Skrevet av Emne: Fløte og bacon er sunn mat  (Lest 20975 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #60 : 13. juli 2009, 03:17 »
Hele tråden handler  om at behandlet bacon og fløte er usunt, og jeg er enig i at det er usunt, er ikke du?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #61 : 13. juli 2009, 03:22 »
Hele tråden handler  om at behandlet bacon og fløte er usunt, og jeg er enig i at det er usunt, er ikke du?
På sist side kommer du med påstanden at det er usunt, nå kommer du med spørsmålet om ikke han er enig. Svarer han nei så kan du spørre hvorfor han mener det. For en utrolig sleip diskusjonstaktikk. Du kommer med en påstand og prøver å gi andre den motsatte meningen slik at de har bevisbyrden og ikke du. Smart men utrolig sleipt. Dette er ikke første gang du gjør slik.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #62 : 13. juli 2009, 03:22 »
Hele tråden handler  om at behandlet bacon og fløte er usunt, og jeg er enig i at det er usunt, er ikke du?
Nei, tråden handler om at ny merking av mat kan få usunne matvarer til å fremstå som sunne ved at de tilsettes vitaminer. Som eksempel på dette ble bacon og fløte trukket fram som noe usunt i utgangspunktet. Det var dette jeg reagerte på, da jeg er av den oppfatning at både fløte og bacon er sunne saker. Og enda sunnere om det er lite behandlet.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #63 : 13. juli 2009, 08:41 »
Men da mener du jo at bacon og fløter faktisk er sunt uansett om det er behandlet eller ikke, bare mere sunt ubehandlet?

Det fremstår jo i ditt innlegg at du er uenig i at det er usunt? Jeg trenger klare svar slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til i en diskusjon. At man kaller en spade for en spade, og tar det derfra.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Atletix Aslaug

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Atletix
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #64 : 13. juli 2009, 09:56 »
Jeg tror på at det i de fleste tilfeller er mengdeinntak og "timing" som bestemmer om et produkt er sunt eller ikke sunt, for hvert enkelt individ. (med tanke på karb, proteiner, fett og sukker...kalorier..)

Videre mener jeg det kan diskuteres hvorvidt enkelte produkter er helsemessig skadelige på lang sikt. Da tenker jeg på produkter som inneholder påvist skadelige tilsetningsstoffer, og produkter med dårlig fett i første omgang. (junk, godterier og annen "mat" som har lang holdbarhet og er billige fordi de ikke inneholder så mye av naturlige ingredienser)

I det store og det hele synes jeg derfor nøkkelmerkingen og merkinger generelt av produkter fort blir misvisende. De som har peiling blir oppgitt fordi de skjønner at dette ikke blir riktig, og de som ikke har peiling blir villedet fordi de ikke klarer å se sammenhengen og tenke helhetlig på hva som blir sunt totalt.

Det har vært nevnt før, og jeg er enig:
Kunnskap om kosthold/ernæring; hva trenger kroppen din, hva er bra for den?
DET burde være nøkkelen til sunnere folk....Slik samfunnet er nå, ser det ut for meg som man må ta ansvar for å skaffe seg denne kunnskapen selv Huh Undecided

176cm, 32 år
Gift med Jørn, mamma til Isabell (4) ig Isac (4mnd)

Sponsor: EJ-shop.no

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #65 : 13. juli 2009, 11:10 »
Vel, en diett der man dynker salaten i feite Thousand Island dressinger, rømmedressinger osv, ja det vil ikke jeg klassifisere som sunt, hverken for de som prøver å legge på seg eller de som prøver å slanke seg.

Så uansett, så er det ikke sunt, selvom man oppnår resultater man ønsker. Vegetabilske kaldpressede oljedressinger er helt klart bedre.
Nei, men hvis du er på en ketogen diett, er en feit salat langt bedre enn tre grove brødskiver med cottage cheese på. Oljedressinger er bedre, det har du helt rett i.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #66 : 13. juli 2009, 11:27 »
Men da mener du jo at bacon og fløter faktisk er sunt uansett om det er behandlet eller ikke, bare mere sunt ubehandlet?

Det fremstår jo i ditt innlegg at du er uenig i at det er usunt? Jeg trenger klare svar slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til i en diskusjon. At man kaller en spade for en spade, og tar det derfra.

Han mener sannsynligvis, som mange av oss, at det er meningsløst å stemple visse matvarer som kategorisk 'usunne' uten å ta hensyn til mengde, øvrig kostholdssammensetning og livsstil.


Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #67 : 13. juli 2009, 11:42 »
Ja, altså livsstil og omstendigheter spiller en rolle selvsagt. Men uansett så er en usunn matvare, fortsatt usunn. Det er selve matvaren jeg snakker, og ikke personen som spiser den.

1 melkesjokolade er like usunn i seg selv om det er Vegard Ulvang som spiser den eller om det er Erna Solberg.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #68 : 13. juli 2009, 11:52 »
1 melkesjokolade er like usunn i seg selv om det er Vegard Ulvang som spiser den eller om det er Erna Solberg.
Hva er galt med en melkesjokolade? Deilig smak og godt med energi, ingenting som melkesjokolade, rosiner og nøtter (også kjent som fruktnøtt) midtveis på en lang skitur.

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #69 : 13. juli 2009, 12:01 »
Ja, altså livsstil og omstendigheter spiller en rolle selvsagt. Men uansett så er en usunn matvare, fortsatt usunn. Det er selve matvaren jeg snakker, og ikke personen som spiser den.

1 melkesjokolade er like usunn i seg selv om det er Vegard Ulvang som spiser den eller om det er Erna Solberg.

Et stykke rødt kjøtt med mye fett er sunnere for en person på en ketose diett, enn med en person på en høy-karbo, lav-fett diett.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #70 : 13. juli 2009, 12:02 »
Sunnere eller bedre for resultater? Jeg spør fordi jeg har ikke satt meg inn i de forskjellige diettene.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #71 : 13. juli 2009, 12:05 »
Sunnere eller bedre for resultater? Jeg spør fordi jeg har ikke satt meg inn i de forskjellige diettene.
Kan du definere hva du legger i begrepet "sunt"?

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #72 : 13. juli 2009, 12:08 »
Sunt: Hva som er bra for indre organer. Som forebygger livsstilsykdommer og som fremmer ett friskt velfungerende indre.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #73 : 13. juli 2009, 12:18 »
Definer resultater og, mener du sportslige eller estetiske?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Fløte og bacon er sunn mat
« #74 : 13. juli 2009, 12:19 »
Sunt: Hva som er bra for indre organer. Som forebygger livsstilsykdommer og som fremmer ett friskt velfungerende indre.
Og på hvilken måte er en fruktnøtt midtveis på en flott og lang skitur dårlig for de indre organene eller gir livsstilsykdommer?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!