Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279421 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tusling i moderat tempo på søndag. 2 timer.
Spinning i går. Tid: 49 min. Puls snitt/max: 150(77%)/173(89%)

Stoltzen som tur i dag, med sekk på drøyt 2 kg og hund. Godt under melkesyreterskel, bare lett andpusten og snakkbar. Det skulle bety en snittpuls på rundt 70%. 19:29 ble tiden. Lett, greit og nesten behagelig Wink Over til Brushytten og ned igjen Fløyen/Tippetue. Total tid: 1 1/2 time.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Årets første offroad-økt i dag. Mye asfalt, men noe grus ble det. Fint å få trent litt teknikk. Formen var så som så. Merket at det var tre uker siden forrige sykkeløkt, og slet godt i motbakkene. En god del av dette skyldtes nok også lite næring det siste døgnet. Mye fysisk jobbing og lite tid til å spise godt var ingen god oppladning, og det vises på snittfarten. Likevel ble det en fin økt totalt sett.  Smiley

Tid: 2t 57min.
Distanse: 60,0 km.
Snittfart: 20,9 km/h
Maxfart: 56,6 km/h
Puls snitt/max: 156(80%)/179(91%)

Km-status: 1328,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Senere fredag: Tusletrening i byfjellene. Skredderdalen opp i moderat tempo, og videre over Brushytten - Blåmanen - Rundemanen - Fløyen - sentrum. Ca 2 1/2 time. Avsluttet turen med å bivåne gaterittet i NM og slafset nedpå en babb. En finfin dag Smiley

Lørdag: Kveldstur over Krohnegården, Olsokfjellet og Damsgårdsfjellet i moderat tempo, og rolig tusling derfra og ned til tønnenbålet. Slafset en softis der. Nam.  Grin Ca. 2 1/2 time.

I dag: Rolig tusling på asfalt, ca 2 timer.

Er ellers fornøyd med fremdriften i rønna. Foreløpig virker det som vi har hyret håndverkere som kommer når de skal, gjør det de skal innenfor tidsskjema, melder fra om det er behov for endringer, og ikke fakturerer mer enn de skal. Selvfølgeligheter egentlig, men slike håndverkere vokser dessverre ikke på trær... Resultatet ser foreløpig meget bra ut også. Flottings!  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

25/6: Kort og relativt intensiv motbakkeøkt og den vanlige fjellturen etterpå. 1 time totalt.

I går: Nok en motbakkeøkt, i mer moderat tempo. Løvstakken opp. Totalt 1 1/2 time.

Jepp. Da ble det tights på meg også til slutt. Ser homsete ut, men funksjonaliteten overgår det. Dessverre kanskje Wink Fikk tre kommentarer på den fra treningskamerat:

-"Så nå har du fått ny samboer altså. Heter han Helge?"
-"Utsikten KUNNE ha vært god" (Vedkommede gikk da bak meg)
-"Jeg ringer en annen jeg kan trene med neste gang"

At han irriterer seg over den er nesten grunn nok alene til å bruke den  Grin >Cheesy

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Du har også falt for fristelsen til å kjøpe trange, glinsende klær ja. Stygg sak det der. Det anbefales ikke å bruke dem utendørs, jeg bare sier det  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Bare vent. Kanskje jeg skal gjestetrene på VT og ta litt strakmark foran fleisen din?  Grin Forøvrig rart at noe som ser så bra ut på (de fleste) jenter, ser så jalla ut på gutter. På den annen side ser jo pupper også bra ut på jenter...  :Smiley Men nå er vel jeg laget slik at beina og rævva strengt tatt er det beste jeg har å vise frem, så kanskje det ikke er så dumt likevel. Flytte fokus bort fra det virkelig stygge altså  Grin

Annerledes tights i dag, nemlig sykkelbuksa. Relativt hard tur på offroaden, med en grei andel på grus og røff, steinete traktorvei. Teknikken er ikke så rusten som jeg hadde fryktet, så det lover i det minste godt.

