben. Jeg synes det er urettferdig og jeg synes ikke klubbene skal lastes selv om det såklart bidrar til at de blir mer påpasselige. Hvis det på statistikken står at en styrkeløfter har blitt tatt i doping så forventer jeg at det faktisk ER en styrkeløfter som har blitt tatt. Ikke en kroppsbygger som nektet å bli testet når han hadde prøvetime hos en styrkeløftklubb eller noe slikt. Jeg synes de bør forbedre sine statistikker og ikke legge alt ansvar på klubbene. Jeg forstår ikke hvorfor ikke særforbundene reagerer på denne dårlige bruken av statistikk. Hadde statistikken for dopingtatte styrkeløftere kun omhandlet styrkeløftere så hadde vi hadde 2-3 ganger mindre dopingdommer.

Sitat
Jeg kan ikke se noen fornuftige argumenter for at en klubb som forplikter seg til å overholde et antidopingreglement skal fortsette å trene i samme lokaler som personer som med vilje doper seg, uavhengig av om de driver idrett eller ike.
Økonomi? Nå skal det vel uansett være slik at hvis en styrkeløftklubb har tilholdsted på en plass som er offentlig tilgjengelig, f.eks. treningssenter, så må klubben ha tilgjengelig liste over egne medlemmer. Dette fordi de ikke har lov å teste de som står utenfor idretten på slike plasser. Så det er merkelig hvis denne dopingdommen ikke har kommet som følge av testing av en dopet utøver som har trent i et styrkeløftslokale (lokale som er leid, eid eller drevet av styrkeløftklubb og IKKE et offentlig lokale hvor en styrkeløftklubb har tilholdssted)
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

godt mulig det... det er jo dopingsaker hvert år, så vanskelig å skille fra hverandre.. Smiley

jeg tror sist gang var en som nekta å pisse.. her i denne saken så avla han prøve fordi han ble avkrevd, men var litt i det blå på at det var testing i dette lokalet som er kommunalt og ikk eleid av noen klubb pr se.. Ung fyr, så meget synd at det går ut over klubben som selvfølgelig kunne veiledet bedre med info om testing osv.. men men..

(igjen forutsatt at jeg husker riktig sak og ting... ikke så jævla viktig egentlig. ADN er enerådig uansett.)

virker som jeg har tatt feil. Dette er nok enda en sak, ikke den jeg refererte og tenkte på.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

http://www.dagbladet.no/2009/08/26/sport/fotball/doping/antidoping/7820184/

"En 21-årig styrkeløfter er også tatt etter å ha avgitt en positiv prøve i mai. Han ble testet utenfor konkurranse, og det er fastslått at han har brukt det anabole stoffet stanozolol. Også denne utøveren er anmeldt med påstand om utestengelse i to år."

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Jeg har en sterk aning om hvem denne fotball spilleren er, siden denne spillere er fra en klubb i drammen.  Kom ikke som noen bombe egentlig..

http://dt.no/article/20090828/SPORT/403910212/1250
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!