Tid: 2t 10min.
Distanse: 43,0 km.
Snittfart: 20,7 km/h
Maxfart: 52,1 km/h
Puls snitt/max: 156(80%)/181(92%)

Km-status: 1371,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzen i går. Gikk på terskel uten å presse mer enn det, med sekk på ca 3 kg og hund. Kom opp på 18:52, helt grei tid når jeg vet det er mye mer inne. Gikk uten pulsmåling. Rolig ned igjen Fløyen, totalt ca 1 1/2 time.


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Det er såpass mange på VT nå med fetisj for trange klær og glinsende sko at jeg tviler på at du kan forsure miljøet noe, med mindre du stiller i mankini  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mankini er langt over grensen. Selv for meg  Grin

Skikkelig karboorgie i går i barneselskap. Pølser og kaker. Uhøflig å la det være rester vel?  Grin

Alt lå til rette for en god sykkeløkt i dag da. Offroad med motbakker, motbakker og motbakker som hovedfokus. Selvsagt artig å få god fart på asfalt i nedoverbakkene, og på toppen av alt kjøre forbi et par relativt overraskede landeveissyklister nedover Wink Så kom selvsagt flatene og det var slutt på moroa, men likevel  Wink En del grus og noe teknikk ble det tid til også, i dette som vel må kalles for en meget variert og god økt.

Tid: 2t 05min.
Distanse: 42,0 km.
Snittfart: 20,7 km/h
Maxfart: 55,5 km/h
Puls snitt/max: 157(80%)/183(93%)

Km-status: 1413,0



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Rolige dager frem til i dag. Offroad på flater/asfalt. Skulle liksom ha en lang og lavintensiv økt, men må jo trå som pokker for å få offroaden til å gå fremover Wink Men lang ble i det minste økta. Et lite bakkedrag til slutt. Varmt og tungt.

Tid: 3t 18min.
Distanse: 77,0 km.
Snittfart: 23,9 km/h
Maxfart: 55,7 km/h
Puls snitt/max: 154(79%)/178(91%)

Km-status: 1490,0



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En god offroad-økt i dag, etter noen gode hviledager. 90% asfalt, 25% av økta i heftig motvind. Mye flater.

Tid: 2t 35min.
Distanse: 64,5 km.
Snittfart: 25,0 km/h
Maxfart: 53,0 km/h
Puls snitt/max: 155(79%)/176(90%)

Km-status: 1554,5


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ny sykkleløkt i dag. Mer fokus på puls og mindre på fart. Litt stiv i beina etter i går, men ikke verre enn at økta gikk greit.

Tid: 2t 20min.
Distanse: 55,0 km.
Snittfart: 24,0 km/h
Maxfart: 53,8 km/h
Puls snitt/max: 142(72%)/175(89%)

Km-status: 1609,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tredje dag på rad på sykkelsetet. Beina kjentes fine, så jeg kjørte med litt høyere puls i dag.

Tid: 2t 23min.
Distanse: 61,5 km.
Snittfart: 25,5 km/h
Maxfart: 53,0 km/h
Puls snitt/max: 151(77%)/176(90%)

Km-status: 1671,0

Nå blir det noen dager borte fra sykkelen, men er godt fornøyd med utbyttet de siste tre dagene Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Delvis rask gange og delvis jogging i dag (!). Aner ikke noe om verken puls eller distanse, men vil tippe ca en mil og puls halvveis i taket, som følge av denne timeslange vonde økten. Er ikke laget for løping. Basta.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hviledag i går. Møkkavær gjorde at det ble innetrening i dag. Lenge siden sist spinningøkt, så det var kjekt med litt "forandring". 59 min. Puls snitt/max: 152(78%)/188(96%).

Merket at spinning var hakket under utesykling ja. Måtte virkelig dra på skikkelig med motstand for å få pulsen opp, og trengte sikkert 20 minutter før jeg kom skikkelig i gang. Men derfra var det bare å kjøre på. Herlig Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!